coupen turvavyönojentajasta?
coupen turvavyönojentajasta?
Tällainen propleema ilmestyi, että tossa pari päivää sitten olin aamulla lähdössä jonnekkin... niin oli toi turvavyön ojentaja jäänyt ulos, elikkä kun olin noussut autosta, niin se oli ojentanut vyötä sen jälkeen. Siten ei vaan ollut imaissut ojentajaa takaisin...ja nyt se on ulkona vieläkin eikä suostu menemään sisälle. Varsin hankalaa nousta autoon nykyisin, kun keppi pönöttää aina edessä. Jos joku osaa sanoa mistä vikaa voisi etsiä ?
Joskus on tossa omassanikin samanmoista tehnyt,mutta se on kyllä itsestään korjaantunut,kun on ovea aukonut
Rassaappa sitä ovenpielessä olevaa katkaisinta nyt ensimmäiseksi ja kytke vyö lukkoonsa ja availe,jospa se siitä tokenisi.

Rassaappa sitä ovenpielessä olevaa katkaisinta nyt ensimmäiseksi ja kytke vyö lukkoonsa ja availe,jospa se siitä tokenisi.
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Eihän sillä ovikytkimellä pitäisi olla mitään vaikutusta. Kyllähän sen pitäisi se kepukka vetää tietyn ajan kuluessa takaisin, vaikka niissä olisikin vikaa. Näin ainakin maalaisjärjellä ajateltuna.
Tuossa velipojan kupeessa kyllä usein tarjoilee auliisti vyötä, vaikka kukaan ei istuisikaan penkillä ja ovi olisi kiinni. Kaikkia leluja...
Sulake kannattaa varmaan tarkastaa ensin ja sitten nuo kuvassa olevat 5 ja 29 -> siis itse järjestelmän motti ja kontrolliboksi. Vaikka jos se toisella puolella toimii normaalisti, niin tuskin vika pelkästään sulakkeessa on.


Tuossa velipojan kupeessa kyllä usein tarjoilee auliisti vyötä, vaikka kukaan ei istuisikaan penkillä ja ovi olisi kiinni. Kaikkia leluja...

Sulake kannattaa varmaan tarkastaa ensin ja sitten nuo kuvassa olevat 5 ja 29 -> siis itse järjestelmän motti ja kontrolliboksi. Vaikka jos se toisella puolella toimii normaalisti, niin tuskin vika pelkästään sulakkeessa on.

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
- Ville Komulainen
- Asiantuntija
- Viestit: 654
- Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
- Paikkakunta: Loimaa
TööT!
Itsellä onpi pariin otteeseen jäänyt tuo ojentaja ulos. Muistin mukaan ohje-oppaassakin sanotaan, että työnnä varovasti takaisin sisään.
Näin olen tehnyt ja jossain välissä on taas alkanut pelaamaan.
Ojentaja muuten menee heti takaisin, jos sitä "käskyttää" siitä punaisesta namikasta > eli lukituksen avaajasta. Hyödyllinen siinä vaiheessa, kun joutuu ponppimaan autosta ulos vähän väliä ja ojentaja tarjoilee turvallisuuttaan...
Itsellä onpi pariin otteeseen jäänyt tuo ojentaja ulos. Muistin mukaan ohje-oppaassakin sanotaan, että työnnä varovasti takaisin sisään.
Näin olen tehnyt ja jossain välissä on taas alkanut pelaamaan.
Ojentaja muuten menee heti takaisin, jos sitä "käskyttää" siitä punaisesta namikasta > eli lukituksen avaajasta. Hyödyllinen siinä vaiheessa, kun joutuu ponppimaan autosta ulos vähän väliä ja ojentaja tarjoilee turvallisuuttaan...
MB C126 420 -90
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
no menihän se takas... ensin runkkasin ovia edestakas miljoona kertaa, ei auttanut. Sitten rupes pää punottamaan jo siihen malliin, että keräsin rohkeuteni ja survoin väkisin ojentajaa sisäänpäin, vähän kun voimalla työnsi niin rupes itte kelaamaan sitä sisään. Noilla vyön ojentajilla tuntuu kyllä olevan ihan oma elämä... toimii sillon kun huvittaa. Jos ongelma uusiutuu niin joutuu kyllä repimään sulakkeen pois.
Se onkin ystävällinen auto...kerran tarjos vyötä parille kaljapullollekinPasi M. kirjoitti: Tuossa velipojan kupeessa kyllä usein tarjoilee auliisti vyötä, vaikka kukaan ei istuisikaan penkillä ja ovi olisi kiinni. Kaikkia leluja...![]()

2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
No niitä kannattaakin vaalia ku sairasta Peetä.Petri M. kirjoitti:Se onkin ystävällinen auto...kerran tarjos vyötä parille kaljapullollekinPasi M. kirjoitti: Tuossa velipojan kupeessa kyllä usein tarjoilee auliisti vyötä, vaikka kukaan ei istuisikaan penkillä ja ovi olisi kiinni. Kaikkia leluja...![]()

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Mitenkäs sitä pitäisi "käskyttää", kun painelin tänään muistaessani turvavyön lukituksen avaajasta muutamaan kertaan, mutta ei (ainakaan kuskin puolen) ojentaja mihinkään vetäytynyt...vaan vasta tietyn ajan kuluttua. Jotain rikki vai "käskyttäjässä" vikaa...?-O- kirjoitti:Ojentaja muuten menee heti takaisin, jos sitä "käskyttää" siitä punaisesta namikasta > eli lukituksen avaajasta. Hyödyllinen siinä vaiheessa, kun joutuu ponppimaan autosta ulos vähän väliä ja ojentaja tarjoilee turvallisuuttaan...

Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Missäs tämmönen nappi muuten sijaitsee-O- kirjoitti:Jaa.
Miulla ainakin lähtee hetimiten kelaamaan takaisin tuo ojentaja,kun napista painaa.

Bil & Traktor.
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
make kirjoitti:Se on se punainen namikka mistä turvavyö avataan
No niinpä tietenki

Maitoo en oo juonu, enkä juo!
Bil & Traktor.
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
Sama vika iski taannoin, alkoivat tempuilla ihan tosissaan ja lopulta jäi tuo kuskinpuolimmainen ulos pysyvästi.
Syynä oli hapettunut sulake joka ei saanut kunnollista kosketusta, mutta tuon keksin vasta kun eberin viikkokello alkoi temppuilla-tulee samalta sulakkeelta.
Sulake vaihtoon ja taas toimii.
Omaa elämäänsä ne tosiaan elää, repsikalle tarjotaan toisinaan vyötä vaikkei paikalla ketään olekaan.
Syynä oli hapettunut sulake joka ei saanut kunnollista kosketusta, mutta tuon keksin vasta kun eberin viikkokello alkoi temppuilla-tulee samalta sulakkeelta.
Sulake vaihtoon ja taas toimii.
Omaa elämäänsä ne tosiaan elää, repsikalle tarjotaan toisinaan vyötä vaikkei paikalla ketään olekaan.
Itselläni on sellaisia kokemuksia että kun menee autoon ja sulkee oven niin kummatkin vyönojentajat tarjoavat vyötä, mutta juuri kun repsikan ojentaja on ääriasennossa, alkaa se pitään kauheeta ratinaa, niinkuin hammaspyörä hyppisi hampaiden yli. Sen saa loppumaan kun vähän tönäisee siitä varresta.
Tuli mieleen että onkohan siellä joku rajakytkin rikki ja se ei tajua että keppi on ääriasennossaan?
Pitäisikö muuten kummankin puolen tarjota vyötä vaikka vain kuski menee autoon sisään?
Tuli mieleen että onkohan siellä joku rajakytkin rikki ja se ei tajua että keppi on ääriasennossaan?
Pitäisikö muuten kummankin puolen tarjota vyötä vaikka vain kuski menee autoon sisään?
Viimeksi muokannut jesse, Pe 18.08.2006 21:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Siellä on muistaakseni kolme rajakytkintä per ojentaja. Itelläni oli yks niistä päässy epä kuntoon eikä se suostunut työntään vipua enää ollenkaan. Siellä on kyllä rajakytkin tolle rattaallekkin ettei pääse hyppään pois hampaalta.jesse kirjoitti:Tuli mieleen että onkohan siellä joku rajakytkin rikki ja se ei tajua että keppi on ääriasennossaan?
Pitäisikö muuten kummankin puolen tarjota vyötä vaikka vain kuski menee autoon sisään?
Jos apparin ei ole ollut auki, niin ei pitäis tyrkyttää repsikan vyötä.jesse kirjoitti:
Pitäisikö muuten kummankin puolen tarjota vyötä vaikka vain kuski menee autoon sisään?
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320 CDI, CLK 320 CDI, E 220 CDI, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 2*OG900, niin ja sokerina pohjalla yksi Foortti
Kyllä se mullakin välillä tarjoilee toiselta puolelta samaan aikaan vyötä...varsinkin silloin jos penkillä on vähänkin jotain tavaraa.
EDIT: ei s**tana...olen tähänkin jo joskus vastaillut...
EDIT: ei s**tana...olen tähänkin jo joskus vastaillut...
Viimeksi muokannut Petri M., Ke 31.03.2004 13:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Sinne penkin väliin on valunu turkkilaisen dönerit. Se myös selittää itämaisen imelän tuoksun autossa.Petri M. kirjoitti:Kyllä se mullakin välillä tarjoilee toiselta puolelta samaan aikaan vyötä...varsinkin silloin jos penkillä on vähänkin jotain tavaraa.

Edit: Harittiko donitsit ja oliko alakerta väljä vai oliko reissu taas pettymys?

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Juu ei löytänyt Vänttinen edestä eikä myöskään takaa? mitään väljääPasi M. kirjoitti: Edit: Harittiko donitsit ja oliko alakerta väljä vai oliko reissu taas pettymys?

Pyöränkulmat säädettiin edestä - olivat kuulemma perseellään

2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------