S202 kirjoitti:Siis se tietokone ymmärtää sen paineen todellisena paineena eli tyhjäkäynnillä on 1,00 koska ilmakehän paine on toi yks bar. Näin on ainakin scanioissa, missä näkee ahtopaineen sellasesta diginäytöstä. Muistelisin että kun katottii mun 203:sesta testerillä noita arvoja niin ahtopaine oli 1,00 (auto tyhjäkäynnillä) mutta tästä en oo ihan varma! En usko että turbo pystyy lykkäämään kilon painetta tyhjäkäynnillä vaikka mikä olis. Niin joo, lastutettu 202:nen hukkisahtimella kehitti paikallaan polkiessa tollase 0,6-0,7 bar ahtopainetta, eli sopis olla niin että noita paineita on testailtu paikallaan

Juu tiedossa
on kyllä ahtopaine(ylipaine) on sen hetkinen ulkoilman paine+se mitä siine mennee sen yli
ainakaan *:ril katsotuna ei ole mahdolista sotka mersusta katsotuna ahto painetta ja normipaineta näyttä kyllä myös normi ilman painne mutta ei ahtopaineen
oikestaan ihan kohtaliseti vaikka paljon mitään näistä...(esim ahtopaineen pyynti kartassa 1000 on ulkoilman paine minkä pääle pyydellän vielä vaikka 1000lisää 1000+1000=2000 mikä sitten näkyy ahtopaineen"imusarjassa valitsevana kokonais paineena" *:rila katsotuna, mistä se toinen tuhat on ahtopaineta "1.00bar" mikä näkyy vaikka jälki asenus mittarissa)
paha sano mittä painetta näytti(ei tieto siitä että millä katsottu) siinä olevan ton 1.00 mutta ei varmaankaan ahtopainetta todenäköisesti paine anturilla olevaa painetta minkä pelkisti 1000=1.00