Väyrynen ja epc

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Bimmero
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Pe 27.08.2010 20:52
Paikkakunta: Harjavalta

Väyrynen ja epc

Viesti Kirjoittaja Bimmero »

Terve! Selailin kyllä haulla jotain kirjotelmia epc ongelmista mutta en kuitenkaan löytänyt vastaavaa vikaa, voi kyllä olla fosterssin vika :D.
Mutta asiaan, kyseessä siis vm. -97 väykky ja 435000 mittarissa ja sytyttää epc:n kun yrittää lämpimänä startata, aina kylmänä kaikki ok :shock:

Johdoissa käytin ja herjasi jotain määrän-säädintä. Jos ensin hehkuttaa ja ottaa virran pois ja sitten suora startti niin käy kuin sveitsiläinen kello eikä epc:tä tietoakaan :roll:
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

Taitaa olla lucaksen pumppu tulossa tiesä päähän!
foorumilta löytyy paljon juttua noista lucaksen pumppu murheista haulla!
ML W164
Bimmero
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Pe 27.08.2010 20:52
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja Bimmero »

Totta, paljon löysin ja paljon luin :). Itseä vaan hämää kun kaikissa tuntui ilmenevän vika kylmänä ja itsellä vain kun on lämmin moottori. Eikä myöskään esim. moottorijarrutus sytytä epc valoa. Pumppuun on noin 100 000km sitten uusittu tiivisteet, eikä se vuodakkaan. Tiedän kyllä että saattaa silti olla sökö :cry:
Antti A
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: To 22.10.2009 15:53

Viesti Kirjoittaja Antti A »

elikkä sulla on 220D mersu? pahasti tosiaan vaikuttaa siltä että saarnamiehen reissut on reissattu. mikäli vähänkään mahdollista niin suosittelen bosch pumppua. itellä postas lucas tuosa vajaa vuosi sitte ja menin laittaan toisen lucaksen tilalle ja arvaa harmittaako :evil: sanovat että bosch tehokkaampi ja luotettavampi mutta autosta tulee erilainen ajaa. ite jos voisin palata viime syksyyn nii oisin vaihattanu boschin
IMA-535
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: To 10.06.2010 19:40
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja IMA-535 »

Ei kai ne Boschiin vaihtamalla ongelmat lähe? Itellä ainaki tulee heti nimestä mieleen mm. TDI B-vectrassa oleva naftapumppu mikä tykkää *****illa kyseisen auton omistajille useinki ja hintaaki vaivaset 2000€. Tiä sitte minkälainen väyryseen sopiva boschi on, mutta mutta....
Lada 1200S -87
Peugeot 405 sri -89
Nissan bluebird 2.0 -87
Toyota corolla 1.3 -89
Ford mondeo 1.8 -98
Opel vectra 2.0dti -97
MB E200cdi -99
Volvo S80 2.4 -00
Avatar
huonotuurinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: La 12.01.2008 10:31
Paikkakunta: keskisuomi

Viesti Kirjoittaja huonotuurinen »

Moro

onkos väykyssä ylijänniterele??

Isän C 220d ongelma oli tossa yj-releessä. Makso n. 65 e !!!

Kannatta kokeilla.
--Tuuria on kahdenlaista, aina se vaan ei tunnu siltä...--

S212 350cdi 4matic -10
W629/2 116cdi 4x4 -11 bussi (Vaimon kauppakassi)
W202 220 D -aut. elegance -95 ("vanha rouva")
w201 190E 2.0 ( seisonnassa = jääauto)

EX

W639 111 cdi -04 9h bussi
S203 -03 220 cdi (kiukutteleva neiti)
W201 190 E -90
W124 250 D -88
W123 240 D -82
W123 240 D -aut. -80
Bimmero
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Pe 27.08.2010 20:52
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja Bimmero »

Joo kyseessä siis 220d mylly. Tuosta ylijännitereleestä pitääpi ottaa selvää 8)
Antti A
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: To 22.10.2009 15:53

Viesti Kirjoittaja Antti A »

olikos se ylijänniterele semmone isompi mötikkä mihi tulee piuhoja ja sulakkeita kiinni? se mikä löytyy konetilan vasemmalta puolelta keulaltapäin katottuna
Avatar
huonotuurinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: La 12.01.2008 10:31
Paikkakunta: keskisuomi

Viesti Kirjoittaja huonotuurinen »

Jep

Ainaski C:ssä. Mut muistelin vielä, että YJ-releen vika aiheutti sen, että ei lähteny käyntiin ollenkaan lämpösenä :roll: :roll:

En nyt muista, että vaikuttiko se epc-valoon. Takaisku venttilli auttoi ainakin kylmäkäynnistyksiin :D :D
--Tuuria on kahdenlaista, aina se vaan ei tunnu siltä...--

S212 350cdi 4matic -10
W629/2 116cdi 4x4 -11 bussi (Vaimon kauppakassi)
W202 220 D -aut. elegance -95 ("vanha rouva")
w201 190E 2.0 ( seisonnassa = jääauto)

EX

W639 111 cdi -04 9h bussi
S203 -03 220 cdi (kiukutteleva neiti)
W201 190 E -90
W124 250 D -88
W123 240 D -82
W123 240 D -aut. -80
Bimmero
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Pe 27.08.2010 20:52
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja Bimmero »

Jonkun releboksin sieltä olen vaihtanutkin, en muista tarkkaa nimeä mutta siinä oli pari sulakettakin, ettet sitä tarkoita?? Sillon kun se meni niin ei käynyt ollenkaan, ei lähtenyt ajonesto pois. Joku juotos ilmeisesti irti mutta ostin uuden lootan. Oli kyllä kalliimpi kuin 65€, 100€ + joku kymppi.
Avatar
huonotuurinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: La 12.01.2008 10:31
Paikkakunta: keskisuomi

Viesti Kirjoittaja huonotuurinen »

Joo, on varmaan sama osa. Kaksi sulaketta siinä releen päällä...
--Tuuria on kahdenlaista, aina se vaan ei tunnu siltä...--

S212 350cdi 4matic -10
W629/2 116cdi 4x4 -11 bussi (Vaimon kauppakassi)
W202 220 D -aut. elegance -95 ("vanha rouva")
w201 190E 2.0 ( seisonnassa = jääauto)

EX

W639 111 cdi -04 9h bussi
S203 -03 220 cdi (kiukutteleva neiti)
W201 190 E -90
W124 250 D -88
W123 240 D -82
W123 240 D -aut. -80
Bimmero
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Pe 27.08.2010 20:52
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja Bimmero »

Olisin kyllä toivonut että olis joku tommonen vika ollu :roll: ...tämä epc vika oli jo aiemmin tuota boksi vikaa ja sitä se tokkosen vaihto ei poistanut :cry:
Vastaa Viestiin