C36 vm-95 Jarrulevyt eteen?
C36 vm-95 Jarrulevyt eteen?
Sanokaas ihmiset jotka ootte jarruremonttia c36:seen tehneet että mitkä levyt sinne kannattaa tuupata. Alkuperäisen maksaa veholla 200€ kappale eikä sitä hintaa viittisi pulittaa jos halvemmalla jostain saa. Tarvikkeita huollossa tarjosivat 90€ kappalehintaan, mutta ne ei tietenkään sopineet tähän autoon. Kuulemma ei edes ole samanlaiset levyt kuskin ja hantin puolella.. Pistäkää linkkiä tai 100% varmaa tietoa minkälaiset levyt sinne sopii.
Re: C36 vm-95 Jarrulevyt eteen?
Orkkislevy sen pari sataa/kpl ne vas ja oik kätiset. Melkein sopivan saa muistaakseni W210 420:sen levyn laittamalla, ne on samankätisiä käsittääkseni. Viitisenkymppiä maksaa n 28mm paksut ja n300mm+ levyt. Orkkis on 30mm paksu ja 316/320mm vai oliko peräti 322mm.AMGMage kirjoitti:Sanokaas ihmiset jotka ootte jarruremonttia c36:seen tehneet että mitkä levyt sinne kannattaa tuupata. Alkuperäisen maksaa veholla 200€ kappale eikä sitä hintaa viittisi pulittaa jos halvemmalla jostain saa. Tarvikkeita huollossa tarjosivat 90€ kappalehintaan, mutta ne ei tietenkään sopineet tähän autoon. Kuulemma ei edes ole samanlaiset levyt kuskin ja hantin puolella.. Pistäkää linkkiä tai 100% varmaa tietoa minkälaiset levyt sinne sopii.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: C36 vm-95 Jarrulevyt eteen?
No mittee.. Mulla auto 5/95 ja levyt jotka autossa oli, oli kokoa 320x28mm noin. Ja Black Diamondin listan mukaan tähän kuuluu 288x25mm levyt..? Voiko tähän nyt tuupata sitten vaan esim noi BD:N levyt koolla 320x28mm? Listan mukaan ne on tarkoitettu 9/95-10/97malleihin. Ei viittis tilata homokalliita levyjä ja sit eivät sovi paikalleen.AK47 kirjoitti:Orkkislevy sen pari sataa/kpl ne vas ja oik kätiset. Melkein sopivan saa muistaakseni W210 420:sen levyn laittamalla, ne on samankätisiä käsittääkseni. Viitisenkymppiä maksaa n 28mm paksut ja n300mm+ levyt. Orkkis on 30mm paksu ja 316/320mm vai oliko peräti 322mm.AMGMage kirjoitti:Sanokaas ihmiset jotka ootte jarruremonttia c36:seen tehneet että mitkä levyt sinne kannattaa tuupata. Alkuperäisen maksaa veholla 200€ kappale eikä sitä hintaa viittisi pulittaa jos halvemmalla jostain saa. Tarvikkeita huollossa tarjosivat 90€ kappalehintaan, mutta ne ei tietenkään sopineet tähän autoon. Kuulemma ei edes ole samanlaiset levyt kuskin ja hantin puolella.. Pistäkää linkkiä tai 100% varmaa tietoa minkälaiset levyt sinne sopii.
Tuossa vielä linkki sivulle..
http://www.race.fi/fi/product/3750-Blac ... 82%AC.html
Re: C36 vm-95 Jarrulevyt eteen?
Mulla 8/95 ja 320/322x30mm vas ja oik kätiset levyt. Hyvin pelaa. Juuri tänään oli testissä 0% eroa etujarruillaAMGMage kirjoitti:No mittee.. Mulla auto 5/95 ja levyt jotka autossa oli, oli kokoa 320x28mm noin. Ja Black Diamondin listan mukaan tähän kuuluu 288x25mm levyt..? Voiko tähän nyt tuupata sitten vaan esim noi BD:N levyt koolla 320x28mm? Listan mukaan ne on tarkoitettu 9/95-10/97malleihin. Ei viittis tilata homokalliita levyjä ja sit eivät sovi paikalleen.AK47 kirjoitti:Orkkislevy sen pari sataa/kpl ne vas ja oik kätiset. Melkein sopivan saa muistaakseni W210 420:sen levyn laittamalla, ne on samankätisiä käsittääkseni. Viitisenkymppiä maksaa n 28mm paksut ja n300mm+ levyt. Orkkis on 30mm paksu ja 316/320mm vai oliko peräti 322mm.AMGMage kirjoitti:Sanokaas ihmiset jotka ootte jarruremonttia c36:seen tehneet että mitkä levyt sinne kannattaa tuupata. Alkuperäisen maksaa veholla 200€ kappale eikä sitä hintaa viittisi pulittaa jos halvemmalla jostain saa. Tarvikkeita huollossa tarjosivat 90€ kappalehintaan, mutta ne ei tietenkään sopineet tähän autoon. Kuulemma ei edes ole samanlaiset levyt kuskin ja hantin puolella.. Pistäkää linkkiä tai 100% varmaa tietoa minkälaiset levyt sinne sopii.
Tuossa vielä linkki sivulle..
http://www.race.fi/fi/product/3750-Blac ... 82%AC.html

Orkkis on 30mm paksu ja alaraja on 25.4mm. Levyt tuppaa kulumaan keskeltä enempi ja melko nopeastikkin jos ajelee niin ettei ole tientukkona

Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Niin eihän tässä nyt ollut se hinta ole se pointti vaan mitkä levyt sinne sopii. Jos lähen ebaysta tilaamaan 200€ pari levyjä ja säästän sen 200€, sit nekään ei sovi paikalleen niin perseestä sekin on. Lähinnä et se että miksi tarvikelevyt ei sopinut paikalleen? Väittivät huollossa että ovat erikätiset ja siksi eivät sopineet. Käyttäjä C280 meinas ettei muuta eroa ole kuin jäähdytys rivat on vanhassa mallissa peilikuvat ja uusissa ei. Korjatkaa jos on muuta eroa..Pansu kirjoitti:Ebay
Se peilikuvaisuus on tietysti jäähdytyksen kannalta parempi. Mutta jos pikkuisen joustaa niin voi laittaa samankätiset, mikään ei estä. Jos siis saa halvemmalla uudemman c36 levyt. Tosin muista mitoista ei ole havaintoja kun vain vanhanmallisia levyjä (vas/oik kät) on tullut hypisteltyä.AMGMage kirjoitti:Niin eihän tässä nyt ollut se hinta ole se pointti vaan mitkä levyt sinne sopii. Jos lähen ebaysta tilaamaan 200€ pari levyjä ja säästän sen 200€, sit nekään ei sovi paikalleen niin perseestä sekin on. Lähinnä et se että miksi tarvikelevyt ei sopinut paikalleen? Väittivät huollossa että ovat erikätiset ja siksi eivät sopineet. Käyttäjä C280 meinas ettei muuta eroa ole kuin jäähdytys rivat on vanhassa mallissa peilikuvat ja uusissa ei. Korjatkaa jos on muuta eroa..Pansu kirjoitti:Ebay
Puuttuuko sulta joku muu mitta kuin halkaisija ja paksuus? Mittailin tuossa hieman käytettyä vanhemman mallin orkkislevyä ja tärkeänä mittana voisi pitää "offsettiä" Eli levyn kitkapintojen keskeltä (keskeltä jäähdytysuria) kiinnityspintaan olisi n.28.5mm. Siitä sitten laskemaan vaikka 28mm levylle paljonko kiinnityspinnan ja kitkapintojen etäisyydet on. Tosin sanoisin että jäähdytys uritus ei ole aivan keskellä kitkapintoja mutta eiköhän se sillä kompensoidu sopivuus kun tarvikkeet on tyypilliseti sen 28mm, jää milli puolelleen pelivaraa.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Nii se on vähän persmäinen ko ei osannu huollossakaan sanoa tänään ko soitin et miks ei sopinu ne varaosalevyt paikalleen. Sano vaan et olivat väärän kokoset. Alkaa ketuttaa tää osien jaakaaminen ni voi olla parempi et lykkää sinne alkuperäset ni pääsee siitäkin. Se on sentään hyvä asia etten ole köyhä yksinhuoltajaäiti mitä huolto koittaa kusettaa..
http://www.autohausaz.com/search/produc ... irectional
180 tolleroa kpl
http://www.autohausaz.com/search/produc ... ke%20Rotor
Korvike 65 tolleroa
Tais olla sama levy kuin SL600 tai sitten satula oli em härveleistä...
180 tolleroa kpl
http://www.autohausaz.com/search/produc ... ke%20Rotor
Korvike 65 tolleroa
Tais olla sama levy kuin SL600 tai sitten satula oli em härveleistä...
Viimeksi muokannut AK47, Ma 27.09.2010 23:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
ja mitä luetteloihin tulee, niin monesti jarrulevyjen koko ja suositukset vaihtelee valmistajakohtaisesti. ainoo 100% varmasti sopiva tulee tehtaan edustajalta. omaan coupeen ku ettiskelin vuos sitte jarruja niin riippuen valmistajasta/myyjästä, halkasija vaihteli +-5mm ja paksuus +-2mm vertailin OEM:iä, Febiä ja Bremboja. erityistä asiassa oli se, että ko. valmistajien jarrupalojen leveydet vaihteli myös!! eli pahimillaan voi saaha ison halkasijan levyt ja pienemmälle tarkotetut palat.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Niin on ja renkaat kanssa!M.K kirjoitti:Jarrut on hyvä paikka säästää

Itse tosiaan saman mietiskelyn jouduin käymään läpi kun etsin löytyisikö "tarvikkeena". 205e/kpl on toki kallis, mutta kestää ne sitten alkuperäisinä ja paksumpina 2-4v omassa käytössä. Päädyin siihen että kun on hieman tehoa saa olla jarrutkin parhaat mahdolliset. Orkkisosalla mennään täällä levyjen suhteen.
Paloina eteen BOSCH 0 986 460 966 -3EN, mutta nämä ainakin sotkee kunnolla.
Ennen oli:
JURID 524 66, hyvät oli vaikken nimen perusteella laadusta osaa sanoa mitään, oon mersuissa jurid paloja nähny, oisko ihan alkuperäisasennuksena nuita mersuissa? Pysähtyi hyvin ja ei sotkenut yhtä paljon kuin possit.
Palasarja (Bosch) eteen tais maksaa jotain 50e
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.