Ongelmia W124:n kanssa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Cunard
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ti 13.07.2010 22:11
Paikkakunta: Tampere

Ongelmia W124:n kanssa

Viesti Kirjoittaja Cunard »

Olen autojen tekniikan suhteen tietämätön, joten kyselen apua teiltä viisaammilta. :)

Autoni on 1985-vuosimallinen W124 200 automatic (bensakoneinen).

Tämän viikon aikana on ruvennut konepellin raosta nousemaan pieni valkoinen savuvana. Aina kun olen tämän havainnut, olen sammuttanut auton ja antanut auton levätä. Tämä valkoinen savu tulee öljyntäyttökorkin alta. Lämmöt ovat olleet noin 80-90 °C. Öljynpaineet ovat ajossa täydet 3 kiloa, mutta tyhjäkäynnillä n.0,3 kilon paikkeilla. (Olisiko kansipahvi menossa?) Lisäksi suleke numero 7 palaa usein.
W210 220D, 1996
Ex.W124 200 1985
Avatar
Kivela
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 08.08.2006 08:29
Paikkakunta: Nummela

Re: Ongelmia W124:n kanssa

Viesti Kirjoittaja Kivela »

Onko se ´´pieni valkoinen savu´´kaasua vai höyryä?
Tässä minun veikkaus
- Palanut pakoventtiili
- Kuluneet/vialliset männänrenkaat
Eli koneremonttia tiedossa :wink:
Se ja Se
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Kyllä tuo tyhjäkäyntipaine kuulostaa toooodella matalalta :o
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
Cunard
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ti 13.07.2010 22:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Cunard »

Kyllä se taitaa olla ihan höyryä :) Naapurin ukko epäili, että öljynsuodatin voisi olla niin tukossa, että moottoriöljy vaahtoontuu ja valkoinen höyry on seurausta siitä. Vaihdan suodattimen ja öljyt nyt viikonloppuna ja toivon, ettei tarvitsisi lähteä aukomaan moottoria.

Täytyy toivoa, että tyhjäkäyntipaine nousee samalla...
Avatar
Cunard
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ti 13.07.2010 22:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Cunard »

Höyryn tulo lakkasi öljykorkin, öljynsuodattimen ja moottoriöljyjen vaihdolla. Viikon auto toimi kunnolla... tähän päivään asti...

Tänään kun tulin töistä kotiin ihmettelin kun auto ei kulkenut 70km/h nopeampaa, joten pysäytin bussipysäkille. Pysäkillä sammutin auton ja käynnistin hetken kuluttua uudelleen. Katsoin ettei takaa tule ketään ja lähdin kiihdyttämään vauhtia. Kiihdytys 0-60km/h kesti 45 sekuntia! 65km/h on auton tämänhetkinen maksiminopeus. Onneksi kotiin ei ollut enää pitkä matka ja pääsin autolla perille asti.

Olisiko ideoita miten lähteä jatkamaan vianhakua?
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

kyllä nyt kuulostaa siltä, että on parasta alkaa etsimään korvaavaa moottoria ja vianetsinnän saa lopettaa :(

siellä on varmaan aikansa olleet puurot ja vellit sekaisin koneessa ja nyt on alapään laakerit niin selvänä, että ei jaksa oikein enää käydäkkään...

älä lähde sillä enää mihinkään, se kun voi tehdä totaalisen stopin koska tahansa...

M102 2.0L ja 2.3L koneet nyt etsintään, ei ne kovin kalliita ole, mutta oma työnsä niissä on vaihtaa keulalle...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
vassor99
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Ti 22.05.2007 08:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja vassor99 »

Tai 1 pytty pois pelistä?
Minun vanha 190E teki just noin, silloin oli kosteus virranjakajassa ja
yksi pytty jäi ilman kipinää (ei toki aina, mutta välillä)
Voisi edes kokeilla sähkö puhdistus spray ennen kuin ostat uuden moottorin.
C 200CDI -01
300CE-24 -92
E300TD -98
280CE -75
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

eikös se nyt kannattais jonnekkin pajalle viedä, että arvioivat tilanteen? jos ite ei osaa sanoa, taikka arvioida, että onko siellä vaan pikkuvika, vai iso vika, niin suosittelen, että viet sinne pajalle.

meinaan vaan, että hankala näin netin välityksellä selvittää, jos auton kuljettaja ei huomaa esim. parin pytyn puuttumista lainkaan. auto vaan ei oikein kulje.

ihan hyvin se voi olla joku anturi tms pikkuvikakin. mersun vanhemmat pensakoneet kun tekee kaikenlaista ihmeellistä, jos jotakin on pikkasen pielessä.
W201 250DT 20V
w201 190E
Vastaa Viestiin