Käyntihäiriö, C180 bensa W202 vm. -96

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Handless
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Käyntihäiriö, C180 bensa W202 vm. -96

Viesti Kirjoittaja Handless »

Olen ajellut otsikossa mainitulla Mekkerilläni huolettomasti viitisen vuotta ja 100.000 km, ja nyt autoon ilmaantui ensimmäinen ihan oikea vika.

Auto käynnistyy normaalisti, ja tyhjäkäynti on ok. Mutta kun kierrokset nostaa yli 3000:n, veto loppuu ja kone alkaa köhimään. Ajaminen ei onnistu kuin pintakaasulla. Varoitusvaloja ei pala kojelaudassa, eikä vika oireile millään muulla tavalla kuin käyntihäiriönä joka alkaa täsmälleen kolmen tonnin kierroksilla.

Soittelin paikalliselle autotohtorille, joka neuvoi kääntymään Vehon puoleen.

Olisiko palstalla tietoniekkaa joka voisi arvata, missä vika piilee? Jos auto vaikka välttyisi turhalta valohoidolta ja minä korkealta verenpaineelta...

Kiitos!
Handless
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Nilkutin tänään koslalla vielä töihin ja huomasin, että lämmöt nousevat nopeasti vaikka matkanteko on pintakaasulla ryömimistä.

Katalysaattori tukossa?

Homma toivottavasti selviää huomenissa kun saan auton korjaamolle...
jylppy
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja jylppy »

Itse en ole expertti, mutta olisko lambda menny ihan kokonaan rikki ja sen takia vetänyt vika-tilaan, joten kierrokset ei nouse yli 3000 vaan rupee katkomaan. Tuskin se katalysaattori on. Olis varmaan oireillut ennen "hyytymistä". Tuo nopea lämpeneminen on kyllä aika ihmeellinen oire.
Handless
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Sain koslan korjaamolle, jossa Boschin mittari ei suostunut keskustelemaan auton kanssa ollenkaan.

Korvakuulolta huoltomies teki kuitenkin johtopäätöksensä ja oli vahvasti sitä mieltä että katalysaattorin sisuskalut ovat irti. Lämpöjen nousu ja katalysaattorin räminä kielivät siitä, että autolla ei oikein henki kulje.

Tarvikekatti tilaukseen ja toivottavasti jo huomenna paikalleen...
Vastaa Viestiin