Mercedes Benz, mutta W124 200d vai E 200d?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jompen
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ke 15.09.2010 22:14

Mercedes Benz, mutta W124 200d vai E 200d?

Viesti Kirjoittaja Jompen »

Palasin jälleen mersukantaan, eli satuin hommaamaan tuommosen -94 vuosimallin mercedeksen. Askarruttaa vain että onko auto W124 vaiko E malli? Asia olis kiva tietää muutenkin, mutta varaosien hankinnassa se olis jopa tarpeelllinen. Onko autossa ulkoisesti tapahtunut jotain erityisiä muutoksia tuossa mallin vaihtuessa, että voisin erottaa sen? Auto on käyttöönotettu 1/94. Ja auton valmistenumero on WDB1241201C077494. Tuolla numerolla jo yritin selvittää asiaa vin-koodereista, mutta tuloksetta.
Oisko jollain vinkkiä?
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Eiköhän se ole E-malli, sehän vaihtui 7/93 muistaakseni. Nokkatähti on uudemmassa kopassa nokkapellissä eikä siinä kromisessa etumaskissa. Suurimmat erot ovat tosiaan etu- ja takaluukun muotoilussa. Ja maalina autossasi on ns. vesivärit eli kyseinen E-malli on pelleiltään ruosteherkempi kuin 85-93 tehdyt. Pysyyhän sekin kunnossa kun pesee ja huolehtii vahauksista.

Varaosien ostamisen kannalta ei taida olla suurempia merkityksiä olipa sitten autosi uudempi tai vanhempi W124, kun puhutaan normaaleista kuluvista huolto-osista.
Viimeksi muokannut kardaani, Ke 15.09.2010 22:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

on molempia
kori on sama vanha W124
viimeiset mallit kulki E merkinnällä
huonompi maali
parempi äänieristys
erillainen kone ja takaluukun pelti ja jotain muuta
autodidakti
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

nopeita miehiä :lol:
autodidakti
Jompen
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ke 15.09.2010 22:14

Viesti Kirjoittaja Jompen »

Noniin. Kiitoksia. Selkeytitte asian napakasti ja nopeasti. Kävin tuolla sateessa kipasemassa, ja näyttihän se mersun merkki (lue: mersunmerkin kanta) olevan siinä konepellissä, joka muuten pitäs hommata ensitilassa.
Elikkä asia selkeni.
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

felmit kirjoitti:on molempia
kori on sama vanha W124
viimeiset mallit kulki E merkinnällä
huonompi maali
parempi äänieristys
erillainen kone ja takaluukun pelti ja jotain muuta
Tarkenna miltä osin äänieristys on parannettu, ja mitä eroja 200 D koneissa on W124/ E124?
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1695
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

200D kone ei muuttunut tuossa faceliftissä, 5 ja 6 sylinteriset dieselit sen sijaan menivät uusiksi
230 C 1978
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

kardaani kirjoitti:
Tarkenna miltä osin äänieristys on parannettu, ja mitä eroja 200 D koneissa on W124/ E124?
en äänieristyksestä tiedä, mutta eikös viimeisiä w124 koppaisia (E200D) saanut jo sillä OM604 koneella :roll: vai koskiko se koneiden päivitys tosiaan vain 5 ja 6 pyttyisiä...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Peltzi07
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 311
Liittynyt: Ma 30.04.2007 10:20
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Peltzi07 »

Kyllähä se on vielä ainaki -95sessa om601 eli eipä oo mahtanu nuo "pikkulohkot" muuttua miksikään :)
Talon mersut:
w124 250DT -92
w210 E300TDT -00
w210 E290TDT -00
w202 C220D -98
w124 300E -86
w123 240D -82
w638 112CDI -99 Myydään!
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1695
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

napa kirjoitti:
kardaani kirjoitti:
Tarkenna miltä osin äänieristys on parannettu, ja mitä eroja 200 D koneissa on W124/ E124?
en äänieristyksestä tiedä, mutta eikös viimeisiä w124 koppaisia (E200D) saanut jo sillä OM604 koneella :roll: vai koskiko se koneiden päivitys tosiaan vain 5 ja 6 pyttyisiä...


Ei. Exäni oli vm 1995 ja tosiaan om601 koneella. W202 oli myös alkujaan om601 C200D ja C220D oli sit se om604.
230 C 1978
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

itse kans tuossa vähän googletin, niin OM604 ei ollut ikinä saatavana W124 koppaan, ainoastaan kai joissakin portugalin mallin w202 (2.0) ja väyrysissä se sitten oli... 2.2 koneversiota oli kai sitten jo suomen w202 C220D mallissakin, mutta C200D oli kai vielä OM601 koneella...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Näin on, ja hyvä näin. Olisi ollut ilkeää tahrata W124:sen maine jollain Lucaksen pumpulla varustetulla Om604:sella.-tosin olisi se tehdas saanut asentaa/suunnitella jo W124:Seen sen 606-turbodieselin-se olisi ollut 124-mallisarjan kruunu.
Ja OM604 ja OM602 olisivat olleet liian samantehoisia koneita samaan koriin. Toinen piti jättää laittamatta.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

toisaalta 200D:n valmistus olisi pitänyt ymmärtää lopettaa viimeistään siinä facelift vaiheessa :D 250D/250DT ja 300D/300DT olis olleet ihan riittävät mallit dieseleistä... ...tuako ne sitä 200D:tä vielä painoi menemään :evil:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
mol
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Ke 23.02.2005 23:09
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja mol »

napa kirjoitti:toisaalta 200D:n valmistus olisi pitänyt ymmärtää lopettaa viimeistään siinä facelift vaiheessa :D 250D/250DT ja 300D/300DT olis olleet ihan riittävät mallit dieseleistä... ...tuako ne sitä 200D:tä vielä painoi menemään :evil:
Äläs nyt, olihan siten mahdollisuus päästä W124:sen omistajaksi 70000 markkaa halvemmalla... Katsos jokaiselle jotakin, ei silloin kaikilla ollut varaa "isokoneisiin".

Edit: 275000 markkaakin (E 200 D) oli silloin paljon mutta 345000 (E 250 D)oli vielä enemmän.
C220d T 4-Matic
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

kardaani kirjoitti:
felmit kirjoitti:on molempia
kori on sama vanha W124
viimeiset mallit kulki E merkinnällä
huonompi maali
parempi äänieristys
erillainen kone ja takaluukun pelti ja jotain muuta
Tarkenna miltä osin äänieristys on parannettu, ja mitä eroja 200 D koneissa on W124/ E124?
Omassani on sellaisia "vällyjä" mitä en vanhemmista ole löytänyt ja tai erilaista materiaalia.

Tuo kone sanasssa pitäisi olla kone- ja takaluukku
en tarkoittanut moottoria :oops:
autodidakti
Vastaa Viestiin