Eli foorumillakin käsiteltyyn W210-aiheeseen otetaan kantaa Kuningaskuluttajassa tänään TV1 klo 19.15.Telkku.com kirjoitti:Mersujen ruostuvat ovet. Hallituksen kuluttajapoliittisen ohjelman lupaukset. Kodinkoneiden käyttöohjeiden lukuohjeet. Vertailimme televisiokauppiaiden palvelua. Stereo. Tekstitys teksti-tv:n sivu 333.
Ruostuvista ovista tänään TV1 Kuningaskuluttajassa
Ruostuvista ovista tänään TV1 Kuningaskuluttajassa
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Aprillipila
Tuon on pakko olla aprillipila. En koskaan, siis koskaan ole kuullut Mersujen ruostuvan!
No mesenaattihan ei ruostu, vaikka suolaliuoksessa seisottaisi. Se on fakta. Milloinkahan tuo kuningasvalittaja tulee uusintana (eikös se joku iltapäivä tule), kun meni jo ohi...
EDIT: 5.4. klo 16.30 uusintana.
EDIT: 5.4. klo 16.30 uusintana.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Kattokos kukaan tota ohjelmaa, mitäs ne otti kantaa asiaan? Itellä jäi pahasti väliin...
Bil & Traktor.
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
Juu katsoi
Kyllä siinä Vehon jälkimarkkinointipäällikkö kertoi kuinka ongelma koskee vain muutamaa sataa suomen 80 000 Mersusta.
Vähän oli luimuilun makua ilmassa...
Vähän oli luimuilun makua ilmassa...
S320L -97
Piru ku jäi väliin.
Repikää tästä nyt sitten huumoria
http://koti.mbnet.fi/sepekyy/pepe/Kuppa ... v%e4li.jpg
Repikää tästä nyt sitten huumoria

http://koti.mbnet.fi/sepekyy/pepe/Kuppa ... v%e4li.jpg
Kalusto:
Mersu(ja)
*
Mersu(ja)
*
En nähny kyseistä ohjelmaa..mutta pikkuhiljaa alkaa ottaa päähän vaikkapa juuri tuo Mersun ovien "ruostumisongelma"..joka lienee paljon isompi "ongelma" kaikille muille kuin Mersujen omistajille..
Kaikki rauta ruostuu jos olosuhteet ovat ruostumiselle otolliset..eipä ole kauaa kun jossain oli esillä täyssinkityllä korilla varustettu "ruostumaton" Audi joka kuitenkin oli sitten ruostunut. Syy oli sinkityksen rikkoutuminen jonkun mällin seurauksena..erona Mersun ovien ruostumiseen tuolla asialla vaan oli se että sitä ei pidetty mitenkään ihmeellisenä juttuna..vaikka siis "ruostumaton" auto kuitenkin ruostui. (Mersu kun ei edes ole väittänyt tekevänsä ruostumattomia autoja..)
Taitaapa olla tämän(-kin) asian kanssa niin että riisikuppien omistajat kokevat jotain ihme "voittajan fiilistä" kun Mersukin siis ruostuu..vaikka juuri nämä riisikuppikuskit ovat ilmeisesti kuvitelleet ettei Mersut ruostu. En nimittäin usko että Mersun omistajat itse kuvittelisivat autojensa olevan yliluonnollisen hyviä ja ruostumattomasta metallista ja ikuisesti kestävästä tekniikasta koostuvia välineitä.
No..vahingonilo on tunnetusti paras ilo ja sallittakoon se riisikuppikuskeille..koska heillä lienee muut autosta johtuvat ilonaiheet aika vähissä..

Kaikki rauta ruostuu jos olosuhteet ovat ruostumiselle otolliset..eipä ole kauaa kun jossain oli esillä täyssinkityllä korilla varustettu "ruostumaton" Audi joka kuitenkin oli sitten ruostunut. Syy oli sinkityksen rikkoutuminen jonkun mällin seurauksena..erona Mersun ovien ruostumiseen tuolla asialla vaan oli se että sitä ei pidetty mitenkään ihmeellisenä juttuna..vaikka siis "ruostumaton" auto kuitenkin ruostui. (Mersu kun ei edes ole väittänyt tekevänsä ruostumattomia autoja..)
Taitaapa olla tämän(-kin) asian kanssa niin että riisikuppien omistajat kokevat jotain ihme "voittajan fiilistä" kun Mersukin siis ruostuu..vaikka juuri nämä riisikuppikuskit ovat ilmeisesti kuvitelleet ettei Mersut ruostu. En nimittäin usko että Mersun omistajat itse kuvittelisivat autojensa olevan yliluonnollisen hyviä ja ruostumattomasta metallista ja ikuisesti kestävästä tekniikasta koostuvia välineitä.
No..vahingonilo on tunnetusti paras ilo ja sallittakoon se riisikuppikuskeille..koska heillä lienee muut autosta johtuvat ilonaiheet aika vähissä..

- IsoE
- Mersumies
- Viestit: 1338
- Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
- Paikkakunta: Täs pellon reunalla
- Viesti:
Rotusortoa havaittavissa... Hehheh...
Mitäs jos ihminen ei ole niin lokeroitunut vaan omistaa sekä Japanilaisia että Saksalaisia autoja. Ehkä jopa Espanjanssa valmistettuja Saksalaisiakin(mitäs nämä sitten ovatkin)jva kirjoitti:
Taitaapa olla tämän(-kin) asian kanssa niin että riisikuppien omistajat kokevat jotain ihme "voittajan fiilistä" kun Mersukin siis ruostuu..vaikka juuri nämä riisikuppikuskit ovat ilmeisesti kuvitelleet ettei Mersut ruostu.


Kyllä mun mielestä on niin että mersu on surkean huono myöntämään virheitään. Oli sitten kyse formuloiden tehottomista ja epäluotettavista moottoreista tai henkilöautojen ruosteongelmista. Aina selitellään ja vähätellään, luulisi että edes tämä merkki ottaisi ja myöntäisi rehellisesti eikä salailisi, peittelisi ja syyttäisi muita.
Mutta onhan se vähän viddumaista kun auto lahoaapi käsiin vaikkei ite olis sitä aiheuttanu. Olen tota e-mallia katellu vähän osto mielessä ja näyttää järkiään kaikissa myytävissä olevan pientä kukkaa tiivisteitten alla.jva kirjoitti:En nähny kyseistä ohjelmaa..mutta pikkuhiljaa alkaa ottaa päähän vaikkapa juuri tuo Mersun ovien "ruostumisongelma"..joka lienee paljon isompi "ongelma" kaikille muille kuin Mersujen omistajille..![]()
Taitaapa olla tämän(-kin) asian kanssa niin että riisikuppien omistajat kokevat jotain ihme "voittajan fiilistä" kun Mersukin siis ruostuu..vaikka juuri nämä riisikuppikuskit ovat ilmeisesti kuvitelleet ettei Mersut ruostu. En nimittäin usko että Mersun omistajat itse kuvittelisivat autojensa olevan yliluonnollisen hyviä ja ruostumattomasta metallista ja ikuisesti kestävästä tekniikasta koostuvia välineitä.
Kyllähän tämänkin varmaan pystyy ehkäiseen hyvällä huolenpidolla, mutta kun en ole tommosta uutena ostamassa.
Ja kyllä mulle ainakin on "ongelma" jos viis vuotta vanhassa pirssissä on karmit ruosteessa ja ne vielä joutuu ite kustantaan. Vaikka onkin tunnettu valmistusvika.
Tai yhden täysin virheettömän -97:n 290td:n olen nähny, työkaveri sai ostettua yheltä papalta kokonaiset 68000km ajetun pirssin. Oli huoltoaki kauhiasti tehty, 3* öljynvaihto + yks ajovalon hehku. ähh loppuunajettu

Bil & Traktor.
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 467
- Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
- Paikkakunta: Tukholma
Mauri H:n asiaan liittyen...
Sehän se onkin ongelmana kun ei oteta mitään vastuuta tuoteistaan.
Koko mersun maine kärsii pahasti taas kuin en kanneta vastuuta ollaan hiljaa ja toivotaan että unohtuu koko asia, tyypillistä.
Ollaan niin
ylpeitä ettei asiakaista tai merkistä pidetä huolta niinkuin pitää.
Rahastahan se on kyse.
Käsky tuli saksasta, maksaa liikaa, ongelmaa ei silloin ole.
Vikoja on ollut aina ja tulee mutta onhan vastuu siitä otettu, ainakin ennen.
Joka tapauksessa mersu on ruvennut säästämään liika väärissä paikoissa ja maksattaa asiakkailaan omat munaukset koska ovat "unohtaneet" Good Will"sanan joka oli ennen käytännösssä.
Ei mersu tappiolla mene. Jokainen malli tehdään entistä halvemmalla(paremmalla voitolla) ja miks ei jos se ei vaikuta laatuun jonka asiakas huomaa,tuntee ja haittaa.
Ruoste ongelmaa ei pitäis enää olla sillä tiedot ja taidot kyllä on miten se ratkaistaan.
Rahaa ei näköjään vain ole vaikka auton hinta antaa aivan eri kuvan.
Laadustahan sitä maksetaan(ja paljon) eikä vastineeksi saa kuin päänvaivaa
ruosteen takia.
Kyllä on hävettävää katella uusia ruosteisia mersuja tien päällä jotka luhistuvat ruosteeseen ennen aikoja.
Kaikki kärsii siitä omistajat(auton ominaisuudet,ikä),mersu(maine,arvostus).....
Kyllä autot ruostuu, muttei ole ennen mersut ruostuneet tällä tavoin ja varsinkaan näin uudet autot joista sentään on kyse.
Jos tällä vauhdilla ruostuu niin keräily harvinaisuudeksi ne jää mersun historiaan, luuletteko että ovat liikenteessä yhtä kauan kuin esim.W123,W124.
Voisin kertoa ruostumisesta lisää mut antaa olla...tältä erää..
Autojen arvo laskee koska ruosteiset autot kierretään kaukaa ja monet vähemmän perehtyneet, siis normaali kansalainen ajattelee että kaikki (niinkö??) mersut ruostuu joka vaikutaa pidemmän päälle kaikiin mersuihin ja arvoon.
Varsinkin kun ei todeta että moka tuli katotaan, korjataan ja parannetaan valmistusta.
Onhan niitä muitakin autoja jotka ei ruostu ainakaan mersun tavoin mutta on se niin
harmillista kun on muuten hyvä auto.
Sehän se onkin ongelmana kun ei oteta mitään vastuuta tuoteistaan.
Koko mersun maine kärsii pahasti taas kuin en kanneta vastuuta ollaan hiljaa ja toivotaan että unohtuu koko asia, tyypillistä.
Ollaan niin

Rahastahan se on kyse.
Käsky tuli saksasta, maksaa liikaa, ongelmaa ei silloin ole.

Vikoja on ollut aina ja tulee mutta onhan vastuu siitä otettu, ainakin ennen.
Joka tapauksessa mersu on ruvennut säästämään liika väärissä paikoissa ja maksattaa asiakkailaan omat munaukset koska ovat "unohtaneet" Good Will"sanan joka oli ennen käytännösssä.
Ei mersu tappiolla mene. Jokainen malli tehdään entistä halvemmalla(paremmalla voitolla) ja miks ei jos se ei vaikuta laatuun jonka asiakas huomaa,tuntee ja haittaa.
Ruoste ongelmaa ei pitäis enää olla sillä tiedot ja taidot kyllä on miten se ratkaistaan.
Rahaa ei näköjään vain ole vaikka auton hinta antaa aivan eri kuvan.
Laadustahan sitä maksetaan(ja paljon) eikä vastineeksi saa kuin päänvaivaa

Kyllä on hävettävää katella uusia ruosteisia mersuja tien päällä jotka luhistuvat ruosteeseen ennen aikoja.
Kaikki kärsii siitä omistajat(auton ominaisuudet,ikä),mersu(maine,arvostus).....
Kyllä autot ruostuu, muttei ole ennen mersut ruostuneet tällä tavoin ja varsinkaan näin uudet autot joista sentään on kyse.
Jos tällä vauhdilla ruostuu niin keräily harvinaisuudeksi ne jää mersun historiaan, luuletteko että ovat liikenteessä yhtä kauan kuin esim.W123,W124.
Voisin kertoa ruostumisesta lisää mut antaa olla...tältä erää..
Autojen arvo laskee koska ruosteiset autot kierretään kaukaa ja monet vähemmän perehtyneet, siis normaali kansalainen ajattelee että kaikki (niinkö??) mersut ruostuu joka vaikutaa pidemmän päälle kaikiin mersuihin ja arvoon.
Varsinkin kun ei todeta että moka tuli katotaan, korjataan ja parannetaan valmistusta.
Onhan niitä muitakin autoja jotka ei ruostu ainakaan mersun tavoin mutta on se niin

Viimeksi muokannut Turbocompound, To 01.04.2004 23:44. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
A170cdi-00 1999-
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1226
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Parempi olisi jos rehellisesti myönnettäisiin että virhe on tapahtunut. Ohjelmassakin oli niin ympäripyöreätä puhetta maahantuojan taholta että tuli ihan politikkojen vaalipuheet mieleen.
Mutta syvältä ovat tuollaiset laatuongelmat.

Mutta syvältä ovat tuollaiset laatuongelmat.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
..
Mitä tuossa tutkin porukoiden -97 w210:n tiivisteiden alusia, niin ruostetta löytyy, samoin kuin kuskinpuolen takalokasuojan kaaresta; sille on pakko tehdä jotain pian, muuten tulee näkyviin
On koko matkalta ruosteessa se pokkaus.
Siinähän on enemmän fiksattavaa tuossa väykyssä kuin omassa 123:ssa tänä keväänä
Ei sais kyllä tuon hintaluokan autoissa kuin w210:kin on, olla ruostetta yhtään...

Siinähän on enemmän fiksattavaa tuossa väykyssä kuin omassa 123:ssa tänä keväänä

Ei sais kyllä tuon hintaluokan autoissa kuin w210:kin on, olla ruostetta yhtään...
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Olen edelleen sitä mieltä että kyseessä on marginaalinen ongelma jota on turha paisutella missään yhteydessä.
Kaikki rauta ruostuu jos olosuhteet ovat otolliset. Oikea huolenpito estää ruostumisen lähes 100%:sti...ja kun kyseisen mallin ongelmakohdat ovat tänä päivänä yleisest tiedossa niin mikä estää omistajaa tekemästä tarvittavia toimenpiteitä asian eteen.
Minusta vastuuta on myös käyttäjällä..kaikkea ei voi täysin työntää valmistajan vastuulle.
Kaikki rauta ruostuu jos olosuhteet ovat otolliset. Oikea huolenpito estää ruostumisen lähes 100%:sti...ja kun kyseisen mallin ongelmakohdat ovat tänä päivänä yleisest tiedossa niin mikä estää omistajaa tekemästä tarvittavia toimenpiteitä asian eteen.
Minusta vastuuta on myös käyttäjällä..kaikkea ei voi täysin työntää valmistajan vastuulle.
Ohjelma jäi näkemättä ja ruostejuttua on tässä kommentoitukin jo sen verran, että lyhyt kysymys vain asiaan tarkemmin perehtymättä: onko tietoa, mistä vuosimallista alkaen W210-sarjan ruostepulmat on ratkaistu tehtaan puolelta?
Kaveri osti taannoin 2000-mallisen 200 CDI:n, ex-taxin, eikä "Mersumaalikkona" varmastikaan ole hoksannut kurkkia tiivisteiden alle.
Voisin heppua hieman valistaa ja kehottaa tutkimaan asiaa. Vaan jos pulma on korjattu no näissä vuosikerroissa, niin en sitten viitsi turhaa hätistellä.
Kaveri osti taannoin 2000-mallisen 200 CDI:n, ex-taxin, eikä "Mersumaalikkona" varmastikaan ole hoksannut kurkkia tiivisteiden alle.
Voisin heppua hieman valistaa ja kehottaa tutkimaan asiaa. Vaan jos pulma on korjattu no näissä vuosikerroissa, niin en sitten viitsi turhaa hätistellä.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Mitään selkeää rajaa vuosimallien suhteen ohjelmassa ei kerrottu. Tapauskohtaisesti tilanne kuvataan ja arvioidaan, ts. onko valmistevika, vaiko kiveniskun aiheuttamaa. Seikka mikä jäi erityisesti ohjelmasta mieleen, oli se tosiasia, että E-mallit joita tuo ruosteongelma ilmeisesti eniten koskettaa, niin niillä autoilla myöskin eniten ajetaan. Esim. Taksit ja ex-taksit, kuinka moni taksari ehtii vahailee saati paikkamaalailee syntyneitä kiveniskuja, kyllä se taitaa olla vain konepesu ja tolpalle.Kaapo kirjoitti:onko tietoa, mistä vuosimallista alkaen W210-sarjan ruostepulmat on ratkaistu tehtaan puolelta?
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Jep, jokaisessa Väykyssä joiden tiivisteiden alle olen kurkannut (lukuisia, kaikki liikkeessä myynnissä) on ruosteessa, eli se siitä marginaalisuudesta. Se on tehtaan propagandaa.epk kirjoitti:paskat, totta että ruostuu eritahtia , riippuen käyttäjästä.
mutta että noin PALJON! , muu auto voi olla virheetön, mutta oven tiiviste urat mätiä kuin mitkä.
ja kun kyse on muutamaa vuotta vanhoista autoista, niin jossain mättää.
Ja kun porukalla vierailtiin paikallisesaa merkkiliikkeessä eivät myyjät muka tienneet että myytävät autot on ruosteessa, ja kun asiasta pidemmälti juteltiin niin hyvin tiesivät sen tyyppiviaksi ja vakuuttivat että korjaus on ilmainen, miksi sitten eivät olleet myytäviä autoja korjanneet???

Joo, kuinka kauan on ollut tiedossa että ovitiivisteiden alta löytyy herkkyyttä ruostumiseen?
Veikkaan että ihan riittävän kauan jotta on ollut aikaa tehdä asian eteen jotain..SEKÄ autojen omistajilla ETTÄ tietysti ennenkaikkea valmistajalla/maahantuontiorganisaatiolla.
Ihmetyttää vaan että liian monella (ei välttämättä kellään täällä) autoilijalla merkkiin ja malliin katsomatta on periaatteena se että katsotaan vierestä kun auto rapistuu eikä viitsitä rikkaa ristiin laittaa asian eteen. Manaillaan vaan sitten "kyllä on paska auto..kyllä vastuu on valmistajalla, maahantuojalla, myyjällä, suolaa levittävällä tielaitoksella.." ja milloin kenelläkin..mutta ei koskaan ITSELLÄ!
Luulisi että jos omistaa auton jossa tiedetään olevan esim ruostumisherkkyyttä jossain tietyssä paikassa niin olisi itse aktiivinen tekemään asian hyväksi jotain muutakin kuin toitottamaan milloin kenenkin vastuuta asiasta.
Ei ruostuminen sen lajin ongelma ole etteikö se olisi hoidettavissa/ korjattavissa.
En sitten missään nimessa kiistä sitä etteikö valmistajalla olisi suurikin vastuu..monistakin vioista ja ongelmista..enkä kiistä missään nimessä sitäkään etteikö kuluttajalla olisi perusteltu oikeus odottaa ja edellyttää tuotteelta tiettyä laatutasoa..mutta kuitenkin on muistettava että vastuuta on myös kuluttajalla itsellään.
Veikkaan että ihan riittävän kauan jotta on ollut aikaa tehdä asian eteen jotain..SEKÄ autojen omistajilla ETTÄ tietysti ennenkaikkea valmistajalla/maahantuontiorganisaatiolla.
Ihmetyttää vaan että liian monella (ei välttämättä kellään täällä) autoilijalla merkkiin ja malliin katsomatta on periaatteena se että katsotaan vierestä kun auto rapistuu eikä viitsitä rikkaa ristiin laittaa asian eteen. Manaillaan vaan sitten "kyllä on paska auto..kyllä vastuu on valmistajalla, maahantuojalla, myyjällä, suolaa levittävällä tielaitoksella.." ja milloin kenelläkin..mutta ei koskaan ITSELLÄ!
Luulisi että jos omistaa auton jossa tiedetään olevan esim ruostumisherkkyyttä jossain tietyssä paikassa niin olisi itse aktiivinen tekemään asian hyväksi jotain muutakin kuin toitottamaan milloin kenenkin vastuuta asiasta.
Ei ruostuminen sen lajin ongelma ole etteikö se olisi hoidettavissa/ korjattavissa.
En sitten missään nimessa kiistä sitä etteikö valmistajalla olisi suurikin vastuu..monistakin vioista ja ongelmista..enkä kiistä missään nimessä sitäkään etteikö kuluttajalla olisi perusteltu oikeus odottaa ja edellyttää tuotteelta tiettyä laatutasoa..mutta kuitenkin on muistettava että vastuuta on myös kuluttajalla itsellään.
- SledgeHammer
- Vakiokalustoa
- Viestit: 360
- Liittynyt: Pe 13.02.2004 20:34
- Paikkakunta: Ritis
Aina nousee kauhea haloo kun joku "laatu auto" on mukamas jokin vikapesäke. Ei ollut pari vuotta sitten mitään haloota kun jotain Nissanin malleja palautettiin takaisin kun olivat viallisia, ja silloin kun Mersun A-sarja kaatui TM:n testeissä nousi kauhea haloo, mutta nyt kun Suzuki kaatui kaikki testit niin ollaan hiljaa. Totta on sekin, että aina ihmisiä rupeaa vituttamaan kun autossa on tähti keulalla, kavereillekin vittuilen aina kun joku mersu ajaa normaalisti liikenteessä että mitäs toi nyt tekee silleen eri tavalla kuin joku tusina-nipponi, volkkari kuski. Just ton ihmisten vittuuntumisen takia olis hyvä olla mersu 

Luulis jo nyt MB:n viimeinkin siirtyvän korin sinkitykseen. Nykyajan EKO-maalit eivät vastusta ruostetta yhtä hyvin kuin vanhat liuotinohenteiset maalit. Tiivisteiden alustat pahimmat paikat kosteudelle ja ruostumiselle.
Kakkosautona ollut jo 8 vuotta Audi 80 vm90 ja koria ei ole tarvinnut hiplata ruosteiden kanssa. MB 124:sta vm-90 on jo käyty läpi etulokasuojien puskurin reunat, muovihelmojen kiinnikekohdat, takalamppujen ympärykset, takakontin muovilistan kiinnityskohdat. jne. Pieniä ruosteenalkuja yleensä kiinnityskodissa. Eivät pääse leviämään kun hoitaa ajoissa kuntoon.
Auton alusta kardaanitunnelin ja perän päältä ruiskutettu kotelosuojaineella. Alkaa punastelemaan jos ei tee suojausta.
Ennustan, että MB ilmoittaa piankin aloittavan sinkityksen.
MB:n eduksi jää vielä huomattavasti jämäkämpi tekniikapuoli VAG konsernin tuotteisiin verrattuna.
Kakkosautona ollut jo 8 vuotta Audi 80 vm90 ja koria ei ole tarvinnut hiplata ruosteiden kanssa. MB 124:sta vm-90 on jo käyty läpi etulokasuojien puskurin reunat, muovihelmojen kiinnikekohdat, takalamppujen ympärykset, takakontin muovilistan kiinnityskohdat. jne. Pieniä ruosteenalkuja yleensä kiinnityskodissa. Eivät pääse leviämään kun hoitaa ajoissa kuntoon.
Auton alusta kardaanitunnelin ja perän päältä ruiskutettu kotelosuojaineella. Alkaa punastelemaan jos ei tee suojausta.
Ennustan, että MB ilmoittaa piankin aloittavan sinkityksen.
MB:n eduksi jää vielä huomattavasti jämäkämpi tekniikapuoli VAG konsernin tuotteisiin verrattuna.
Re: Ruostuvista ovista tänään TV1 Kuningaskuluttajassa
[quote="Timo L."][quote="Telkku.com"]Mersujen ruostuvat ovet. Hallituksen kuluttajapoliittisen ohjelman lupaukset. Kodinkoneiden käyttöohjeiden lukuohjeet. Vertailimme televisiokauppiaiden palvelua. Stereo. Tekstitys teksti-tv:n sivu 333. [/quote]
Eli foorumillakin käsiteltyyn W210-aiheeseen otetaan kantaa Kuningaskuluttajassa tänään TV1 klo 19.15.[/quote]
Osallistun näin W210:n omistajana keskusteluun ruostejutussa....tosiaan, itsellä 210-mese ja kaikkien ovien reunat, lokasuojakaaret sekä ovikarmit tiivisteiden alta ruosteessa. Käytin Vehossa, lähettivät reklamaation kuvien kera tehtaalle, ei ole tullut vielä vastausta. Aion vaatia kyllä tehtaan piikkiin korjaamista, tuollaiset vauriot eivät ole voineet syntyä kiveniskemistä kun iskemiä ei noissa kohdissa ole! Autoa on pesty käsin jatkuvasti, vahattu kunnon vahoilla 4-5 kertaa vuodessa. Silti tällaista -00 mallissa!!!
Tehtaan pitää vastata reilusti virheestä valmistuksessa ja korjata nämä jutut, muuten merkki vaihtuu ja lopullisesti. 
Eli foorumillakin käsiteltyyn W210-aiheeseen otetaan kantaa Kuningaskuluttajassa tänään TV1 klo 19.15.[/quote]
Osallistun näin W210:n omistajana keskusteluun ruostejutussa....tosiaan, itsellä 210-mese ja kaikkien ovien reunat, lokasuojakaaret sekä ovikarmit tiivisteiden alta ruosteessa. Käytin Vehossa, lähettivät reklamaation kuvien kera tehtaalle, ei ole tullut vielä vastausta. Aion vaatia kyllä tehtaan piikkiin korjaamista, tuollaiset vauriot eivät ole voineet syntyä kiveniskemistä kun iskemiä ei noissa kohdissa ole! Autoa on pesty käsin jatkuvasti, vahattu kunnon vahoilla 4-5 kertaa vuodessa. Silti tällaista -00 mallissa!!!


Taitaa olla melkein kaikissa autoissa ole sinkittyä peltiä nykyään? Ongelma on leikkauspinnat, ei niitä enään leikkauksen jälkeen uudelleen sinkitä. Samaten jotkun hitsaussaumat ym. voivat olla kovilla jollei niitä suojata erilaisilla tahnoilla.Benediktus kirjoitti:Ennustan, että MB ilmoittaa piankin aloittavan sinkityksen.
Sinkin paksuus vain sattuu olemaan Audilla paksumpaa kuin muilla. Linkissä on ruosalaisten tekemä tutkimus vuodelta 2001, dokkarissa sanotaan Audilla sinkityksen paksuudeksi 10um, kun esim c-mersussa 6-8um. Sinkki sitten syöpyy ajan kuluessa veke, 'uhrautuu' ennekuin pelti alkaa ruostua.
Hurrien ruostuvuustesti v 2001
Ei Suomessa
Taisi kaatua jonkun ruotsalaisen lehden tai muun instanssin "hirviväistössä". Eihän Suomessa ole varaa Mersuja turmella.SledgeHammer kirjoitti:Mersun A-sarja kaatui TM:n testeissä nousi kauhea haloo

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Lauantaisella autokauppakierroksella löysin jopa täysin puhtaankin W210 vm-98 (ajokilometrejä 380tkm, hintalappu 28t€).Kaikkiaan merkkiliikkeen esittelyssä oli seitsemän käytettyä väyrystä vm96-99.
Myyjä vaikutti hyvin agressiviselta, kun uskalsin kysellä W210 ruosteongelmista "ei sellaisia ole, ja jos olisi ne on hoidettu mersulla 30-vuoden ruostumattomuustakuuseen perustuen. Olisiko neljää autoa korjattu hänen tietämyksensä mukaan, mutta ongelma on vain etelän suolateiden autoissa ei pohjoisessa" tuli vastaus.
No meidän myyntipalvelu loppui lyhyeen..muiden kiireiden viedessä esittelijän,
kun aloimme tirkistellä ruosteita ovitiivisteiden alta.Näkyipä ruosteita takalokasuojan kaarissakin!
Myyjä vaikutti hyvin agressiviselta, kun uskalsin kysellä W210 ruosteongelmista "ei sellaisia ole, ja jos olisi ne on hoidettu mersulla 30-vuoden ruostumattomuustakuuseen perustuen. Olisiko neljää autoa korjattu hänen tietämyksensä mukaan, mutta ongelma on vain etelän suolateiden autoissa ei pohjoisessa" tuli vastaus.
No meidän myyntipalvelu loppui lyhyeen..muiden kiireiden viedessä esittelijän,
kun aloimme tirkistellä ruosteita ovitiivisteiden alta.Näkyipä ruosteita takalokasuojan kaarissakin!
Eikö audit mulahda sinkkialtaaseen sen jälkeen kun kori on leikattu, liimattu ja läjätty..? ainakin muistan nähneeni kuvan jossa 80 audin kori sukeltaa altaaseen peltivalmiina.Bf109 kirjoitti: Taitaa olla melkein kaikissa autoissa ole sinkittyä peltiä nykyään? Ongelma on leikkauspinnat, ei niitä enään leikkauksen jälkeen uudelleen sinkitä. Samaten jotkun hitsaussaumat ym. voivat olla kovilla jollei niitä suojata erilaisilla tahnoilla.
Ja audihan käyttää(ainakin käytti) kylmäsinkitystä, eikä mitään galvanointia tms.
Eikä audeja ruosteisia juuri olekaan, siis enää -87 jälkeen tehtyjä.
Myöskään uudempia(n.-90->) pösöjä ei juuri ruosteisia ole näkynyt.
Esim. 309:it ihmeen kovapeltisiä, vaikkakin auto muuten onkin niin perseestä kuin vain voi...
Tuosta linkissä olevasta dokkarista:Jarno.v kirjoitti: Eikö audit mulahda sinkkialtaaseen sen jälkeen kun kori on leikattu, liimattu ja läjätty..? ainakin muistan nähneeni kuvan jossa 80 audin kori sukeltaa altaaseen peltivalmiina. Ja audihan käyttää(ainakin käytti) kylmäsinkitystä, eikä mitään galvanointia tms.
Audin kynnyskotelo ja takalokasuoja on muotoiltu hyvin korroosioneston kannalta. Liitos on tehty peltitaitoksiin pistehitsauksen sijaan. Taitosten saumapinnat on tiivistetty liimalla hyvin ja näin estetty kuran ja
kosteuden pääsy saumoihin. Audissa on myös yksi parhaista ruosteenestokäsittelyistä, runsaasti vahaa kynnyskoteleloissa.
Käsittelystä oli mainittu myös Zn = Galvanoitu tai kuumasinkitty. Ei siis ole kylmäsinkitty, ainakaan vuosina 94-97.
Ei kuitenkaan Audikaan pelkkään sinkkiin luota, kun kerran pistehitsausta vältetään, samaten kuin laitetaan ruosteenestovahaa.
OT:
Täytyy sanoa, että äidilleni on osunut jonkinasteinen maanantaikappale. Hänellä on 100 Avant -93 ja pahojakin ruosteenalkuja löytyy. Sinkitys on ilmeisesti pettänyt pahasti, kun lommoista ne ruosteet eivät ainakaan ole lähteneet.Jarno.v kirjoitti: Eikä audeja ruosteisia juuri olekaan, siis enää -87 jälkeen tehtyjä.