laatikon vaihto

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
tmemppa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: La 28.08.2010 18:52
Paikkakunta: Tupos
Viesti:

laatikon vaihto

Viesti Kirjoittaja tmemppa »

Meneekö 124 200d -89 vitoslovinen laatikko suorilta paikollee nelilovisen tilalle? ja onko mittää järkiä edes vaihtaa? nimittäi kone huutaa hoosiannaa ku nelosella paukuttelee pitempiä matkoja.. :? vitoslaatikolla olis mukavempi ajella pitempiä matkoja nii kone ei huutais nii pahasti..
tmemppa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: La 28.08.2010 18:52
Paikkakunta: Tupos
Viesti:

Re: laatikon vaihto

Viesti Kirjoittaja tmemppa »

vastauksia kiitos? :)
Avatar
Johtaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ke 04.03.2009 19:18

Viesti Kirjoittaja Johtaja »

Itellä 190d:ssä vastaavassa projektissa, mutta päinvaistoin laatikot, eli 5 vaihteisen tilalle tuli 4 vaihteinen. Jouduin hommata pidemmän kardaanin, muuten meni suoraa. Kykinakseli kannattaa jostain varmistaa että on samalla boorilla.
orsii-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ma 15.03.2010 23:11
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Kyllähän se passaa. Jos kardaani on oikean mittanen ja laatikoissa saman mittaset kytkinakselit. Luultavasti 200deessä on kiinteä vauhtipyörä ja pitkällä kytkinakselilla oleva laatikko.
C250TDT
toni.k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Ti 15.11.2005 13:21
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja toni.k »

Ite ku vaihdoin w124 230 5 vaihteisen laatikon 4 vaihteisen tilalle, niin muuten meni suoraan mutta piti vaihtaa lyhkäsempi kardaani, ja vaihteet oli vähän hakusessa ku oli 4 vaihteisen mekanismi :roll:
Avatar
tanari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: Ke 08.06.2005 21:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

ja tietenkin kun sen jumpan tekee, niin kannattaa samalla uusia kytkin + painelaakeri
toni.k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Ti 15.11.2005 13:21
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja toni.k »

tanari kirjoitti:ja tietenkin kun sen jumpan tekee, niin kannattaa samalla uusia kytkin + painelaakeri
Totta :)
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

toni.k kirjoitti:
tanari kirjoitti:ja tietenkin kun sen jumpan tekee, niin kannattaa samalla uusia kytkin + painelaakeri
Totta :)
no, se on vähän makuasia. mää ainakin tarkistaisin vaan, että missä kunnossa on. tietty sit, jos on kytkytin oireillu, niin vaihtoon vaan. viimetalvena, kun tein kytkintä, niin joutu lootan irrottaan 3 kertaa, enneku tuli hyvä. lopulta oikein kellotettiin, että kauanko kestää, että on kakkosnelosen loota päydällä, niin puolisen tuntia meni. ja pikkasen kauemmin sitten takasin päin. mielestäni ei niin iso homma, että kannattaa automaattisesti vaihtaa kalliita kytkimiä, vaikka vanhakin vielä toimii. painelaakeri nyt ei mitään maksa, että sen voi melkein laittaakkin sinne vaikka joka kerta, kun on loota irti.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
tanari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: Ke 08.06.2005 21:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

pera8x kirjoitti:
toni.k kirjoitti:
tanari kirjoitti:ja tietenkin kun sen jumpan tekee, niin kannattaa samalla uusia kytkin + painelaakeri
Totta :)
no, se on vähän makuasia. mää ainakin tarkistaisin vaan, että missä kunnossa on. tietty sit, jos on kytkytin oireillu, niin vaihtoon vaan. viimetalvena, kun tein kytkintä, niin joutu lootan irrottaan 3 kertaa, enneku tuli hyvä. lopulta oikein kellotettiin, että kauanko kestää, että on kakkosnelosen loota päydällä, niin puolisen tuntia meni. ja pikkasen kauemmin sitten takasin päin. mielestäni ei niin iso homma, että kannattaa automaattisesti vaihtaa kalliita kytkimiä, vaikka vanhakin vielä toimii. painelaakeri nyt ei mitään maksa, että sen voi melkein laittaakkin sinne vaikka joka kerta, kun on loota irti.
aivan, makuasioita. Vaihteistotkin vaihtuu todella äkkiä kun on parikertaa jumpannut, mersuun ei ole tarvinnu ku 722.4 aski vaihtaa, mutta muistan että mk1 escorttiin tuli vaihdettua lähes jokaviikko uusi pikkuaski :lol: meni nopeimmillaan kans joku 30min siitä kun oli ajanu auton pukeille.
Vastaa Viestiin