V220 CDI matkailuautoksi?
V220 CDI matkailuautoksi?
Elikkäs kyselisin niiltä joilla on taikka tietää näistä "paremmista vitoista" enemmän kuin itse.
Eli ensimmäiseksi kysyisin noista takapenkeistä jotka ovat nyt olleet mysteerin aihe. Eli omassani joka on 12/99 mallin trend varusteltu löytyy penkkejä takaa neljä joista ei yhdestäkään kaadu selkänoja taakse päin kokonaan. Mutta sitten nettiautosta löytyy tällä hetkellä ainakin yksi ambiente joka on jo rekisteröity matkailuautoksi ja josta ne samaiset penkit kaatuvat?! Ainut ero ilmeisesti vain nahkapäällyste!
Sitten soittelin tuossa yhden toisen ambienten omistajalle ja hän kertoi että hänen omansa eivät kaadu taakse...WTF... Ja samalla kertoi että trend varustelluissa malleissa kuulemma penkit kääntyvät taakse... Omassani ei kyllä näin tapahdu tai sitten en ymmärrä että kuinka ne saa kaadettua.
Eli tämä koko juttu on tärkeä sen kannalta että kun penkit kaatuu makuu asentoon niin se riittää 2 aikuisen ihmisen nukkumapaikaksi matkailuauton vaatimusten perusteella.
Ihme homma kyllä tuo mutta jos joku viisaampi tietää niin kiitoksia jo etukäteen.
Eli ensimmäiseksi kysyisin noista takapenkeistä jotka ovat nyt olleet mysteerin aihe. Eli omassani joka on 12/99 mallin trend varusteltu löytyy penkkejä takaa neljä joista ei yhdestäkään kaadu selkänoja taakse päin kokonaan. Mutta sitten nettiautosta löytyy tällä hetkellä ainakin yksi ambiente joka on jo rekisteröity matkailuautoksi ja josta ne samaiset penkit kaatuvat?! Ainut ero ilmeisesti vain nahkapäällyste!
Sitten soittelin tuossa yhden toisen ambienten omistajalle ja hän kertoi että hänen omansa eivät kaadu taakse...WTF... Ja samalla kertoi että trend varustelluissa malleissa kuulemma penkit kääntyvät taakse... Omassani ei kyllä näin tapahdu tai sitten en ymmärrä että kuinka ne saa kaadettua.
Eli tämä koko juttu on tärkeä sen kannalta että kun penkit kaatuu makuu asentoon niin se riittää 2 aikuisen ihmisen nukkumapaikaksi matkailuauton vaatimusten perusteella.
Ihme homma kyllä tuo mutta jos joku viisaampi tietää niin kiitoksia jo etukäteen.
ei kaadu ei, minäpä tein niin, että taitoin selkänojat istuinosan päälle kaks penkkiä peräkkäi ja niitten päälle keskeltä saranoitu vaneri=)x2 ymärsköhän tuota nyt kukaan
sittenhän niissä on jo valmiina tuo vaadittu pöytä, ainaki ambientessä
kaappitilana vanha yöpöytä kontissa jonka päällä retkikeitin=)
ei tietääkseni kyllä riitä mitat vaikka kaatuski selkänojat nurin


sittenhän niissä on jo valmiina tuo vaadittu pöytä, ainaki ambientessä
kaappitilana vanha yöpöytä kontissa jonka päällä retkikeitin=)
ei tietääkseni kyllä riitä mitat vaikka kaatuski selkänojat nurin
Jees, nyt alkaa olemaan ajankohtaista tuo muutoskatsastus itelläki.
Kiitoksia vinkistä että vanerit vaan penkkien päälle! =)
Mites sit katsastukses sanottiin niistä vanereista? Olitko laittanu ne jollain kiinni lattiaan ettei heilu sielä? Ja mitkäs mitat niissä on? Ite tein tossa kesällä koko takatilan kokoset vanerit ja tässä mietiskelin et pitäsköhän niitä vähä pienentää ku on nii isot (kauhee turva-aita penkkien välissä...)
Kiitoksia vinkistä että vanerit vaan penkkien päälle! =)
Mites sit katsastukses sanottiin niistä vanereista? Olitko laittanu ne jollain kiinni lattiaan ettei heilu sielä? Ja mitkäs mitat niissä on? Ite tein tossa kesällä koko takatilan kokoset vanerit ja tässä mietiskelin et pitäsköhän niitä vähä pienentää ku on nii isot (kauhee turva-aita penkkien välissä...)
toinen vaneri oli katsastuksessa takakontissa penkkien takana, jatoinen oli malliks siinä eteenpäin taittetujen selkänojien päällä
eikä vaneri ollu millään kiinni siinä penkkien päällä
ja mitat oli 180x60
nii ja ne vanerit oli tosiaanki katkastu puolestavälistä ja yhdistetty saranoilla toisiinsa..eli menee sitten konttiin poikittain kun ei 'sänkyjä' tarvii



nii ja ne vanerit oli tosiaanki katkastu puolestavälistä ja yhdistetty saranoilla toisiinsa..eli menee sitten konttiin poikittain kun ei 'sänkyjä' tarvii

siis se yöpöytä oli laitettu kontin puolelle kaapin virkaa ajamaan matkatavaroita varten
, ja sen päällä oli kaasuhella ja 'kaappi oli kokoluokkaa 40cm*40cm*50cm just mahtu konttiin penki taa
pöytähän oli ambiente mallissa alunperinki takapenkkien välissä
ja vanerit sopi kyllä konttiin
ei mulla kyllä koskaan ne mukana kulkenu muutaku katsastuksessa
perkules ku olis tullu otettuun kuvia 


pöytähän oli ambiente mallissa alunperinki takapenkkien välissä




Joo täytyypä pilkkoa ne palasiks nii menee vähä paremmin sitte katsastukses.
Oliko sulla ne vanerit jotenki kiinni sielä takana vai nojasko vain takapenkkiä vasten? entä oliko yöpöytä kiinni tai kaasuhella kiinni pöydässä?
Mä kuulin jotain juttuja et jos on kaasuhella niin pitää olla autossa myös palosammutin?
Oliko sulla ne vanerit jotenki kiinni sielä takana vai nojasko vain takapenkkiä vasten? entä oliko yöpöytä kiinni tai kaasuhella kiinni pöydässä?
Mä kuulin jotain juttuja et jos on kaasuhella niin pitää olla autossa myös palosammutin?
takapaksissa oleva kaappi ruuvilla lattiassa kiinni ja liesi kaappiin kiinni, ei ne levyt ollu ku mustekalalla penkin ja kaapin välissä.
mut tämä minun viritys ei mene välttämättä kaikissa konttoreissa läpi, tuntuu olevan erinlaisia näkemyksiä/tulkintoja mimmonen pitäs olla, mut esim. just säilytystiloista ei ollu, eikä saanu ake:ltakaan (ainakaan sillon-07) minkään näkösiä mittoja, mimmonen pitis olla, siksi tein mahd pienen kaapin ja sattu olemaan kotona ylimääräinen yöpöytä josta modifoin 'kaapiston'.
rupeshan se inssi silonki inisemään että eihän tuohon kaappiin mahdu kahden ihmisen tavarat, mut kovasti vakuutin että mahtuu, ja että eti jostain mitat millanen pitäs olla, ei löytyny. ja sit ne levyt ois pitäny ensiks olla kiinteät, mut toinen inssi sano että ei tarvii.... aikansa sottailivat että eipä oo kukaan ennen tälleen kokeilu/ tehny, mut ei ollu kummiskaan estettä ettei voinu antaa leimaa
mut tämä minun viritys ei mene välttämättä kaikissa konttoreissa läpi, tuntuu olevan erinlaisia näkemyksiä/tulkintoja mimmonen pitäs olla, mut esim. just säilytystiloista ei ollu, eikä saanu ake:ltakaan (ainakaan sillon-07) minkään näkösiä mittoja, mimmonen pitis olla, siksi tein mahd pienen kaapin ja sattu olemaan kotona ylimääräinen yöpöytä josta modifoin 'kaapiston'.
rupeshan se inssi silonki inisemään että eihän tuohon kaappiin mahdu kahden ihmisen tavarat, mut kovasti vakuutin että mahtuu, ja että eti jostain mitat millanen pitäs olla, ei löytyny. ja sit ne levyt ois pitäny ensiks olla kiinteät, mut toinen inssi sano että ei tarvii.... aikansa sottailivat että eipä oo kukaan ennen tälleen kokeilu/ tehny, mut ei ollu kummiskaan estettä ettei voinu antaa leimaa

Yritin löytää jotain tietoa matkailuautojen KÄYTTÖVOIMAVEROA koskevaa muutosta mutta en googlella löytänyt muuta kuin AJONEUVOVERON muutoksesta samanlaiseksi CO2 perusteiseksi kuin henkilöautoissa? Eli ajoneuvovero nousee käytännössä koska matkailuautossa menee kokonaispainon mukaan.
Onko jossain jotain tietoa onko käyttövoima- eli DIESELVERON muutosta tulossa matkailuautoille?????
Onko jossain jotain tietoa onko käyttövoima- eli DIESELVERON muutosta tulossa matkailuautoille?????
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
Ei ole kuulunut, mutta eipä tuo muuten tarvitse kuin muutamia viilauksia AKEn säädöksiin niin nämä itse tehdyt matkailuautot muuttuvat takaisin henkilö- tai pakettiautoiksi
Millaisia nuo viilaukset olisivat, jotta oikeat matkailuautot pysyvät edelleen "käyttövoimaverovapaina" on aika vaikea sanoa. Vaaditaanko jokin tietty määrä mikä pitää olla tehtynä tjms kivaa.
Vaikea kyllä uskoa, että kerran matkailuautoksi leimattu auto voitaisin pakottaa muutoskatsastukseen omistajan kuluilla ja se muutettaisiin takaisin henkilöautoksi.
Taisi olla katsastusmiehellä vain menkat

Vaikea kyllä uskoa, että kerran matkailuautoksi leimattu auto voitaisin pakottaa muutoskatsastukseen omistajan kuluilla ja se muutettaisiin takaisin henkilöautoksi.
Taisi olla katsastusmiehellä vain menkat

Lisää tietoa: www.skg.fi
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Tuon mukaan käyttövoimavero ei muutu.
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/raju ... luautoille
http://www.kauppalehti.fi/5/i/yritykset ... 1272982980
Omassa autossa w639(ajoneuvoryhmä matkailuauto ja CO2 päästö 232g/km)
jos oikein ymmärsin vero määräytyy CO2-päästöjen mukaan. Se kun otteessa lukee.
Tällöin vero nousee n.80e.
Jos menis painon mukaan niin nousua n.230e.
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/raju ... luautoille
http://www.kauppalehti.fi/5/i/yritykset ... 1272982980
Omassa autossa w639(ajoneuvoryhmä matkailuauto ja CO2 päästö 232g/km)
jos oikein ymmärsin vero määräytyy CO2-päästöjen mukaan. Se kun otteessa lukee.
Tällöin vero nousee n.80e.
Jos menis painon mukaan niin nousua n.230e.
Niin juuri, käyttömaksu (ajoneuvovero) menee juuri noin, mutta tuossa edellä peloteltiin, että matkailuautotkin alkaisivat maksaa käyttövoimaveroa saman kaavan mukaan kuin henkilöautot ja silloin pomppaa kokonaisvero sinne 900...1000€ / vuosi riippuen meneekö co2 vai massan mukaan.vito500tkm kirjoitti:<...>jos oikein ymmärsin vero määräytyy CO2-päästöjen mukaan. Se kun otteessa lukee.
Tällöin vero nousee n.80e.
Jos menis painon mukaan niin nousua n.230e.
...mutta tosiaan, ei tuommosesta ole mitään kirjoituksia ollut missään. Ilmeisesti pelkkiä suusta suuhun huhuja, kun on ymmärretty ihan väärin nyt jo päätetty käyttömaksun korotus ja käyttövoimavero.
Käyttömaksuhan nousee kaikilla autoilla, ei pelkästään pakettiautoilla. Tosin pakuilla se korotus on rajuin, koska alunperin oli niin pieni maksu.
Ollaan nyt tarkkana mikä on käyttövoimavero ja mikä on käyttömaksu.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Jotta saisi tietää tarkalleen on dieselveron (nykyisen käyttövoimamaksun ja mikä se oli ) täytyisi tietää kokonaispaino, mutta nythän matkailuautoista menee 1.3.2011 alkaen n 5-800 €
Juju kai olisi siinä että toisi Saksasta ed.auton ja rekisteröisi sen matkailuautoksi joten autoveroa ei tarvitseisi maksaa .
Juju kai olisi siinä että toisi Saksasta ed.auton ja rekisteröisi sen matkailuautoksi joten autoveroa ei tarvitseisi maksaa .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Riippuu katsastuskonttorista... Salossa K1:llä oli vaatimus että toinen vuode on kiinteä, ei kelpaa penkkien päälle laitetut vanerit. Valtionkonttorilla vanerit olisi ollut OK mutta siellä vaadittiin kaappi johon mahtuu takki hengarissa.
Itä-suomessa kuulemma riittää kun on vanerilevyt ja vanha yöpöytä takapaksissa.
Itä-suomessa kuulemma riittää kun on vanerilevyt ja vanha yöpöytä takapaksissa.
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)


No anyway, tommoset on ihan turhaa pelleilyä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Uusi Peugeot boxer. Autoveroton, pieni käyttövoimavero. B-kortti. Ei rajoitinta. 100kmh.
Rekisteröity 7hlo. Kuvassa takana väliseinä, jonka etupuolella 4 istuinta.
Minusta tuo ei täytä aken ilmoittamia matkailuauton vaatimuksia?! Vai onko tässä taas autoliike sopinut nämä
"tiskin" alta?
http://www.automaa.fi/sisalto.aspx?sisa ... A4ss%C3%A4
Rekisteröity 7hlo. Kuvassa takana väliseinä, jonka etupuolella 4 istuinta.
Minusta tuo ei täytä aken ilmoittamia matkailuauton vaatimuksia?! Vai onko tässä taas autoliike sopinut nämä
"tiskin" alta?
http://www.automaa.fi/sisalto.aspx?sisa ... A4ss%C3%A4
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Kyllä näitä on paljon rakennettu matkailuautoksi,eihän siinä ole vaatimuksena kuin sisäkorkeus 190cm ja jonkunlainen sänky varmaan muuntuu penkeistä,pöytä ja sähköllä toimiva keittolevy riittää,Veho myy Spritteristä vastaavaa kampetta,joskin hinta eriluokkaa.Todella järkiostos ei tarvi valtiolle autoveroja maksella.sportsman kirjoitti:Uusi Peugeot boxer. Autoveroton, pieni käyttövoimavero. B-kortti. Ei rajoitinta. 100kmh.
Rekisteröity 7hlo. Kuvassa takana väliseinä, jonka etupuolella 4 istuinta.
Minusta tuo ei täytä aken ilmoittamia matkailuauton vaatimuksia?! Vai onko tässä taas autoliike sopinut nämä
"tiskin" alta?
http://www.automaa.fi/sisalto.aspx?sisa ... A4ss%C3%A4
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/7015F1D0 ... _netti.jpg
eli vito V kok. massa 2700kg perusvero=35cent/pvä 127,75 eur vuosi
käytövoimavero 28 alkavaa 100kg*0,9cent=0.252eur/pvä 91,98eur vuosi
kaikki maksaa perusveron 35cent/pvä riisselivero hlöauto 6,7cent/pvä vrt. matkailuauto 0,9cent/pvä 100kg kohti painon mukaan
vito hlöautona d-vero 684,74 eur/v
vai onko perusvero jo 41.8cent/pvä(laskusta)?
eli vito V kok. massa 2700kg perusvero=35cent/pvä 127,75 eur vuosi
käytövoimavero 28 alkavaa 100kg*0,9cent=0.252eur/pvä 91,98eur vuosi
kaikki maksaa perusveron 35cent/pvä riisselivero hlöauto 6,7cent/pvä vrt. matkailuauto 0,9cent/pvä 100kg kohti painon mukaan
vito hlöautona d-vero 684,74 eur/v
vai onko perusvero jo 41.8cent/pvä(laskusta)?
MB 220 CDI W202
Pääsiskö helpommalla jos kysyisi viranomaiselta ? vaikka katsastuskonttorilta.
Mä en ainakaan pysy mukana mitä olet kysymässä...
Mä en ainakaan pysy mukana mitä olet kysymässä...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Autojen verotus muuttumassa päästöperusteiseksi
Vuoden 2008 alussa toteutettiin autoverotuksen uudistus. Uudesta henkilöautosta maksettava autovero määräytyy auton hiilidioksidipäästöjen mukaan. Mitä suurempi yhdistetyn EU-kulutuksen perusteella määritetty CO2-päästökerroin autolla on, sitä suurempi on autovero. Muutoksella pyritään edistämään vähän polttoainetta kuluttavien autojen yleistymistä ja vähentämään näin hiilidioksidipäästöjä.
Vuotuinen ajoneuvovero muuttuu vuoden 2010 keväällä CO2-päästöperusteiseksi niillä autoilla, joilla yhdistetty EU-kulutus on saatavilla (vuosimalli 2001 ja uudemmat). Vanhemmilla autoilla ajoneuvovero lasketaan kokonaismassan mukaan. Tällöinkin ajoneuvovero on jossain määrin ympäristöveronomainen, koska raskaammat autot yleensä kuluttavat enemmän polttoainetta.
Yksityiskohtaisempaa tietoa ajoneuvo- ja autoveroista on Trafin verkkosivujen Ajoneuvoverotus-sivuilta.
http://www.ake.fi/AKE/Ekoautoilu/Liiken ... 3%B6verot/
Vuoden 2008 alussa toteutettiin autoverotuksen uudistus. Uudesta henkilöautosta maksettava autovero määräytyy auton hiilidioksidipäästöjen mukaan. Mitä suurempi yhdistetyn EU-kulutuksen perusteella määritetty CO2-päästökerroin autolla on, sitä suurempi on autovero. Muutoksella pyritään edistämään vähän polttoainetta kuluttavien autojen yleistymistä ja vähentämään näin hiilidioksidipäästöjä.
Vuotuinen ajoneuvovero muuttuu vuoden 2010 keväällä CO2-päästöperusteiseksi niillä autoilla, joilla yhdistetty EU-kulutus on saatavilla (vuosimalli 2001 ja uudemmat). Vanhemmilla autoilla ajoneuvovero lasketaan kokonaismassan mukaan. Tällöinkin ajoneuvovero on jossain määrin ympäristöveronomainen, koska raskaammat autot yleensä kuluttavat enemmän polttoainetta.
Yksityiskohtaisempaa tietoa ajoneuvo- ja autoveroista on Trafin verkkosivujen Ajoneuvoverotus-sivuilta.
http://www.ake.fi/AKE/Ekoautoilu/Liiken ... 3%B6verot/
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Jep, ja perusvero muuttuu esimerkin autossa kokonaismassan mukaan 295,65 euroon eli nousee n. 170 euroa vuodessa.eli vito V kok. massa 2700kg perusvero=35cent/pvä 127,75 eur vuosi
käytövoimavero 28 alkavaa 100kg*0,9cent=0.252eur/pvä 91,98eur vuosi
http://www.ake.fi/AKE/Verotus/Ajoneuvov ... vovero.htm