napa kirjoitti:tuskin se mäntä nyt niin pahoin laajenee 5.5 elementeillä
Ai mä luulin että puhuttiin virittämisestä
napa kirjoitti:muista veskola, että niistä 2.9 koneista ei oltu otettu edes 200 heppaa... hyvä jos viritysaste oli jotain 60 heppaa/ltr, eli sama, jos OM601 koneesta ottaa 120 heppaa, eikä ne pitäis vielä muutaman 1000 km ajolla räjähtää totaalisesti...
No voihan ne räjähtää ihan vakionakin, jos jotain on mennyt kootessa tai jälkiahtaessa pieleen.
napa kirjoitti:juu, mutta onko niissä myös tikku, joka keskelle on porattu vielä reikä kiertokankena :
Eli taas tullaan siihen, että vika oli sittenkin moottorin kokoajassa, joka ei tajunnut vaihtaa sitä kankea ihan suosiolla vaan halusi ahtaa halvalla halvan moottorin, eikä suinkaan kankisuhteessa.
Pistää sinne moottoriin semmoset 500€/kpl maksavat kanget ja sitten yrittää uudelleen.
===
Herlevi joskus kirjoitti tuosta pakosarjasta, että mahdollisimman lyhyt, jotta siellä tulee oikein pirun kuuma...mutta jos on pulssisarja niin sen pitää myös olla pulssisarja, eli pulsseja ei sekoiteta.