![Embarrassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Uskaltaako tuota ikkunankarmia lähteä omin päin vääntelemään, vai mitä arvoisa raati suosittelee?
Ei mitään havaintoa.Daaz kirjoitti:Vai onko karmiputki jäykempää kuin oven kotelointi - toisin sanoen, antaako ovi ensin periksi?
Uskaltaa, kun varovasti vääntää. Ikkuna alas ja pitää vääntäessä esim. polvella ovea vastaan.Saul kirjoitti:Uskaltaako tuota ikkunankarmia lähteä omin päin vääntelemään, vai mitä arvoisa raati suosittelee?
OK. Säätöjen pitäisi olla kohdillaan. Toinen asia, mitä tuosta ongelmasta syytän on entisestään paksuuntunut kustomovipahvi. Pitäis varmaan laittaa ne pahvitkin uusiksi ja vähän vääntää oveakin.Leka kirjoitti:Uskaltaa, kun varovasti vääntää. Ikkuna alas ja pitää vääntäessä esim. polvella ovea vastaan.
Oven säätäminen saattaa myös auttaa.
Aijaa... no eikös sen noin kuulu ollakin? Onhan siellä vielä tiiviste ulompana. Ainakin mulla on nyt W123:ssa ovien vaihdon jälkeen. Ulkoa kaikki karmin linjat täsmäävät, joten...Saul kirjoitti:
Täsmennetään. Kun istun autossa kuskin paikalla, niin sormet mahtuvat silloin (oven ollessa kiinni) ikkunankarmin ja auton korin väliin oven yläreunan kohdalta. Tuli mieleen, että jos apukuskin puolella ei ole samanlaista ilmiötä, niin ei niitä ovipahvejakaan voi siitä syyttää.
Linjat täsmää (ainakin riittävästi), mutta tuo rako on vain kuskin ovessa. W123:n ja W114/115:n tiivisterakenne on ihan erilainen. Ei kai tässä vanhemmassa ole kuin yhdet tiivisteet ovessa ja pieni liepare b-pilarissa. Vai onko meikäläisen autosta tiivisteet tippuneet matkan varrelle? W123:ssa oven sisäosa on nurkistaan pyöristetty, mutta W114/115:ssa ihan kanttinen, mistä seuraa se, että tiiviste repeytyy herkästi yläkulmasta.Timo L. kirjoitti:Aijaa... no eikös sen noin kuulu ollakin? Onhan siellä vielä tiiviste ulompana. Ainakin mulla on nyt W123:ssa ovien vaihdon jälkeen. Ulkoa kaikki karmin linjat täsmäävät, joten...Saul kirjoitti:Täsmennetään. Kun istun autossa kuskin paikalla, niin sormet mahtuvat silloin (oven ollessa kiinni) ikkunankarmin ja auton korin väliin oven yläreunan kohdalta. Tuli mieleen, että jos apukuskin puolella ei ole samanlaista ilmiötä, niin ei niitä ovipahvejakaan voi siitä syyttää.
Tosi psykedeelistä!Muffler kirjoitti:Mä kerran meinasin tippua yhden pystärin lattian läpi kun se oli aivan mätä ja purin siinä mittaristoa ni eikös se lattia revenny, no onneks siinä oli Plyyssipenkit
Vähän samanlaista tekniikkaa olen käyttänytkin. Olen liimannut mustaa kangasta kontaktiliimalla halkeaman päälle. Se yleensä auttaa, mutta tässä vinkumisessa ei. Tiivisteet ovat tosiaan aika kovissa hinnoissa, mutta eniten tässä hommassa pelottaa se, ettei niitä kohta saa mistään. No ehkä jostain löytyy, jos tarvetta tulee.Tuc kirjoitti:Jollain hyvin pitävällä mustalla kangasteipillä voi saada haljenneet tiivisteet siistiksi ja vinkuminenkin vähenee kummasti. Uudet maksaa niin älyttömästi, ettei kyllä hevillä sellaista osta.
Ollos hyvä! Enpä minäkään vieläkään omista digiä. Dialta skannasin.Tuc kirjoitti:Kiitos kiitos, harmittaa vaan, ettei ollu digikameraa tuon kunnostusprojektin aikana (2000-2001, tosin tuntuu jatkuvan edelleen...). Sulla tuntuu olevan toi /8 oikein sydämellä tehty. Propsit siitä, että jaksaa vielä dieseleitä lähteä kunnostamaan!
Se auton on ollut meikäläisen nimissä vasta niin vähän aikaa, ettei paljon osien saatavuudesta ole tietoa. Periaatteessa se on kuitenkin täysin sama kuin mikä vain W114, paitsi etupää on muokattu. Muita poikkeavia osia löytyy varmaan lähinnä vain takaluukusta ja sivulasit tietty!Tuc kirjoitti:Ja tuo ruumisauto on kyllä aivan huippu. Unelma-auto olisi pystylyhty-ruumisauto (varaa ei kuitenkaan siihen 600:n pohjalle tehtyyn ole). Nyt jo vähän eksytään aiheesta, mutta kuinkas vaikea tuohon on löytää varaosia? Ei kuitenkaan ole mikään massatuotantovehje...