Mercedes Benz, mutta W124 200d vai E 200d?
Mercedes Benz, mutta W124 200d vai E 200d?
Palasin jälleen mersukantaan, eli satuin hommaamaan tuommosen -94 vuosimallin mercedeksen. Askarruttaa vain että onko auto W124 vaiko E malli? Asia olis kiva tietää muutenkin, mutta varaosien hankinnassa se olis jopa tarpeelllinen. Onko autossa ulkoisesti tapahtunut jotain erityisiä muutoksia tuossa mallin vaihtuessa, että voisin erottaa sen? Auto on käyttöönotettu 1/94. Ja auton valmistenumero on WDB1241201C077494. Tuolla numerolla jo yritin selvittää asiaa vin-koodereista, mutta tuloksetta.
Oisko jollain vinkkiä?
Oisko jollain vinkkiä?
Eiköhän se ole E-malli, sehän vaihtui 7/93 muistaakseni. Nokkatähti on uudemmassa kopassa nokkapellissä eikä siinä kromisessa etumaskissa. Suurimmat erot ovat tosiaan etu- ja takaluukun muotoilussa. Ja maalina autossasi on ns. vesivärit eli kyseinen E-malli on pelleiltään ruosteherkempi kuin 85-93 tehdyt. Pysyyhän sekin kunnossa kun pesee ja huolehtii vahauksista.
Varaosien ostamisen kannalta ei taida olla suurempia merkityksiä olipa sitten autosi uudempi tai vanhempi W124, kun puhutaan normaaleista kuluvista huolto-osista.
Varaosien ostamisen kannalta ei taida olla suurempia merkityksiä olipa sitten autosi uudempi tai vanhempi W124, kun puhutaan normaaleista kuluvista huolto-osista.
Viimeksi muokannut kardaani, Ke 15.09.2010 22:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
en äänieristyksestä tiedä, mutta eikös viimeisiä w124 koppaisia (E200D) saanut jo sillä OM604 koneellakardaani kirjoitti:
Tarkenna miltä osin äänieristys on parannettu, ja mitä eroja 200 D koneissa on W124/ E124?

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
napa kirjoitti:en äänieristyksestä tiedä, mutta eikös viimeisiä w124 koppaisia (E200D) saanut jo sillä OM604 koneellakardaani kirjoitti:
Tarkenna miltä osin äänieristys on parannettu, ja mitä eroja 200 D koneissa on W124/ E124?vai koskiko se koneiden päivitys tosiaan vain 5 ja 6 pyttyisiä...
Ei. Exäni oli vm 1995 ja tosiaan om601 koneella. W202 oli myös alkujaan om601 C200D ja C220D oli sit se om604.
230 C 1978
itse kans tuossa vähän googletin, niin OM604 ei ollut ikinä saatavana W124 koppaan, ainoastaan kai joissakin portugalin mallin w202 (2.0) ja väyrysissä se sitten oli... 2.2 koneversiota oli kai sitten jo suomen w202 C220D mallissakin, mutta C200D oli kai vielä OM601 koneella...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Näin on, ja hyvä näin. Olisi ollut ilkeää tahrata W124:sen maine jollain Lucaksen pumpulla varustetulla Om604:sella.-tosin olisi se tehdas saanut asentaa/suunnitella jo W124:Seen sen 606-turbodieselin-se olisi ollut 124-mallisarjan kruunu.
Ja OM604 ja OM602 olisivat olleet liian samantehoisia koneita samaan koriin. Toinen piti jättää laittamatta.
Ja OM604 ja OM602 olisivat olleet liian samantehoisia koneita samaan koriin. Toinen piti jättää laittamatta.
toisaalta 200D:n valmistus olisi pitänyt ymmärtää lopettaa viimeistään siinä facelift vaiheessa
250D/250DT ja 300D/300DT olis olleet ihan riittävät mallit dieseleistä... ...tuako ne sitä 200D:tä vielä painoi menemään 


W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Äläs nyt, olihan siten mahdollisuus päästä W124:sen omistajaksi 70000 markkaa halvemmalla... Katsos jokaiselle jotakin, ei silloin kaikilla ollut varaa "isokoneisiin".napa kirjoitti:toisaalta 200D:n valmistus olisi pitänyt ymmärtää lopettaa viimeistään siinä facelift vaiheessa :D 250D/250DT ja 300D/300DT olis olleet ihan riittävät mallit dieseleistä... ...tuako ne sitä 200D:tä vielä painoi menemään :evil:
Edit: 275000 markkaakin (E 200 D) oli silloin paljon mutta 345000 (E 250 D)oli vielä enemmän.
C220d T 4-Matic
Omassani on sellaisia "vällyjä" mitä en vanhemmista ole löytänyt ja tai erilaista materiaalia.kardaani kirjoitti:Tarkenna miltä osin äänieristys on parannettu, ja mitä eroja 200 D koneissa on W124/ E124?felmit kirjoitti:on molempia
kori on sama vanha W124
viimeiset mallit kulki E merkinnällä
huonompi maali
parempi äänieristys
erillainen kone ja takaluukun pelti ja jotain muuta
Tuo kone sanasssa pitäisi olla kone- ja takaluukku
en tarkoittanut moottoria

autodidakti