Vaihdoin kesällä autooni MB W124 -93 KL -varaosien tarvikejouset joka nurkkaan, taka-apurungon kaikki puslat/tukivarret yms pientä.
Nyt kun auto on ollut ajossa jo 3000km on alkanut häiritsemään etukenoisuus, perä on reilusti keulaa ylempänä vaikka edessä on 3. korkeuden jousenpääliskumit. Ja takana 1. korkeuden kumit.
Voiko etukenoisuus johtua siitä että kiristin taka-apurungon tukivarret ilman että auton paino olisi ollut niiden päällä. Ihan ala-asennossa tukivarret eivät kuitenkaan olleet kiristettäessä, tunkkasin jarrulevystä lähelle vaakatasoa.
Pitääkö lähtiä KL:lään kyselemään olivatko jouset eriparia? Entä onko muilla ollut samaa ongelmaa?
Perä turhan korkealla w124
Täällä sama juttu, vaihtelin taakse kaikki puslat ja tukivarret sekä iskarit yms. Jouset ovat samat mitkä aiemminkin.
Perä on tosiaan nyt korkeammalla kun ennen vaikka samat jouset. Näkee silmällä ja valojen korkeudensäädöstä.
Olis ollu tosiaan aika vaikea kiristää ne tukivarsien ZXN-pultit paino pyörien päällä.
Oon aiemmin tullu siihen tulokseen että sopivat takajouset saa vaan Veholta hintaan n. 100 Eur/kpl.
Mutta nyt tosiaan perän korkeus oli sopiva ennen remppaa.
Perä on tosiaan nyt korkeammalla kun ennen vaikka samat jouset. Näkee silmällä ja valojen korkeudensäädöstä.
Olis ollu tosiaan aika vaikea kiristää ne tukivarsien ZXN-pultit paino pyörien päällä.
Oon aiemmin tullu siihen tulokseen että sopivat takajouset saa vaan Veholta hintaan n. 100 Eur/kpl.
Mutta nyt tosiaan perän korkeus oli sopiva ennen remppaa.
W124 250D -89
perän korkeus johtuu siitä että nyt on oikealla kohdalla, vanhat puslat ja nivelet retkahtavat ajan myötä sen 1-2cm.
Myös kl:län jouset voivat olla osasyy. Ja toki vaikuttaa missä asennossa kiristää taka-alatukivarren ! se on helppo kiristää ajoasentoon kun auto on pukeilla ja tunkilla vaan tunkkaa varren ajoasentoon->kiristää sen siihen.
Myös kl:län jouset voivat olla osasyy. Ja toki vaikuttaa missä asennossa kiristää taka-alatukivarren ! se on helppo kiristää ajoasentoon kun auto on pukeilla ja tunkilla vaan tunkkaa varren ajoasentoon->kiristää sen siihen.