W201 projekti loppu, myyty.

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
tanari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: Ke 08.06.2005 21:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

napa kirjoitti:
tanari kirjoitti:
voin kertoa että ei jousta niinpaljoa että olis mitään merkitystä :lol:
juu, kyllä mä sen tiedän :D joka siis myös tekee ajosta hieman epävarmaa tietyillä ajoalustoilla...
täällä pääkaupunkiseudulla ei ole sorateitä, kaikki on asfalttia, joten ei tartte välittää sorasta.

talvella taivaalta tulee lunta ja sillon on erijouset alla. ja 17" vanteet 225/45 nokian kitkoilla.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

no, nämä syksyn sateiden liukastamat asfaltit on myös välillä petollisia...

eilen siivoilin overdriveltä yv viestejäni ja aloin epäillä, että me oltais joskus -07 käyty siellä kirjeenvaihtoa mitsun V6 koneesta :roll: tai jostain, mitä en nyt enää tänään muista :D tanari nimimerkki ja vantaalta oli nimittäin se toinen osapuoli...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
tanari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: Ke 08.06.2005 21:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

napa kirjoitti:no, nämä syksyn sateiden liukastamat asfaltit on myös välillä petollisia...

eilen siivoilin overdriveltä yv viestejäni ja aloin epäillä, että me oltais joskus -07 käyty siellä kirjeenvaihtoa mitsun V6 koneesta :roll: tai jostain, mitä en nyt enää tänään muista :D tanari nimimerkki ja vantaalta oli nimittäin se toinen osapuoli...
no ei ne syksyn liukastamat tiet ole mikhään ongelma, ei nimittäin meinaa oikeen jäälläkään sutia toi 190d + automaatti.

ollaan varmaan höpisty mitsun v6+megasquirt, mulla oli sillon taunus 2.9 megasquirtilla. Tuli vaan tehtyä perusmoottori hiukan liian radikaaliksi(310asteinen nokka),puristusuhde 11.8:1 ja sitärataa. :lol:
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

tanari kirjoitti:
ollaan varmaan höpisty mitsun v6+megasquirt, mulla oli sillon taunus 2.9 megasquirtilla. Tuli vaan tehtyä perusmoottori hiukan liian radikaaliksi(310asteinen nokka),puristusuhde 11.8:1 ja sitärataa. :lol:
no joo, kyllä mä sitten oikein päättelin :D me kans tehtiin se sierra sillä BOB koneella tuossa vuosi pari sitten, nyt se odottelee (tai me kaverin kanssa odotellaan inspiraatiota...) eaton M90 vielä kylkeensä :twisted:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

napa kirjoitti:
tanari kirjoitti:nyt entistä matalempana, laikkasin etujousista 2kierrosta pois ja on niin pirun napakka ja matala. auton alla alatukivarret on ylöspäin linkussa :lol:
varmaan ihan sikahyvä ajaa :P tuo just on yksi niistä asioista, että autoista tehdään vaarallisia ajaa, kun niitä madalletaan taitamattomasti :evil: mutta varmaan nyt tajuat itsekkin, mitä tuo etupään pyöräntuennan geometria nyt tekee ajo-ominaisuuksille...
On kuule sellanen juttu, että vakioalustalla ne tukivarret on pikkasenkin jyrkemmässä mutkassa myös ylöspäin, on katos niin löysä alusta. Madalletussa ja pyöräkulmat uudelleensäädetyssä ongelma ei ole yhtään niin paha, muut kulmat enemmän kohdallaan. Jos nyt ymmärrät mitä tarkoitan.
Eli vakioalustalla säädetty kulmat kohdalleen --> pehmeä jousi --> mutkassa joustaa aivan jumalattomasti --> pyöräkulmat todella perseellään.
Madallettu, pyöräkulmat säädetty matalana kohdalleen --> joustaa, mutta vain puolet siitä mitä vakioalustalla --> pyöräkulmien muutos paljon vähäisempi.
Äkkiliikkeessä joustoradat vastaa lähes ääripäihin aina, oli se madallettu tai ei.
Kaikissa omissa madalletuissa autoissa ollut tukivarret ylöspäin madalluksen jälkeen. Ja vakioon verrattuna pysyy tiessä kuin tauti.
Se on myönnettävä, että nykyisen mersun perä irtoaa kyllä nyt madallettuna helpommin, ei siinä mitään.
Ei näitä juttuja tostanoin ratkota.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

näillä itse madalletuilla kannattais käydä joskus testaamassa oikein kunnon mutkaradalla, että kuinkas sen pidon kanssa nyt olikaan :wink: vielä parempi, jos pystyy vertaamaan samaa autoa madallettuna ja vakiona...

kellohan se totuuden paremmin kertoo, moni luulee että autossa (alustassa) on parempi pito, vaikka kello sanoo toista :wink:

vaikka kyllä w201 190 (2.0 D) taitaa olla aika vetelä alusta, vakio w124 300E:n alustaan nähden :roll: mulle ei ole tullut ainakaan sellaista tilannetta vielä, että haluaisin jämäkämpää alustaa tuohon omaani... (pito on tosi hyvä ainakin tuolla rengastuksella, mitä käytän ja ohjaus juuri sopivan herkkä, ei kuitenkaan vetele ajossa...) ja sen mitä muistan kavereiden "alustasarjoilla" olevista w124 koppaisista, niin luultavasti ei tulekkaan...

no, eteen voisin kuvitella ehkä hivenen jäykempiä jousia, mutta ei milliäkään matalempia...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

Niin siis mullahan on niin itse madallettu auto kun olla voi. Laikkasarja.
No, ikuisia väittelyn aiheita. Ja yksilöt on myös yksilöitä.
Fakta vaan on se, että vakioalustalla pyöräkulmien muutos, heilahdusliikkeet ja siitä seuraavat painopisteen muutokset on huomattavasti voimakkaampia, kuin madalletulla&jäykemmällä alustalla.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

en minä itsekkään ole vielä täysin tyytyväinen tuon 300E:n alustaan, sen kun saa vielä kuopimaan soralla, kun oikein yrittää... toki ajokäytös on ihan hyvä ja looginen, vaikka antaiskin takapyörien jauhaa, menee mutkat kuten haluan suuremmin ohjailematta... asfaltilla se ei enää sitä tee (siis kuovi...vakio koneella)

takapään camberia pitäis myös saada hieman vielä hieman pienemmäksi, niin vetopito alkais olla sitten maksimissaan, eikä renkaat kuluisi sisäreunastaan... pitää sinne vielä jotain pientä keksiä, se menis varmaan epäkesko pultilla, kun on niin pienestä säädöstä kyse :roll:

siitähän lähdetään, että auton kori saa ja pitääkin vähän heilua, kunhan pyörät pysyy oikeassa asennossa, tässä asiassa pitää mersun insinöörejä jo hieman kiittää, monessa muussa autossa tilanne ei ole vastaava (-80 luvun autoista puhuttaessa, eikä monessa uudemmassakaan...)

tuollaisella "laikka alustaisella" mun on ainakin vaikea kuvitella vetäväni hallitussa 4 pyöräluisussa asfaltilla :? ainakaan niissä nopeuksissa mihin hyvä alusta pystyy, mutta ehkä tuollaisella laikka madallettulla ei tarvitse edes sellaiseen tilanteeseen kuvitella joutuvansa, kun pito on hävinnyt jo kymmeniä kilometrejä alemmassa nopeudessa :P

GTI ja muita "autolehtiä" lukemalla ei hyvää alustaa opi rakentamaan, eikä ymmärtämään kuinka sellainen tehdään... minäkin olen luultavasti 25 vuoden ajan uhrannut muutaman tunnin joka päivä asian miettimiseen, enkä vieläkään osaa "sanoa", kuinka se lopulta tehdään... osaan kyllä rakentaa jo aika hyvän ja tiedän suunnilleen mikä aiheuttaa millaistakin ajokäytöstä, mutta en osaa sitä silti selittää toisille, kun asiat on mun "päässä", enkä niitä joudu miettimään kovin paljoa rakentaessani alustaa, se vain tulee :?
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
tanari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: Ke 08.06.2005 21:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

noniin 190d roksutti maalaamoon ja mustaa yritin ja valkosta tuli :lol:

nyt kottero on articweiss värinen shitbox, maalipinnasta tuli ihan hyvä, ei valumia, ei ohuita paikkoja, ehkä vähän appelsiinihko, tosin tasoittuu ajankanssa, kun näitä tinneriohenteisia raskaankaluston värejä ovat.

sen perus massan sekaan tuli heitettyä vähän thunderblue helmiäistä, korostaa valkoista väriä aika kivasti, ei kuitenkaan ole liian "tuning"

nyt unelmoin 4pyörä luisusta.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

sähän maalaat auton useammin, mitä minä pesen :D
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
tanari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: Ke 08.06.2005 21:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

Kuva
maski unohtu irrottaa :lol:

Kuva
tuli ihan ok, ehkä tällä värillä mennään talven yli.
Avatar
j4ki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Ti 29.07.2008 16:26
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja j4ki »

Pitää kyllä sanoa että ihan hirveän näkönen...
- keep it simple -
Avatar
tanari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: Ke 08.06.2005 21:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

j4ki kirjoitti:Pitää kyllä sanoa että ihan hirveän näkönen...
vähän liiankin hyvä tuli tälläseks talviautoks. :roll:
Avatar
tanari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: Ke 08.06.2005 21:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

tuli vähän liiankin pinkeet..

17" X 9" peltivanne, päällä 205/40/17 nankangit ;)

tulee nätisti kaaren yli, ja kumi venyy just kaaren sisään..

kuvia myöhemmin
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ja meikä ku tuskailee kun ei saa edes yhtä kertaa autoa maalattua.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Sama vika rahikaisella :roll:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

j4ki kirjoitti:Pitää kyllä sanoa että ihan hirveän näkönen...
kannattaskohan nuo kommentit pitää omana tietona
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Mielestäni ei, koska turhaa pistää projektia esille, ellei kestä siitä saamaa kritiikkiä :roll: Jos olisi oma niin törmäyslistat, ovenkahvat ja maski olisi kyllä irroitettu :lol:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
JiiTee_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: To 10.09.2009 11:19
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

tanari kirjoitti:17" X 9" peltivanne, päällä 205/40/17 nankangit ;)

kuvia myöhemmin
Mistä autosta alunperin (käsittääkseni levitetyt jälkeenpäin?), itse oon vähän lankun alle tuommosia miettinyt. :lol:
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92

Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sami T »

JiiTee_ kirjoitti:
tanari kirjoitti:17" X 9" peltivanne, päällä 205/40/17 nankangit ;)

kuvia myöhemmin
Mistä autosta alunperin (käsittääkseni levitetyt jälkeenpäin?), itse oon vähän lankun alle tuommosia miettinyt. :lol:
Sama homma, jostai audista?
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

nj^ kirjoitti:Mielestäni ei, koska turhaa pistää projektia esille, ellei kestä siitä saamaa kritiikkiä :roll: Jos olisi oma niin törmäyslistat, ovenkahvat ja maski olisi kyllä irroitettu :lol:
kritiikkiä joo mutta voishan asian kertoa hieman nätimminki vai tuntusko ihtestäs mukavalta jos noi suoraa sanotaa?
nj ilmaisit itse kritiikin paljo mukavammin ja selvemmin. :wink:
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
tanari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: Ke 08.06.2005 21:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

joo kritiikkiä pitääkin ottaa vastaa tälläsestä ruoskasta :lol: tärkein ilo on tekemisen ilo, jotku ottaa liian vakavasti nää jutut. :P Sit jos oikee jotain Show autoo tekis niin olis ihan erijuttu.

dodge caliberin vanteet, keskireikä 67mm ja pulttijako 5x114.3 eli mulla on 0.4mm muovi "sovite" navan päällä ja liukuprikoilla olevat pultit.

asettuu tosi nätisti paikalleen.
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Kuulostaa kyllä fataalilta kun ei mikään speksi ole kohdallaan :wink:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

iha normaalia se o tuninkihommis tommonen ratkaisu. katoppa tätä: linkki
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
tanari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: Ke 08.06.2005 21:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

nyt tää kiska myynnissä, ei jaksa enempää askarrella.

Paikallaan uudet vakiojouset + uudet iskarit.

nettiauton kuvissa myös 9" LEVEÄT 17" vanteet.
Avatar
bäkström
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: To 19.01.2006 21:36
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja bäkström »

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/190/3555746

Nyt ku sait siihe sopivat vanteet ni sit se pitää myyä?
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

laita ny kuvia tännekki, ei jaksa jotai chattiautoo selailla.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
bäkström
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: To 19.01.2006 21:36
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja bäkström »

Sergey kirjoitti:laita ny kuvia tännekki, ei jaksa jotai chattiautoo selailla.
Kuva
Jennade
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ma 20.09.2010 21:52
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja Jennade »

hehei täähän on tuttu peli, seisoo aina siinä katsastusasemalla siin tattiksen vieres, käyn ite aina duunipäivin syömässä siinä ruokalassa, paristi kattonu et siisti ja jostain tuttu mese!
Avatar
tanari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: Ke 08.06.2005 21:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

Jennade kirjoitti:hehei täähän on tuttu peli, seisoo aina siinä katsastusasemalla siin tattiksen vieres, käyn ite aina duunipäivin syömässä siinä ruokalassa, paristi kattonu et siisti ja jostain tuttu mese!
niinhän tuo seisoskelee :lol: siististä nyt en tiiä :roll:
Vastaa Viestiin