3.0 st n kytkin temppuilee!??

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
junno
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ti 02.09.2008 12:55
Paikkakunta: haapavesi

3.0 st n kytkin temppuilee!??

Viesti Kirjoittaja junno »

elikkäs ongelmana on nyt se kun tuollainsen w124 korissa oleva 603 super turbon kytkin ei enää ota. kytkin levesi ja tilalle laitoin sashc racen asetelman 228mm sintteri levyllä, vauhtipyörä on 200d n tasaiseksi sorvattu vauhtipyörä. Vaihdelaatikkona on getrag.

vanhan kytkin asetelman ja moottorin välillä oli nyt sitten tietenkin eri mittainen korkeus kun tämän uuden asetelman kanssa jolloin kytkimen painelaakeri ei sitten paina tasaisesti kytkimeen.

Nostin kytkimen painelaakeri vivun sylinteri tappia 4mm kahdella prikalla ja kytkin sylinterin tappiin hitsasin 3mm pituutta lisää. kaikki pinnat hioin tasaisiksi ja mahd. liukkaiksi.

uusi kykin ja laatikko paikoilleen ja kun kartaania rupesin kiinnittämään nii kas vaan yksi kartaanin etupään pulteista on menny hukkaan :evil:
noo uuden sain jo seuraavana päivänä..

nyt kun mersu VIHDOIN oli saatu kuntoon nii eiku testaamaan. hyvin toimi kytkin, eikä luistanut, otti ja irroitti hyvin, Liian helppoa?? :shock:

hyvin toimi, ensimäiset 50km... yhtä-äkkiä se vaan ei meinaa ottaa ei sitte millään!! alkaa jo usko loppumaan koko touhuun.. kytkin on auto sammuksissa ollessa aivan normaalin tuntuinen mutta käynnissä se si vaan ota enää tarpeeksi, aivan vähän vaan ja kun auto käy tyhjäkäynnillä ja painan kytkintä niin koko kampe sammuu, jaksaa pysyä käynnissä jos painaa vähän kaasua.

Ilmasin nyt kytkimen uudestaan mutta ei auta. mikä vikana? Nostinko niiden kahden kytkin tapin korkeutta liikaa vai liian vähän? vai voiko vika olla vaikka esim. kytkimen työsylinterin stefa vuotais? jäähdytin kyllä sitä hitsauksen ajan että ei ois pitäny kyllä päästä sulamaankaan.

en tiiä, kertokaa te viisammat
ahdin määrää tahdin
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

siis luistaako kytkin nyt, vai ei irrota? vai jumittaako se johonkin kohtaan?

vikahan voi olla periaatteessa vaikka missä. kato nyt vaikka, että pääsylinteri on vielä paikallaan ja kunnossa. mulla hajos pääsylinterin männävarsi, kun laitoin jykevämmän kytkimen. katkes ihan siitä kiinnityspisteen vierestä.

sitten kanattaa kattoo, että systeemissä on riittävästi nestettä ja varmistua, ettei ainakaan vuoda minnekkään.

jompi kumpi sylintereistäkin voi jumittaa, jos on jo 20 vuotta vanhat ja yhtäkkiä liikerata muuttuu. (muuttuu sen takia, että on laitettu erilainen kytkin).
W201 250DT 20V
w201 190E
Easy Rider
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
Paikkakunta: Esbåå

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Itellä vaihatutti molemmat sylinterit, ku laitto sprinterin kytkimen tenavaan. Eipä nuo ollu kumpikaan sylkkä kyllä aiemmin tuossa autossa ollu, mutta oli kai pelannu ennen ok.
Vastaa Viestiin