W124 virranjakajan kannen vaihtoväli
Tuohon sopraanon hommaan tuli yks juttu mieleen.
Jettihän (lämpötila-anturi?) ohjaa suoraan sitä kylmäkäynnistyssuuttimen toimintaa. Koneen lämpötilan (anturin antaman tiedon) mukaan se sitten pohtii, että miten reipas extrasatsi sinne koneeseen bensiiniä tyrkätään startin hetkellä. Voisiko tämä nyt temppuilla tapauksessasi?
Jettihän (lämpötila-anturi?) ohjaa suoraan sitä kylmäkäynnistyssuuttimen toimintaa. Koneen lämpötilan (anturin antaman tiedon) mukaan se sitten pohtii, että miten reipas extrasatsi sinne koneeseen bensiiniä tyrkätään startin hetkellä. Voisiko tämä nyt temppuilla tapauksessasi?
Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Anturi viaksi olen itsekin tuota tuuminut. Välillähän tuo toimi moitteetta. Voi olla myös bensarele/MAS, joka oikuttelee. Olikos tuo jetin lämpöanturi kiinni siinä termostaattikotelossa? Termarikotelossa olevat molemmat anturit vaihdettu vuosi sitten, joten näiden uskon olevan kunnossa. Voisikohan näitä jotenkin mitata yleismittarilla? Venttiilikopan päässä on kans anturi, mikähän lie? Näyttää siltä, ettei oo koskaan vaihdettu?
Kylmiä kelejä odotellessa, tällä hetkellä muutetaan varastoa autotalliksi ja viikkokin meni sairastellessa, niin ei ole asiaan tullut taas perehdyttyä. Pitäisi tuo vikakoodilaite kolvailla kasaan jossain vaiheessa. Ja pianhan tuo coupe pääsee ensimmäistä kertaa elämässään talviunille.... Ainakin täällä suomessa.
Kylmiä kelejä odotellessa, tällä hetkellä muutetaan varastoa autotalliksi ja viikkokin meni sairastellessa, niin ei ole asiaan tullut taas perehdyttyä. Pitäisi tuo vikakoodilaite kolvailla kasaan jossain vaiheessa. Ja pianhan tuo coupe pääsee ensimmäistä kertaa elämässään talviunille.... Ainakin täällä suomessa.
MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
YJ vaihdettu ja tosiaan seuraavana olis tuo bensareleen/yksikön vuoro. Jos sitä ens viikon aikana joutais. Kyllähän tuo on aina tullut heti kasattua, niin ei jää paloiksi koko auto.
Eilen illalla piti autoa siirtää ja se oli poikkeuksellisessa asennossa, niin joutui sahaamaan ihan hurjan kauan. Samalla kiinnitin huoniota, että aivan niinkuin akkukin olis ollut loppumassa. Voiskohan koko ongelma johtua akusta tai siis sen kunnosta?
Eilen illalla piti autoa siirtää ja se oli poikkeuksellisessa asennossa, niin joutui sahaamaan ihan hurjan kauan. Samalla kiinnitin huoniota, että aivan niinkuin akkukin olis ollut loppumassa. Voiskohan koko ongelma johtua akusta tai siis sen kunnosta?
MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
Nykyään käyntiin lähteminen on kyllä todellista sahaamista. Kun viimein saa "käyntiin", niin ei meinaa pysyä käynnissä. Suuttimet, MAS-yksikkö, anturi vai joku muu, mikä?
Alkaa oikeasti hermo palaa tuohon rakkineeseen ja vaikka sen talveksi talliin ajankin, niin haluaisin saada vian kuntoon ennen sitä. Sitten manulle kyssäriä. Kun tekee tuon vikakoodilukijan, niin pitääkö ledissä olla vastus? Mulla olis yks ledi ja varmaan joku katkaisinkin löytyy, joten vois koittaa kasailla. Ei haluais rikkoa sitä ainutta lediä heti väärällä kytkennällä
Alkaa oikeasti hermo palaa tuohon rakkineeseen ja vaikka sen talveksi talliin ajankin, niin haluaisin saada vian kuntoon ennen sitä. Sitten manulle kyssäriä. Kun tekee tuon vikakoodilukijan, niin pitääkö ledissä olla vastus? Mulla olis yks ledi ja varmaan joku katkaisinkin löytyy, joten vois koittaa kasailla. Ei haluais rikkoa sitä ainutta lediä heti väärällä kytkennällä

MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
Ebaysta vaan hommaamaan kansia ja vaihtaa sen vaikka kerran kuukaudessa.

Ei toi kinkkikansi varmaan vuotta kauempaa kestäkkään. HUomaa myös merkintä lootan päällä: W103
. Pitäs olla kai M103...
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mercedes ... 136wt_1167
Edit: kävi lukihäiriö, ei ollu Buy it now-hinta
Edit2: olipas
Ei toi kinkkikansi varmaan vuotta kauempaa kestäkkään. HUomaa myös merkintä lootan päällä: W103

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mercedes ... 136wt_1167
Edit: kävi lukihäiriö, ei ollu Buy it now-hinta
Edit2: olipas
W163 320 -98
Exät:
S124 E300 TDT -94
W208 230K -98
S210 E290TD -97
W201 2,0D -87
S210 E270 CDI -01
W201 2,3 -87
W126 300SE -86
W124 300D -92
S124 300TE -86
S124 250 (3,0) -86
W124 300D -86
Exät:
S124 E300 TDT -94
W208 230K -98
S210 E290TD -97
W201 2,0D -87
S210 E270 CDI -01
W201 2,3 -87
W126 300SE -86
W124 300D -92
S124 300TE -86
S124 250 (3,0) -86
W124 300D -86
Joko olet vaihtanut sen lämpöanturin?T.Soprano kirjoitti:Nykyään käyntiin lähteminen on kyllä todellista sahaamista. Kun viimein saa "käyntiin", niin ei meinaa pysyä käynnissä. Suuttimet, MAS-yksikkö, anturi vai joku muu, mikä?
Alkaa oikeasti hermo palaa tuohon rakkineeseen ja vaikka sen talveksi talliin ajankin, niin haluaisin saada vian kuntoon ennen sitä. Sitten manulle kyssäriä. Kun tekee tuon vikakoodilukijan, niin pitääkö ledissä olla vastus? Mulla olis yks ledi ja varmaan joku katkaisinkin löytyy, joten vois koittaa kasailla. Ei haluais rikkoa sitä ainutta lediä heti väärällä kytkennällä
Aina vaan jaksan vaahdota siitä.

Sellin anturissa oli vikana mm se, että toisesta nastasta oli yhteys välillä poikki ja välillä ei. Oli siinä sitten muutakin vikaa.
Pirullinen selvittää, kun välillä toimi ja välillä ei.
Loppujen lopuksi homma selvisi niin, että laitoin yleismittarin valmiiksi apparin penkille ja lähdimme koko perheen voimin ajelulle. Sitten, kun vika tuli päälle syöksyin heti mittaamaan anturia ja vika oli löytynyt.

-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
Eli eikös tuo lämpöanturi ollut se 4 napainen, joka sijaitsee termostaattikotelossa? Se anturi on vaihdettu vuosi takaperin, kuten myös se toinen siitä termarikotelon kannesta. Moottorin etuosassa oleva 2-napainen anturi vaihtamatta. Voiko sitä mitata jollain? Tai voisiko joku vaikka mitata omastaan ja kertoa mitä näytti? Käsittääkseni sen anturin hinta on aika suolainen, niin en huvikseni ala vaihtamaan. Perhana vieköön, voisiko tuo sittenkin johtua sytytyspuolesta? Jokuhan joskus kirjoitti, että tulpanjohdon joku häiriön suoja oli hajonnut. Mutta eikös silloin pitäisi takuta myös lämpöisellä koneella?Harri126 kirjoitti:Joko olet vaihtanut sen lämpöanturin?T.Soprano kirjoitti:Nykyään käyntiin lähteminen on kyllä todellista sahaamista. Kun viimein saa "käyntiin", niin ei meinaa pysyä käynnissä. Suuttimet, MAS-yksikkö, anturi vai joku muu, mikä?
Alkaa oikeasti hermo palaa tuohon rakkineeseen ja vaikka sen talveksi talliin ajankin, niin haluaisin saada vian kuntoon ennen sitä. Sitten manulle kyssäriä. Kun tekee tuon vikakoodilukijan, niin pitääkö ledissä olla vastus? Mulla olis yks ledi ja varmaan joku katkaisinkin löytyy, joten vois koittaa kasailla. Ei haluais rikkoa sitä ainutta lediä heti väärällä kytkennällä
Aina vaan jaksan vaahdota siitä.![]()
Sellin anturissa oli vikana mm se, että toisesta nastasta oli yhteys välillä poikki ja välillä ei. Oli siinä sitten muutakin vikaa.
Pirullinen selvittää, kun välillä toimi ja välillä ei.
Loppujen lopuksi homma selvisi niin, että laitoin yleismittarin valmiiksi apparin penkille ja lähdimme koko perheen voimin ajelulle. Sitten, kun vika tuli päälle syöksyin heti mittaamaan anturia ja vika oli löytynyt.
MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
Meidän autoissa on kumpaakin, SELlissä on 2-napainen vihreä imusarjassa ja SE:ssä 4-napainen musta samassa paikassa.T.Soprano kirjoitti: Eli eikös tuo lämpöanturi ollut se 4 napainen, joka sijaitsee termostaattikotelossa? Se anturi on vaihdettu vuosi takaperin, kuten myös se toinen siitä termarikotelon kannesta. Moottorin etuosassa oleva 2-napainen anturi vaihtamatta. Voiko sitä mitata jollain? Tai voisiko joku vaikka mitata omastaan ja kertoa mitä näytti? Käsittääkseni sen anturin hinta on aika suolainen, niin en huvikseni ala vaihtamaan. Perhana vieköön, voisiko tuo sittenkin johtua sytytyspuolesta? Jokuhan joskus kirjoitti, että tulpanjohdon joku häiriön suoja oli hajonnut. Mutta eikös silloin pitäisi takuta myös lämpöisellä koneella?
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
Autohan ei siis ole SEL eikä SE, mutta ilmeisesti sama 4 napainen anturi. Täytyypä nyt napata oikein kuva, että tiedetään mistä puhutaan ja että puhutaan samasta asiasta. Tuolla konehuoneessa kun noita antureita tuntuu olevan 

MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
ootteko katellu tarkemmin tuota jakajan kantta? tossa mun vanhassa bremissä se keskellä oleva nasta on kiinteä, eikä jousta ja varsin lyhyt. kun tässä uudessa se painuu sisään kevyesti ja tappi on tosi pitkä, melkee 5mm pidempi ku vanhassa.
aini... tää uuski on bremi ku KL sano ettei boschia saanu sillo 2kk sitte. nyt sitä taas olis.
aini... tää uuski on bremi ku KL sano ettei boschia saanu sillo 2kk sitte. nyt sitä taas olis.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Nyt on tovi oltu foorumilta poissa kun on mesekin pelannut =D Eli, tuli aikanaan hankittua boschin kansi+pyörijä parin kettuilleen bremin satsin ja yhden italiaanon satsin jälkeen. Auto on itseasiassa röpeltänyt vain käynnistyksen jälkeen ja ainoastaan pariin otteeseen. Ajossa ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia!
Täten siis tahdon tämän tiedon jakaa muillekin, että ostakaa suosiolla boschin kansi+pyörijä. Kertasatsauksena kalliimpi, mutta ainankin itseltäni verenpaine laski kummasti ja ajaminenkin vaihteeksi kivaa, kun ei ole tarvinnut peljätä, että lähteeköhän tämä tästä risteyksestä ollenkaan liikenteeseen =D Toki, eihän se satavarmaa ole, että juuri sinun ongelmasi tällä häviäisivät, mutta itselläni ainankin toistaiseksi hommat pelaa
Täten siis tahdon tämän tiedon jakaa muillekin, että ostakaa suosiolla boschin kansi+pyörijä. Kertasatsauksena kalliimpi, mutta ainankin itseltäni verenpaine laski kummasti ja ajaminenkin vaihteeksi kivaa, kun ei ole tarvinnut peljätä, että lähteeköhän tämä tästä risteyksestä ollenkaan liikenteeseen =D Toki, eihän se satavarmaa ole, että juuri sinun ongelmasi tällä häviäisivät, mutta itselläni ainankin toistaiseksi hommat pelaa

Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
mitä se bosch:n satsi muuten maksaa, eli kansi + pyörijä
mietin vain sitä, että jos tulee niitä megasquirtteja innostuttua tekemään suurempi kasa, niin olis varmaan parempi myydä ne sitten suorasytkä kamoilla... 6 pyttyisen hukkakipinä puolaa saa kuitenkin reilulla satasella uutena...

mietin vain sitä, että jos tulee niitä megasquirtteja innostuttua tekemään suurempi kasa, niin olis varmaan parempi myydä ne sitten suorasytkä kamoilla... 6 pyttyisen hukkakipinä puolaa saa kuitenkin reilulla satasella uutena...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
ok. jotain tuollaista ajattelinkinopcaravan kirjoitti:Nyt en ihan varmaksi muista, mutta yhteishinnassa 200€ tienoilla liikuttiin.

4 vuodessa megasquirt + suorasytkä osat taitaa jo kuolettaa itsensä


W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Bremejä väh. 1krt/v =D . Boschin varaan laskemme jo pidemmän elinkaaren, heh.napa kirjoitti:ok. jotain tuollaista ajattelinkinopcaravan kirjoitti:Nyt en ihan varmaksi muista, mutta yhteishinnassa 200€ tienoilla liikuttiin.eli jos autossa on sytkä ja ruiskupuolella häikkää, niin joku 500-700 €:n panostus suorasytkä kamoihin ja sähköruiskuksi päivitys siinä samassa, ei enää olekkaan niin kovin suuri uhraus rahallisesti...
4 vuodessa megasquirt + suorasytkä osat taitaa jo kuolettaa itsensävai kuinka usein tämän jakajan kannen ja pyörijän vaihto operation saa suorittaa noin yleisesti
Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
jotain tuollaista kauhutarinaa pelkäsinkin kuulevani, eli jos aikoo vanhaa bensamersua pitää harrasteautona tai miksei ihan käyttiksenä, niin kyllä megasquirt suorasytkä osilla olis niitä ensimmäisiä hankintoja... museoitavat sitten erikseen, niissä on pakko pelata alkuperäis komponenteilla 
nyt pitää vielä kartoittaa vähän, että kuinka moni olis kiinnostunut megasta suorasytkä osilla
mutta siitä laitan eri kyselyn foorumille, kun aika on sille kypsä...

nyt pitää vielä kartoittaa vähän, että kuinka moni olis kiinnostunut megasta suorasytkä osilla

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Kiinnostunut olen varmasti, mikäli MB harrastus vain jatkuu. Se, että jatkuuko, on vähän ?. Sydän on aina vähän sykkinyt tuonne rapakon takana valmistettuihin "vanhoihin" V8 vekottimiin päin. Ensi kesä voi jo tuoda uusia tuulia. Tai sitten ei ja coupe säilyy pihassa =Dnapa kirjoitti:jotain tuollaista kauhutarinaa pelkäsinkin kuulevani, eli jos aikoo vanhaa bensamersua pitää harrasteautona tai miksei ihan käyttiksenä, niin kyllä megasquirt suorasytkä osilla olis niitä ensimmäisiä hankintoja... museoitavat sitten erikseen, niissä on pakko pelata alkuperäis komponenteilla
nyt pitää vielä kartoittaa vähän, että kuinka moni olis kiinnostunut megasta suorasytkä osillamutta siitä laitan eri kyselyn foorumille, kun aika on sille kypsä...
Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Re:
Wanha topicci ylös. Harmittaa, kun ei ole aiheeseen tullut lopullisia johtopäätöksiä.. Miten sopranon kävi CE:n käyntiongelman kanssa?T.Soprano kirjoitti:Eli eikös tuo lämpöanturi ollut se 4 napainen, joka sijaitsee termostaattikotelossa? Se anturi on vaihdettu vuosi takaperin, kuten myös se toinen siitä termarikotelon kannesta. Moottorin etuosassa oleva 2-napainen anturi vaihtamatta. Voiko sitä mitata jollain? Tai voisiko joku vaikka mitata omastaan ja kertoa mitä näytti? Käsittääkseni sen anturin hinta on aika suolainen, niin en huvikseni ala vaihtamaan. Perhana vieköön, voisiko tuo sittenkin johtua sytytyspuolesta? Jokuhan joskus kirjoitti, että tulpanjohdon joku häiriön suoja oli hajonnut. Mutta eikös silloin pitäisi takuta myös lämpöisellä koneella?Harri126 kirjoitti:Joko olet vaihtanut sen lämpöanturin?T.Soprano kirjoitti:Nykyään käyntiin lähteminen on kyllä todellista sahaamista. Kun viimein saa "käyntiin", niin ei meinaa pysyä käynnissä. Suuttimet, MAS-yksikkö, anturi vai joku muu, mikä?
Alkaa oikeasti hermo palaa tuohon rakkineeseen ja vaikka sen talveksi talliin ajankin, niin haluaisin saada vian kuntoon ennen sitä. Sitten manulle kyssäriä. Kun tekee tuon vikakoodilukijan, niin pitääkö ledissä olla vastus? Mulla olis yks ledi ja varmaan joku katkaisinkin löytyy, joten vois koittaa kasailla. Ei haluais rikkoa sitä ainutta lediä heti väärällä kytkennällä
Aina vaan jaksan vaahdota siitä.![]()
Sellin anturissa oli vikana mm se, että toisesta nastasta oli yhteys välillä poikki ja välillä ei. Oli siinä sitten muutakin vikaa.
Pirullinen selvittää, kun välillä toimi ja välillä ei.
Loppujen lopuksi homma selvisi niin, että laitoin yleismittarin valmiiksi apparin penkille ja lähdimme koko perheen voimin ajelulle. Sitten, kun vika tuli päälle syöksyin heti mittaamaan anturia ja vika oli löytynyt.
Olen luopumassa hyvästä 300TD -92:sta ja vaihtamassa tehokkaaseen isoon bensamyllyyn. Call me nuts yeah, u got that one right.
300CE coupe 12v -90 olisi parin päivän extempore kaupoilla listalla tai sitten uudempi C kompressor harkinta-ajalla. Yllättävää jo sinänsä, että ihastuin kyseiseen tähteen totaalisesti ja taisin tulla merkkiuskolliseksi kertaheitolla... Anyways, selaillut silmät soikeena 4-5h unilla tän viikon ja kohtuu isoja päätöksiä näin köyhänä tekemässä. Pelottavaa, mutta niin kivaa kumminkin hypätä pimeään.

Unelma CE, josta täälläkin ollut juttua (MVG-889) käyntiongelmien kera kiinnostaisi, mutta kannattaako silti laittaa 1000€+ lisää (tällä hetkellä) toimivaan? -hankittavassa kun ilmeisesti rivien välistä luettuna ehkä moista ongelmaa olisi.
Hakusessa siis tehokas bensamese, ehkäpä coupe, toisaalta en sylje tilaihmeidenkään päälle. Priorisoin toimivuutta&luotettavuutta (ei ajotietokoneita kiitos!), edullisuutta käytössä sekä hillittyä tyyliä ja tehoa. (otsa näppäimistöllä postattua v'äsymyksen vuoksi, mutta kun lompakossa ei ole tingittävää niin menköön unista) Vinkkejä toivotaan ylläolevien käyntiongelmien selvityksen ohella!

*kiitosjaanteeksi
W124 300TD Automatic -92
Re: W124 virranjakajan kannen vaihtoväli
On ollut muutama vaikea käynti ongelmallinen mutta pää asiassa kaikki on saatu kuntoon ..viimeistään kun aivan tietävä kaveri pääsee tutkimaan autoa rauhassa.
Toi rekkari...ois parempi näyttää omistajan topikki tai käyttäjä tunnus niin voisi lukaista mitä sielle tehty.
lankun omistajana osta lankku edelleen.
-93 uudempiin en suosittele tälläkään saralla kun happanee niin eipä siinä jää jäljelle kuin 12 tai 24 venainen 300 malli.
Toki noi uudemmat moottoriset ois parempia mutta jokaisessa omat murheensa kun autoilla on jo ikää.
Katsot vain että kaikki pelaa ja ruisku moitteettomasti.
Toi rekkari...ois parempi näyttää omistajan topikki tai käyttäjä tunnus niin voisi lukaista mitä sielle tehty.
lankun omistajana osta lankku edelleen.
-93 uudempiin en suosittele tälläkään saralla kun happanee niin eipä siinä jää jäljelle kuin 12 tai 24 venainen 300 malli.
Toki noi uudemmat moottoriset ois parempia mutta jokaisessa omat murheensa kun autoilla on jo ikää.
Katsot vain että kaikki pelaa ja ruisku moitteettomasti.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 virranjakajan kannen vaihtoväli
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... E#p1056450" onclick="window.open(this.href);return false;
W124 300TD Automatic -92
Re: W124 virranjakajan kannen vaihtoväli
No toi voi olla ihan ilmavuotoa tai ryyppy suutin vikaa,,lämpöanturi ongelmaa kunhan tietäisi pyöriikö se pumppu sitten kokojajan.
Jupasierran autossa samanlaisia ongelmia välillä..se kyllä muuttuu eestaas..vikaa ei vielä paikallistettu.
Pistä uusi topik pystyyn niin toimisi jaoittelu paremminja saat enmmän apuja kun otsikko on tavallaan väärä.
Se kumikaukalo vaihtoon jos halkeamia.
Ryyppy voi antaa heti jotain mutta jos sen suihkutus loppuu niin eipä käykään jos pumput käyvät...ja halkeama pahentaa tilannetta.
Eli aina käydään läpi yj ja bensarel, alipaine letkut kaikki ja vaihdetaan,lisäilmaluisti putsaus,no se virranjajnkansi ,pitten potenito metrin kimppuun ja sitten vasta säädellään eha
Jupasierran autossa samanlaisia ongelmia välillä..se kyllä muuttuu eestaas..vikaa ei vielä paikallistettu.
Pistä uusi topik pystyyn niin toimisi jaoittelu paremminja saat enmmän apuja kun otsikko on tavallaan väärä.
Se kumikaukalo vaihtoon jos halkeamia.
Ryyppy voi antaa heti jotain mutta jos sen suihkutus loppuu niin eipä käykään jos pumput käyvät...ja halkeama pahentaa tilannetta.
Eli aina käydään läpi yj ja bensarel, alipaine letkut kaikki ja vaihdetaan,lisäilmaluisti putsaus,no se virranjajnkansi ,pitten potenito metrin kimppuun ja sitten vasta säädellään eha
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-