
w124 taka-akselin camberikulmat????
w124 taka-akselin camberikulmat????
vaihdoin tossa w124 300ce -91:seen taka iskarit kun huomasin auton alas laskettua että kuljettajan puolen takarengas on lähestulkoon pystysuorassa mutta vängän puolella rengas on monta senttiä kallellaan yläreunasta sisäänpäin(luultavasti näin pitää ollakin),osaako kukaan sanoa paljonko kulmien pitäs olla ,oisko pitäny vaihtaa myös jouset vai missä vois olla vika,nivelet näyttäs olevan kaikki ok 

-
- Mersumies
- Viestit: 1645
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: w124 taka-akselin camberikulmat????
Taka-akselin kulmia voi säätää, mutta kulmien pitää olla samanlaiset molemmilla puolilla.baikal89 kirjoitti:vaihdoin tossa w124 300ce -91:seen taka iskarit kun huomasin auton alas laskettua että kuljettajan puolen takarengas on lähestulkoon pystysuorassa mutta vängän puolella rengas on monta senttiä kallellaan yläreunasta sisäänpäin(luultavasti näin pitää ollakin),osaako kukaan sanoa paljonko kulmien pitäs olla ,oisko pitäny vaihtaa myös jouset vai missä vois olla vika,nivelet näyttäs olevan kaikki ok
Vie nelipyörä suuntauksen tarkistukseen lähtee muuten pinta renkaista äkkiä.
Halvempaa se on kuin renkaitten uusinta. Voi olla joku tukitankojen puslakin kulunut, mutta siellä se samalla selviää.
Meseillään
jep, koititko ajella sillä pientä lenkkiä, vai totesitko vain pajassa iskarien vaihdon jälkeen tuo tilanteen...umppo kirjoitti:Jos tunkkasit yhden puolen kerrallaan ylös ja et ajanut sen jälkeen kun laskit alas niin toihan on ihan normaalia.
pyöränkulmien säätämisen jälkeenkin pitää mistaa ajella aina lenkki ja sitten vasta mitata ne kulmat, jos hyvän haluaa..
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
pystyy ku laittaa Petehrin palikat. On muute mainiot!
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 097#600097
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 097#600097
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Niin tarkoitinki ettei alunperin ole sitä säätöä...Sergey kirjoitti:pystyy ku laittaa Petehrin palikat. On muute mainiot!
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 097#600097
missähän kohti toi ylempi tukivarsi on kun noita varsia näkys olevan niin pirusti(jouset on ehjät)AM kirjoitti:Jos topicin aloittajan mersussa on takapään nnivelet kunnossa niin eiköhän vika ole sitten katkennut takajousi. Poikittainen ylempi tukivarsi tekee myös väljistyessään tuon, juuri se minkä tilalle tuo säädettävä laitetaan.