w124 250 turbotus, vm-85

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
__ksami__
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 197
Liittynyt: Su 29.08.2010 23:48
Paikkakunta: Jalasjärvi

w124 250 turbotus, vm-85

Viesti Kirjoittaja __ksami__ »

Eli jos turbottaa w124 250 mesen, joka on ei vähäpäästöinen.

Niin mitä kaikkia toimenpiteitä se vaatii?? kun kattelin tuolta aken sivulta, mutta eipä siitä mitää ymmärtänyt...

eli pitääkö jarruja tai muuta muuntaa?

kiitoksia jo etukäteen!!! :)
Avatar
Kuningassorvari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 337
Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Kuningassorvari »

Eikös se riitä kun käy jostain ottaa tehon mittaus lapun. Missä tehot jää alle 147hv. (300td)

Sillo käsittääkseni jarruihin ei tarvi koskee.
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Teholappu, nokilappu ja Jarrut ja alusta vastaamaan autoa mihin verrataan, eli ainakin jäähdytetyt laikat eteen. Kannattaa soittaa katsureita läpi ja verrata heidän mielipiteitä.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

tuolta pihalta löytyis yksi joutilas vapari 2,5 joka on kasattu turbon pako-, imusarjalla, kannella, öljypohjalla, kannentiivisteellä omalla oljyn lauhduttimella, syöttöpumpulla, suuttimilla mutta koneen sisälle ei ole kajottu........
jos kiinnostaa nii osta pois..
ite ajoin joku 25tkm ongelmitta ennenkuin sattu pikku kolari.

jarruosat on kaikki, turbolletarkoitettuja jos kiinnostaa.
w201 om605
Avatar
Johtaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ke 04.03.2009 19:18

Viesti Kirjoittaja Johtaja »

Jos siinä on samat jarrut, kun 300td:ssä, niin teho saa nousta 20% 143 hevosesta ilman muutoksia. Näin ainakin itselle katsastajat kehui ja itsellä meni läpi 135 heppaisena ilman muutoksia (2.5d --> 2,5 td) Penkissä olisi saanut itsellä tulla 150hp, eli 20% lisää 126 hevoseen, minkä td antaa vakiona.
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Jos siinä on samat jarrut, kun 300td:ssä, niin teho saa nousta 20% 143 hevosesta ilman muutoksia. Näin ainakin itselle katsastajat kehui ja itsellä meni läpi 135 heppaisena ilman muutoksia (2.5d --> 2,5 td) Penkissä olisi saanut itsellä tulla 150hp, eli 20% lisää 126 hevoseen, minkä td antaa vakiona.
300td:llä tarkoitat ilmeisesti turbomallia(??). Turbossahan on juurikin jäähdytetyt, mutta jos tarkoitat 300touringdieseliä, niin siinä niitä ei ole. Pääsääntöisesti mitä itsekin kartoitellut noita konttoreita,niin tuolla kaavalla: Alusta ja jarrut vastaamaan verrattavaa autoa.

Tämän vuoksi kannattaa kysellä suoraan sieltä konttorilta/konttoreilta. Käytäntö on kirjavaa. Yhdellä konttorilla kertoivat tarviivansa VTT:n saastelapun vaikka auto ei ole vähäpäästöinen :shock: . Enpäs asioi siellä puljussa.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18179
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

20% lisää
Vain mallisarjan tehokkaimpaan verratessa.
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

dealer kirjoitti:
20% lisää
Vain mallisarjan tehokkaimpaan verratessa.
Näimpä...
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
__ksami__
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 197
Liittynyt: Su 29.08.2010 23:48
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja __ksami__ »

Johtaja kirjoitti:Jos siinä on samat jarrut, kun 300td:ssä, niin teho saa nousta 20% 143 hevosesta ilman muutoksia. Näin ainakin itselle katsastajat kehui ja itsellä meni läpi 135 heppaisena ilman muutoksia (2.5d --> 2,5 td) Penkissä olisi saanut itsellä tulla 150hp, eli 20% lisää 126 hevoseen, minkä td antaa vakiona.


eli sulla 300td:n jarrut? miten ne eroaa 250 jarruista?
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Viesti Kirjoittaja Terho P »

nyt tuntus olevan mallisarjat hukassa,, td= touring, dt=turbodiesel,tdt=touring turbodiesel

eli turboissa on jäähdytetyt etujarrut toisin kuin vapareissa :wink: ja mulla on yhet semmoset jäährytetyt myyrämmerkkiset 80e levyineen,satuloineen :wink:
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Bansku87
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Su 28.06.2009 21:45

Muuta huomioitavaa?

Viesti Kirjoittaja Bansku87 »

Kysytään nyt suoraan mikäli jarrut vielä löytyy?

Myös pako/imusarja 250d turbottamiseen kiinostaa.

Aikaisemmasta jäi uusi holssettin hy35w t03 laipalla ja tarkoitukseni ei ole tehdä hirveää ST vehjettä vaan ripeä käyttis. N.200hv
Ei sellaista mekaanista vikaa ole mitä ei raaka voima ratkaise..
Toisin ajattelemalla voi päästä halvemmalla
Avatar
Johtaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ke 04.03.2009 19:18

Viesti Kirjoittaja Johtaja »

Joo taas kerrran meni mallit sekasi. Eli ite katsastin vapari 2,5 dieselin Turbolle ja välijäähdyttimelle, ja sanoin vaan katsurille että täs on samat jarrut ku turbossa. Ja läpi meni :D Ja ajoneuvona w201
Vastaa Viestiin