c 220t cdi A -02 Moottori hajosi? Neuvoja??

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
liftaaja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 17.08.2010 15:15

c 220t cdi A -02 Moottori hajosi? Neuvoja??

Viesti Kirjoittaja liftaaja »

Eli liikennevaloissa ollessani auto alkoi ihmeellisesti tärisemään, sitten ajettuani n.100m alkoi kuulua kolinaa ja ritinää sekä pakoputkesta nousta sinertävää savua. Siinä vaiheessa katsoin parhaimmaksi pysäyttää auton ja soittaa hinauspalveluun.

Auto on nyt veholla odottamassa diagnoosia, jossa ikävä kyllä saattaa kestää viikkokin.

Onko kellään kokemusta vastaavanlaisesta? Taikka muuten vain tietoa?

Kiitos
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Onhan niitä koneita joskus tarvinnut rempata. Löytyy muuten yksi kunnostettu kone kasausta vaille mikäli tarvetta tulee.
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Oisko mäntä hajonnu..
liftaaja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 17.08.2010 15:15

Re: c 220t cdi A -02 Moottori hajosi? Neuvoja??

Viesti Kirjoittaja liftaaja »

Tosiaan, auton mittarissa vasta 199tkm Onko ennennäkemätöntä että cdi kone laakaa noilla kilometreillä? Mikäli ajomäärä pitää paikkaansa, mitä vahvasti epäilen.
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

On ollut joitakin n. 200tkm ajettuja mäntävikaisia. Syyllinen yleensä viallinen suutin. Ei nyt mitään yleinen tapahtuma mutta sanotaan 3 autoa 500:sta autosta :wink:
Joku mersupurkaamo??
liftaaja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 17.08.2010 15:15

Viesti Kirjoittaja liftaaja »

Vikana oli jumittunut suutin. Suuttimet puhdistettiin ja tiivisteet uusittiin. Ok, hintaa tuli alle 500€

No niin, sain auton takaisin ja kerkisin 100km ajaa, sitten alkoi koneesta kuulumaan järjetön mekkala, aivan kuin kaasu olisi ollut pohjassa. Epäilin moottorin jäähdytysflektiä, kun kuulosti että itse koneesta ääni ei tullut.

Onkos huoltoliike vastuussa tälläisessa tapauksessa, kun kuitissa lukee että: "Huom, moottorin jäähdytysflekti ääntää!!"

Ihmettelin tätä vasta kotona kun en kuittia paikanpäällä lukenut kun myyjä sanoi että siinä lukee vain samat asiat mitä hän juuri kertoi. Kuitenkin asia oli näin että tuo flekti homma tuli ensimmäistä kertaa esille vasta kun luin siitä kuitista.

Siis eihän huoltoliike noin voi tehdä! Vai voiko?
jarskak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 485
Liittynyt: Ti 02.10.2007 10:43

Viesti Kirjoittaja jarskak »

Eikait ne missään vastuussa ole siitä, mutta ihmeellistä kyllä jos ääntävästä flektistä ei mainittu henkilökohtaisesti kun noudit autoa.

Onkohan varmasti kilometrit ihan oikein mittarissa? alle 200 tkm mittarissa ja suuttimet ja flekti hajalla, kyllä flektinki pitäs kestää miljoona ajella. No voihan se olla vaan huonoa tuuria...
annikki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: La 06.02.2010 17:45

Viesti Kirjoittaja annikki »

minulla samat ongelmat, autolla oli ajettu 210 th ja jäähdyttäjän flekti meni uusiksi,hirveetä mekkalaa piti, nyt ovat suuttimet huoltoa vailla, vuotaa juuresta, kone käy kuin traktori, samaa mietin että onkohan kilometrit niinkuin on ilmoitettu.
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

Omastani alkoivat suuttimien kuparitiivisteet vuotaa 180 tkm kohdalla. Kilometreistä en minäkään voi olla varma, mutta kyllä kait tuo tiivistevuoto on aika tavallista noilla kilometreillä.
W203CDI
janimu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Su 06.03.2005 14:06
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja janimu »

Mulle kertoi yks käyttöauton huoltomies että kannattaa vaihtaa ne suuttimen kupariprikat ja ruuvit noin 200tkm jälkeen vaikka ei vikaa vielä olisikaan, kun rupeavat kuitenkin siinäpaikkeilla vuotamaan.
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Eipä ne välttämättä ala. Itellä 320cdi:ssä jo 256 tkm lasissa ja ei merkkejä vuodoista vieläkään, vaikka kovasti odotankin jo. A170cdi:hin vaihettiin kolme kertaa 227 tkm mennessä... Ekan kerran jossain 170 tkm kohilla, sen jälkeen 20 tkm välein. Ei vissiin pk-seudulla Veholla oikeen onnistunu koskaan. No eipä ole enää siitä murheita...
Vastaa Viestiin