Öljyn paineet hävis.
Öljyn paineet hävis.
Nyt tuli isompi häikkä.
Eli auto on 124 300TE-24 Sportline
Aamulla olin lähdossä töihin ja laitoin auton käyntiin kaikki ok.
Kakaraa takapenkille laittaessani koneesta kuului rouskaisu ja öljynpaineet hävis.
Paine mittari näyttää 0 ja nostajat alkoi hissukseen naputtaa.
Kone käy ja kukkuu kun varovasti kokeilin mutta öljynpaineet on hukassa.
Mitähän hajos.
Öljypumppu/Ketju poikki vai mitä hä.?
AApuuva.
Eli auto on 124 300TE-24 Sportline
Aamulla olin lähdossä töihin ja laitoin auton käyntiin kaikki ok.
Kakaraa takapenkille laittaessani koneesta kuului rouskaisu ja öljynpaineet hävis.
Paine mittari näyttää 0 ja nostajat alkoi hissukseen naputtaa.
Kone käy ja kukkuu kun varovasti kokeilin mutta öljynpaineet on hukassa.
Mitähän hajos.
Öljypumppu/Ketju poikki vai mitä hä.?
AApuuva.
300TE-24 Sportline -92
ihan ekana tulis mieleen se öljypumpun ketjun katkeaminen, jos kone kerran päästi rouskaisunkin... ja ö-paineita ei ole, jos kerran nostajatkin naputtelee, että älä nyt enää kokeile sitä käytellä...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Öljypumppu paskana, venttiilikoneisto nakuttelee, kun ei saa voitelua. Joten autoa ei kannata pahemmin nyt sit käytellä.
jos jakopäänketju olisi poikki, niin eihän se auto kävisi.
jos jakopäänketju olisi poikki, niin eihän se auto kävisi.
Viimeksi muokannut Kryptonite, To 23.09.2010 13:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
220.128 Black Mirror
näissä on eri ketju jakopäälle ja öljypumpulleKryptonite kirjoitti:Öljypumppu paskana, venttiilikoneisto nakuttelee, kun ei saa voitelua.
jos jakopäänketju olisi poikki, niin eihän se auto kävisi.

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Niin on, mutta kysyjä ei varmasti tarkoittanut ketjulla öljypumpun ketjua. Tai näin ainakin luulen.napa kirjoitti:näissä on eri ketju jakopäälle ja öljypumpulleKryptonite kirjoitti:Öljypumppu paskana, venttiilikoneisto nakuttelee, kun ei saa voitelua.
jos jakopäänketju olisi poikki, niin eihän se auto kävisi.
220.128 Black Mirror
ö-pohja ainakin pitää ottaa pois, sitten pitäis onnistuaJäykkä kirjoitti:Juu öljypumpun ketjua tarkoitin.
Eihän se tosiaan kävis jos jakoketju olis menny poikki.
Saakohan sen ketju vaihdettua ilman että purkaa Jakopään ja Öljypohjan pois.?

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Hitto että sattu pahaan rakoon toikin projekti.
Tuli ostettu asunto ja keittiöremppaa pitäis tehdä mutta minkäs teet.
Noh jos öljypohjan irroittamisella vaihtuu ketju niin kai se täytyy alkaa viikonloppuna Itse ähertään tallissa.
Jos jakopään joutuu irrottaan niin Sit vien kyllä jonnekkin laitettavaks kun ei aika itellä riitä.
Tuli ostettu asunto ja keittiöremppaa pitäis tehdä mutta minkäs teet.
Noh jos öljypohjan irroittamisella vaihtuu ketju niin kai se täytyy alkaa viikonloppuna Itse ähertään tallissa.
Jos jakopään joutuu irrottaan niin Sit vien kyllä jonnekkin laitettavaks kun ei aika itellä riitä.
300TE-24 Sportline -92
Onkos se öljypumpun ketju jollain lukkosokalla yhdessä vai miten sen saa kampiakselin yli. Ei noista Korjaus opuksista selvinnyt moinen homma.
Öljypohjan tiivistekkin tuntuis olevan melko kiven alla.
KL-Varaosista näytti tota ketjua saavan mutta mistäs öljypohjan tiiviste.
Veholta vissiin.?
Öljypohjan tiivistekkin tuntuis olevan melko kiven alla.
KL-Varaosista näytti tota ketjua saavan mutta mistäs öljypohjan tiiviste.
Veholta vissiin.?
300TE-24 Sportline -92
taitaa olla niittaamalla...Jäykkä kirjoitti:Onkos se öljypumpun ketju jollain lukkosokalla yhdessä vai miten sen saa kampiakselin yli.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
eikö KL:stä saanu öljypohjan tiivistettä? ihme homma. no, vehosta ainakin saa, mutta hintakin on sen mukanen. voihan sen laittaa hyvällä tiivisteliimallakin. suositeltavampaa olis tietenkin uusia.
uskoisin, että pelkällä öljypohjan irrotuksella selviää, mutta siinä voikin olla temppuili, että saa sen öljypohjan pois.
asiasta ei pensakoneen kanssa tarkempaa kokemusta, mutta ainakin diiselikoneella joutuu jonkun verran ahertaan, että mahtu tuleen öljypohja. jos mitään auttaa asiassa, niin mulla meni suunnilleen näin: tossa diiselimallissa joutu ottaa pois:
-ohjausiskarin
-sen tangon, mikä on ilmeisesti "raidetangon" tilalla, missä on pallonivelet päissä
-moottorin kumityynyt irti koneen korvista
-syyläriltä automaatille menevä putki irti lootan päästä, oli tiellä
- jotain johtoja ja nippeleitä
sitten vaan nostaan konetta jollakin sen verran, että mahtuu ö-pohja tuleen.
tommosta pikku ahertamista oli mulla. en tiiä minkämuotonen on monivenapensakutosen öljypohja. jos joku tietää, että ei tarvi alkaa noita kaikkia raataan, niin sitten varmaan korjaa asian tänne.
uskoisin, että pelkällä öljypohjan irrotuksella selviää, mutta siinä voikin olla temppuili, että saa sen öljypohjan pois.
asiasta ei pensakoneen kanssa tarkempaa kokemusta, mutta ainakin diiselikoneella joutuu jonkun verran ahertaan, että mahtu tuleen öljypohja. jos mitään auttaa asiassa, niin mulla meni suunnilleen näin: tossa diiselimallissa joutu ottaa pois:
-ohjausiskarin
-sen tangon, mikä on ilmeisesti "raidetangon" tilalla, missä on pallonivelet päissä
-moottorin kumityynyt irti koneen korvista
-syyläriltä automaatille menevä putki irti lootan päästä, oli tiellä
- jotain johtoja ja nippeleitä
sitten vaan nostaan konetta jollakin sen verran, että mahtuu ö-pohja tuleen.
tommosta pikku ahertamista oli mulla. en tiiä minkämuotonen on monivenapensakutosen öljypohja. jos joku tietää, että ei tarvi alkaa noita kaikkia raataan, niin sitten varmaan korjaa asian tänne.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Joo saas nähdä mimmonen homma on ottaa öljypohja pois.
Soittelin tossa yhelle mersuasentajalle joka oli sitä mieltä että ei tulis kauheen helposti sieltä välistä pois.
Korjaus opuksesta kun katsoin niin sen mukaan pitäis tulla ihan kohtuu työllä kun raottaa ensin oljypohjan ja ottaa siitä välistä öljypumpun irti.?
Öljypohja pitäis tulla sit vähän helpommin kun konetta on nostettu 5cm.
Mulla on tosin manuaali laatikko joten öljyputkia ei kauheesti ole irroteltava.
Eniten askarruttaa että millä sen uuden ketjun niittaa kiinni jos se on kerran niitattava malli.
Soittelin tossa yhelle mersuasentajalle joka oli sitä mieltä että ei tulis kauheen helposti sieltä välistä pois.
Korjaus opuksesta kun katsoin niin sen mukaan pitäis tulla ihan kohtuu työllä kun raottaa ensin oljypohjan ja ottaa siitä välistä öljypumpun irti.?
Öljypohja pitäis tulla sit vähän helpommin kun konetta on nostettu 5cm.
Mulla on tosin manuaali laatikko joten öljyputkia ei kauheesti ole irroteltava.
Eniten askarruttaa että millä sen uuden ketjun niittaa kiinni jos se on kerran niitattava malli.
300TE-24 Sportline -92