W202 Tuulilasipyyhkijä ongelma
W202 Tuulilasipyyhkijä ongelma
Ajossa pyyhkijä pysähtyi yhtäkkiä, pyyhkijän moottori käy mutta mitään ei tapahdu..jos avittaa kädellä pyyhkijää toiseen ääriasentoon, niin sieltä se kyllä palautuu normaalisti. Mikä mahtaa olla vikana, moottori osittain rikki? vivustoa olen yrittänyt rasvailla..
Todennäköisesti se muovinen ratas ja moottorin päästä se kierretanko sököjä
Mulla meni kans hajalle se joskus viime syksynä ja käyttäytyi juuri noin et suurinpiirtein puoliväliin lasia jumahti ja kädellä kun auttoi niin teki liikkeensä loppuun...
Siitä muovisesta rattaasta sorvaantuu hampaat ajanmyötä
En halua mitenkään pelotella mut Vehossa ton remppaaminen maksoi muistaakseni 740€ mutta itse irroittamalla mekanismin loppuhinnaksi tuli noin 560€
Eli purat sen mekanismi systeemin kaikkineen romuineen irti heität sen takaluukkuun ja ajat auton veholle
Sen rattaan kunnon saa kyllä katsottua kun tekee tuon irrotus operaation jos vaikka sattuis selviämään pelkällä moottorin vaihdolla.. Niitähän saa ihan Motonetista

Mulla meni kans hajalle se joskus viime syksynä ja käyttäytyi juuri noin et suurinpiirtein puoliväliin lasia jumahti ja kädellä kun auttoi niin teki liikkeensä loppuun...
Siitä muovisesta rattaasta sorvaantuu hampaat ajanmyötä
En halua mitenkään pelotella mut Vehossa ton remppaaminen maksoi muistaakseni 740€ mutta itse irroittamalla mekanismin loppuhinnaksi tuli noin 560€

Eli purat sen mekanismi systeemin kaikkineen romuineen irti heität sen takaluukkuun ja ajat auton veholle
Sen rattaan kunnon saa kyllä katsottua kun tekee tuon irrotus operaation jos vaikka sattuis selviämään pelkällä moottorin vaihdolla.. Niitähän saa ihan Motonetista

S203 C240 -01
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
S124 E220 -94
Itselläni teki tätä samaa ja siihen auttoi se, että suihkutin ihan WD40:stä siihen pyyhkijän "pumppuosaan" joka on sen suojan alla. Aluksi luulin, että pyyhkijä vain "vastustaa" joissain määrätyissä kohdissa lasia, mutta kun testasin nostaa pyyhkijän pystyyn ja silti se "hidasteli" määrätyissä kohdissa niin luulin että moottori on menossa...noh, viimeisenä temppuna suihkuttelin WD40:stä vähän kaikkialle ja avot!Jupa kirjoitti:Mulla meni kans hajalle se joskus viime syksynä ja käyttäytyi juuri noin et suurinpiirtein puoliväliin lasia jumahti ja kädellä kun auttoi niin teki liikkeensä loppuun...
Täytyy sanoa, että pääsi aika syvä huokaus kun lähti pelittämään ..oltiin juuri lähdetty matkaan ja edessä oli n. 700km ajoa ja perhe takapenkillä...vettä tuli kaatamalla.
EDIT: tosin tuossa ensimmäisessä viestissä olikin kerrottu, että vivustoa on jo rasvailtu...eli ei auttane tässä tapauksessa.
Sama täällä oli, pumppuosa oli ryytynyt aivan jumiin. Irrottelin koko mekanismin, putsailin ja rasvailin -> taas pelaa.tsk kirjoitti:Itselläni teki tätä samaa ja siihen auttoi se, että suihkutin ihan WD40:stä siihen pyyhkijän "pumppuosaan" joka on sen suojan alla. Aluksi luulin, että pyyhkijä vain "vastustaa" joissain määrätyissä kohdissa lasia, mutta kun testasin nostaa pyyhkijän pystyyn ja silti se "hidasteli" määrätyissä kohdissa niin luulin että moottori on menossa...noh, viimeisenä temppuna suihkuttelin WD40:stä vähän kaikkialle ja avot!Jupa kirjoitti:Mulla meni kans hajalle se joskus viime syksynä ja käyttäytyi juuri noin et suurinpiirtein puoliväliin lasia jumahti ja kädellä kun auttoi niin teki liikkeensä loppuun...
Täytyy sanoa, että pääsi aika syvä huokaus kun lähti pelittämään ..oltiin juuri lähdetty matkaan ja edessä oli n. 700km ajoa ja perhe takapenkillä...vettä tuli kaatamalla.
EDIT: tosin tuossa ensimmäisessä viestissä olikin kerrottu, että vivustoa on jo rasvailtu...eli ei auttane tässä tapauksessa.
Oireet taisivat olla kylläkin takeltelua, ja pahaa nykimistä.
Pitänee ottaa rasvaaminen "huolto-ohjelmaan" näissä vanhoissa kotteroissa.
Re: W202 Tuulilasipyyhkijä ongelma
gasolino kirjoitti:Ajossa pyyhkijä pysähtyi yhtäkkiä, pyyhkijän moottori käy mutta mitään ei tapahdu..jos avittaa kädellä pyyhkijää toiseen ääriasentoon, niin sieltä se kyllä palautuu normaalisti. Mikä mahtaa olla vikana, moottori osittain rikki? vivustoa olen yrittänyt rasvailla..
Tänään otin koko pyyhkijäsysteemin irti ja puolet muovirattaan hampaista oli sorvaantunut pois, siksi toimi vaan toiseen suuntaan.. Saako tälläistä ratasta erikseen merkkiliikkeestä tms. Mitä mahtaa maksaa?
Nyt ei toimi koko hela paska ollenkaan. Ei takertele tms, vaan ei käsky lähde releboxista ollenkaan eteenpäin. Releet naksuu kun rämpyttää viiksestä mutta ei mitään tapahdu. Pyyhkijän moottorin johto paikka mitattiin, sinne ei taida tulla virtaa.
Ni onko nytten tiedossa koko releboxin/sulakeboxin osto? Hintaa en halua ees tietää.
Itse moottori taitaa olla kunnossa, käsi kun koittaa siirtää pyyhkijää niin on piukka eikä lähde mihinkään suuntaan.
Ni onko nytten tiedossa koko releboxin/sulakeboxin osto? Hintaa en halua ees tietää.
Itse moottori taitaa olla kunnossa, käsi kun koittaa siirtää pyyhkijää niin on piukka eikä lähde mihinkään suuntaan.
Ei nyt voi muistaa mut onko toi pyyhin oman sulakkeen takana vaiko jonkun kans samassa..
Kaiken järjen mukaan releen jälkeen pitäis olla sulake ennen pyyhkijän moottoria
Kaiken järjen mukaan releen jälkeen pitäis olla sulake ennen pyyhkijän moottoria
S203 C240 -01
S124 E220 -94
S124 E220 -94
Sulake? Hmm muistaakseni ei siinä semmoista ollu. Siis releeltä moottoriin, siinä välissä sulake?
Joo puhelin taas omiani.. Otin tosta mun lankusta sulakkeen pois nii rele ei sanonut enää mitään. Eli se sulake on katkaisijan ja releen välissäeepi kirjoitti:Sulake? Hmm muistaakseni ei siinä semmoista ollu. Siis releeltä moottoriin, siinä välissä sulake?
Epäilisin et sulla on releessä vikaa kun vetää mut ei anna virtaa eteenpäin
Edit: Ootko koittanu koputella sitä relettä jollain kun katkaisija on esim. asennossa 2
S203 C240 -01
S124 E220 -94
S124 E220 -94
Kaikkea kokeiltu.
Nyt todettii että jotain hämärää tossa sulakeboxissa on. Oisko se nyt ollu 38 sulake niin polttaa itteensä koko ajan, tosin siinä oli 20a sulake ja siinä pitäis olla 30 tai 40a. Numero 38 on moottorinflekti ja sama sulake on jotenki kytköksissä pyyhkijään. Laiteettiin oikea sulake poltti senkin.
Sitte johto irti flektistä ja sulake kiinni, mutta sitten kun laitoin johdot takas niin ei palanukkaan enää.
Meinattii että se ottaa maata jostain ja polttaa mutta nyt ei tee sitäkään enää.
Mutta ei toimi pyyhkijä vieläkään.
Täytyy koittaa kaverilta lainaa relettä.
Nyt todettii että jotain hämärää tossa sulakeboxissa on. Oisko se nyt ollu 38 sulake niin polttaa itteensä koko ajan, tosin siinä oli 20a sulake ja siinä pitäis olla 30 tai 40a. Numero 38 on moottorinflekti ja sama sulake on jotenki kytköksissä pyyhkijään. Laiteettiin oikea sulake poltti senkin.
Sitte johto irti flektistä ja sulake kiinni, mutta sitten kun laitoin johdot takas niin ei palanukkaan enää.
Meinattii että se ottaa maata jostain ja polttaa mutta nyt ei tee sitäkään enää.
Mutta ei toimi pyyhkijä vieläkään.
Täytyy koittaa kaverilta lainaa relettä.
Jos toi releen vaihto ei auta niin monitoimiviiksestä johto poikki kannattaa mitata tuo viiksi
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Jos on poikki, toimiiko vielä pissapojat? Pesunestettä ainaki ampuu kun painaa, mitää muuta ei tapahdu.
Kyllä se toimii tule eri johdoilta
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 

Jaaha, kaveri tuli sitten omalla w202 ja todettiin että multaha puuttuu kokonainen rele
Eli rele-ostoksille ja toimii.

Eli rele-ostoksille ja toimii.
Hemmetin hyvä et noin vähällä selviää tälläkertaa 

S203 C240 -01
S124 E220 -94
S124 E220 -94