coupen turvavyönojentajasta?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ansavol
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Pe 03.10.2003 23:38
Paikkakunta: pori / espoo

coupen turvavyönojentajasta?

Viesti Kirjoittaja ansavol »

Tällainen propleema ilmestyi, että tossa pari päivää sitten olin aamulla lähdössä jonnekkin... niin oli toi turvavyön ojentaja jäänyt ulos, elikkä kun olin noussut autosta, niin se oli ojentanut vyötä sen jälkeen. Siten ei vaan ollut imaissut ojentajaa takaisin...ja nyt se on ulkona vieläkin eikä suostu menemään sisälle. Varsin hankalaa nousta autoon nykyisin, kun keppi pönöttää aina edessä. Jos joku osaa sanoa mistä vikaa voisi etsiä ?
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Make »

Joskus on tossa omassanikin samanmoista tehnyt,mutta se on kyllä itsestään korjaantunut,kun on ovea aukonut :shock:
Rassaappa sitä ovenpielessä olevaa katkaisinta nyt ensimmäiseksi ja kytke vyö lukkoonsa ja availe,jospa se siitä tokenisi.
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Eihän sillä ovikytkimellä pitäisi olla mitään vaikutusta. Kyllähän sen pitäisi se kepukka vetää tietyn ajan kuluessa takaisin, vaikka niissä olisikin vikaa. Näin ainakin maalaisjärjellä ajateltuna. :roll:
Tuossa velipojan kupeessa kyllä usein tarjoilee auliisti vyötä, vaikka kukaan ei istuisikaan penkillä ja ovi olisi kiinni. Kaikkia leluja... :wink:
Sulake kannattaa varmaan tarkastaa ensin ja sitten nuo kuvassa olevat 5 ja 29 -> siis itse järjestelmän motti ja kontrolliboksi. Vaikka jos se toisella puolella toimii normaalisti, niin tuskin vika pelkästään sulakkeessa on.

Kuva
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Ville Komulainen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 654
Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Ville Komulainen »

isäukolla oli uutena MB 230ce -88 ja siinä oli juuri samanlaista vikaa turvavyön ojentimessa sitä korjattiin varmaan 5 kertaa vehossa, sitten se toimis muutaman vuoden ja aloitti saman homman, otettiin sulake pois.
1978 W123 220D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
Avatar
-O-
Valvoja
Valvoja
Viestit: 559
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:27
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja -O- »

TööT!

Itsellä onpi pariin otteeseen jäänyt tuo ojentaja ulos. Muistin mukaan ohje-oppaassakin sanotaan, että työnnä varovasti takaisin sisään.

Näin olen tehnyt ja jossain välissä on taas alkanut pelaamaan.

Ojentaja muuten menee heti takaisin, jos sitä "käskyttää" siitä punaisesta namikasta > eli lukituksen avaajasta. Hyödyllinen siinä vaiheessa, kun joutuu ponppimaan autosta ulos vähän väliä ja ojentaja tarjoilee turvallisuuttaan...
MB C126 420 -90
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
ansavol
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Pe 03.10.2003 23:38
Paikkakunta: pori / espoo

Viesti Kirjoittaja ansavol »

no menihän se takas... ensin runkkasin ovia edestakas miljoona kertaa, ei auttanut. Sitten rupes pää punottamaan jo siihen malliin, että keräsin rohkeuteni ja survoin väkisin ojentajaa sisäänpäin, vähän kun voimalla työnsi niin rupes itte kelaamaan sitä sisään. Noilla vyön ojentajilla tuntuu kyllä olevan ihan oma elämä... toimii sillon kun huvittaa. Jos ongelma uusiutuu niin joutuu kyllä repimään sulakkeen pois.
Avatar
-O-
Valvoja
Valvoja
Viestit: 559
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:27
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja -O- »

Jepa.

Pitää työntää rohkeesti vaan ihan sisään asti :oops:

Kuinkahan kauan tuollaset himmelit kestää? Ilmeisesti siihen asti kunnes hajoaa..
MB C126 420 -90
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Pasi M. kirjoitti: Tuossa velipojan kupeessa kyllä usein tarjoilee auliisti vyötä, vaikka kukaan ei istuisikaan penkillä ja ovi olisi kiinni. Kaikkia leluja... :wink:
Se onkin ystävällinen auto...kerran tarjos vyötä parille kaljapullollekin :)
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Petri M. kirjoitti:
Pasi M. kirjoitti: Tuossa velipojan kupeessa kyllä usein tarjoilee auliisti vyötä, vaikka kukaan ei istuisikaan penkillä ja ovi olisi kiinni. Kaikkia leluja... :wink:
Se onkin ystävällinen auto...kerran tarjos vyötä parille kaljapullollekin :)
No niitä kannattaakin vaalia ku sairasta Peetä. 8)
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

-O- kirjoitti:Ojentaja muuten menee heti takaisin, jos sitä "käskyttää" siitä punaisesta namikasta > eli lukituksen avaajasta. Hyödyllinen siinä vaiheessa, kun joutuu ponppimaan autosta ulos vähän väliä ja ojentaja tarjoilee turvallisuuttaan...
Mitenkäs sitä pitäisi "käskyttää", kun painelin tänään muistaessani turvavyön lukituksen avaajasta muutamaan kertaan, mutta ei (ainakaan kuskin puolen) ojentaja mihinkään vetäytynyt...vaan vasta tietyn ajan kuluttua. Jotain rikki vai "käskyttäjässä" vikaa...? :oops:
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
-O-
Valvoja
Valvoja
Viestit: 559
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:27
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja -O- »

Jaa.

Miulla ainakin lähtee hetimiten kelaamaan takaisin tuo ojentaja,kun napista painaa.
MB C126 420 -90
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Make »

Ei kyllä lähde kotiinsa tuo ojentelija vaikka punasesta napista kuinka runkuttelee,ainaskaan mun autosta :cry:
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
JuhaK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: Su 29.06.2003 22:28
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JuhaK »

-O- kirjoitti:Jaa.

Miulla ainakin lähtee hetimiten kelaamaan takaisin tuo ojentaja,kun napista painaa.
Missäs tämmönen nappi muuten sijaitsee :oops:
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Make »

Se on se punainen namikka mistä turvavyö avataan :wink:
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
JuhaK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: Su 29.06.2003 22:28
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JuhaK »

make kirjoitti:Se on se punainen namikka mistä turvavyö avataan :wink:

No niinpä tietenki :oops: Onhan sitä punasta namikkaa saanu etiskellä, kun ei tota taas tajunnu...

Maitoo en oo juonu, enkä juo!
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

Sama vika iski taannoin, alkoivat tempuilla ihan tosissaan ja lopulta jäi tuo kuskinpuolimmainen ulos pysyvästi.
Syynä oli hapettunut sulake joka ei saanut kunnollista kosketusta, mutta tuon keksin vasta kun eberin viikkokello alkoi temppuilla-tulee samalta sulakkeelta.
Sulake vaihtoon ja taas toimii.
Omaa elämäänsä ne tosiaan elää, repsikalle tarjotaan toisinaan vyötä vaikkei paikalla ketään olekaan.
Avatar
jesse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: Ke 24.03.2004 17:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jesse »

Itselläni on sellaisia kokemuksia että kun menee autoon ja sulkee oven niin kummatkin vyönojentajat tarjoavat vyötä, mutta juuri kun repsikan ojentaja on ääriasennossa, alkaa se pitään kauheeta ratinaa, niinkuin hammaspyörä hyppisi hampaiden yli. Sen saa loppumaan kun vähän tönäisee siitä varresta.

Tuli mieleen että onkohan siellä joku rajakytkin rikki ja se ei tajua että keppi on ääriasennossaan?

Pitäisikö muuten kummankin puolen tarjota vyötä vaikka vain kuski menee autoon sisään?
Viimeksi muokannut jesse, Pe 18.08.2006 21:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juha L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ke 04.02.2004 23:38
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Juha L. »

jesse kirjoitti:Tuli mieleen että onkohan siellä joku rajakytkin rikki ja se ei tajua että keppi on ääriasennossaan?

Pitäisikö muuten kummankin puolen tarjota vyötä vaikka vain kuski menee autoon sisään?
Siellä on muistaakseni kolme rajakytkintä per ojentaja. Itelläni oli yks niistä päässy epä kuntoon eikä se suostunut työntään vipua enää ollenkaan. Siellä on kyllä rajakytkin tolle rattaallekkin ettei pääse hyppään pois hampaalta.
Avatar
C 124 320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 756
Liittynyt: Pe 26.12.2003 22:21

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

jesse kirjoitti:
Pitäisikö muuten kummankin puolen tarjota vyötä vaikka vain kuski menee autoon sisään?
Jos apparin ei ole ollut auki, niin ei pitäis tyrkyttää repsikan vyötä.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320 CDI, CLK 320 CDI, E 220 CDI, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 2*OG900, niin ja sokerina pohjalla yksi Foortti
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Kyllä se mullakin välillä tarjoilee toiselta puolelta samaan aikaan vyötä...varsinkin silloin jos penkillä on vähänkin jotain tavaraa.

EDIT: ei s**tana...olen tähänkin jo joskus vastaillut...
Viimeksi muokannut Petri M., Ke 31.03.2004 13:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Petri M. kirjoitti:Kyllä se mullakin välillä tarjoilee toiselta puolelta samaan aikaan vyötä...varsinkin silloin jos penkillä on vähänkin jotain tavaraa.
Sinne penkin väliin on valunu turkkilaisen dönerit. Se myös selittää itämaisen imelän tuoksun autossa. :twisted:

Edit: Harittiko donitsit ja oliko alakerta väljä vai oliko reissu taas pettymys? :o
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Pasi M. kirjoitti: Edit: Harittiko donitsit ja oliko alakerta väljä vai oliko reissu taas pettymys? :o
Juu ei löytänyt Vänttinen edestä eikä myöskään takaa? mitään väljää :shock: - olivat ilmeisesti ajaneetkin autolla. Nivelet, puslat, pyöränlaakerit, ohjauksen osat katsottiin. Epäili että voipi iskari kolahdella mutta eipä kannata kuulemma vaihtaa - ennenkuin testailee katsastuksessa sitten.

Pyöränkulmat säädettiin edestä - olivat kuulemma perseellään :roll:
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Vastaa Viestiin