just näin...olis amattimiehen antanu tehä.
just näin...olis amattimiehen antanu tehä.
Elikkäs...eilen tossa innostuksissani aloin vaihtaan o-renkaita tohon 605seen.
noh...hommattiin renkaat ja alettiin hommiin.
O-renkaat vaihettu ja autoa starttaileen. Sahautaa jonkin aikaa ku vetää ilmoja sinne. Hörähtää tulille ja hymy naamalle.
Sitten se saatanan ruoska ku seuraavan kerran starttaan niin naureskelee vaan että empäs lähekkään ku oon imeny muutaman kuution ilmaa putkiin.
Oon soitellu Vehot, MB-osat(mistä ostin o-renkaat), sun muut tyypit jotka tietää näistä niin kaikki sanoivat että kaikki kirkkaat letkut vaihtoon.
Sit heräs muuten kyssäri: Voiko olla mahdollista että pumppu olis menny rikki ku sitä sahautin jonkin aikaa ku yritin käyntiin.
p.s: minkä muotoiset o-renkaat sinne tulee, ku ne mitkä ostin oli kokonaan pyöreät muodoltaan mutta alkuperäiset oli osittain kartiot????
noh...hommattiin renkaat ja alettiin hommiin.
O-renkaat vaihettu ja autoa starttaileen. Sahautaa jonkin aikaa ku vetää ilmoja sinne. Hörähtää tulille ja hymy naamalle.
Sitten se saatanan ruoska ku seuraavan kerran starttaan niin naureskelee vaan että empäs lähekkään ku oon imeny muutaman kuution ilmaa putkiin.
Oon soitellu Vehot, MB-osat(mistä ostin o-renkaat), sun muut tyypit jotka tietää näistä niin kaikki sanoivat että kaikki kirkkaat letkut vaihtoon.
Sit heräs muuten kyssäri: Voiko olla mahdollista että pumppu olis menny rikki ku sitä sahautin jonkin aikaa ku yritin käyntiin.
p.s: minkä muotoiset o-renkaat sinne tulee, ku ne mitkä ostin oli kokonaan pyöreät muodoltaan mutta alkuperäiset oli osittain kartiot????
Viimeviikolla ostin Veholta pari o-rengasta cdi:n korkeapainepumpulle tuleviin putkiin,vihreät ja oikein sopivat olivat 
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
no nyt on vaihettu pari letkua liittimineen ja renkaineen...ei ollu oulun veholla kaikkia. huomiseksi tulee loput. ihan mustat o-renkaat niissä oli. siinä karkeasuotimessahan on kaks o-rengasta...siinä liittimessä pieni ja sit siinä itse suotimessa iso.
huomenna saa nähä nöyrtyykö rönttä tulille...toivotaan että ei oo menny mikään rikki ku oon sahauttanu tuota jonkin verran :shock:
ei muuten ollut kovin kalliit ne putket..yht. 34e 2kpl.
huomenna saa nähä nöyrtyykö rönttä tulille...toivotaan että ei oo menny mikään rikki ku oon sahauttanu tuota jonkin verran :shock:
ei muuten ollut kovin kalliit ne putket..yht. 34e 2kpl.
Ilmeisesti jonkinnäköinen asennuspohja pitäisi vaihtaa samalla. Vanha kuulema usein hajoaa O-renkaiden vaihdon yhteydessä tai sen jälkeen, jos sitä vaihda samalla. Seurauksena kuulema ilman imeminen.
Asiasta ei tarkempaa tietoa, että mistä on kyse, mutta näin minulle kerrottiin, kun vaihdatin viimeksi O-renkaita. Laskussa näytti lukeneen 2 krt asennuspuhja + 2 kpl suuttimen tiivistysrengas + jotain muuta sälää.
Osaako joku kertoa, että mikä tämä asennuspohja on? Laitetaanko se sinne kiinni vai käytetäänkö sitä vain asennuksen apuna?
Asiasta ei tarkempaa tietoa, että mistä on kyse, mutta näin minulle kerrottiin, kun vaihdatin viimeksi O-renkaita. Laskussa näytti lukeneen 2 krt asennuspuhja + 2 kpl suuttimen tiivistysrengas + jotain muuta sälää.
Osaako joku kertoa, että mikä tämä asennuspohja on? Laitetaanko se sinne kiinni vai käytetäänkö sitä vain asennuksen apuna?
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
no nyt rönttä käynnissä mutta ilmoja vetelee vieläkin...kaikki muut letkut, paitsi sammuttimelta sinne pumpun alle menevää en vaihtanu.
heti ku sammuttaa auton niin vetää ilmaa siihen suodattimen päälle tulevaan letkuun.
kahdessa muussa letkussa menee ilmaa käynnissä ollessa.
kokeilen laittaa kuvaa missä letkuissa menee sitä ilmaa...
heti ku sammuttaa auton niin vetää ilmaa siihen suodattimen päälle tulevaan letkuun.
kahdessa muussa letkussa menee ilmaa käynnissä ollessa.
kokeilen laittaa kuvaa missä letkuissa menee sitä ilmaa...
mutta eihän siellä sais olla ilmaa...eihän???
miten tästä voi tulla näin prkl vaikeeta???
neljä o-rengasta ostin ja nyt oon jo joutunu vaihtaan letkua toista metriä sinne...ja silti vetelee ilmoja.
http://www.aijaa.com/v.php?i=6647619.jpg
ympyröidyt letkut on ne joissa menee koko ajan käynnissä ilmaa.
miten tästä voi tulla näin prkl vaikeeta???
neljä o-rengasta ostin ja nyt oon jo joutunu vaihtaan letkua toista metriä sinne...ja silti vetelee ilmoja.
http://www.aijaa.com/v.php?i=6647619.jpg
ympyröidyt letkut on ne joissa menee koko ajan käynnissä ilmaa.
sama vika oli rahikaisella.
Korjaus;
Moottorisilikonia letkujen noille perkeleen päille. Eli se uusi tiiviste ei tahtonut oikein pitää.
Sitten virittelin ihan vain puutikuista tuen, jotka painoivat noita putkien liittimiä KOVAA vasten naftasuodattimen jalkaa. Eli toimivat ruuvipuristimina nuo tikut siis.
Loppui ilman juoksu.
Älä sitten ryssi tätä hommaa, joudut ostamaan ne letkut uudestaan. Ja otin myös paineilma jyrsimellä vähän tuota peltiäkin pois tuosta suodatinjalasta. Sai paremmin letkut silikonin kanssa paikalleen.
Että näin.
Korjaus;
Moottorisilikonia letkujen noille perkeleen päille. Eli se uusi tiiviste ei tahtonut oikein pitää.
Sitten virittelin ihan vain puutikuista tuen, jotka painoivat noita putkien liittimiä KOVAA vasten naftasuodattimen jalkaa. Eli toimivat ruuvipuristimina nuo tikut siis.
Loppui ilman juoksu.
Älä sitten ryssi tätä hommaa, joudut ostamaan ne letkut uudestaan. Ja otin myös paineilma jyrsimellä vähän tuota peltiäkin pois tuosta suodatinjalasta. Sai paremmin letkut silikonin kanssa paikalleen.
Että näin.
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Tai pistää samntien sen silikoonin sinne tankkiin, niin eiköhän se lopu ilmavaivat.mikipp kirjoitti:just...elikkä patenttia pitäs alakaa tekemään. mietinkin että junttais jotain sikaflexiä tohon ja sit laittas joitain puristimia siihen.
Niissä muoviputkissa kulkee AINA jonkinverran ilmaa, mustassa kumiletkussa ei kulje
Kato ny vielä se pumpun kyljessä olevan sammutinrasian O-rengas ja entäs suutinputkien juuret?
Joku mersupurkaamo??
suuttimien paluuletkun vuoto jostakin kohtaa linjaa aiheuttaa myös enemmän harmaita hiuksia kun tarvitsisikaan.
noin 200000 nuo näemmä kestää.
noin 200000 nuo näemmä kestää.
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
suuttimien letkut vaihtanu n. 4kk sit.
sen yhden letkun jätin vaihtamatta ku on niin makiassa paikassa että ei nää etes sinne. en oo kyllä koskenu etes siihen että voiskos tuo sieltä vuotaa.
kaikki muut letkut vaihdoin.(mustaa en myöskään.)
kohtahan tuo seleviää ku lähen töihin niin lähetäänkö sitä vai ei.
sen yhden letkun jätin vaihtamatta ku on niin makiassa paikassa että ei nää etes sinne. en oo kyllä koskenu etes siihen että voiskos tuo sieltä vuotaa.
kaikki muut letkut vaihdoin.(mustaa en myöskään.)
kohtahan tuo seleviää ku lähen töihin niin lähetäänkö sitä vai ei.