eli "pikkuisen" ahdas paikka= w201+om602+ilmastointi.
jos tuota riivatun ilmastointia ei olisi niin ei olisi ongelmaakaan. mutta on sen verran kiva varuste helteillä että ei raskisi riisua pois... ja kun on 91 niin keulassa puskuin takana on se jumalaton palkki edessä
onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa?
olisko cossun puskurissa enemmän tilaa??
kertokaa viisaammat jos olette törmänneet vastaavaan ongelmaan
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
En ole sovitellut W201:een, mutta W124:ssa on hyvin tilaa kun ottaa jäähdyttimen siivet pois ja siirtää jäähdyttimen kennoa moottoriin päin. Cooleri mahtuu ilmastoinnin kennon ja jäähdyttimen väliin. Ilmastoinnin sähköpuhaltimen voi kytkeä alkuperäisen toiminnon lisäksi moottorin lämpötila-anturin perään.
Toimii siis satalankussa (602). Pikkumersussa saattaa olla ahtaampaa...
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
ääni vesikuulerille. itte laitoin 603:seen 76mm paksun kuulerin ja autos on ilmastoinnin kenno.
lämmöt ei meinaa pysyä kuumalla kelillä millää normaalis.
ku ilmastoinnin kenno lämpiää nii lujaa vaikka kaksi 12" lettiä on imemäs nii silti lämpeää.. ei ilma kierrä tarpeeksi nopiaa läpi.
en tiä sitte onko muilla samanlaisia onkelmia?
vesikuuleri ois paljo tehokkaampi ja ilma menee paremmin läpi?
no mistäs sitten tuollaisen vesicuulerin saa ja pikkuisen sitä hintapolitiikkaakin olis kiva tietää... pitääkö sile sitten olla joku oma vesikierto? ei kait se omaan jäähdytysjärjestelmään tule
jekku90 kirjoitti:no mistäs sitten tuollaisen vesicuulerin saa ja pikkuisen sitä hintapolitiikkaakin olis kiva tietää... pitääkö sile sitten olla joku oma vesikierto? ei kait se omaan jäähdytysjärjestelmään tule
oma vesikierto juu...
itse coolerikenno on jotain 200-250 € (ulkomailta saa halvemmalla...), vesipumppu n. 50-100 € riippuen tarpeesta, yleensä tuollainen 100 €:n pumppu on riittävän laadukas... sitten se kenno vielä jolla lämpö hukataan pois nesteestä, iso öljynlauhduttimen kenno (matala ja leveä malli, niin ei ole syylärin edessä ) toimii ihan hyvin, jos ei löydä jotain alkuperäistä vesicoolerin kennoa... 500 € kokonaisumma on varmaan aika lähellä kaikkien pikkunippelien kanssa, mutta jäähdytystehokin on parempi, kuin perinteisellä ilma/ilma coolerilla...
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
ei mulla ainakaa ollu lämpöongelmia 603 cuulerin ja ilmastoinninkennon kaa. voihan sinne tyrkätä jonku kokoalumiinisen tarvikesyylärinki niin varmaa jähyttää. ihtellä on ny 606 kaa griffin syyläri eikä lämpöongelmia oo vaikkei oo flektiäkään vielä
minulla oli välijäähy mersun keulalla ilmastoinnin kennon ja vakio syylärin kanssa ja griffini alu syyläri on paksumpi mitä vakio syyläri mut kyseinen välijäähy olis jouten....
petska kirjoitti:minulla oli välijäähy mersun keulalla ilmastoinnin kennon ja vakio syylärin kanssa ja griffini alu syyläri on paksumpi mitä vakio syyläri mut kyseinen välijäähy olis jouten....
Mulla olisi osat vesikuuleriin:
-pienikokoinen vesi-ilma lämmönvaihdin (2 kpl erilaisia)
-Boschin kiertopumppu, sama kuin AMG-malleissa
-True-Cool-jäähdytin, ohut mutta tehokas rivoitus
-2 kpl litteitä laatupuhaltimia (52 mm paksu)
Osat ovat käyttämättömiä. Jos joku on kiinnostunut ostamaan koko
paketin, niin voisin kaivaa tarkemmat tiedot ja ottaa kuvat. Osat on
suurella vaivalla haalittu maailmalta huolellisesti valiten parasta laatua.
En ole saanut laitettua näitä omaan autoon, kun se on ajossa koko ajan.
Koko läjä 850 euroa + lähetyskulut.
Sitten on vielä ylimääräiset nelimäntäiset jarrusatulat E300-24:sta...
Tonnilla koko läjä.
Vesi-ilma-lämmönvaihdin:
-Täysalumiinia, ei epoksia
-Ulkomitat 11"x9"x3.5" + letkuliittimet
-2,5" putkilähdot samalla puolella (toisessa vastakkaisilla puolilla)
-Suositeltu virtaus yli 450 CF, painehäviö alle 0,007 bar
-Dieselistä saa yli 300 hv tällä virtauksella
-Suurin vedenpaine 4,8 bar
-Letkuliittimet mukana
-Jäähdytysteho riippuu kiertopumpusta ja jäähdyttimestä, mutta jäähdytys on paljon parempi kuin ilma-ilmavälijäähdyttimellä.
jekku90 kirjoitti:eli "pikkuisen" ahdas paikka= w201+om602+ilmastointi.
jos tuota riivatun ilmastointia ei olisi niin ei olisi ongelmaakaan. mutta on sen verran kiva varuste helteillä että ei raskisi riisua pois... ja kun on 91 niin keulassa puskuin takana on se jumalaton palkki edessä
onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa?
olisko cossun puskurissa enemmän tilaa??
kertokaa viisaammat jos olette törmänneet vastaavaan ongelmaan
Jos laittais semmoisen matalan ja pitkän cuulerin sinne alas puskimen sisään. Kaiketi ei ole tarkoitus ottaa koneesta ulos kuin maltillisesti tehoja?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.