Pakardisen "Ye Olde" rauta, w123 300d vm. -82
- Pakardinen
- Mersumies
Joo, ei muuten mutta jäi kaivelemaan tuo, että onko noita tehty myös kymppituumasina. Minun mielestä ei, mutta eipä se ensimmäinen kerta olisi kun minä olen väärässä...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Itekki tohtisin väittää ettei yli ysejä oo tehty, tai ei nuissa vanhoissa esitteissä ainakaan oo ollu mitään mainintaa. Tiä sitte.. Semmosethan ne on sitte saatava, jos löytyySergey kirjoitti:vasta oli myynnissä 9 ja 10 tuumaset blocketissa mut kunto ja hinta ei täsmänny... joko myyjä kertoi puhelimessa virheelliset tiedot tai... kuvien perusteel oli kyl leveeet! venytettyä lookkia 255 kumilla.

W123 300TDT
W123 300D
W126 300SDL Turbo
W123 300D
W126 300SDL Turbo
- Pakardinen
- Mersumies
Alle sata sarjaa, harvinaisetko siis...?Sergey kirjoitti:ysi+kympit o kuulema joku erikoissatsi tehty vain alle 100 sarjaa kuulemma r107 Lorinser stylingpakettiin.

MUTTA. Jos autossa on kuusi senttiä maavaraa, niin onko se paljo vai vähä...?

Edit: Nyt siis on wanha tontissa... Ja kunnolla.
Edit 2: Mutta renkaat on nyt liian matalat, takaset varsinkin. En tykkää. Prkl mulla menee hermot näiden renkaiden kanssa! Yhdet minä vielä hankin ja sitten olkoot stna

Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Kuvia kuvia! Kuulostaa siltä että "mauttomuuden rajalla" on ylitetty?
eli just hieno
rengasasioissa auttaa tämä erinomainen laskuri
http://www.rimsntires.com/rt_specs.jsp

http://www.rimsntires.com/rt_specs.jsp
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- Pakardinen
- Mersumies
On ylitetty mauttomuuden raja.Sergey kirjoitti:Kuvia kuvia! Kuulostaa siltä että "mauttomuuden rajalla" on ylitetty?eli just hieno
![]()

Kuvia tässä just latailen... Hetki menee tällä EDGE -yhteydellä, koittakaa kestää.

- Pakardinen
- Mersumies
kylä oivoi lääh
pakko saaha barokkeihi lisää leveyttä. Tuunaamalla 2kehää uusiks saisinki samoil specseil olevat vanteet!
kyl se olis tasapainoisemman näkönen 225/40 taakana. edest toi on mun mielest just napissa, ei ammu yli... Mut takakumi ei sovellu eturenkaan kanssa ulkonäkösyistä.
täl hetkel toho taakse pitäs saaha viel spacerit että olis ns. hyvä

kyl se olis tasapainoisemman näkönen 225/40 taakana. edest toi on mun mielest just napissa, ei ammu yli... Mut takakumi ei sovellu eturenkaan kanssa ulkonäkösyistä.
täl hetkel toho taakse pitäs saaha viel spacerit että olis ns. hyvä

- Pakardinen
- Mersumies
No niinkun puhelimessa oli puhetta, niin se 205/45 eteen ja 225/40 taakse olis todennäkösesti kaikista paras vaihtoehto. Noin se on tosiaan vähän hoopon näkönen...
Mutta kyllä kyllä, spacerit tulee sitten kun rengasasia on saatu kohdalleen. Tietää sitten miten paksut hommata.

Mutta kyllä kyllä, spacerit tulee sitten kun rengasasia on saatu kohdalleen. Tietää sitten miten paksut hommata.

Tuliko tuohon nyt se H&R -50mm vai oliko -60mm? Ihtellä on semmoset läskit alla ettei sillä pystyis ajaan tuommosella madalluksella, nytkin rapsii muovilokariin kiinni heitoissa
. Nii ja onhan mulla 3:n tuuman putkistokin mikä pikkasen verottaa maavaraa. Mutta hyvältä näyttää kyllä tuo pakardisen mese, ei siitä mihinkään pääse
.

auto w123 200D/300DT vm, -81
- Pakardinen
- Mersumies
Emminä tiiä. Jotkut H&R:t ne on, matalat sellaset...jari_w123 kirjoitti:Tuliko tuohon nyt se H&R -50mm vai oliko -60mm?
Kiitos. Omaa silmää se ei ihan vielä miellytä, mutta eiköhän se siitä...jari_w123 kirjoitti:Mutta hyvältä näyttää kyllä tuo pakardisen mese, ei siitä mihinkään pääse.

- Pakardinen
- Mersumies
eepi kirjoitti:Niin ja ei se lisämadallus pahaa tekis.
Vanteet kyl sopii ihan perkeleen hyvin.

Nytkin on jo vaikeuksia tuolla liikkua, kauhistuttaa ajatellakin mitä se sitten on rospuuttokeleillä, talvesta puhumattakaan. Ei kuulkka poja, kyllä minun on pakko nostaa tuota keulaa jousikumeilla muutaman sentin. Nyt siellä on ykköset, olisko kolmoset paikallaan...?
Kyllä se on myönnettävä, että nuo vanteet tähän käy hieman paremmin kuin Eemeliin.

- Pakardinen
- Mersumies
w123 ongelma on siinä että se näyttää korkealta myös sillon ku se on matala. sillo ku mulla oli 2cm maavaraa, ni se oli "piireissä" sopiva. muute hyvä mut ei sil voi ajaa minnekään. muutama kohta aiheuttaa ongelmia ja ne on pakoputki sekä ölypohja. jos on pohjapanssari niiku sulla, ni asia vaan pahenee. siks mul ei enää panssaria ookkaa koska saa 4cm lisätilaa 

- Pakardinen
- Mersumies
Eli pitäskö nyt sitte ottaa harkintaan pohjapanssarin hävittäminen, sitäkö sinä vihjaat...?
Voishan siitä varmaan tehdä myös jonkinlaisen matalemman version. Hmmm....

Voishan siitä varmaan tehdä myös jonkinlaisen matalemman version. Hmmm....

- Pakardinen
- Mersumies
Vois kait sitä, jos ei sillä tarviis ajella mihkään, että pitäis sitä vaan tuossa pihassa.Lassi.P kirjoitti:eepin kans tosin samaa mieltä vois kait sitä vielä pikkusen tiputtaa.

Mutta jos tuolla meinaa ajaakin, niin pakko on keulaa vähän nostaa. Minkäs sille mahtaa, mutta näin syrjäseudulla asuessa on tehtävä pieniä kompromisseja aina välillä.
Tuliskohan siitä minkä näkönen, jos roiskis nuo helmakotelot korin väriseks...?
Edit: Vähän niinkun näin:

Tulis siitä ainakin matalemman näkönen, tiedä sitten tulisko myös typerämmän näkönen... Ainakin nuo ovien alalistat näyttää nyt vähän hölmöltä...
- Pakardinen
- Mersumies
höpö höpö, tuninki puolelle kuuluu ne kammottavat lasikuitupuskurilevikespoileriyms hirmut 

Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
niin, pakardisen vanteetki on yli 25v vanhat. mallina viel vanhempi. samote mun rs.:t ja barokit!
vaikka tämmönen styylaus on suomessa uutta, niin muualla maailmalla tää oli iha yleistä jo 70 luvulla. Isänikin ajeli 300D:llä jossa oli lesjöforsin 60mm madallusjouset ja bilsteinin iskarit sekä 9 tuumaa leveet slottivanteet. se oli huikea näky ku muutettii suomeen 80 luvun alussa. muut mersut oli 10cm korkeempia kottikärryrenkaineen.
oldtimeri ku oldtimeri...
vaikka tämmönen styylaus on suomessa uutta, niin muualla maailmalla tää oli iha yleistä jo 70 luvulla. Isänikin ajeli 300D:llä jossa oli lesjöforsin 60mm madallusjouset ja bilsteinin iskarit sekä 9 tuumaa leveet slottivanteet. se oli huikea näky ku muutettii suomeen 80 luvun alussa. muut mersut oli 10cm korkeempia kottikärryrenkaineen.
oldtimeri ku oldtimeri...