Isofix-kiinnikkeiden jälkiasentaminen S211-mallin E-Mersuun
- putukiffeli
- Vakiokalustoa
- Viestit: 241
- Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
- Paikkakunta: Järvenpää
Valitettavasti voin sanoa valmiiksi, että ei sovi (ilman runnomista). Istuinosan takareunassa on sellainen möykky, joka tulee tielle. Isofix-kiinnikkeet jäävät asennettuina sen taakse, vähän linjan alapuolelle.tn62634 kirjoitti:Kävin tänään tilaamassa myös isofix-kiinnikkeet. Jos isofix-telakka ei sovi paikallaan ilman istuintyynyn puhkomista niin otan istuinosan irti.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Ok, kiitos tiedosta. Homma lienee kuitenkin ok, jos istuinosan irrottaa kokonaan eli telakan alla on pelkkä pelti?eerola kirjoitti:Valitettavasti voin sanoa valmiiksi, että ei sovi (ilman runnomista). Istuinosan takareunassa on sellainen möykky, joka tulee tielle. Isofix-kiinnikkeet jäävät asennettuina sen taakse, vähän linjan alapuolelle.
Jos tyyny taas on kokonaan pois, kiinnikkeet jäävät taas puolestaan vähän korkealle. Kaikki riippuu tietenkin kaikesta. Homman mallintaminen on helppoa ennen asentamista, koska Isofix-kiinnikkeiden kiinnitysreiät näkyvät pellissä. Itse Isofix-lenksut eivät sijoitu sanottavasti tuosta paikasta syrjään - eli jos Isofix-istuimen tai -telakan koukut osuvat nätisti tuohon pisteeseen, homma on OK.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Joo pitää testailla. Sikäli ei ole omalla kohdalla merkitystä, vaikka pellin ja telakan väliin jäisi 10 cm:n tyhjä tila, koska istuimen erillinen telakka on kiinni takapäästään niissä isofix-lenkeissä ja etupäässä on tuki, jolla telakka nojaa lattiaa vastten. Tänään tuli haettua ne lenkit.eerola kirjoitti:Jos tyyny taas on kokonaan pois, kiinnikkeet jäävät taas puolestaan vähän korkealle. Kaikki riippuu tietenkin kaikesta. Homman mallintaminen on helppoa ennen asentamista, koska Isofix-kiinnikkeiden kiinnitysreiät näkyvät pellissä. Itse Isofix-lenksut eivät sijoitu sanottavasti tuosta paikasta syrjään - eli jos Isofix-istuimen tai -telakan koukut osuvat nätisti tuohon pisteeseen, homma on OK.
Ainakin Recaron telakka rämisi ihan kauheasti jos ei ollut vähän pingotuksella. Britaxin Isofix-penkki sensijaan on ihan hiljainen, vaikka olisi vähän "sinnepäin" asennettu. Räminänsiedon toleranssit ovat tietenkin ihan kuljettajan paikalla istuvan korvista kiinni.tn62634 kirjoitti:...Sikäli ei ole omalla kohdalla merkitystä, vaikka pellin ja telakan väliin jäisi 10 cm:n tyhjä tila, koska istuimen erillinen telakka on kiinni takapäästään niissä isofix-lenkeissä ja etupäässä on tuki, jolla telakka nojaa lattiaa vastten....
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Re: Isofix-kiinnikkeiden jälkiasentaminen S211-mallin E-Mers
En ole kehdannut ottaa yhteyttä Eugeniin vieläkään, mutta olisiko kenelläkään purkukuvaa takapenkistä? Torstaina olisi tarkoitus mennä asentelemaan viimein ne kiinnikkeet vaimon painostuksesta.
Re: Isofix-kiinnikkeiden jälkiasentaminen S211-mallin E-Mers
Linkin autossa on ilmoituksen mukaan isofix
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Isofix-kiinnikkeiden jälkiasentaminen S211-mallin E-Mers
Niin no autoa vaihtamallahan siitä helpommalla selviäisi.
Mutta lähtökohta on kyllä se, että pidän nykyisen, kun on varmaksi vehkeeksi osoittautunut eikä olisi rahaakaan uusia autoa.

- der Panzerwagen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 86
- Liittynyt: Ti 08.12.2009 08:27
Re: Isofix-kiinnikkeiden jälkiasentaminen S211-mallin E-Mers
Terve.
Olen muutama vuosi sitten irrottanut ja asentanut takaisin selkänojan. En muista yksityiskohtia niin tarkkaan, että voisin kirjoittamalla antaa ohjeita, mutta saattaisin muistaa, kun näkisin paikanpäällä tilanteen. Ollaan samalla paikkakunnalla, joten jos kaipaat apua, laita vaikka yv. Ei mielestäni pitäisi ihan olla tolkuttoman vaikea homma.
Olen muutama vuosi sitten irrottanut ja asentanut takaisin selkänojan. En muista yksityiskohtia niin tarkkaan, että voisin kirjoittamalla antaa ohjeita, mutta saattaisin muistaa, kun näkisin paikanpäällä tilanteen. Ollaan samalla paikkakunnalla, joten jos kaipaat apua, laita vaikka yv. Ei mielestäni pitäisi ihan olla tolkuttoman vaikea homma.
Re: Isofix-kiinnikkeiden jälkiasentaminen S211-mallin E-Mers
Kiitos avuntarjouksesta! Olen tosin menossa Ylöjärvelle asentelemaan, kun kotona ei toistaiseksi ole lämmintä rakentelutilaa. No, pitää koittaa selvittää se. Jonkun saksankielisen sanallisen ohjeen löysinkin.
Re: Isofix-kiinnikkeiden jälkiasentaminen S211-mallin E-Mers
Isofixit on nyt kiinni ja käytössä. Ei se asennus ollut kuin viitseliäisyydestä kiinni.
Re: Isofix-kiinnikkeiden jälkiasentaminen S211-mallin E-Mers
Telakka kiinni:

Kuten edellä taisi olla todettukin, ei sopivuus ole oikein asiallinen autoon, jossa ei ole alkuperäisiä isofixejä. Tällöin penkin istuinosa tulee irroittaa ja sopivuus on tämän jälkeen erinomainen. Istuinosahan lähtee sen alapinnan kahvapainikkeesta vetämällä.
Penkin irroitus menee pääpiirteittäin seuraavasti: Kaadetaan penkki tasaiseksi ja otetaan tavaratilan rullaverho pois. Irroitetaan pyöräkoteloa vasten olevat verhoilupalat molemmilta puolilta (sisäseinissä). Irroitetaan näiden verhoilupalojen takaa löytyvät sähköjohdot liittimistään (2kpl/puoli). Irroitetaan penkkien selkänojan jakokohdassa oleva muovisuojus (kiinni klipseillä sivusta) esim ruuvimeisselin avulla. Irroitetaan tämän muovisuojuksen alla oleva torx-ruuvi. Irroitetaan selkänojan akselien toisista päistä torx-pultit (2kpl/puoli). Nyt selkänojat lähtevät irti. Selkänojiin tulee vielä yksi paksumpi sähköjohto per puolisko, jonka liitintä en löytänyt. Palat saa kuitenkin riittävästi siirrettyä, jotta isofix-kiinnikkeet saa asennettua, kun raottaa verhoilunastoilla kiinni olevaa penkinalushuopaa.

Kuten edellä taisi olla todettukin, ei sopivuus ole oikein asiallinen autoon, jossa ei ole alkuperäisiä isofixejä. Tällöin penkin istuinosa tulee irroittaa ja sopivuus on tämän jälkeen erinomainen. Istuinosahan lähtee sen alapinnan kahvapainikkeesta vetämällä.
Penkin irroitus menee pääpiirteittäin seuraavasti: Kaadetaan penkki tasaiseksi ja otetaan tavaratilan rullaverho pois. Irroitetaan pyöräkoteloa vasten olevat verhoilupalat molemmilta puolilta (sisäseinissä). Irroitetaan näiden verhoilupalojen takaa löytyvät sähköjohdot liittimistään (2kpl/puoli). Irroitetaan penkkien selkänojan jakokohdassa oleva muovisuojus (kiinni klipseillä sivusta) esim ruuvimeisselin avulla. Irroitetaan tämän muovisuojuksen alla oleva torx-ruuvi. Irroitetaan selkänojan akselien toisista päistä torx-pultit (2kpl/puoli). Nyt selkänojat lähtevät irti. Selkänojiin tulee vielä yksi paksumpi sähköjohto per puolisko, jonka liitintä en löytänyt. Palat saa kuitenkin riittävästi siirrettyä, jotta isofix-kiinnikkeet saa asennettua, kun raottaa verhoilunastoilla kiinni olevaa penkinalushuopaa.
- der Panzerwagen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 86
- Liittynyt: Ti 08.12.2009 08:27
Re: Isofix-kiinnikkeiden jälkiasentaminen S211-mallin E-Mers
Oisko se paksumpi johto ollut alipaineletku niskatukiin?
Re: Isofix-kiinnikkeiden jälkiasentaminen S211-mallin E-Mers
Luultavasti, jos se systeemi alipaineella toimii. Itse asennushomma ei ole kauhean vaativa, mutta niitä torx-hylsyjä tarvitaan sarjat uros-ja naaraspuolisina. Lisäksi lainaksi olisi pitänyt saada paineimakäyttöinen popniittipihti, mutta se oli unohtunut. Laitoin sitten ne isofix-kiinnikkeet ihan ruuveilla.der Panzerwagen kirjoitti:Oisko se paksumpi johto ollut alipaineletku niskatukiin?