W202 250 TD ei käynnisty

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Pappatunturi-1970
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ti 01.06.2010 21:18

W202 250 TD ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Pappatunturi-1970 »

Eukko yritti lähteä kauppaan, ei saanut autoa käyntiin. Minä menin yrittämään, virtaa riittää, startti pyörii, ei lähde. Vasta piiitkän yrityksen jälkeen alkoi käymään tyyliin "pätk-pätk-pätk-klaatrrrmmm-bangbangbang-brmbrmmmm" eli taisipa muutama pytty varmaan myöhästyä startissa, mutta palasivat kuitenkin ruotuun ja kone alkoi viimein käymään ihan normaalisti. Hehkutko ovat heikkona vaiko mikä?
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: W202 250 TD ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja tempera »

Pappatunturi-1970 kirjoitti:Eukko yritti lähteä kauppaan, ei saanut autoa käyntiin. Minä menin yrittämään, virtaa riittää, startti pyörii, ei lähde. Vasta piiitkän yrityksen jälkeen alkoi käymään tyyliin "pätk-pätk-pätk-klaatrrrmmm-bangbangbang-brmbrmmmm" eli taisipa muutama pytty varmaan myöhästyä startissa, mutta palasivat kuitenkin ruotuun ja kone alkoi viimein käymään ihan normaalisti. Hehkutko ovat heikkona vaiko mikä?
Onko auto parkissa ylämäkeen ja jos on niin löpöt valuu takaisin tankkiin takaiskujen kautta. Jos on tasamaalla niin sitten vikaa voi hakea muualta. Toi on yleisin vika diisseleissä eli O renkaart falskaa ym.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Pappatunturi-1970
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ti 01.06.2010 21:18

Viesti Kirjoittaja Pappatunturi-1970 »

Kiitos tiedosta, auto on juurikin keula ylämäkeen ja lisäksi tankki oli melkein tyhjä. Kävin tankkaamassa ja useamman koestarttauksen jälkeen toimii ihan normaalisti myös ylämäestä lähdettäessä. Kaikkea sitä onkin... :o
Jonze
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: Ma 23.11.2009 19:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jonze »

Kyllä se nyt toimiikin kun on vastikään käyntiin saatu, mutta jos annat auton seisoa yön yli keula ylöspäin niin todennäköisesti saa taas sahata. Kannattaa varmuuden vuoksi jättää auto parkkiin keula alaspäin.

Vuotaako muuten pumpun päältä löpöä? Paineventtiilien o-renkaiden vuoto aiheuttaa myös käynnistysvaikeuksia.
S204
Pappatunturi-1970
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ti 01.06.2010 21:18

Viesti Kirjoittaja Pappatunturi-1970 »

No, auto seisoi yön yli täsmälleen samassa paikassa, aamulla kokeilin niin laakista käymään, ei kalkattanut eikä kolkuttanut. Vaikuttaako tuo kun eilen tankki oli melkein tyhjä, valo paloi jo. Eipä kyllä ennen ole tuollaista käynyt vaikka olen tyhjemmäksikin sen ajanut. Pumppu on ihan kuiva, ei näyttäisi vuotavan.
Jonze
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: Ma 23.11.2009 19:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jonze »

Kyllä tankin täyttöasteellakin tuntuisi olevan vaikutusta. Itselläni kun oli vastaavia ongelmia, niin korostuivat nimenomaan vajaalla tankilla.

Mutta jotain ilmavaivaa tuossa on nyt ihan selkeesti. Villinä veikkauksena voisin esittää, että vika on jossain polttoaineen esilämmittimen tienoilla. Kyseessä siis se mötikkä, joka löytyy imusarjan alta, ja josta lähtee kirkas polttoaineletku karkeasuodattimelle. Esilämmittimeen siis tulee letku tankilta.
S204
väsy
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ke 01.10.2008 23:59
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja väsy »

Meleko varmasti kyseessä on pumpulle menevien putkien O-renkaat, jotka vuotaa. Itellä oli samaa vikaa ja ne kun vaihdatin, niin sen jälkeen ei mitn ongelmia.. Tuo tuntuu olevan tuossa moottorityypissä tosi yleinen vika..
Jos meinaa vaihtaa ne itse niin kannattaa ottaa huomioon että sinne ei sitte passaa mitkään tavalliset O-renkaat, vaan pitävän lopputuloksen saa vasta kun laittaa sinne ne alkuperäset, hieman ovaalimman poikkielikkauksen omaavat renkaat nimim. kokemusta on..
Vastaa Viestiin