w124 300dt vm.93

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

w124 300dt vm.93

Viesti Kirjoittaja pera8x »

tommonen olis halvalla saatavissa. kannattaako hankkia? toihan on jo vähän päästöinen, eli ei voi niin vain vaihtaa turboa ja laittaa cuuleria. elikkäs, jos tommosen hankkii, niin voiko virittää?

lähinnä ahdistaa se, että koppa ja koko auto on äärimmöäisen siistja hyvällä koneellai. nahka tuolit, vakionopeuden säätimet jne, mutta auto on vähäpäästöinen. saako tosta kohtuu käyttistä?
W201 250DT 20V
w201 190E
Akke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Su 14.03.2010 14:32
Paikkakunta: Raahe

Mese

Viesti Kirjoittaja Akke »

ei näy mitään kuvaa! Itse omistan e300 24-v vapari mersun, ja pumpun oon säädättänyt, ihan hyvin kulkee, mutta nytten on alkanu tekee mieli laittaa turbo mersu. Että jos se on hyvässä kunnossa nii kannattaa laittaa, mutta jos nyt jo tekee mieli alkaa virittää nii ei kannata ostaa, tietty oon kuullu että vähäpäästöisenki mersun vois turbottaa, mutta pitäs vissii jossai vtt:llä mittauttaa päästöt. Jos oon väärässä korjatkaa!
W124 300d-24v
Avatar
Kuningassorvari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 337
Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Kuningassorvari »

Ei se haittaa vaikka auto on vähäpäästöinen. Kyllä sitäkin on hyvä virittää.

Muistaa vaa vaihtaa orkkis osat katsastukseen kiinni..... :wink:
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Tuosta tulee riittävän virkeä, kun säätää syötöt +20%.
Käyttöautossa riittää hyvin se vääntö ja 170-180 hv, joka tuosta lähtee.
Katsastukseen ei tarvitse tehdä mitään ja moottori kestää.

Jos vaihtaa pumpun, jossa on ulkoinen syötön säätö, niin voi tarvittaessa
ottaa lisääkin tehoa, mutta se voi käydä moottorin kunnon päälle.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Niin ja LDS-Turbo kyllä saa sitten enemmänkin tehoa, kun turbo vaihdetaan
hiukan isompaan samoilla kiinnityksillä.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Almandienrot
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 02.09.2009 18:39
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Almandienrot »

Mulla vastaava ja olen miettinyt pumpun säätöä. Onko kokemusta, miten automaatti kestää noissa tuota 20% lisäystä?
MB E300D -94 farmari automaatti
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

Almandienrot kirjoitti:Mulla vastaava ja olen miettinyt pumpun säätöä. Onko kokemusta, miten automaatti kestää noissa tuota 20% lisäystä?
300 turbon tomaatti kestää kyllä kaiken sen, mitä vaikoi pumpusta lähtee säätämällä. ja kestää varmaan senkin, mitä isotappisestä pumpusta lähtee säätämällä, jos vakioturbolla.

sitten, kun laitetaan isompaa turboa ja pumppua, niin kestää senkin, muuta ei välttämättä kovin kauaa. siihen auttaa lootan vahvistus. toi loota vakiokuntoisena kestää n. 400 nm vääntöä, mikä on tommosessa koneessa n. 250 pollea. eli tehdas on suunnitellut ton lootan 400nm vääntömomentille.

huoletta saat säädättää pumpun. muista myös säätää lootasta lisää paineita, ettei luista.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Almandienrot kirjoitti:Mulla vastaava ja olen miettinyt pumpun säätöä. Onko kokemusta, miten automaatti kestää noissa tuota 20% lisäystä?
Kyllä se vaparikin varmaan virkistyy, mutta ainakin omassa
turbossa säädön vaikutus on niin selvä, ettei kannata miettiä.
Laahava kulku muuttuu kevyeksi ja ohituksiin tulee lisää puhtia.
Automaattiin ei tarvinnut koskea vielä +20%:n lisäyksellä.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Vastaa Viestiin