Mersun hankinta kiinnostaisi
-
- Uusi tuttavuus
Mersun hankinta kiinnostaisi
Terve kaikille.
Kiinnostaisi tosiaan hommata joko c-mallin (93-00) tai e-mallin (95-03) mersu.
Mitä noista kannattaa katsoa. Mahdolliset ruostepaikat, koeajolla huomattavat viat.?
Manuaalia olen miettinyt, mutta onko mersujen automaatit mitenkä kestäviä? Samoin olen bensakoneella olevaa mersua ajatellut ja vähintään 150hv koneella olevaa.
Ikinä ennen ei ole mersua ollut, kertaakaan en ole yhtään mersua ajanut.
Ajatuksia ja neuvoja otetaan vastaan.
Mitä noista kannattaa katsoa. Mahdolliset ruostepaikat, koeajolla huomattavat viat.?
Manuaalia olen miettinyt, mutta onko mersujen automaatit mitenkä kestäviä? Samoin olen bensakoneella olevaa mersua ajatellut ja vähintään 150hv koneella olevaa.
Re: Mersun hankinta kiinnostaisi
Aika venyvä haitari sinulla on! Tuohon mahtuu jo C-mallista W202 ja W203 sekä E-mallista W210 ja W211JanneVille kirjoitti:Terve kaikille.
Otaksun kuitenkin, että olet tarkoittanut C-mallin W202:sta ja E-mallin W210:tä?
Olen joskus kuullut, että joku olisi ostanut perus-mersunsa manuaalinakin ja joku bensakoneellakin, mutta en ole koskaan nähnyt livenä tällaista henkilöä, joten jätän tuollaiset mersut kaupunkilegenda-asteelle.
Tämä menköön huumoriasteelle, mutta ymmärrät varmaan pointin... urheilumallit ovat tietysti asia erikseen.
Osta nyt alkuun joku, mutta osta toimiva.
Käyttötarve ja budjetti ratkaisee kaiken. Jos C-mallin tilat ja ajotuntuma riittävät sinulle niin osta sellainen. Jos budjetti venyy ja on tilantarvetta niin osta E-malli. Muutenkin kannattaa ostaa sellainen joka tuntuu enemmän omalta.
Noinkin iäkkäissä autoissa suosittelisin kuitenkin diesel-koneella olevaa. Se on taas makukysymys, että ostaako manuaalin vai automaatin. Mersu on kyllä yleensä pääsääntöisesti (95%) automaatti ja ainakin isolla diesel-koneella oleva E-Mersu melkeinpä vaatii sen, ellei kuljettajalla ole jotain perversioita, joista en halua edes tietää enempää, kun ne ovat henkilökohtaisia asioita.
Automaattilaatikon kesto ei yleensä ole ollut mikään ongelma. Laatikon öljyt kannattaa tosin vaihtaa Mersussakin niin, kuin kaikissa muissakin.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Jos C, niin sillo ehottomasti bensa C220/230 automaattivaihteella. Ootko ikinä automaatil ajellut vai kokeillu jotai muun merkkisiä tomaatteja? Noh, oli miten oli, niin mielikuva kestävyydestä ja jouhevuudesta sulla on kuitenki iha väärä
esim. toi em. C mersun automaatti toimii lähes kuin ajatus! Taitavat mersus viel kestää kauemmi ku kori ja moottori. taino harvoin porukoil on lootan kans ongelmia.
itel ei tulis mieleenkää ajella muutaku automaatilla.
E malliin en valitsisi nelisylinteristä moottoria lainkaan.
Jos ja kun kerran skaala on noin suuri, niin tietysti mahollisimman uusi, facelift ja tekniikkaa parannettu yms.. Ja valikoimissahan on jopa V8 malleja

itel ei tulis mieleenkää ajella muutaku automaatilla.
E malliin en valitsisi nelisylinteristä moottoria lainkaan.
Jos ja kun kerran skaala on noin suuri, niin tietysti mahollisimman uusi, facelift ja tekniikkaa parannettu yms.. Ja valikoimissahan on jopa V8 malleja

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
lähdetääs näin liikkeelle:
1.auton koko miehen koon mukaan....+185cm ja E. ja alle 185 C...tämä on oma mielipiteeni....tietty pulkan (hanuri) leveys vaikuttaa paljon...itsellä tuo päärynävartalo joten E.
2.kone auton mukaan ja käyttötarkoituksen...jos vähän ajoa niin nauti mieluummiin kunnon bensiinirosvosta (C...V6 ja E min V6 mieluummin V8...)....jos paljon ajoa niin tehokas naftanuhainen eli 280-320cdi...
3.ongelmatonta autoa ei ole mutta samalla tavalla ne kaikki joskus hajoaa...mersukin....tosin väitän että erään kuuluisan japanialaisen merkin sivulta ei paljon löydy 600-800tkm ajettujen kertomuksia...
4.väyrysestä (E w210) kannattaa katsoa yleisilme ja takaloksujen ruosteet sekä takakontti...nämä varmaan jo joku onkin maininnut.
5. isoilla B-koneilla ja runsailla varusteilla olevia eemeleitä pitää saada halvalla, ne vaan ei maksa oikeesti mitään ja kukaan ei niitä halua....mutta ne vaan on parhaita.
6.jos päädyt väyryseen pitää olla tosimies sillä kaikki tutut vittuilevat sen olevan mannelavetti....tai sinun olevan taksikuski
7.aina automaatti....
t:E420 W210 -96 tyytyväinen omistaja.
ps.nyt takana viikkoa paria vaille vuosi omistussuhdetta ja 65tkm ajoa (auton mittarissa 295tkm)....remonttia ollut muutaman tonnin verran.
1.auton koko miehen koon mukaan....+185cm ja E. ja alle 185 C...tämä on oma mielipiteeni....tietty pulkan (hanuri) leveys vaikuttaa paljon...itsellä tuo päärynävartalo joten E.
2.kone auton mukaan ja käyttötarkoituksen...jos vähän ajoa niin nauti mieluummiin kunnon bensiinirosvosta (C...V6 ja E min V6 mieluummin V8...)....jos paljon ajoa niin tehokas naftanuhainen eli 280-320cdi...
3.ongelmatonta autoa ei ole mutta samalla tavalla ne kaikki joskus hajoaa...mersukin....tosin väitän että erään kuuluisan japanialaisen merkin sivulta ei paljon löydy 600-800tkm ajettujen kertomuksia...
4.väyrysestä (E w210) kannattaa katsoa yleisilme ja takaloksujen ruosteet sekä takakontti...nämä varmaan jo joku onkin maininnut.
5. isoilla B-koneilla ja runsailla varusteilla olevia eemeleitä pitää saada halvalla, ne vaan ei maksa oikeesti mitään ja kukaan ei niitä halua....mutta ne vaan on parhaita.
6.jos päädyt väyryseen pitää olla tosimies sillä kaikki tutut vittuilevat sen olevan mannelavetti....tai sinun olevan taksikuski

7.aina automaatti....
t:E420 W210 -96 tyytyväinen omistaja.
ps.nyt takana viikkoa paria vaille vuosi omistussuhdetta ja 65tkm ajoa (auton mittarissa 295tkm)....remonttia ollut muutaman tonnin verran.
-
- Uusi tuttavuus
No siis itsehän olen 180cm ja reilu 130kg mörssäri
Kyllä on tullut automaateilla ajettua, että se ei ole uutta/outoa.
Bensakoneellista olen ajatellut koska ajoa ei niin hirveästi ole. Tosin diisseli olisi kivempi? virittää. Ainakin volkkarin diisseleistä saa kivasti jerkkua irti.
Mutta olisitten sitä mieltä, että automaatti ehdottomasti?

Bensakoneellista olen ajatellut koska ajoa ei niin hirveästi ole. Tosin diisseli olisi kivempi? virittää. Ainakin volkkarin diisseleistä saa kivasti jerkkua irti.
- kristian_k
- Vakiokalustoa
Eiköhän nuo ole tosiaan pitkälti makuasioita, yksi tykkää äidistä, toinen tyttärestä ja kolmas molemmista. Ammatikseni kun ajelen niin tykkään että työväline on automaatti (kaupunkipyörityksessä ehdoton) mutta maantiellä tuolla ei niin suurta merkitystä ole, ja onhan siinä manuaalissa ehkä enemmän sitä "ajamisen makua". Ja tietysti tuo oma siviiliauto on pikkukoneinen bensa-cee niin jotenkin automaatti ei istu moisen luonteeseen siinä missä johonkin kasikoneiseen laivaanJanneVille kirjoitti: Mutta olisitten sitä mieltä, että automaatti ehdottomasti?

Ceen ja Een eroista sen verran, että iso mies kyllä tuntee olonsa hieman ahtaaksi tuossa pienemmässä. Väyrystä voin suositella, mutta mieluummin facelift-mallia, 2000 ja siitä eteenpäin (ja niistä kyllä näyttää tarjonnan perusteella suurin osa olevan tomaatteja), CDI-koneissa tuota viripotentiaaliakin on mukavasti...
"Tähti kirkkain, tähti kaunein mulle loistaa, yössä kuljen vain sen hohde seuranain.."
W213 E220d 4Matic -17 (työväline)
W123 240D -83 (Tallissa odottamassa motivaatiota)
S203 C200T CDI A Classic -05 (EX)
W124 E250D -94 (EX)
W124 200D -93 (EX)
W124 E200D -95 (EX)
W124 E200D -94 (EX)
W202 C180 Esprit -98 (EX)
W201 190E 2.0 Aut. -87 (EX)
W213 E220d 4Matic -17 (työväline)
W123 240D -83 (Tallissa odottamassa motivaatiota)
S203 C200T CDI A Classic -05 (EX)
W124 E250D -94 (EX)
W124 200D -93 (EX)
W124 E200D -95 (EX)
W124 E200D -94 (EX)
W202 C180 Esprit -98 (EX)
W201 190E 2.0 Aut. -87 (EX)
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
virittää?....miksei osta kerralla sellaista missä tehoa on?JanneVille kirjoitti:No siis itsehän olen 180cm ja reilu 130kg mörssäri![]()
esim E500 tai AMG55 jne....ei tartte sitten zippailla jne...
mutta todellisuudessa kaikki autot alkaa jossain vaiheessa tuntua mopoilta...
-
- Vakiokalustoa
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
kylkyl.CLk silber kirjoitti:Noi viritys aalkaa kuulostaa heit vähän "NikoJamppa" jutuilta=17-19v amisviiksi..
suomessa vaan kävi niin että kun naftanuhat alkoi tuossa 5-8 vuotta sitten lisääntyä, persaukinen (minä myös) kansa osti pilvinpimein "alitehoisia" nakuttajia.....ja kun sitten muutaman tuhannen km:n jälkeen alkoi ketuttaa niin niitä pitää sitten viritellä.
tosin ymmärrän kyllä jos on kaksi samaa autoa ja toisessa on samoilla konespekseillä 100hv ja toisessa 140hv että tulee mieleen ostaa 3000€ halvempi malli ja zipata se sitten 140hv malliksi.....
mutta jos kerran etsii tehoa ja voimaa niin eikö suoraan kunnon peli?...itse en kyllä voi suositella dieseliä ja lastua kenellekään jos miettii vähänkin rahaa...koneremontit vaan on kalliita...
varsinkin aloittajan etsimässä ikäluokassa löytyy kyllä tehokkaita bensoja joihin ei tarvitse virityksiä tehdä.
-
- Uusi tuttavuus
Amg-mallit voisi olla jees. Ainakin tehot riittää. Hetkeksi
Jos mersuun päädyn niin auto tulee olemaan myös vaimokkeen käytössä niin se rajaa meillä nuo amg:t pois.
Mitä nyt noita olen katsellut niin 150-200hv tehohaitari taitaa olla paras.
Täytyy käydä paria koeajamassa niin saa hiukan tuntumaa mimmonen on ajaa.
Väyrys-malli voisi olla tilojen puolesta sopiva. Passateissa olen tykännyt siitä kun on tilaa. Niin edessä kuin takanakin (jos joskus sinne joutunut
)
Väyrysissä ei taida olla sport-varustelua? Ne paremmat taitaa olla Elegance ja Avantgarde? Korjatkaa jos olen väärässä.

Mitä nyt noita olen katsellut niin 150-200hv tehohaitari taitaa olla paras.
Täytyy käydä paria koeajamassa niin saa hiukan tuntumaa mimmonen on ajaa.
Väyrys-malli voisi olla tilojen puolesta sopiva. Passateissa olen tykännyt siitä kun on tilaa. Niin edessä kuin takanakin (jos joskus sinne joutunut

Väyrysissä ei taida olla sport-varustelua? Ne paremmat taitaa olla Elegance ja Avantgarde? Korjatkaa jos olen väärässä.
häh, miksi ihmeessä ? Meillä ainakin on hankittu vaimolle tehokkaampi auto juuri turvallisuudenkin vuoksi. Pääsee ohitse ilman mitään kikkailuja tai vaihteen etukäteisvalintaa (tai kickdownia). Isommallakin vaihteella on hyvä, että auto sanoo jotain muutakin kuin Moooohh...JanneVille kirjoitti:auto tulee olemaan myös vaimokkeen käytössä niin se rajaa meillä nuo amg:t pois.
Kun vaimo voi luottaa autoon, että se myös liikahtaa siitä rekan rinnalta niin ei se jää sinne rekan perään roikkumaan ja aiheuta siellä lisää varatilanteita itselle / muille ohittelijoille, kun siihen tulee jono perään.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Hintahaitari on aika laaja, mikä on budjetti?
Jos ei tarvitse autoa kovin paljon, niin yksi vaihtoehto on ostaa
jotain hiukan harvinaisempaa ikään kuin harrasteeksi. Esim. se AMG.
Joka tapauksessa suosittelisin ostamaan hyväkuntoisen ja ruosteettoman
auton. Ruosteisiakin on ja paljon.
Jos ei tarvitse autoa kovin paljon, niin yksi vaihtoehto on ostaa
jotain hiukan harvinaisempaa ikään kuin harrasteeksi. Esim. se AMG.
Joka tapauksessa suosittelisin ostamaan hyväkuntoisen ja ruosteettoman
auton. Ruosteisiakin on ja paljon.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
- repa-löysä
- Sisäänajossa
Re: Mersun hankinta kiinnostaisi
"Olen joskus kuullut, että joku olisi ostanut perus-mersunsa manuaalinakin ja joku bensakoneellakin, mutta en ole koskaan nähnyt livenä tällaista henkilöä, joten jätän tuollaiset mersut kaupunkilegenda-asteelle."
niin, kuin kaikissa muissakin.[/quote]
Just. Täs on yks tomaattikompressorifarkun omistava joka siis huoltiksella ottaa siitä vihreästä letkusta menonestettä. Ei siis mitään kaupunkilegendaa. Joo, bensaa menee 8-13l/100km mutta 120kw/163hp tehoilla ja isolla ja painavalla autolla sitä saa mennäkkin. Sit kun halutaan pihistellä niin mennään vaimokkeen A pikkunakulla joka vie 5-6l sadalla.
Aloittajalle. Varmaankin kannattaa katsoa ne paikat mitä mistä tahansa iäkkäästä autosta katsotaan. Oven helmat, kynnyskotelot. Lokasuojien sisältä. Siis ne paikat jotka veden kanssa eniten ovat tekemisissä. Parasta olisi, että auton saa niin pitkäksi aikaa koeajoon, että saa auton nostimelle, että pohjan saa kunnolla syynättyä.
Kuten talossa on antura/sokkeli/perustus tärkeintä on autossa pohja/alusta tärkeintä.
niin, kuin kaikissa muissakin.[/quote]

Aloittajalle. Varmaankin kannattaa katsoa ne paikat mitä mistä tahansa iäkkäästä autosta katsotaan. Oven helmat, kynnyskotelot. Lokasuojien sisältä. Siis ne paikat jotka veden kanssa eniten ovat tekemisissä. Parasta olisi, että auton saa niin pitkäksi aikaa koeajoon, että saa auton nostimelle, että pohjan saa kunnolla syynättyä.
Kuten talossa on antura/sokkeli/perustus tärkeintä on autossa pohja/alusta tärkeintä.
exä MB C 250D -95
exä MB A 170 CDi -03
nyxy MB C 200k T -01
exä MB A 170 CDi -03
nyxy MB C 200k T -01