Salaperäinen imuäänen vaimentaja, problem solved!

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Salaperäinen imuäänen vaimentaja, problem solved!

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Kysymys on kuulunut pitkän aikaa, että mitä se silencer ring tekee, ja kannattaako se ottaa pois?

Elikkä nyt löyty tietoa:

http://www.dieseltruckresource.com/dev/ ... ?p=2171943

Tuolta selviää, miks se imuäänen vaimentaja "kannattaa ottaa pois". :lol: Elikkä se peittää nuo "kartan laajentaja raot", jotka menee ilmanotosta tuonne siiven "taakse". -> Lisää tuottoa ja parantaa heräävyyttä? Vissiin pystyy suoraan näkemään kompuran kartasta että onko noita rakoja vai ei.

Olis silti mukava penkittää, tai nähdä laput että onko eroa kuinka paljon sillä että onko tuo vaimentaja kiinni vai ei.
Viimeksi muokannut Kummeli, Ke 22.09.2010 16:48. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

juu, ota pois, teoriassa ja käytännössä kompuran toiminta on sitten parempaa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
jusky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 02.05.2007 09:23
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja jusky »

Vakio ramissa, jossa hx35 ahdin se rinkulan pois otto aiheutti ärsyttävän ulinan matka-ajossa joten laitoin takaisin.Muuta vaikutusta ei huomannut. Tosin ,jos se tuossa mersun ahtimessa olisi, niin vois lähteä poiskin.
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Viesti Kirjoittaja norsu »

Älä ota pois ainakaan tehonlisän toivossa. Sakkaussola toimii tuossa ihan ok ja vaikuttaa vain ääneen.

Jos haluat tuosta jotenkin paremman, niin sitten lukemaan MWE:stä (=map width enhancement) lisää. Sitten hieman hitsuutusta ja sorvia... :wink:
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

norsu kirjoitti:

Jos haluat tuosta jotenkin paremman, niin sitten lukemaan MWE:stä (=map width enhancement) lisää. Sitten hieman hitsuutusta ja sorvia... :wink:
eikös me tästä muutama vuosi sitten jotain jauhettu :roll: pikku askertelulla siihen kompuraan sais tosiaan vielä lisää "laajuutta"...

mulle ei muuten tullut koko vaimennin rinkulaa, tuon oman superin mukana...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Toivottavasti ovat osanneet holsetilla tehä sellasen rinkulan, että ei tosiaan vaikuta tuon solan toimintaan... :D

Tuskin tulee tuota turboa hiottua, jos ei sitte mfs siipeä, mutta saa nähä...
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Vastaa Viestiin