W202 C280 sytytyspuolat

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
araC280
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Ke 11.03.2009 18:57
Paikkakunta: Iisalmi

W202 C280 sytytyspuolat

Viesti Kirjoittaja araC280 »

Eli ilmeisesti on nyt menny yksi puola pimeäksi kun pyörii vajaalla.Aamulla pelasi vielä normaalisti mutta iltapäivällä ei enää toiminu.Auto on seissy auringossa,mutta ei sillä oo varmaan vaikutusta ku muina päivinä on pelannu.
Eli mistä ootte noita puolia hommannu.Löytyykö ihan tavallisesta varaosaliikkeestä vai haenko merkkiliikkeestä.Paljon suurin piirtein maksaa???
Mercedes benz C280 vm1996 elegance
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: W202 C280 sytytyspuolat

Viesti Kirjoittaja AK47 »

araC280 kirjoitti:Eli ilmeisesti on nyt menny yksi puola pimeäksi kun pyörii vajaalla.Aamulla pelasi vielä normaalisti mutta iltapäivällä ei enää toiminu.Auto on seissy auringossa,mutta ei sillä oo varmaan vaikutusta ku muina päivinä on pelannu.
Eli mistä ootte noita puolia hommannu.Löytyykö ihan tavallisesta varaosaliikkeestä vai haenko merkkiliikkeestä.Paljon suurin piirtein maksaa???
Moponetissa n. 50e+ originaali lienee n. 100e+

Ootko kurkkaillu johtosarjan kuntoa? Mulla menny c36:ssa vuodessa kolme puolaa ja neljäs just viime viikolla tuli laitettua. Tarvike (italia) kesti vuoden. Tosin nyt on uusi johtosarja hommattu, joten saattais kestää puolatkin paremmin.

Kerran meni puola niin että se jousi siinä "maadoitus" reijässä oli lentänyt pois. Saattais olla niinkin pieni vika...

Voi olla myös puolan ja tulpan välissä oleva 2kOhm häiriönpoistovastus joka syynä vikaan tai tietty ne kolme johtoa joissa kanssa se 2kOhm vastus.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
araC280
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Ke 11.03.2009 18:57
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja araC280 »

Johtosarja täysin kunnossa ku on tässä ne lämpösuojatut johdot.Mitattii kaikki puolat ja ne oli kunnossa ku annetut arvot täyttyi.Otin tulpat poikkeen ja katottiin kärkiväli niin pitäs olla 0.8 niin kaikissa oli melkein 1.2.

Ovat vielä merkkiliikkeestä ostetut tulpat niin kestihän noi 35000tkm vaikka tarttis 60000tkm mukaan vaihtaa.No kokeillaan uusilla tulpilla alkuun ja jos ei auta niin viedään testeriin
Mercedes benz C280 vm1996 elegance
Avatar
araC280
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Ke 11.03.2009 18:57
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja araC280 »

Ei auttanu tulppien vaihtokaa uusiin.Eli testeri keikkaa pukkaa
Mercedes benz C280 vm1996 elegance
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

araC280 kirjoitti:Ei auttanu tulppien vaihtokaa uusiin.Eli testeri keikkaa pukkaa
Hae ohjeet ECU:n päätekivien mittaukseen hakusanoja M104 C36 yms Tältä ja kilpailevan sivuston kätköistä jommastakummasta löytyy.

Jos ois siellä vika...

Tuo sun 280 lienee V6, siitä huonommin itellä tietova. Mutta isoksi päässyt tulppien kärkiväli saattais poikia ECU vikkaakin. Itse vaihdan n 30tkm välein tulppia M104 myllyyn...
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
araC280
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Ke 11.03.2009 18:57
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja araC280 »

Suora 6 tää oma on.Nyt on jo semmonen homma että auto starttaa mutta ei käynnisty.Vaikee sanoo mikä lie tullu.
Mercedes benz C280 vm1996 elegance
Avatar
araC280
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Ke 11.03.2009 18:57
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja araC280 »

Saatiin auto kuitenkin pyörimään.Onko näissä miten yleisiä noi ilmavuodot.Ku antaa kaasua niin tuntuu kun jostai repisi ilmoja sisään.Semmonen suhahus kuuluu.
Mercedes benz C280 vm1996 elegance
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Onko näissä miten yleisiä noi ilmavuodot.
En ole itse ainakaan lukenut tai kuullut että olisi imupuolella ollut vuotoja.
Taitaa toi sun suhaus olla ihan normaali imuääni. :? Näissähän on ollut moottorin johtosarjoissa paljon vikoja (ei tulpanjohdoissa), eli voi vika käyntihäiriöön löytyä rapeista johdoista. Voithan vaihtaa puolia ristiin, ja seurata siirtyykö vika toiseen sylinteriin.
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Avatar
araC280
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Ke 11.03.2009 18:57
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja araC280 »

Oliko siinä täs 1996 mallissa ne paremmat johdot ja valmiina.Mietin vaan kun ovat niin hirveen erkkarin peitossa että ei oikein uskalla ruveta niitä repimään auki.

Ja arvauksia sitten jos toi johtosarja on viallinen niin onko ne noi tulpille menevät johdot vai minne menevät johdot sitten todennäköisesti murentuneet???
Mercedes benz C280 vm1996 elegance
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Eikös se heikkous johtosarjoista löydy juurikin ton konehuoneen puolelta.
Asiasta en mitään tiedä mut käsitys on sellanen.

Vetele vaan auki se johtosarja jos se kerta erkkarilla on niputettu.
Erkkaria saa uutta kaupasta.

Sitten rupee selvii onko niissä johdoissa murtumia jne.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Koititko vaihtaa niitä puolia ristiin, että siirtyikö vika eri sylinteriin ?
Montako sylinteriä on pimeenä, yksi vai kaksi ?
Jos yksi, veikaan että vika on puolassa tai tulpanjohdossa.
Jos kaksi, puola rikki, moottorin johtosarja rikki tai pahimmassa tapauksessa vika ECU:ssa.
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Rule6k
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: To 13.08.2009 18:42
Paikkakunta: tornio

Viesti Kirjoittaja Rule6k »

itella sama vika oli.. pistin puolille uudet johdot nii johan rupes peuhimaan :) oli nimittäin nii haperoitunu ku revin johtosarjan auki et huhuh,,,, not nice.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Rule6k kirjoitti:itella sama vika oli.. pistin puolille uudet johdot nii johan rupes peuhimaan :) oli nimittäin nii haperoitunu ku revin johtosarjan auki et huhuh,,,, not nice.
Johtosarjasta: Juu M104 mosassa johtosarjat saattaa olla haperoa sinne tuliseinään asti. Ja kaikki johdot on samaa paskaa, sähkö peilejä myöten näköjään....

Tulpista: Itsellä alkoi pätkimään jo 1.05mm tulpan kärkivälillä...

Puolan ja tulpan välistä 2kilo-Ohm vastukset (6kpl, kolme aina samalaista, toinen lyhyt tumppi puolassa kiinni ja toinen malli puolattomissa tulpanreijissä) kanssa kannattaa katsella.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
araC280
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Ke 11.03.2009 18:57
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja araC280 »

Päivitetään tilannetta.Eli kone tärisee edelleen.Vaihettu ilmamassamittari(E.Hartikainen iisalmessa sano että vaiha tuo niin alkaa toimii)Ei apua.Tulpan johot bosch silikonijohdot ja uudet originellitulpat.Ei apua

Yks korjaamo epäili että pakoventtiili ois poikki.Tehty ohivuotomittaus.6-7% joka pytyllä eli kunnossa.Bosch testeri antoi yhen vikakoodin (se oli ehkä joku tämmönen en muista tarkkaan)kosketuskulman ensiövasteen säätö pääteasteeseen.

Ihan pintakaasulla ajaessa kone ei tärise mut ku kiihdyttää niin tärinä alkaa.Jä tyhjäkäynnillä tärisee tietysti.Johtosarjaa en oo uskaltanu aukoa.
Mercedes benz C280 vm1996 elegance
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Olethan mitannut että tulpat 0 Ohm. Tulppien ja puolan välisestä häiriönpoistovastuksesta 2 kOhm. Samoin toiset 3 sytkäjohtoa kanssa 2kOhm jotka menee toisille 3 tulpalle. Kärkiväli 0.8mm tulpissa.

Johtosarjaa on pakko aukaista vähän jotta voit nähdä onko eristeet alkanut johdoista murentua.

ECU:sta ne pääteasteen kivet saattanut saada siipeensä. Olikos puolat kunnossa?

Mitkä tulpat siinä ennen oli? Jos vastukselliset niin saattaa siellä puola olla rikki.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
araC280
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Ke 11.03.2009 18:57
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja araC280 »

AK47 kirjoitti:Olethan mitannut että tulpat 0 Ohm. Tulppien ja puolan välisestä häiriönpoistovastuksesta 2 kOhm. Samoin toiset 3 sytkäjohtoa kanssa 2kOhm jotka menee toisille 3 tulpalle. Kärkiväli 0.8mm tulpissa.

Johtosarjaa on pakko aukaista vähän jotta voit nähdä onko eristeet alkanut johdoista murentua.

ECU:sta ne pääteasteen kivet saattanut saada siipeensä. Olikos puolat kunnossa?

Mitkä tulpat siinä ennen oli? Jos vastukselliset niin saattaa siellä puola olla rikki.
Mittailtiin puolat aikoja sitten.Ne antoi muistaakseni 9 kOhm joka puola.Edelliset tulpat oli kans alkuperäiset Championin tekemät.Uudet tulpat kans originellit kärkivälillä 0.8mm mut merkiltään bosch.

Mulla kans pieni epäilles et ecu ottanu vähän ihteensä mut auto menossa mersupajalle huoltoon niin kattokoon siellä ton johtosarjan kunnon ku paremmin ymmärtävät.Ei uskallettu ite ruveta aukoo niitä teippejä
Mercedes benz C280 vm1996 elegance
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Et edelleenkään ole vastannut että onko ne tulpanhatut mitattu, missä on vastukset sisällä, puhut vain uusista johdoista. Mutta jos kaikki kolme johtoa hattuineen + kolme pelkkää tuttia on vaihdettu, niin eipä sitten mitään.
Itsellä oli yksi tutti viallinen, mikä välillä antoi läpi ja välillä ei. Tämän kun hoksasi usean mittailun jälkeen, niin ongelma katosi uudella tutilla.

Minulta löytyy 3kpl käytettyjä puolia ja yksi uusi boschin tutti, jos joku kaipaa. 50eurolla voin myydä koko kasan ja privalla tavoittaa.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

araC280 kirjoitti:
AK47 kirjoitti:Olethan mitannut että tulpat 0 Ohm. Tulppien ja puolan välisestä häiriönpoistovastuksesta 2 kOhm. Samoin toiset 3 sytkäjohtoa kanssa 2kOhm jotka menee toisille 3 tulpalle. Kärkiväli 0.8mm tulpissa.

Johtosarjaa on pakko aukaista vähän jotta voit nähdä onko eristeet alkanut johdoista murentua.

ECU:sta ne pääteasteen kivet saattanut saada siipeensä. Olikos puolat kunnossa?

Mitkä tulpat siinä ennen oli? Jos vastukselliset niin saattaa siellä puola olla rikki.
Mittailtiin puolat aikoja sitten.Ne antoi muistaakseni 9 kOhm joka puola.Edelliset tulpat oli kans alkuperäiset Championin tekemät.Uudet tulpat kans originellit kärkivälillä 0.8mm mut merkiltään bosch.

Mulla kans pieni epäilles et ecu ottanu vähän ihteensä mut auto menossa mersupajalle huoltoon niin kattokoon siellä ton johtosarjan kunnon ku paremmin ymmärtävät.Ei uskallettu ite ruveta aukoo niitä teippejä

Boschin tulpat on vastuksella.... BOSCH FR 8DC+ +6 EI ole oikea tulppa C280 ja C36 kulkineisiin. Puolia polttaa nuo. Ja palanut puola polttaa ECU:ja.... Luettelot kyllä suosittaa nuita mutta kun niissä on liikaa vastusta. BERU tekee ainakin tulppia joissa ei ole vastusta.

Puolaa voi toki mitata, mutten itse saanut rikkinäisen ja ehjän välille mitään eroa kun tavallisella yleismittarilla mittasin. Se puola ei vain toimi siellä käyttöolosuhteessa jännitteellisenä. Lainaa jostain ehjä puola, niin puola-asia varmistuu. Ja tosiaan ne puolan ja tulpan välissä olevat kumiset häiriönpoistovastukset on sen 2 kOhm, mittaa nekin.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
araC280
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Ke 11.03.2009 18:57
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja araC280 »

Eli ne tulpan johdot ovat bosch tulpanjohdot täs varaosa numero 0 986 356 329.Löytyy boschin sivuilta.Ja tulpat ovat mallia Bosch F8DC4.Muistaakseni myös nuo vanhat originelli tulpan johdot mitattiin nekin ol kunnossa.Jätin kuitenkin ne talteen.

Mekin mitattiin tosissaan noi puolat tolla yleismallin mittarilla ja luvut ol kunnossa mut sitten se voi ajossa olla että ei toimi.Harmi vaan et en saa tästä läheltä keltään puolaa lainaan ku tääl päin ei oo tällä koneella olevia.Mut auto menee mersun testeriin niin jos se osaisi paremmin kertoo viasta.
Mercedes benz C280 vm1996 elegance
Avatar
kustomi
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1254
Liittynyt: Pe 03.10.2003 06:57
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kustomi »

Mulla on yksi AMG:n puola varastossa, ilmeisesti sama kuin C280.
CLS 350d Bluetec Shooting Brake
Avatar
Wäinämöinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ke 15.04.2009 13:54
Paikkakunta: Joensuu/Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Wäinämöinen »

Ootko sen imuilmavuodon tarkastanu?

Ite huomasin tulppien vaihon jälkeen venttiilikopan ylittävän putken kiinnityksen hutiloineeni.. Imöö jumalattomasti ilmaa ilmamassamittarin ohitse. Sekottaa varmasti koko koneen toiminnan..

Jos mottori käy selvästi vajaalla, niin unoha em.
C 280 Elegance W202
BMW 520 DA F10
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

araC280 kirjoitti:Eli ne tulpan johdot ovat bosch tulpanjohdot täs varaosa numero 0 986 356 329.Löytyy boschin sivuilta.Ja tulpat ovat mallia Bosch F8DC4.Muistaakseni myös nuo vanhat originelli tulpan johdot mitattiin nekin ol kunnossa.Jätin kuitenkin ne talteen.

Mekin mitattiin tosissaan noi puolat tolla yleismallin mittarilla ja luvut ol kunnossa mut sitten se voi ajossa olla että ei toimi.Harmi vaan et en saa tästä läheltä keltään puolaa lainaan ku tääl päin ei oo tällä koneella olevia.Mut auto menee mersun testeriin niin jos se osaisi paremmin kertoo viasta.
Mistäs moisia tulppia löysit?

Veikkaan edelleen puolaa joka ei suostu pelaamaan korkeammilla jännitteillä käyttötilanteessa.

Jos ehjää puolaa testerinä käyttämällä ei parane niin sitten ecu syyniin ja johtosarja.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
araC280
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Ke 11.03.2009 18:57
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja araC280 »

No niin auto taas kunnossa.Puola siellä ol pimeenä.
Mercedes benz C280 vm1996 elegance
Vastaa Viestiin