w210 220CDI tehoton, kierrokset vain 3000rpm
w210 220CDI tehoton, kierrokset vain 3000rpm
No niin, vasta hankittu W210 220CDI tuntuu kovin tehottomalta.
Parkissa kiekat nousee vain 3000rpm ja pukkaa kovasti mustaa savua eli onko joku vikatila?
Jos auto seisoo jonkun aikaa eli kone kylmenee, kick down toimii pari kertaa. Sitten koneen lämmittyä taas tehot hukassa. Vaikka ajaa hiljaa kakkosella (autom.) kierrokset ei nouse yli 3000.
Luin vanhoista posteista että suuttimia kannattaisi epäillä. Olisiko tässäkin tapauksessa?
Vai mistä vikaa haetaan ja miten?
Parkissa kiekat nousee vain 3000rpm ja pukkaa kovasti mustaa savua eli onko joku vikatila?
Jos auto seisoo jonkun aikaa eli kone kylmenee, kick down toimii pari kertaa. Sitten koneen lämmittyä taas tehot hukassa. Vaikka ajaa hiljaa kakkosella (autom.) kierrokset ei nouse yli 3000.
Luin vanhoista posteista että suuttimia kannattaisi epäillä. Olisiko tässäkin tapauksessa?
Vai mistä vikaa haetaan ja miten?
Re: w210 220CDI tehoton, kierrokset vain 3000rpm
Ekaksi KUNNON testeriin vikakoodien lukuunSL Mika kirjoitti:Vai mistä vikaa haetaan ja miten?
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Re: w210 220CDI tehoton, kierrokset vain 3000rpm
Joo, ja epäilyksiä tuollaisen aiheuttajaksi on esim. rikkinäinen EGR -venttiili, tai ilmamassamittari.Esa H. kirjoitti:Ekaksi KUNNON testeriin vikakoodien lukuunSL Mika kirjoitti:Vai mistä vikaa haetaan ja miten?
Itellä oli tuo EGR vastaavien oireiden syynä.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
- CDI203
- Asiantuntija

- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Ensini vika koodien luku *:rila
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Ei siitä MAFfin vaihosta (tai putsista) haittaa muutenkaan oo, maksaa joku 70€ vs. vikakoodien lukukin maksaa ja ei edes välttämättä näytä viallista MAFfia tai ei mulla ainakaan näyttänyt (Star), kun vika oli satunnainen. Jos et nyt vaiha massamittaria niin pitää se kuitenki pian vaihtaa.
Minä uusisin sen joka tapauksessa. Sen jälkeen kattoo onko vika vielä esiintyväinen..
Minä uusisin sen joka tapauksessa. Sen jälkeen kattoo onko vika vielä esiintyväinen..
- CDI203
- Asiantuntija

- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Jos toi ilmamassa mittari vika on esiintynyt usein samoissa olosuhteissa mutta satunaisesti
niin vikaa saattoi sillon olla sen liiteimessä/piuhassa huono kosketus tms,
mikä parani niitä laitellessa
(muuten sen toiminta ei oikeen voi muutua niin että sammasa tilanteesa toisinaan toimii ja toisinaan ei)
mitä arvoja se näytty *:rila katsottuna?
vikakoodia ei usein tule jos sieltä tulee vielä jonkunlainen singnali,
tätä eivät usein tarkista
mutta ei se tosiaan pahan hintainen osa ole vaihdella muutaman kympin...
(sehän on se veh** systeemi että arvaillan ja vaihdellan usein ehjiä osia...)
monesti kun noita ilman putsareita on aukonut niin ovat ollet huonosti paikallan, niin että paskaa pääsee välistä mikä sitten tuhoaa ajan oloon ton ilmamassa mittarin, usein putsarit ovat myös ollet niin likaisia että ei voi muuta kun ihmettellä miteen auto vielä toimii,
tiedossa on myös autoja joilla on ajettu yli 500000tkm ja ilmamassa mittaria ei ole koskaan tarvinnut vaihtaa
(putsarin/imuputkiston kunnosta pidetty aina huolta)
niin vikaa saattoi sillon olla sen liiteimessä/piuhassa huono kosketus tms,
mikä parani niitä laitellessa
(muuten sen toiminta ei oikeen voi muutua niin että sammasa tilanteesa toisinaan toimii ja toisinaan ei)
mitä arvoja se näytty *:rila katsottuna?
vikakoodia ei usein tule jos sieltä tulee vielä jonkunlainen singnali,
tätä eivät usein tarkista
mutta ei se tosiaan pahan hintainen osa ole vaihdella muutaman kympin...
(sehän on se veh** systeemi että arvaillan ja vaihdellan usein ehjiä osia...)
monesti kun noita ilman putsareita on aukonut niin ovat ollet huonosti paikallan, niin että paskaa pääsee välistä mikä sitten tuhoaa ajan oloon ton ilmamassa mittarin, usein putsarit ovat myös ollet niin likaisia että ei voi muuta kun ihmettellä miteen auto vielä toimii,
tiedossa on myös autoja joilla on ajettu yli 500000tkm ja ilmamassa mittaria ei ole koskaan tarvinnut vaihtaa
(putsarin/imuputkiston kunnosta pidetty aina huolta)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Vikakoodi löydökset
Eli Petrin laitteella löytyi seuraavaa:
Intake air pressure regulation, current and stored.
Eli tämä taitaa olla ahtopaine anturi, joka on pikkukumiputkella kiinni haistelemassa imusarjan painetta tai alipainetta.
Kuulostaako oikealta vialta?
Pitää käydä maanantaina ostamassa Veholta tuollainen anturi.
Toinen vika on flektin pyörimättömyys. Vaikka mittarin mukaan lämpötila jo >90C, sähköflekti ei pyöri. Flektin liittimeen ei tule jännitettä (vain 0,7V) ja vikakoodi: electric inspiration motor/air condition M4/3.
Pitääkö lähteä tutkimaan mihin mistä flektin johto tulee vai osaako joku sanoa suoraan mistä voisi johtua?
Intake air pressure regulation, current and stored.
Eli tämä taitaa olla ahtopaine anturi, joka on pikkukumiputkella kiinni haistelemassa imusarjan painetta tai alipainetta.
Kuulostaako oikealta vialta?
Pitää käydä maanantaina ostamassa Veholta tuollainen anturi.
Toinen vika on flektin pyörimättömyys. Vaikka mittarin mukaan lämpötila jo >90C, sähköflekti ei pyöri. Flektin liittimeen ei tule jännitettä (vain 0,7V) ja vikakoodi: electric inspiration motor/air condition M4/3.
Pitääkö lähteä tutkimaan mihin mistä flektin johto tulee vai osaako joku sanoa suoraan mistä voisi johtua?
- CDI203
- Asiantuntija

- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Eikä lähtenyt pyörimään testerillä käskyttämällä?
Sulakeet varmaan katsoit
puhaltimen tomimista voi koitta laittmalla sille sähköä suoraan
jos pyörii hyvin niin vika puhalitimen ohjaus boxsissa
muuten noista paha sanoa mitään eri testi vekotimet
kertto vähän eri tavalla samasta viasta
Sulakeet varmaan katsoit
puhaltimen tomimista voi koitta laittmalla sille sähköä suoraan
jos pyörii hyvin niin vika puhalitimen ohjaus boxsissa
muuten noista paha sanoa mitään eri testi vekotimet
kertto vähän eri tavalla samasta viasta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Sen verran pitää lisätä, kun kerran näihin testerihommiin olen osallisena.
Flektiä ei testerillä käskytetty, kun poisteltiin vikakoodeja vähän sieltä sun täältä ja vettäkin alkoi vihmomaan. Sitä ei siinä enää tutkittu, kun akkukin oli vähän huonossa hapessa.
Sensijaan tästä moottorin paineanturin ongelmasta jokunen sana.
Vikakoodi siitä oli ja se poistui kun nollattiin. Flektin vikakoodi jäi.
Kun autolle antoi paikallaan kaasua vähäsenkin, niin ahtoanturin paine näytti nousevan välittömästi yli 2000 mbar eli yli 1 bar ahtoja. Jotenkin tuntuu epäuskottavalta noin voimakas ahtojen nousu ilman koneen varsinaista kuormittamista. Koeajolla ei käyty, koska mielestäni tuo ahtoanturi on liian herkällä eli näyttää liian suuria lukemia. Se on luultavasti rikki. Ja muistaakseni näitä vikoja nimenomaan ahtoantureissa on ollut. Muuten testerin mukaan kaikki näytti olevan kunnossa.
Käytetty testeri on näyttänyt Mersuissa (useissa sellaisissa) kaiken oikein, joten luotan sen toimintaan täysin. Uudestaan en vikakoodeja moottorista lukenut tuon akun takia eikä koeajolla käyty.
Minä olisin sitä mieltä, että ahtoanturi pitäisi vaihtaa....toivottavasti se olisikin sitten siinä.
Flektiä ei testerillä käskytetty, kun poisteltiin vikakoodeja vähän sieltä sun täältä ja vettäkin alkoi vihmomaan. Sitä ei siinä enää tutkittu, kun akkukin oli vähän huonossa hapessa.
Sensijaan tästä moottorin paineanturin ongelmasta jokunen sana.
Vikakoodi siitä oli ja se poistui kun nollattiin. Flektin vikakoodi jäi.
Kun autolle antoi paikallaan kaasua vähäsenkin, niin ahtoanturin paine näytti nousevan välittömästi yli 2000 mbar eli yli 1 bar ahtoja. Jotenkin tuntuu epäuskottavalta noin voimakas ahtojen nousu ilman koneen varsinaista kuormittamista. Koeajolla ei käyty, koska mielestäni tuo ahtoanturi on liian herkällä eli näyttää liian suuria lukemia. Se on luultavasti rikki. Ja muistaakseni näitä vikoja nimenomaan ahtoantureissa on ollut. Muuten testerin mukaan kaikki näytti olevan kunnossa.
Käytetty testeri on näyttänyt Mersuissa (useissa sellaisissa) kaiken oikein, joten luotan sen toimintaan täysin. Uudestaan en vikakoodeja moottorista lukenut tuon akun takia eikä koeajolla käyty.
Minä olisin sitä mieltä, että ahtoanturi pitäisi vaihtaa....toivottavasti se olisikin sitten siinä.
Kaikki vikakoodihuolesi heitä!
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
- CDI203
- Asiantuntija

- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Samalla ilmoitksella löytynyt aikaisemmin sama
vika niin ei ole mitään syytä epäillä testerin tekevän
omiaan(jotkut vekotimet on antaneet anturi ilmoituksen
ahtopaineen alitukseta)varsinkaan kun käyttäjän on sitä
aiemin käyttänyt, anturin vaihdolla pitäis tulla kuntoon
jos ei mitään herjaa siitä lämpenemisestä/puhalin onkelmasta jää
Tuttu ilmiö Toi Tallinkatto vuotaa myös usein kuusenalla
vika niin ei ole mitään syytä epäillä testerin tekevän
omiaan(jotkut vekotimet on antaneet anturi ilmoituksen
ahtopaineen alitukseta)varsinkaan kun käyttäjän on sitä
aiemin käyttänyt, anturin vaihdolla pitäis tulla kuntoon
jos ei mitään herjaa siitä lämpenemisestä/puhalin onkelmasta jää
Tuttu ilmiö Toi Tallinkatto vuotaa myös usein kuusenalla
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Tarkasti ottaen tuo vikakoodihan viittaisi, ettei ahtopaineen säätö toimi.
Silloinhan voisi olettaa vian olevan turbossa tai sen ahtopaineen säätöpiirissä.
Kuitenkin livedataa seuratessa auton ollessa paikallaan ja kaasuvipua nykäistessä vähän, ahtopaineet "muka" pomppasivat heti koviin lukemiin.
Tuota en itse ainakaan heti uskoisi.
Jos anturi on rikki, kuten oletan, niin se näyttää suurempia ahtoja kuin todellisuudessa on ja saa näyttämään ecun mielestä tilanteen siltä kuin turbo ei tottelisi.
Koeajo olisi hyvä aina tietenkin tehdä, mutta ......
Siinä vettä tiputtavassa ilmassa olisi pitänyt alkaa virittelemään piuhoja kabiinin puolelle konepellin ja ikkunan raosta. Sitä ei siis tehty, kun tilanne näytti aika selvältä. Tehdään sitten myöhemmin, jos tarvii....luultavasti ei tämän ongelman takia.
Silloinhan voisi olettaa vian olevan turbossa tai sen ahtopaineen säätöpiirissä.
Kuitenkin livedataa seuratessa auton ollessa paikallaan ja kaasuvipua nykäistessä vähän, ahtopaineet "muka" pomppasivat heti koviin lukemiin.
Tuota en itse ainakaan heti uskoisi.
Jos anturi on rikki, kuten oletan, niin se näyttää suurempia ahtoja kuin todellisuudessa on ja saa näyttämään ecun mielestä tilanteen siltä kuin turbo ei tottelisi.
Koeajo olisi hyvä aina tietenkin tehdä, mutta ......
Siinä vettä tiputtavassa ilmassa olisi pitänyt alkaa virittelemään piuhoja kabiinin puolelle konepellin ja ikkunan raosta. Sitä ei siis tehty, kun tilanne näytti aika selvältä. Tehdään sitten myöhemmin, jos tarvii....luultavasti ei tämän ongelman takia.
Kaikki vikakoodihuolesi heitä!
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
Sehän on aivan totta, jos imusarjassa on ikäänkuin "tulppa" niin nouseehan ne paineet tätä ennen imuputkessa liian suureksi kovinkin herkästi.
Siinä tapauksessa paineanturi olisikin ehkä ihan kunnossa.
Koeajo olisi ollut hyvä tehdä, jotta olisi voinut seurata koneen saamaa ilmamäärää eri ajotilanteissa. Sattuneista syistä sitä ei nyt sitten tehty.
Auton vuosimalli taisi olla -98, kun testerissä piti valita 3/97 jälkeiset mallit.
Omistaja tietää.
Siinä tapauksessa paineanturi olisikin ehkä ihan kunnossa.
Koeajo olisi ollut hyvä tehdä, jotta olisi voinut seurata koneen saamaa ilmamäärää eri ajotilanteissa. Sattuneista syistä sitä ei nyt sitten tehty.
Auton vuosimalli taisi olla -98, kun testerissä piti valita 3/97 jälkeiset mallit.
Omistaja tietää.
Kaikki vikakoodihuolesi heitä!
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
- CDI203
- Asiantuntija

- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
joskus sama oire on myös tullut siitä että imusarjassa oleva töhnän määrä on liian iso ja siitä on lähtenyt kappaleitta mitkä tukki sen,
anturin johdot on myös syytä katsoa eikä se anturi vika kyllä mikään harvinainen ole 1pitäisin sitä jos ei tule sillä kuntoon niin siteen muitten juttujen kimppuun, läppätesti
(yhdessä oli ihan vaan se paska mitä imusarjaan tungettan tukkinut kokko anturin)
anturin johdot on myös syytä katsoa eikä se anturi vika kyllä mikään harvinainen ole 1pitäisin sitä jos ei tule sillä kuntoon niin siteen muitten juttujen kimppuun, läppätesti
(yhdessä oli ihan vaan se paska mitä imusarjaan tungettan tukkinut kokko anturin)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
- CDI203
- Asiantuntija

- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
sen ohjain boxsista kannatta aloittaSL Mika kirjoitti: Flekti pyörii hienosti kun antoi virtasta sille suoraa. Automaattisesti se ei pyöri ja vikakooditkin siitä löytyi.
Mistä tätä vikaa voisi ryhtyä kaivamaan?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Testeriasiaa
Millä laittella testattu ?
Olen huomannut, että kaikkein varmin on mersun kohdalla vain mesen oma testeri.
Juuri tossa kaverille tein hiukkassuodattimen regeneroinnin (oli meinaan tosi tukossa, testeri näytti 90% ja regeneroinnin jälkeen vain 15%)
Olen huomannut, että kaikkein varmin on mersun kohdalla vain mesen oma testeri.
Juuri tossa kaverille tein hiukkassuodattimen regeneroinnin (oli meinaan tosi tukossa, testeri näytti 90% ja regeneroinnin jälkeen vain 15%)
- CDI203
- Asiantuntija

- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Testeriasiaa
niinpä aika usein kummastakin aiheesta maininut...Anttikos kirjoitti:Millä laittella testattu ?
Olen huomannut, että kaikkein varmin on mersun kohdalla vain mesen oma testeri.
Juuri tossa kaverille tein hiukkassuodattimen regeneroinnin (oli meinaan tosi tukossa, testeri näytti 90% ja regeneroinnin jälkeen vain 15%)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Kun kerran kysyttiin, niin vastataan.
Testattu Launch X431 testerillä.
Toiminut minun ja muidenkin mielestä mersussa luotettavasti ja uskottavasti.
Pystyy tekemään myös ns. pakko-ohjauksia eli toimintotestauksia.
Pääsee kiinni kaikkiin ohjainlaitteisiin ja esim. tuo flektivikakoodi oli sekä moottoriohjaimessa että ilmastoinnin ohjaimessa.
Moottorista ilmoitti siis lisäksi vikakoodiksi ahtopaineen säätöongelman.
Kehumatta laitetta mitenkään ja vertaamatta sitä *:riin on siitä tullut kovasti positiivista palautetta ja mainittu sen toimivan paremmin kuin esim. Bosch.
Ottaen huomioon, että laite on yleismerkkitesteri, niin toimivuus ja ominaisuudet ovat siihen nähden hyvät.
Autojen omat merkkitesterit ovat aina varmasti parempia toiminnoiltaan ja käyttöominaisuuksiltaan.
Ketä kiinnostaa, niin käykää katsomassa kiinanpoikien nettisivuilta tietoa ja sopivuus/ominaisuus tietoja kuhunkin autoon. Ja mikä parasta, testeri on rakennettu Linux-käyttöjärjestelmän päälle
Testattu Launch X431 testerillä.
Toiminut minun ja muidenkin mielestä mersussa luotettavasti ja uskottavasti.
Pystyy tekemään myös ns. pakko-ohjauksia eli toimintotestauksia.
Pääsee kiinni kaikkiin ohjainlaitteisiin ja esim. tuo flektivikakoodi oli sekä moottoriohjaimessa että ilmastoinnin ohjaimessa.
Moottorista ilmoitti siis lisäksi vikakoodiksi ahtopaineen säätöongelman.
Kehumatta laitetta mitenkään ja vertaamatta sitä *:riin on siitä tullut kovasti positiivista palautetta ja mainittu sen toimivan paremmin kuin esim. Bosch.
Ottaen huomioon, että laite on yleismerkkitesteri, niin toimivuus ja ominaisuudet ovat siihen nähden hyvät.
Autojen omat merkkitesterit ovat aina varmasti parempia toiminnoiltaan ja käyttöominaisuuksiltaan.
Ketä kiinnostaa, niin käykää katsomassa kiinanpoikien nettisivuilta tietoa ja sopivuus/ominaisuus tietoja kuhunkin autoon. Ja mikä parasta, testeri on rakennettu Linux-käyttöjärjestelmän päälle
Kaikki vikakoodihuolesi heitä!
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
- CDI203
- Asiantuntija

- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Itse kyselen aina sen testerin perään(jos vaikutta että ei ole *:rin ilmotamia) juuri siksi että tietää voiko siihen uskoa(sen takia tärkeä tieto voi jättää ison kasan muita samoja oireita aiheuttavia vikoja pienemmälle pohdinnale)
ja tosian toi X431 on kyllä parhaasta päästä yleistesteriä jos mersuun kanssa toimivuuta ajatellan
ja tosian toi X431 on kyllä parhaasta päästä yleistesteriä jos mersuun kanssa toimivuuta ajatellan
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Koska ahtopaineanturilla oli muutaman päivän toimitusaika, keksittiin tänään tsekata pakoputkisto. Sehän oli aivan tukossa. Tarkasti ottaen järjestyksessä toinen katalysaattori (hiukkassuodatin?) oli umpi tukossa.
Tempastiin koko katin sisusta pois ja hitsailtiin kiinni.
Tehoja tuli heti lisää.
Eli ahtopaine anturia ei ole vielä haettu ja saattaa olla ettei tarvikkaan. Pitää käydä mittaamassa vikakoodit uudestaan. Saattaapa olla ettei enää olekaan ahtopaineanturi vikaa...
Tempastiin koko katin sisusta pois ja hitsailtiin kiinni.
Tehoja tuli heti lisää.
Eli ahtopaine anturia ei ole vielä haettu ja saattaa olla ettei tarvikkaan. Pitää käydä mittaamassa vikakoodit uudestaan. Saattaapa olla ettei enää olekaan ahtopaineanturi vikaa...
Kyllä vikakoodien luvun ja poiston ohella turhaa ei varmaan olisi koeajolenkki testerin kanssa. Ajon aikana kuitenkin näkee paljon paremmin kuin vain paikallaan käynnissä ollessa ja kaasuteltaessa.
Ilmamassamittarin kunnollista toimintaa on ilman koeajoa on joskus vaikea todeta.
Yhdistettynä viallinen maf vielä tuohon mahdolliseen paineanturivikaan niin ei olisi ihme vaikka savuttaisi. Nämä nyt esimerkiksi.
En tiedä tarkkaan miten tämä ecun ohjelmisto on toteutettu, että vaikuttaako (muuttaako) imusarjan painetieto kuinka paljon syötettävään polttoainemäärään vaikka maf antaisi oikeita ilmamääriä. Jos oletetaan, että paineanturi näyttää liian suuria lukemia ja se lisää suoraan syöttöä, seuraa siitä savutusta, koska todellinen ilmamäärä on pienempi. Ihan uskomuksenani on, että syöttömäärään vaikuttaa sekä maf:n että paineanturin tiedot yhdessä. Toki kierrosluku ja kaasupolkimen asento myös vaikuttaa.
Olisiko mahdoton ajatus kokeilla ahtopainemittaria liittää paineanturin letkuun t-haaralla ja verrata "mekaanisen" ahtomittarin ja testerillä paineanturin lukemia?
Tämän avulla saisi varmistuksen paineanturin oikeasta toiminnasta.
Samalla voisi tarkistaa sen maf:n ja mahd. muut jutut.
Minulta löytyy irrallinen ahtomittari t-haaroineeen letkuineen
Ilmamassamittarin kunnollista toimintaa on ilman koeajoa on joskus vaikea todeta.
Yhdistettynä viallinen maf vielä tuohon mahdolliseen paineanturivikaan niin ei olisi ihme vaikka savuttaisi. Nämä nyt esimerkiksi.
En tiedä tarkkaan miten tämä ecun ohjelmisto on toteutettu, että vaikuttaako (muuttaako) imusarjan painetieto kuinka paljon syötettävään polttoainemäärään vaikka maf antaisi oikeita ilmamääriä. Jos oletetaan, että paineanturi näyttää liian suuria lukemia ja se lisää suoraan syöttöä, seuraa siitä savutusta, koska todellinen ilmamäärä on pienempi. Ihan uskomuksenani on, että syöttömäärään vaikuttaa sekä maf:n että paineanturin tiedot yhdessä. Toki kierrosluku ja kaasupolkimen asento myös vaikuttaa.
Olisiko mahdoton ajatus kokeilla ahtopainemittaria liittää paineanturin letkuun t-haaralla ja verrata "mekaanisen" ahtomittarin ja testerillä paineanturin lukemia?
Tämän avulla saisi varmistuksen paineanturin oikeasta toiminnasta.
Samalla voisi tarkistaa sen maf:n ja mahd. muut jutut.
Minulta löytyy irrallinen ahtomittari t-haaroineeen letkuineen
Kaikki vikakoodihuolesi heitä!
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
- CDI203
- Asiantuntija

- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Tämä riittä syyksi toiminta häiriöön "siitä hauska vaiva että aiheutta vaikka mitä haamuvikoja"SL Mika kirjoitti:Koska ahtopaineanturilla oli muutaman päivän toimitusaika, keksittiin tänään tsekata pakoputkisto. Sehän oli aivan tukossa. Tarkasti ottaen järjestyksessä toinen katalysaattori (hiukkassuodatin?) oli umpi tukossa.
Tempastiin koko katin sisusta pois ja hitsailtiin kiinni.
Tehoja tuli heti lisää.
Eli ahtopaine anturia ei ole vielä haettu ja saattaa olla ettei tarvikkaan. Pitää käydä mittaamassa vikakoodit uudestaan. Saattaapa olla ettei enää olekaan ahtopaineanturi vikaa...
(molemat kateja 00 malissa ei "onneksi" ole vielä DPF systemiiä)
molemmat kannatta tyhjät
irralisen ahto paine mittarin on hyvä olla tarkka(että ei tule heitosta johtuvaa sekaanuusta) esim vesijohto/hydrauli liikeistä saa edulisesti hyviä (sen näytön kun vielä tarkistaa toimivassa autossa vertaamalla testerin näytöön)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659




