Mersu w210 etujousen yläkiinnike/kuppi..
Mersu w210 etujousen yläkiinnike/kuppi..
Ongelmani on mersu w210 e420 kuskinpuolen etujousen yläkiinnitys/kiinnityskuppi. Auto on vm -97, onko tuo kiinnike niitattu vai hitsattu? Kesken ajon kuului järjetön pamaus ja oli se kiinnikekuppi revennyt ihan riekaleiksi ja jousi päätyi ojaan. Mahtaako noita saada mistään ja miten uusi pitää kiinnittää, saako hitsata tms... Olen kuullut että tällainen on yleistä väyrysissä? Onko kohtalotovereita ja miten ootte saanut korjattua? Kiitos!!!
W210 420 V8
Ex W124 250TE, 200E, 230TE 260E, 200D & W202 200CDI & W210 220D
Ex W124 250TE, 200E, 230TE 260E, 200D & W202 200CDI & W210 220D
Orkkis on hitsattu, korjattu yleensä niitataan. Teetin omani takuukorjauksena veholla, kun katsuri löysi pintaruostetta kupista. Noita on aika paljon mennyt, mitä foorumia lukee (kokeile hakua). Kuppeja saanee ihan varaosina.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Joo, pitää tässä tutkia onko hitsattu vai niitattu, kun löydän vaan tunkin mikä mahtuu tonne alle kun roikkuu keula aika matalalla
Ei mahda ihan takuuseen tällaisessa vanhassa tuontiautossa saada, voikohan nuo korjauttaa ihan tavan korjaamoilla ja mistähä noita ylä kiinnikekuppeja voisi kysellä??

W210 420 V8
Ex W124 250TE, 200E, 230TE 260E, 200D & W202 200CDI & W210 220D
Ex W124 250TE, 200E, 230TE 260E, 200D & W202 200CDI & W210 220D
Aika yleistä on, että väykän jousikuppi repeää irti. Sehän on niin ohutta peltiä, että melkein läpi näkee
. Satalankussa on sentään kunnon rautaa sama osa.

W163 320 -98
Exät:
S124 E300 TDT -94
W208 230K -98
S210 E290TD -97
W201 2,0D -87
S210 E270 CDI -01
W201 2,3 -87
W126 300SE -86
W124 300D -92
S124 300TE -86
S124 250 (3,0) -86
W124 300D -86
Exät:
S124 E300 TDT -94
W208 230K -98
S210 E290TD -97
W201 2,0D -87
S210 E270 CDI -01
W201 2,3 -87
W126 300SE -86
W124 300D -92
S124 300TE -86
S124 250 (3,0) -86
W124 300D -86
Jep jep. Satakakslaiskaan verrattuna ihan rihveleitä nämä väyryset! Ostakaa joku pois! http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/3265994
W210 420 V8
Ex W124 250TE, 200E, 230TE 260E, 200D & W202 200CDI & W210 220D
Ex W124 250TE, 200E, 230TE 260E, 200D & W202 200CDI & W210 220D
KL-varaosat ainakin pitäis myydä, maksanee muutaman kympin...aahoo86 kirjoitti:Joo, pitää tässä tutkia onko hitsattu vai niitattu, kun löydän vaan tunkin mikä mahtuu tonne alle kun roikkuu keula aika matalallaEi mahda ihan takuuseen tällaisessa vanhassa tuontiautossa saada, voikohan nuo korjauttaa ihan tavan korjaamoilla ja mistähä noita ylä kiinnikekuppeja voisi kysellä??
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
itellä pomppas saman vian takia katastuksessa kesällä. ei onneks ollu irti mutta hyvää matkaa jo repeämässä. korjautin tutulla korjaajalla sen. sano että tää on yks väykyn tyyppivika ku jousikuppi muutamalla pisteellä kiinni. uus kuppi hitsattiin kunnolla kiinni ja maalattiin ja massattiin ja hyvä tuli. suosittelen että teettää jollaki joka osaa
Nyt on vanha repale revitty rälläkällä v***uun! Toista puolta vilkasin samalla, niin päällisin puolin näytti hyvältä, mutta saumat ku raaputtelin taltalla niin hyvinpä oli alta ruostunut! Täytyy sekin vahvistehitsata; Kummalista, että ovat näin heppoisesti tehty! Nyt ku jostain löytäisi sopivan kupin, tietäiskö joku viisampi onko kaikissa malleissa samanlainen se kuppi vai liekö tällaisessa 420 isolohkossa erilainen kuin esim 220 dieselissä?
W210 420 V8
Ex W124 250TE, 200E, 230TE 260E, 200D & W202 200CDI & W210 220D
Ex W124 250TE, 200E, 230TE 260E, 200D & W202 200CDI & W210 220D
Tiileri osaa varmaan myös kertoa samointein, että kuis kauan ammattimiehellä menee tommosen vaihdossa? Tulevassa Väykyssä on toinen kuppi vaihdettu jo, toisessa ei kuulemma ole mitään vikaa, mutta aattelin sen varuiksi kuitenkin vaihtaa...
[i]"Jos tänään lotossa voitan, niin mersun ostan -ajattelee moni suomalainen lauantai-iltana. 99% näistä ei ikinä ole ajanut Mersulla, joten siksi tuollainen mielipide heillä varmaankin on. Penkit Mersussa ovat yhtä pehmeät ja miellyttävästi muotoillut kuin yleisen uimahallin saunan lauteet. Mersun jälkeen ei voi muuta autoa ostaa, vaan pitää olla merkkiuskollinen. Suomalainenhan ei tyhmyyttään suostu tunnustamaan."[/i]
Tuohan se taitaa olla, jos en ihan väärässä ole:aahoo86 kirjoitti:Mikähän tämän kupin virallinen nimi on, ei meinaa osata tuolta netistä etsiä...?? Ja onko jollain kokemusta mistä kannattaa hankkia, tai mistä saa halvimmalla?
http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... /30469/946
Näyttää olevan tosiaan sama varaosamunero 200-320:een, mutta jostain syystä 420:n kohdalla ei kyseista osaa ole
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Omasta väyrysestä meni myös molemmalta puolen jousikupit vaihtoon viime keväänä. Katsastussetä sanoi, että ainoa hyväksyttävä korjaustapa on niittaus. Hitsaamalla laitetusta tulee siis hylky. Näin siis Porissa viime keväänä.
Paikallisessa mersun osia myyvässä liikkeessä kupista pyydettiin reilut 60e, Veholta sai 40 eurolla
Paikallisessa mersun osia myyvässä liikkeessä kupista pyydettiin reilut 60e, Veholta sai 40 eurolla

Kaipa ne "poppareita" on, mutta sellasia s****nan isoja. Neljällä taitaa olla kiinni, täytyypä käydä katsomassa...aahoo86 kirjoitti:Minkä tyyppisillä niitteillä tämä sitten pitäisi niitata? Ei kai poppareilla?
Edit: joo, neljä molemmilla puolen kuppia, eli yhteensä 8/kuppi. Popparilta ne näytää, mutta kanta on melko paksun oloinen, ja halkaisijaltaan toista senttiä. Sitä en tiedä on kupin 'sisällä' vielä joku kiinnitys...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Uusi kuppi on nyt niitattu, eikä tule varmasti pysymään
Pitää vielä varmuudeksi hitsata. Tuleeko tuonne kupin sisälle jousen kanssa jokin kumi? Ja miten ootte saanu jousen rutistettua paikalleen, ku ei yleismallisilla puristimilla mahdu oikein laittaa jousta??

W210 420 V8
Ex W124 250TE, 200E, 230TE 260E, 200D & W202 200CDI & W210 220D
Ex W124 250TE, 200E, 230TE 260E, 200D & W202 200CDI & W210 220D
Jousen yläpäähän tulee kumi jolla hienosäädetään jousituksen korkeus. Noita kumeja on siis eripaksuisia. Paksuus on merkitty ylkolaidassa olevilla nypyillä. Jousenlaittoon suosittelen mersuun tarkoitettua puristinta. Sillä laittaessa ei ole henki vaarassa ja aikaa ei mene kuin muutama minuutti.aahoo86 kirjoitti:Uusi kuppi on nyt niitattu, eikä tule varmasti pysymäänPitää vielä varmuudeksi hitsata. Tuleeko tuonne kupin sisälle jousen kanssa jokin kumi? Ja miten ootte saanu jousen rutistettua paikalleen, ku ei yleismallisilla puristimilla mahdu oikein laittaa jousta??
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)