Barokkivanteet
Barokkivanteet
Minä vuonna tulivat barikkivanteet (14'') käyttöön, liiltavasti 70 luvulla? Onko 126:een tarkoitetut barokit 15 tuumaisia? 14 tuuman barokeistakin löytyy varmaan useita eri leveyksiä ja eri ET lukuja?
Rise
Rise
Re: Barokkivanteet
W126:n barokit ovat olleet 14" halkaisijaltaan, mutta 15" on myös saanut (ja saa edelleen Vehon kautta; 790 e/ kpl). 15" on erittäin harvinainen.Rise kirjoitti:Minä vuonna tulivat barikkivanteet (14'') käyttöön, liiltavasti 70 luvulla? Onko 126:een tarkoitetut barokit 15 tuumaisia? 14 tuuman barokeistakin löytyy varmaan useita eri leveyksiä ja eri ET lukuja?
Rise
Barokkien esittelystä on taitettu peistä aiemminkin, ainakin Suomi24-aikoihin. R107:aan ja W116:een ne ovat kyllä olleet tarjolla, mutta olivatko ne jo saatavilla /8:n esittelyn aikaan 1967-68 vaihteessa? R113? W108/9? Aikaisintaan ne tulivat noissa malleissa.
Itselläni on 7" x 15"- sekä 6(muistaakseni) x 14"-barokit. Leveyttä on varmaan ollut paria-kolmea eri sorttia, ei kuitenkaan kymmentä eri leveyttä tarvike- ja muiden nykyvanteiden tapaan.
EDIT: http://members.tripod.com/~breastroker/ ... heels.html
EDIT2: tuolla kyllä mainitaan, että 1970 olisi tullut barokkivanne markkinoille. Tosin jenkkien esittämään Mersutietouteen kannattaa aina suhtautua varauksella...

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Vanneongelma
Itselläni on se ongelma, että mitä sitä laittaisi alle. Ulkonäön pitäisi olla alkuperäinen ufo-kapseli, mutta kun 14 " kumeilla ei paljon mutkia ajeta. Kun saisi 15" ufot jostakin, niin voisi teettää/tehdä leveät peltivanteet. Mutta kun 15":n peltikapselia ei taida olla olemassakaan - 15" ambulanseissa on tainnut olla kaksiosaiset pölykapselit.
Jos sittenkin myisi sielunsa ja autonsa ulkonäön ja laittaisi alle barokit? Mistä sellaisia 15" ja 7-8 tai x -tuumaa leveitä vanteita saa nykyään vai ei mistään? Siis jos ei tuota Vehon hintaa oteta ihan vakavasti.
-Daaz
Jos sittenkin myisi sielunsa ja autonsa ulkonäön ja laittaisi alle barokit? Mistä sellaisia 15" ja 7-8 tai x -tuumaa leveitä vanteita saa nykyään vai ei mistään? Siis jos ei tuota Vehon hintaa oteta ihan vakavasti.
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Re: Vanneongelma
Täh, on mulla 15" tuumaiset peltikapselit jemmassa, kaveri löysi ne autotallistaan. (en tosin ole myymässä)Daaz kirjoitti:Itselläni on se ongelma, että mitä sitä laittaisi alle. Ulkonäön pitäisi olla alkuperäinen ufo-kapseli, mutta kun 14 " kumeilla ei paljon mutkia ajeta. Kun saisi 15" ufot jostakin, niin voisi teettää/tehdä leveät peltivanteet. Mutta kun 15":n peltikapselia ei taida olla olemassakaan - 15" ambulanseissa on tainnut olla kaksiosaiset pölykapselit.
Jos sittenkin myisi sielunsa ja autonsa ulkonäön ja laittaisi alle barokit? Mistä sellaisia 15" ja 7-8 tai x -tuumaa leveitä vanteita saa nykyään vai ei mistään? Siis jos ei tuota Vehon hintaa oteta ihan vakavasti.
-Daaz
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Hmm...
Niin, onhan tuokin yksi vaihtoehto. Tulee sellainen Waxenberger-tyyppinen. Mutta renkaan halkaisijasta ei tingitä, sen tulee olla alkuperäisen 185/80 R 14:n tai 205/70 R 14:n (W107) kokoinen. Ei tässä mitään kottikärryä olla rakentamassa.raul kirjoitti:Tai sitten vaan tarpeeksi leveät 14":set jolloin proofiliakin saisi dumpattua pienemmäksi...?

Oho! Loch Nessin hirviö! Onko kuvaa?Muffler kirjoitti:Täh, on mulla 15" tuumaiset peltikapselit jemmassa, kaveri löysi ne autotallistaan. (en tosin ole myymässä)
-Daaz
Viimeksi muokannut Daaz, Ke 31.03.2004 22:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Re: Vanneongelma
Täältäkin löytyy satsi, W115 Langista adoptoitu. Tuo Lang meni muuten sulattoon viime kesänä.Muffler kirjoitti:Täh, on mulla 15" tuumaiset peltikapselit jemmassa, kaveri löysi ne autotallistaan. (en tosin ole myymässä)Daaz kirjoitti:Itselläni on se ongelma, että mitä sitä laittaisi alle. Ulkonäön pitäisi olla alkuperäinen ufo-kapseli, mutta kun 14 " kumeilla ei paljon mutkia ajeta. Kun saisi 15" ufot jostakin, niin voisi teettää/tehdä leveät peltivanteet. Mutta kun 15":n peltikapselia ei taida olla olemassakaan - 15" ambulanseissa on tainnut olla kaksiosaiset pölykapselit.
Jos sittenkin myisi sielunsa ja autonsa ulkonäön ja laittaisi alle barokit? Mistä sellaisia 15" ja 7-8 tai x -tuumaa leveitä vanteita saa nykyään vai ei mistään? Siis jos ei tuota Vehon hintaa oteta ihan vakavasti.
-Daaz

Re: Hmm...
Mihin kuvaa tarvii.. kuvittele mielessäs perinteinen kapseli tuumaa isompana...?Daaz kirjoitti:Oho! Loch Nessin hirviö! Onko kuvaa?
-Daaz




Re: Vanneongelma
Samoin Saulin ruumisautossakin on 15".SEV8 kirjoitti:Täältäkin löytyy satsi, W115 Langista adoptoitu. Tuo Lang meni muuten sulattoon viime kesänä.Muffler kirjoitti:Täh, on mulla 15" tuumaiset peltikapselit jemmassa, kaveri löysi ne autotallistaan. (en tosin ole myymässä)Daaz kirjoitti:Itselläni on se ongelma, että mitä sitä laittaisi alle. Ulkonäön pitäisi olla alkuperäinen ufo-kapseli, mutta kun 14 " kumeilla ei paljon mutkia ajeta. Kun saisi 15" ufot jostakin, niin voisi teettää/tehdä leveät peltivanteet. Mutta kun 15":n peltikapselia ei taida olla olemassakaan - 15" ambulanseissa on tainnut olla kaksiosaiset pölykapselit.
Jos sittenkin myisi sielunsa ja autonsa ulkonäön ja laittaisi alle barokit? Mistä sellaisia 15" ja 7-8 tai x -tuumaa leveitä vanteita saa nykyään vai ei mistään? Siis jos ei tuota Vehon hintaa oteta ihan vakavasti.
-Daaz
Viimeksi muokannut Timo L., Ke 31.03.2004 22:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Hmm...
Ihan siltä varalta että mittasuhteet tms. olisivatkin erilaiset. Kyllähän kuva aina vakuuttaa?raul kirjoitti:Mihin kuvaa tarvii.. kuvittele mielessäs perinteinen kapseli tuumaa isompana...?

No niinpä onkin. Ehkä jo vähän levottoman isot, pitääköhän jäädä noihin 14-tuumaisiin?Timo L. kirjoitti:Samoin Saulin ruumisautossakin on 15".
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Re: Hmm...
Höh! Ja Timo ehti ensin.Daaz kirjoitti:No niinpä onkin. Ehkä jo vähän levottoman isot, pitääköhän jäädä noihin 14-tuumaisiin?Timo L. kirjoitti:Samoin Saulin ruumisautossakin on 15".

Ainakin Kalmanrautaan passaa tuollaiset isommat 185SR15 kumit ja kapselit myös tietenkin kuin sormi nenään, vaikka onhan ne jo aika levottomat.



Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Re: Vanneongelma
Ei vanteita tartte teettää, etsit vain w126:n 7x15 ET25 peltivanteet ja niihin peltipölärit..Daaz kirjoitti:Itselläni on se ongelma, että mitä sitä laittaisi alle. Ulkonäön pitäisi olla alkuperäinen ufo-kapseli, mutta kun 14 " kumeilla ei paljon mutkia ajeta. Kun saisi 15" ufot jostakin, niin voisi teettää/tehdä leveät peltivanteet. Mutta kun 15":n peltikapselia ei taida olla olemassakaan - 15" ambulanseissa on tainnut olla kaksiosaiset pölykapselit.
Jos sittenkin myisi sielunsa ja autonsa ulkonäön ja laittaisi alle barokit? Mistä sellaisia 15" ja 7-8 tai x -tuumaa leveitä vanteita saa nykyään vai ei mistään? Siis jos ei tuota Vehon hintaa oteta ihan vakavasti.
-Daaz
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Nyt selvisi
No juu, nyt keksin mistä se erikoinen vaikutelma tulee noihin 15" peltiufoihin: muuten ovat mitat niinkuin 14-tuumaisessa, mutta se lisähalkaisija on laitettu tuohon tähden ja ensimmäisen pokkauksen väliin. Siis maalattu pinta-ala on isompi. Ainakin noin tuosta AM:n kuvasta voisi extrapoloida. Hassut tosin ovat W124:ssä.
Jarskin vinkki ei muuten ehkä ole ihan hulluin, pitänee kysellä vaikka Venetmäeltä noita W126:n vanteita.
-Daaz
Jarskin vinkki ei muuten ehkä ole ihan hulluin, pitänee kysellä vaikka Venetmäeltä noita W126:n vanteita.
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
..
Joo, se maalattu osa on tosiaan isompi noissa 15" pöläreissä..
Eikös Pasi M. ollut luopumassa Ässän peltivanteista, kun laittaa kevytmetallierikoisvalualumiinipyöriä alle? Siinähän olisi vanteet..
Mulla on tuolla tallissa tuo AM:n kuvassa näkyvä pöläri, jostain kun saisi vielä kolme lisää, niin laittaisin porukoiden w210:aan ne
Eikös Pasi M. ollut luopumassa Ässän peltivanteista, kun laittaa kevytmetallierikoisvalualumiinipyöriä alle? Siinähän olisi vanteet..
Mulla on tuolla tallissa tuo AM:n kuvassa näkyvä pöläri, jostain kun saisi vielä kolme lisää, niin laittaisin porukoiden w210:aan ne

w115,123,124,126,140, 210 yms.
- Henri Junkkala
- Perustaja
- Viestit: 1290
- Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
- Paikkakunta: Pitkäjärvi
- Viesti:
BArokeista
Barokkeja valmistettiin myös jäljitelminä, varmasti useita kokoja.
Itse tulin myyneeksi pilkkahinnalla uuden veroiset jenkkifirma Ronalin valmistamat 14 tuuman "barokit" Antti K:lle joka pläjäytti ne alle traileriin.
No, on ainakin tyylitaju kohdallaan kun sillä trailerilla usein Mersuprojekteja raahataan - tai ainakin Mersulla vedetään.
Henkka
"En kyllä yhtään tykkää barokkien ulkonäöstä että sen puoleen"
Itse tulin myyneeksi pilkkahinnalla uuden veroiset jenkkifirma Ronalin valmistamat 14 tuuman "barokit" Antti K:lle joka pläjäytti ne alle traileriin.
No, on ainakin tyylitaju kohdallaan kun sillä trailerilla usein Mersuprojekteja raahataan - tai ainakin Mersulla vedetään.
Henkka
"En kyllä yhtään tykkää barokkien ulkonäöstä että sen puoleen"
2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build
EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne
"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
Re: BArokeista
Näkyi muuten Mellilässä olleen barokit (aidot vai replicat, sitä en tullut vilkaiseeksi) myös hevosvaunun alla.Henri Junkkala kirjoitti:Itse tulin myyneeksi pilkkahinnalla uuden veroiset jenkkifirma Ronalin valmistamat 14 tuuman "barokit" Antti K:lle joka pläjäytti ne alle traileriin.
"

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
..
Paras mitä minä olen nähnyt, oli barokit Hiluxissa
Pulttijakokin on hieman eri, mutta silti ne oli siihen saatu. Myös barokkivanteen näköisiä kapseleita on olemassa, mutta nuo olivat kyllä ihan oikeat..

w115,123,124,126,140, 210 yms.
Re: ..
Mä otin joskus kuvan hiacesta barokeilla satamassa!jarski kirjoitti:Paras mitä minä olen nähnyt, oli barokit HiluxissaPulttijakokin on hieman eri, mutta silti ne oli siihen saatu. Myös barokkivanteen näköisiä kapseleita on olemassa, mutta nuo olivat kyllä ihan oikeat..
On se kai vieläkin esille noilla linkin sivuilla mutta ei kannata mennä kokeilemaan onneaan niiden sivujen kanssa...

- Ville Komulainen
- Asiantuntija
- Viestit: 654
- Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
- Paikkakunta: Loimaa
Re: BArokeista
Joo laitoin ko. vanteet kaakkikärryyn kun oli hyvät renkaat päällä, on niitä joskus ennenkin joku päivitellyt.Aku P kirjoitti: Näkyi muuten Mellilässä olleen barokit (aidot vai replicat, sitä en tullut vilkaiseeksi) myös hevosvaunun alla.

On ihan aidot alkuperäiset tuosta W114:sen alta.
1978 W123 220D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
Täytyy vielä minunkin osallistua pitkästä aikaa tähän keskusteluun kerskuen, että minullakin on tallissa satsi 15" peltipöläreitä.
Mutta mitenkäs te muut jepet olette maalailleet niitä pöläreitä. Kuulin, että joskus olisi ollut jokin sapluuna, joka on jättänyt ne tähdet ja muut hitusvinkulat paljaaksi maalista, kun on ruiskulla pöhäyttänyt vähän sävyä pintaan.
Mutta mitenkäs te muut jepet olette maalailleet niitä pöläreitä. Kuulin, että joskus olisi ollut jokin sapluuna, joka on jättänyt ne tähdet ja muut hitusvinkulat paljaaksi maalista, kun on ruiskulla pöhäyttänyt vähän sävyä pintaan.

Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
115 589 42 63 00Mesedesi kirjoitti:Kuulin, että joskus olisi ollut jokin sapluuna, joka on jättänyt ne tähdet ja muut hitusvinkulat paljaaksi maalista, kun on ruiskulla pöhäyttänyt vähän sävyä pintaan.


[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Kapsuulien maalaus
Tästähän on keskusteltu ennekin, ja edelleen suosittelen lämpimästi tuota pakkausteippimenetelmää (esimerkiksi tässä threadissa selitetty. Menetelmä vaatii tosin hieman askartelunäppäryyttä, eikä sillä tavalla jaksa määrättömästi kapseleita maalata.
-Daaz
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Re: Kapsuulien maalaus
Siinähän se on, kun niitä pöläreitäkin on toistakymmentä, niin ei oikein se teipittelykään innosta....Daaz kirjoitti:Tästähän on keskusteltu ennekin, ja edelleen suosittelen lämpimästi tuota pakkausteippimenetelmää (esimerkiksi tässä threadissa selitetty. Menetelmä vaatii tosin hieman askartelunäppäryyttä, eikä sillä tavalla jaksa määrättömästi kapseleita maalata.
-Daaz

Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Kuten yllä jo mainittiin niin 14" Barockiin vaan leveämpää kumia.
Omassani - C107- on 235/60-14 kumit ja istuvat mielestäni ihan kivasti.
Itselläni on kaksi sarjaa Barockeja eivätkä ole myynnissä.
Katsokaapa sakujen hintoja mitä pyytävät - älkää dumpatko.
Paitsi tietenkin jollekin tosiharrastajalle
Marcus
Omassani - C107- on 235/60-14 kumit ja istuvat mielestäni ihan kivasti.
Itselläni on kaksi sarjaa Barockeja eivätkä ole myynnissä.
Katsokaapa sakujen hintoja mitä pyytävät - älkää dumpatko.
Paitsi tietenkin jollekin tosiharrastajalle

Marcus
Kyllähän R107 tuli ihan peltivanteilla ja teräskapseleilla. Mallisarjan huipuissa (mm. 450 SLC 5.0) oli aluvanteet. Tosin sehän on C107markok1 kirjoitti:Paljonkohan originaaleista barokeista yleensä pyydetään. Pitäisi nimittäin saada yksi sarja jemmaan seuraavaa museokatsastusta varten. Nehän on R107:n alkuperäiset ensiasennusvanteet?
Marko

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatarit
Ei sillä eikä millään, mutta rohkeasti suosittelisin Timo L:ää edeltäville kolmelle kirjoittajalle tuota avatarin vaihdon harkintaa (tai ainakin kahdelle jälkimmäiselle, Mesedesi taitaa olla täällä pisimpään kirjoitellut tuolla avatarilla). Alkaa olla vaan vaikea erottaa porukkaa toisistaan, jos kaikilla on sama kuva ja samantapainen m-kirjaimella alkava nimi.
Webistä vaikka etsimään hyviä kuvia. Jos kuvan pienentäminen on ongelma, niin laittakaa tähän osoitteeseen niin sumplitaan.
-Daaz
Webistä vaikka etsimään hyviä kuvia. Jos kuvan pienentäminen on ongelma, niin laittakaa tähän osoitteeseen niin sumplitaan.
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)