mulla olis ehejätMesedesi kirjoitti:Mutta sepä se onkin mulla piloilla tuossa omassa W123:ssa.Pakardinen kirjoitti: eikä se vänkärin puoli taida olla sen kummempi...
Pakardisen "Ye Olde" rauta, w123 300d vm. -82
-
touhottaja
- Mersumaanikko

- Viestit: 5747
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
- Pakardinen
- Mersumies

- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Juurikin tuo sisustus, minkä Vanja-eno linkitti.
Voin kyllä Mesedesi kattoo tässä illalla, missä kunnossa se vänkärin puoli on. Parempi se on ainakin, kun tuo kuskin puoleinen, joka on joskus peruutettu renkaan alle ja revennyt.
Simpukan kiristysruuvi lie se isohko kuusiokolo, jossa lukitusmutteri juuressa, eiksjuu? Näkyy olovan melko paljon jo ulkona, että liekö tuossa enää hirviästi varaa kiriä...
Voin kyllä Mesedesi kattoo tässä illalla, missä kunnossa se vänkärin puoli on. Parempi se on ainakin, kun tuo kuskin puoleinen, joka on joskus peruutettu renkaan alle ja revennyt.
Simpukan kiristysruuvi lie se isohko kuusiokolo, jossa lukitusmutteri juuressa, eiksjuu? Näkyy olovan melko paljon jo ulkona, että liekö tuossa enää hirviästi varaa kiriä...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Petteri Kivimäki
- Mersumies

- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Sitten kun tulee talvi, ajat auton lämpimään hyvin valaistuun talliin ja otat pumpun pois ja lähetät säätöön ja syötönlisäykseen Mynä-Dieselille (200 €).
Ja jos oikein hifistellä haluat niin hommaat Fratelli-Bosion suutinkärjet no. 261 , viet ne suuttimien kanssa pajalle koottavaks ja ajat ihanasti!
Ja jos oikein hifistellä haluat niin hommaat Fratelli-Bosion suutinkärjet no. 261 , viet ne suuttimien kanssa pajalle koottavaks ja ajat ihanasti!
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
- Pakardinen
- Mersumies

- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
No hö, ihanastihan minä ajan tällä nytkin.Petteri Kivimäki kirjoitti:ja ajat ihanasti!
Äläkä nyt Eepi vouhota niistä vanteista, tiilienkö päälle pitäs Väykkä sitte laskea?
Mesedesi: se kuraläppä on kyllä yhtenä palana, sitä ei oo vielä paikkailtu läjään. Siitä taitekohdasta se on kyllä ulkoreunaltaan lähtenyt menemään kahtia, en sitten yhtään tiedä pitäskö niin ollakin. Nää on mulle niin uusia juttuja vielä nää 123-jutut...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- Mersumies

- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Joo, älä minun takia ressiä hanki.
Minä nyt kuitenkin alkuhätään teen niin, että nypin noista vanhoista piikkipyöristä nastat veks ja laitan ne sen jälkeen Paavoon lopuksi kesää. Etitään ajan kanssa sitten noita pyöriä ens kesäks, piiiiiitkä talvi aikaa vielä.
Mites muuten tuosta simpukan kiristämisestä. Niin että onko se kiristysruuvi sellanen, että siellä päässä on joku toppari joka estää ruuvin liiallisen aukikiertämisen? Vai pääseekö se pullahtamaan sieltä tyystin ulos ja sit ollaankin kusessa...?
Minä nyt kuitenkin alkuhätään teen niin, että nypin noista vanhoista piikkipyöristä nastat veks ja laitan ne sen jälkeen Paavoon lopuksi kesää. Etitään ajan kanssa sitten noita pyöriä ens kesäks, piiiiiitkä talvi aikaa vielä.
Mites muuten tuosta simpukan kiristämisestä. Niin että onko se kiristysruuvi sellanen, että siellä päässä on joku toppari joka estää ruuvin liiallisen aukikiertämisen? Vai pääseekö se pullahtamaan sieltä tyystin ulos ja sit ollaankin kusessa...?
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Sama. Ilman kuraläppiä jää jotenkin orvon näköseksi. Eri asia, jos vaihtaa vähän vähemmän maantietä nähneisiin ne. Korkeushan on aika hyvä.onre kirjoitti:Toihan on ryhdikkään näköinen peli, onnittelut ostoksesta! Ja W123:lla on hieno ajaa, siitä ei pääse mihinkään. Ei moni usko ennen kuin kokeilee. Eräskin työpaikkamme uudehkoihin japanilaisiin autoihin taipuvainen kaveri oli 30km lenkin jälkeen ihan monttu auki että miten noin vanhassa voi olla noin hyvät ajo-ominaisuudet, kuulemma Yarista saa ohjata maantiellä reippaasti enemmän.
Minä jättäisin kuraläpät, vetokoukun ja nuo vanteet alle ja korkeintaan vaihtaisin jouset että saa maavaran sellaseen kuntoon että kehtaa mökkitielläkin ajaa viittäkymppiä.Mutta näähän on makuasioita.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
- Pakardinen
- Mersumies

- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Tänäänpä olikin erikoinen päivä, sain jotain aikaiseksikin.
Ettäkö mitä? Noh, ensiksi kiristin sitä simpukkaa. Kyllä siinä vielä oli vara kiriä vaikka kuin. Sain sen sitten loppujen lopuks ihan hyväks, enste kiristin kiihkoissani liikaa, hävisi se vähäkin Mersun ohjauksen keskitys. Sitte vähän vaan löysiä ja nyt on hyvä!
Toisekseen, sain nypittyä Paavon vanhoista talvinulleista nastat kankaalle. Ehkäpä jo huomessa saa klassikko klassiset vanteet alleen...
Ettäkö mitä? Noh, ensiksi kiristin sitä simpukkaa. Kyllä siinä vielä oli vara kiriä vaikka kuin. Sain sen sitten loppujen lopuks ihan hyväks, enste kiristin kiihkoissani liikaa, hävisi se vähäkin Mersun ohjauksen keskitys. Sitte vähän vaan löysiä ja nyt on hyvä!
Toisekseen, sain nypittyä Paavon vanhoista talvinulleista nastat kankaalle. Ehkäpä jo huomessa saa klassikko klassiset vanteet alleen...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- Mersumies

- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
- Petteri Kivimäki
- Mersumies

- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
- Pakardinen
- Mersumies

- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
No toivotaan nyt ainakin, ettei tämä teko nyt hirveimmästä päästä ollut... Itse vaan pidän nykysestä lookista huomattavasti enemmän, kuin ihan orkkiksesta...
Kaikki kunnia mobilisteille, on hienoa että on alkuperäiskuntoisiakin olemassa, mulle ei vaan se tyylisuunta sovi...
Kaikki kunnia mobilisteille, on hienoa että on alkuperäiskuntoisiakin olemassa, mulle ei vaan se tyylisuunta sovi...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- Mersumies

- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
No niin, vassokuu.
Rai:

Rai rai:

Ja nyt ei sitten naureta! Tuo keulan korkeus on HIRVITTÄVÄ!!! Tiedetään tiedetään, korjataan korjataan... Huomasin vaan tuossa renkaita vaihdellessa, että tuohon on pantu kyllä jotkut kuorma-auton jouset eteen, on nimittäin pitkät ja jäykät...

Notta tämmöstä.
Rai:

Rai rai:

Ja nyt ei sitten naureta! Tuo keulan korkeus on HIRVITTÄVÄ!!! Tiedetään tiedetään, korjataan korjataan... Huomasin vaan tuossa renkaita vaihdellessa, että tuohon on pantu kyllä jotkut kuorma-auton jouset eteen, on nimittäin pitkät ja jäykät...

Notta tämmöstä.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- Mersumies

- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Isot, liian isot. 215/50 edessä ja 235/45 takana. Nyt kun tätä satuit seuraamaan, niin mitkäs ne sulla olikaan, on nimittäin aika ideaalin kokoiset...giisseli kirjoitti:Mikkäs nuo renkaat olikaan?
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- Mersumies

- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Niin. Siinä vaan tulee nyt sitte se ongelma, että mahtuuko jälleen nuo läskit eteen pyörimään, ku siinä on nuo sisälokarit.Sergey kirjoitti:Toisaalta nytte ku ton etupään vaa laittaa alas ni se o truu oldskool 70/80 taitteesta, koska silloha läskit oli muotia.
Mutta tuo olis kyllä hyvä temppu tuo, että etuset taakse ja eteen ne 205/50. Sitte sais taakse spacerit, tulis paremmin kaarelle... Hhmmm...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Ei nuo pahat oo, takana aika sopeva, mutta edessä taitaa tulla ongelmia ku laskee..Isot, liian isot. 215/50 edessä ja 235/45 takana. Nyt kun tätä satuit seuraamaan, niin mitkäs ne sulla olikaan, on nimittäin aika ideaalin kokoiset...
Nyt nuissa omissa lortoissa on 215/40 ja 225/40.
Tätä on tullu itekki mietittyä, jos sitä vain laittais läskit tohon sedaniin.Toisaalta nytte ku ton etupään vaa laittaa alas ni se o truu oldskool 70/80 taitteesta, koska silloha läskit oli muotia.
Tää vois toimia!Mutta tuo olis kyllä hyvä temppu tuo, että etuset taakse ja eteen ne 205/50. Sitte sais taakse spacerit, tulis paremmin kaarelle... Hhmmm...
Ei niinkesäautos ei sisälokareita tarvita Wink
W123 300TDT
W123 300D
W126 300SDL Turbo
W123 300D
W126 300SDL Turbo
- Pakardinen
- Mersumies

- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
- Pakardinen
- Mersumies

- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Mitähän muuten tekisin noiden etuvalojen kanssa? Ainakin aiemmin, kun appiukolla oli tällanen, olin sitä mieltä että nuo "rivoitetut" umpiot on ihan hirveän näköset niihin toisiin (uudempiin?) verrattuna.
Nykyään en oikein vielä osaa muodostaa mielipidettäni. Toisaalta mieli tekis vaihtaa ne toisenlaiset umpiot tohon, mutta toisaalta nuo on jotenkin sillai sopivan "race-henkiset", mikäli ymmärrätte mitä tarkoitan...?
Nykyään en oikein vielä osaa muodostaa mielipidettäni. Toisaalta mieli tekis vaihtaa ne toisenlaiset umpiot tohon, mutta toisaalta nuo on jotenkin sillai sopivan "race-henkiset", mikäli ymmärrätte mitä tarkoitan...?
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- Mersumies

- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
- Pakardinen
- Mersumies

- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Eipä menny simpukan kiristys hukkaan. Nyt on hyvä ajaa, maantiellä...
Mutta nyt kysytään sitten seuraavaa: kuinkas herkistellä jarrusatulat? Kun tuossa noita renkaita vaihdellessa havaitsin, että jarrut on aika huonossa hapessa. Levyt melko ruostuneet ja ainakin etujarrut laahasi jonkun verran. Eli kun rupean tuohon jarruja laittelemaan, niin mikäs on paras tapa herkistellä palat / männät? Kuparitahnaa tietysti liukupintoihin, mutta jos männät on kovin pahasti jumissa, niin onko muuta vaihtoehtoa kun vaihtaa satulat? Onhan se noilla jarruilla katsastettu heinäkuun lopussa, että kyllähän ne toimii, mutta paremminkin asiat voisivat olla...
Mutta nyt kysytään sitten seuraavaa: kuinkas herkistellä jarrusatulat? Kun tuossa noita renkaita vaihdellessa havaitsin, että jarrut on aika huonossa hapessa. Levyt melko ruostuneet ja ainakin etujarrut laahasi jonkun verran. Eli kun rupean tuohon jarruja laittelemaan, niin mikäs on paras tapa herkistellä palat / männät? Kuparitahnaa tietysti liukupintoihin, mutta jos männät on kovin pahasti jumissa, niin onko muuta vaihtoehtoa kun vaihtaa satulat? Onhan se noilla jarruilla katsastettu heinäkuun lopussa, että kyllähän ne toimii, mutta paremminkin asiat voisivat olla...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Petteri Kivimäki
- Mersumies

- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Paikalleen jumittuneet männät saa ulos putsaamista varten ottamalla tiivisteet irti ja laittamalla rasvaprässin kiinni jarrusatulaan ja prässiin hydrauliöljyä, rasvaa jos laittaa niin on kaikki paikat rasvassa:Eli kun rupean tuohon jarruja laittelemaan, niin mikäs on paras tapa herkistellä palat / männät?

Kannattaa laittaa puristinta messiin silleen, että männät tulevat vuoronperään vähän ulospäin. Männässä on luultavasti seisomisen ja ruostumisen seurauksena ruma rantu, jonka saa pois esim. naftalla ja teräsvillalla, kromia ei saisi huoltokirjan mukaan naarmuttaa. Tiivisteet joudut varmaankin uusimaan.
Tämä kunnostushomma ei sitten kannata missään nimessä, varsinkin jos tiivisteitä joutuu uusiin. KLstä saa upouusia jarrusatuloita älyttömän halvalla suhteessa työmäärään, ja vanhoista saa vielä 30 €:n pantin..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
se pinta pitää nimenomaa teräsvillalla hiertää puhtaaksi. hiomapaperi rikkoo kovakromipinnan. Tulos on toki hyvä paperillakin mutta kuluu nopeesti sen jälkee piloille.
btw mul o yks ylimääränen takajarrulevy. oliki omas edelline omistaja jo vaihtanu uutee ni ei tarttenu vaihtaa ku yks
jos sattuu et sul käy samoin, ni täält löytyy! muutenha mä säästän sen tietty.
btw mul o yks ylimääränen takajarrulevy. oliki omas edelline omistaja jo vaihtanu uutee ni ei tarttenu vaihtaa ku yks
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.






