AM kirjoitti: Aloittaja kysyy miten voisi korjata mersun peltejä raekuuron jäljiltä ja heti ollaan syyttämässä kateellisuudesta, huonosta itsetunnosta yms. yms.
Jos itseä ei kiinnosta auton ulkonäkö niin sen voi varmaankin pitää omana tietona. Tai josihan välttämätön pakko ilmaista mielipiteensä niin sen voi tehdä asiallisestikin.
miten niin heti, tuossahan oli monta viestiä alussa, ettei kukaan syyttänyt yhtään mistään ja mielipiteet on aina syytä esittää niin, ettei jää epäselväksi mitä tarkoitetaan siltikään ei ole saanut ongituksi yhtään parempaa tietoa autosta... edes sitä onko se mallisarjan ensimmäisiä vai viimeisiä, perus 200D manuaali vai joku "parempi" jne.
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Harri126 kirjoitti:Totta,
mitenhän mahtaisi toimia se lämmitys ja jäähdytys systeemi?
siinäkin pilaa helposti sen maalipinnan, jos ei ole kokemusta vois olla ihan kokeilemisen arvoinen juttu silti, jos siitä kerran saa 3000 €:n päiväpalkan (auton omistaja siis tee se itse työnä...)
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Harri126 kirjoitti:Totta,
mitenhän mahtaisi toimia se lämmitys ja jäähdytys systeemi?
siinäkin pilaa helposti sen maalipinnan, jos ei ole kokemusta vois olla ihan kokeilemisen arvoinen juttu silti, jos siitä kerran saa 3000 €:n päiväpalkan (auton omistaja siis tee se itse työnä...)
Meinasinkin sitä juttua, missä lämmitetään tavallisella föönillä ja jäähdytetään jollain kylmäsprayllä.
Taitaa maalikin kestää sen verran lämpöä.
viet sen auton ammattilaiselle arvioon , siis nämä ilman maalausta suoristajat. Voit yllättyä ! jos on tosi ammattilainen niin voi saada vielä täysin samaan kuntoon mitä oli ennen rae kuuroa.
Ja mitä tulee napan kommentteihin maalipinnan (jälleen kerran) hyvänä pitämisestä niin on se kumma kun ei tajua että jollekkin se on harrastus siinä missä lapsen kasvatus. Jos vähän rajusti vertaa niin napa olis varmaan täysin tyynenä kun oma muksu tulis piestynä kotiin, naama ruvella ja nenä poskella... " näkyypähän että on elämää nähnyt muksu, eipä mitiä"
puhumattakaan siitä että joku voi muutenkin olla jämpti ja siisti asioiden päälle, haloo
epk kirjoitti:
Ja mitä tulee napan kommentteihin maalipinnan (jälleen kerran) hyvänä pitämisestä niin on se kumma kun ei tajua että jollekkin se on harrastus siinä missä lapsen kasvatus. Jos vähän rajusti vertaa niin napa olis varmaan täysin tyynenä kun oma muksu tulis piestynä kotiin, naama ruvella ja nenä poskella... " näkyypähän että on elämää nähnyt muksu, eipä mitiä"
puhumattakaan siitä että joku voi muutenkin olla jämpti ja siisti asioiden päälle, haloo
ehkä tuo lasten kasvatus viimeistään onkin saanut mut tälläiseksi, että osaan erottaa asiat, joilla on oikeasti jotain merkitystä ja ne jotka on merkityksettömiä "isossa kuvassa"... kuten juuri joku vanhan käyttöauton maalipinta
montako kymmentä vuotta muuten sulla on kokemusta lasten kasvatuksesta, kun tuli niin asiantuntevasti ?
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Tarkoitinkin sitä että ei sulla ole mitään oikeutta (tai no vapaa maahan tämä) naureskella kenenkään harrastuksille, toinen laittaa kukkapenkkejä, kolmas polkupyöriä jne. Jos se niiden mielestä on hauskaa touhua niin miksi sinä täällä vaahtoat joka toisessa topikissa kun joku voivottelee kun maalipinta on kärsinyt ?
Onko siinä jotain väärä jos vaikka kasvattaa lapset oikein ja huolehtii niistä ja lisäksi pitää autoaankin hyvin vielä ?
epk kirjoitti:Tarkoitinkin sitä että ei sulla ole mitään oikeutta (tai no vapaa maahan tämä) naureskella kenenkään harrastuksille, toinen laittaa kukkapenkkejä, kolmas polkupyöriä jne. Jos se niiden mielestä on hauskaa touhua niin miksi sinä täällä vaahtoat joka toisessa topikissa kun joku voivottelee kun maalipinta on kärsinyt ?
Onko siinä jotain väärä jos vaikka kasvattaa lapset oikein ja huolehtii niistä ja lisäksi pitää autoaankin hyvin vielä ?
en ole nauranut, vaan olen järkyttynyt siitä, kuinka ollaan niin pinnallisia, että heti ollaan harkitsemassa hyvän käyttöauton paalaamista (että jos se nyt ei enää olisikaan mahdollisesti jotain kateutta tai muuta herättävää...), jos siihen tulee vähän klommoja... opettele lukemaan se "asia" täältä kirjaimien seasta... eihän se autoa huononna, vaikka se vähän kärsineen näköinen olisikin... mutta ehkä joidenkin itsetunto ei sitten oikeasti vain kestä sellaista/sellaisella ajamista
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Kylläpä aihe antoi keskustelun aihetta.Toisia ei kolhut haittaa,mutta kyllä itseä,kun jokapäivä niitä katselee.Tietysti kovalta tuntuu korjausarvio tuon hintaiseen autoon.Auton arvo alle 10t eur,mutta käyttöarvo sitäkin enemmän.Hintaan on laskettu muutakin pientä fiksausta(esim. lokasuojien fiksaus) Työtä on melkoisesti,niin eipä tuo niin pahalta tuntu loppuviimeksi.
Jos ajattelee sitä asiaa,että autoa pitää seuraavat kymmenen vuotta.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95