morjes foorumilaiset ei ollut hirveestikkään juttua kallistuksen vakaajista niin ajattelin aloittaa taas pientä pulinaa.
itse tuossa vaihtelin juuri H&R kallistuksen vakaajan eteen ja olin kyllä aika tyytyväinen tulokseen vaikka alusta olikin jo mersun sport mutta tuntuu että sai kivasti ryhtiä lisää.
mutta muuten kysymyksenä oli että onko kukaan vaihdellu tuota takavakaajaa meinaan siinnä olis kiva kuulla vinkkejä kuinka olette tehneet.
sillä perä viellä kallistelee ja vakaaja tankin nurkaassa odottelemassa talli päivää.
kiitos etuköteen ja olisi kiva kuulla jos jollain on muuta kokemuksia kallistuksen vakaajista.
W202 kallistuksen vakaajat., vinkin tarvekkin
W202 kallistuksen vakaajat., vinkin tarvekkin
kulkee tädellä clk 430
eX girls 126 280, ce 300-24 amg 3.4, c202 230 kompressor.
eX girls 126 280, ce 300-24 amg 3.4, c202 230 kompressor.
älä nyt ainakaan taakse mene jäykempää vakaajaa laittamaan, jos et sitten tykkää ajella takapään pito irti tiestä jatkuvasti
takapäästäkin pitäis mielummin vakajaa löysätä tai poistaa kokonaan, jos lujaa haluaa ajaa
se että kori kallistelee tarkoittaa sitä, että pyörät pysyy kiinni tiessä ja voidaan ajaa lujaa turvallisesti, sitten kun korin kallistelua rajoitetaan ylijäykillä vakaajilla, se tarkoittaa sitä, että joku pyörä on irti tiestä...
vakaajat on aina komporomissi pidon ja kallistelun välillä...
etupäässä useimmiten onkin varaa hieman lisätä vakaajan jäykkyyttä sarjatuotanto autoissa, niin saadaan taakse lisää pitoa etupään pidon liikaa kärsimättä...
jäykkä etuvakajaaja lisää takapään pitoa ja pienentää etupyörien pitoa (lisää puskemista) jäykkä takavakajaa taas heikentää takapyörien pitoa ja lisää etupyörien pitoa ja vähentää puskemista... nyt kun laitat eteen ja taakse jäykempää vakaajaa, heikennät vain molempien päiden pitoa ja mitäs helvetin järkeä siinä sitten on

takapäästäkin pitäis mielummin vakajaa löysätä tai poistaa kokonaan, jos lujaa haluaa ajaa

se että kori kallistelee tarkoittaa sitä, että pyörät pysyy kiinni tiessä ja voidaan ajaa lujaa turvallisesti, sitten kun korin kallistelua rajoitetaan ylijäykillä vakaajilla, se tarkoittaa sitä, että joku pyörä on irti tiestä...
vakaajat on aina komporomissi pidon ja kallistelun välillä...
etupäässä useimmiten onkin varaa hieman lisätä vakaajan jäykkyyttä sarjatuotanto autoissa, niin saadaan taakse lisää pitoa etupään pidon liikaa kärsimättä...
jäykkä etuvakajaaja lisää takapään pitoa ja pienentää etupyörien pitoa (lisää puskemista) jäykkä takavakajaa taas heikentää takapyörien pitoa ja lisää etupyörien pitoa ja vähentää puskemista... nyt kun laitat eteen ja taakse jäykempää vakaajaa, heikennät vain molempien päiden pitoa ja mitäs helvetin järkeä siinä sitten on

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
olen kyllä tietoinen mutta veikkaampa vahvasti että hr on kyl tuonkin ottanut huomioon ja tehnyt vaan mietoja muutoksia taakse uskon näin sillä silmällä huomattuna yksi mutka on aavistusen verran kireempi muuten identtisiä
näöltää ja en usko taakse edes tulevan nin jäykää seosta kun eteen ainakin vaikuttaa ihan eri tavaralta.
mutta en silti lähde kieltämään mielidettäsi.
mutta pako kyllä koitaa
näöltää ja en usko taakse edes tulevan nin jäykää seosta kun eteen ainakin vaikuttaa ihan eri tavaralta.
mutta en silti lähde kieltämään mielidettäsi.
mutta pako kyllä koitaa
kulkee tädellä clk 430
eX girls 126 280, ce 300-24 amg 3.4, c202 230 kompressor.
eX girls 126 280, ce 300-24 amg 3.4, c202 230 kompressor.
nytten vihdoin laitettu taaksekkin kallistuksen vakaaja, ja ainakin kuivalle kelilä ajettuna tuntui todella mukavan jämäkältä mutta ei kivireki eli kallistuu maltillisesti mutta jäykkä on, ja vanhaa koti mutaan pystyy laskee niin että vakiopenkissä nyppii istua eli pitoakin tuntuuolevan.
ilmeisesti hr kokeillut miten pelaa.
no seuaavaksi tuleekin sitten alustaan hr cup kitti setti niin tulee hyvä.
vaihto oli kyllä mukikas kun jotui apurungon tiputtaman poijes eli muutama tunti pörähti ihmetellessä.
ilmeisesti hr kokeillut miten pelaa.
no seuaavaksi tuleekin sitten alustaan hr cup kitti setti niin tulee hyvä.
vaihto oli kyllä mukikas kun jotui apurungon tiputtaman poijes eli muutama tunti pörähti ihmetellessä.
kulkee tädellä clk 430
eX girls 126 280, ce 300-24 amg 3.4, c202 230 kompressor.
eX girls 126 280, ce 300-24 amg 3.4, c202 230 kompressor.
Re: W202 kallistuksen vakaajat., vinkin tarvekkin
nyt on talvi ajettu vakaajilla ja täytyy sanoo että kyllä toimii oikeessa suhteessa perä voi irtoilla mutta jotenkin on niin tukeva että helppo korjata tai viedä pikku luistossa en tiedä onko muutosta talviajoon enemmän huolia on jo vakio sport alustaki liika matala lumi keleillä. heheh mut ens kesäks tonttiin vaan
kulkee tädellä clk 430
eX girls 126 280, ce 300-24 amg 3.4, c202 230 kompressor.
eX girls 126 280, ce 300-24 amg 3.4, c202 230 kompressor.