Enpä usko että Xenoneilla on mitään tekemistä tuon kanssa, mutta
liekö sulla avain sellanen muovikitara, jossa ei siis ole mitään oikein
avainta, paitsi semmoinen pikkulirpuke siellä sisällä - siis se aito
avaimen näköinen metallipätkä??
Mulla tuo korimalli on eri, mutta luulisin kumminkin että ainakin joku
samankaltainen sähräys varmaan on?!! Eli, kyseessä olisi siis tuo
passiivisen avaimen toiminta/ virtalukko? Toisin sanoen, vaihda ensin
vaikka piruuttaan patteri siihen avaimeen, sitten ryhdyt renkuttelemaan
sitä ilmakitaraa siihen virtalukkoon ja takaisin, pitäis kuulua jotakin
surahtelua, zip-zip!! Ellei kuulu mitään, niin sulla on ongelma siinä
virtalukossa, eli ohjauslukossa - se tappi, joka lukitsee sen rattiakselin
ei toimi, siis paskanen tai jotain. Ainakin uudemmissa nämä lukitus-
hommelit johtuu lähestulkoon aina siitä, että auton älykaappi ei saa
tietoa, onko avain vielä virtalukossa tai ei/ onko lukolla mahdollisuus
lukittua. Tekisi mieli sanoa, että koita tunkea sinne CRC:tä, mutta
luulen, ettei sinne sitä kovin helpolla kyllä saa..
Kuitenkin itsellä on niin, että ellei virtalukolta tipahda tietoa älykaapille
lukkomekanismin toiminnasta / avaimen poistosta, on turha luulla
että ovetkaan lukittuisi. Voihan tosin olla, että kyse on muustakin,
mutta tämä nyt ensiksi tuli mieleeni..
