ja pakkovaihteilla.veskola kirjoitti:Prikkaa voi koittaa tunkea sinne maksimikierrosruuvin seuraksi niin ei ala rajoittamaan....vetää se automaattikin loppuun saakka, suurimmalla vaihteella nimittäin

kyllä saaJohtaja kirjoitti:Saako vastaavaa hyötyä jos asennuttaa 7 millin elementit pumppuun? Kun turbona toimii garretin joku volkkarin vakioturbo, ahtaa tällähetkellä 1,2 bar. Vakiopumpulla ei tulee mustaa kiihdyttäessä. Vai tukehtuuko kones diisseliin? 190d 2,5
Automaattivaihteisissa tuohon tulee alipainesäädin joka ohjaa laatikon toimintaa riippuen kaasun asennosta.jokkew124 kirjoitti:http://jokkew124jokke.kuvat.fi/kuvat/29082010537.jpg
Mikäs ruuvi on tuo tummunut tossa bosch merkin oikealla puolella?
pera8x kirjoitti:toi on just semmonen, mitä joissain malleissa on ollu. "alumiinin kantinen". purkaa vaan noi kaikki pois, niin sitten se onkin jo suunnilleen samanlainen, kun muutkin pumput. ja samat säätöhommat noihin, ku muihinkin.Johtaja kirjoitti:Moro, jääny tää kuvien laitto vähän armeijan ja muiden kiireiden takia.Sami T kirjoitti:mäkin oon muutamaa pumppua täs ruuvaillu, tollaisesta en oo kuullutkaa, olis kiva jos laitat kuvan siitä pumpusta nii vois yrittää auttaa
Nappasin kamerakännyllä ulkopuolelta kuvan, tuostakin jo näkee että erilainen ku melkee kaikilla muilla.
http://img580.imageshack.us/img580/2714/pumppu.jpg
tuos kellos ei ollu nois liittimis mitää ja näyttää niinku tuosta sen yläpuolelta puuttus jotai... jos joku on niin viisas että tietää tosta kuvasta sanoa niin sanokoon.
Elikkä tuohan oli se tyhjäkäynnin säätö ruuvi, joten kohdistuuko siihen mitään rasitetta? Tuo Techno-Weld vois olla kokeilemisen arvoinensatalankku kirjoitti:onko enään mitään tehtävisä? Tyhmyyttäni ja ajattelemattomuuttani kiristin mutterin.. http://s249.photobucket.com/albums/gg22 ... G_4102.jpg http://s249.photobucket.com/albums/gg22 ... G_4102.jpg
satalankku kirjoitti:onko enään mitään tehtävisä? Tyhmyyttäni ja ajattelemattomuuttani kiristin mutterin.. http://s249.photobucket.com/albums/gg22 ... G_4102.jpg http://s249.photobucket.com/albums/gg22 ... G_4102.jpg
vähä lisää OT, oliko kuin iso mötikkä minkä vaihoit, tarviko soveltaa mitää kummemmin vai oliko muutako purki ja kasas? sopiiko muuten automaatista pumppu suoraan vai tuleeko jotain alipainesäätimiä ja saako niitä pumppuja yhistettyä?pera8x kirjoitti:satalankku kirjoitti:onko enään mitään tehtävisä? Tyhmyyttäni ja ajattelemattomuuttani kiristin mutterin.. http://s249.photobucket.com/albums/gg22 ... G_4102.jpg http://s249.photobucket.com/albums/gg22 ... G_4102.jpg
tässä tulee ehkä vähän OFF TOPICia, mutta myös neuvot korjaamiseen.
sillon joskus, kun mää ostin käytetyn "hyvän" viripumpun 7mm tapeilla, niin sain tollasen. tyhjäkäynti ruuvvin paikka oli murtunu ihan kuvan mukaisesti. alkuunsa, kun sain pumpun paikalleen, niin ihmettelin, kun ei oikein toimi. muutaman kerran soitin myyjälle, tuloksena oli se tuttu ja turvallinen, "kyllä se on mulla toiminu ihan hyvin". no kyllästyin sitten siihen, että pakkas aamuina se ei käyny tyhjää ja sai antaa kaasua, että se ylipäätään lähti käyntiin niin ajattelin korjata vaurion. jokainen, joka on noitten kanssa pelannut tietää kuinka herkästi tommonen 7mm tapeilla oleva pumppu reagoi kaasuun. hieno laittaa pakkasesta käyntiin niin, että jengat on yli 4000rpm. no, pumppu irti ja säädin osuus irti. eli se pumpun perä. sitten vaan omasta varaosa hyllystä 200D:n pumpun peräosa ja niputtaan. aikani tuhersin, väänsin tiiviste pahvista uusia tiivisteitä yms. ja lopulta sain sen kasaan. sitten pikkasen säätöhommia. 200D:n pumpun säädin osa, kun oli ihan perus asetuksilla. eipä siinä, sääteli ruuvvit kohdilleen ja ei muuta, ku hanaa. rikkinäinen osa tuli kuntoon ja koko pumppu on toiminu hienosti tähän päivään saakka.
tiivistettynä: jos haluaa kuntoon, niin paras lääke vaivaan on, että vaihtaa sinne ehjän säädin osan. jos ei itte viitti alkaa yrittään, niin pumppupajat tekee sen mielellään.
Löysää kaasuvivustoa...jule83 kirjoitti:kiitoksia kaikille säätö ohjeista! säädin syöttöjä 2.5 kierrosta ja tyhjäkäyntiä niin paljon kuin tuli! ajossa D päällä toimii hyvin! tehoa ja savua tuli mukavasti lisää! mutta vapaalla nostaa kierrokset 2000 paikkeille. mitäs pitäs tehdä? syöttöä pienemmälle vai? jaa niin moottori on om603 turbo.