kuva saastetta ton näkönen vehjes naapuri forumilla ollu juttua joskus ..
ja onhan se toi vara osa vehjeski joka lähtee varmaan ennen talvea romuihin ikävä kyllä kun on aivan ruosteeton kori
no niin tuli tässä mieleen että jos kertois auton historiaa autohan on oikeasti 300sel ja tuo varaosa auto on oikea 300sdl,
tämä käyttis on ollu täysin karvalakki malli eli edellinen omistaja on vaihtanut tekniikan ja kaikki siihen liittyvän.
minä olen sit vaihtanut sisustan kaikkine sähkö härpätimin (sähkö lasit,penkit yms , ja siinä samassahan tuli toi nahka sisusta .
nyt vast ikkää laitoin kaikki jarru osat uusiin ja seuraavaksi olis nuo apurunkojen puslat + pallo nivelet sekä toisen puolen taka laakeri+toisen puolen kynkän puslat mut näistähän selviää vaihtamalla ton koko taka kelkan kaikkineen
ps. moottori pitäs kans levhäyttää ku aika lailla alkanu naputtaan (männän tappi?)
siistinnäkönen.pirun hyvän värinen niin sisältä ku päältäki
kannattasko tuo varaosa auto leikkoa aivan palasiksi siis korjaus paloiksi jos kerta ruosteeton jos et ite tarvi nii varmasti sais myytyä.
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
tdt leka kirjoitti:siistinnäkönen.pirun hyvän värinen niin sisältä ku päältäki
kannattasko tuo varaosa auto leikkoa aivan palasiksi siis korjaus paloiksi jos kerta ruosteeton jos et ite tarvi nii varmasti sais myytyä.
no juu väri on omaankin mieleen vieläkö sais joskus maalautettua
toi varaosa auto on tuotu floridasta ja varmaan siitä syystä ruosteeton
on kyllä käynyt mielessä ainaki helmat ja muut sellaiset "ruostuvat osat " ottaa tuosta talteen
jokos kynkän nivel on vaihettu tuon takapalakin ostasin mutta on niin kaukana ettei toinna ostaa sitä, painaakin niin pirusti ja iso on kooltaan
apropoo takapuskurin alla olevat ilima räppänät kannattas otta talteen
itte otin koko taka kuluman kun oli vielä virheetön
myisikkö ton ilimastoinnin ropellin halavalla moottorineen
vaihoikko ne isot kumi puslat taka palkkiin (kuva)
mittasikko että oliko keskireikä keskellä kumia, itte mittasin ja toisessa kumissa oli keskireikä 3mm sivussa ja toisessa 1mm tollaset kun laittaa paikalleen niin taka-akseli jää vinoon ja auto kulukee kuin ajo koira
juuri kuvan kumit ovat vialliset palautettu muttei vastausta ole kuulunut eikä uusia kumeja tilalle
touhottaja kirjoitti:vaihoikko ne isot kumi puslat taka palkkiin
en vaan etu apurunkoihin reaktitangon takapään pallonivelet ja ne puslat apurungon ja korinväliin hmm..
en meinannu noita takapään kumeja vaihtaa ku ei näyttäny menneen miksikää..
tai siis en varmaan sittenkään vaihda taakse kuin tukivarret,siinähän tullee toiselle puolelle "uusi"laakeri ja toiselle puolelle ne tukivarrenpuslat nämähän siel on väleät
sit kun nämä on tehty pääsee moottorin kimppuun hakeen et mikä naputtaa niin vietävästi , suihkujen nokat testattu/tarkistettu ,
venttiilien nostajat on myös vaihdettu mut naputus senkun yltyy ei se varmaan voi olla ku männän tappi
touhottaja kirjoitti:vaihoikko ne isot kumi puslat taka palkkiin
en vaan etu apurunkoihin reaktitangon takapään pallonivelet ja ne puslat apurungon ja korinväliin hmm..
en meinannu noita takapään kumeja vaihtaa ku ei näyttäny menneen miksikää..
tai siis en varmaan sittenkään vaihda taakse kuin tukivarret,siinähän tullee toiselle puolelle "uusi"laakeri ja toiselle puolelle ne tukivarrenpuslat nämähän siel on väleät
sit kun nämä on tehty pääsee moottorin kimppuun hakeen et mikä naputtaa niin vietävästi , suihkujen nokat testattu/tarkistettu ,
venttiilien nostajat on myös vaihdettu mut naputus senkun yltyy ei se varmaan voi olla ku männän tappi
eihä siinä eessä mittään apurunkoo ole tarkotat varmaankin niitä etupään kynkän isoja niveliä, näitä
nuo on sitten ihana vaihtaa sillä nivelellä on sitten oma asento mihin se pitää laittaa, kato se asento ennen kun alat ottaa sitä niveltä siitä rungosta pois
eihän se naputus tuu vaan lootan vetolevystä
männän tappihan pittää sellasen jyhkeemmän äänen kun naputus
tulee mieleen se Uuno Turhapuro missä Sörsselsön sanoo Hartikaiselle, kun sillä on se ratti ja ohjaustanko kädessä, että "toivat tämän auton korjattavaksi"
Kyllä katottiin että nivelet on oikeassa asennossa. Tosin ne kääntyy joka suuntaan samanverran että sen puolesta ihan sama mihin asentoon ne laittaa.
Vesi urat on nivelessä ylhäällä ja alhaalla.
Oli kyllä naurettavan helppo nakki vaihtaa nuo nivelet noihin kynkkiin.
Kaikki on noista pelotellut joten osattiin vähän varautua mutta oisko tuossa menny juuri kokonainen tunti sopivien työkalujen mettästyksen kanssa, kun vaihoimma nuo kaikki.
Photobucketin paska ei näemmä toimi sitten ollenkaan... Ois noita kuvia jokunen tuosa...
Viimeksi muokannut Mika.T, Su 26.09.2010 11:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mika.T kirjoitti:Kyllä katottiin että nivelet on oikeassa asennossa.
Oli kyllä tosi helppo nakki vaihtaa nuo nivelet noihin kynkkiin.
Kaikki on noista pelotellut joten osattiin vähän varautua mutta oisko tuossa menny juuri kokonainen tunti kun vaihoimma nuo kaikki.
jaa, siellä olikin huippumies asentamassa, en olis asennoista jutellu mittään jos olisin tienny
juu helepothan ne on vaihtaa ja olen kans niitä muutaman vaihtanu
tehin siihen hommaan oikein työkalukki millä laitetaan uus nivel paikalleen
Tuo naputus kuuluu kutos pytystä. Loppuu nimittäin kun avaa suutinputkea.
Suutin vaihdettu, Ei vaikutusta,
Nostajat vaihdettu ei vaikutusta,
Esikammiokin näytti kyllä ihan terveeltä mitä siitä suuttimen reiästä nyt sattuu näkemään.
Edelleen naputtaa kun sylinteri saa polttoainetta. klok, klok, klok, klok, klok,
Yhdestä ex w126sta mulla meni vetolevyjä ja ne piti sellaista peltistä räminää.
Tuo naputus kuuluu kutos pytystä. Loppuu nimittäin kun avaa suutinputkea.
Suutin vaihdettu, Ei vaikutusta,
Nostajat vaihdettu ei vaikutusta,
Esikammiokin näytti kyllä ihan terveeltä mitä siitä suuttimen reiästä nyt sattuu näkemään.
Edelleen naputtaa kun sylinteri saa polttoainetta. klok, klok, klok, klok, klok,
Yhdestä ex w126sta mulla meni vetolevyjä ja ne piti sellaista peltistä räminää.
olekkos koittanu sillai että vaihat vaikka suuttimet keskenään ykkösen kanssa siirtyykö naputus eri kattilaan
olisko mahollista että koneeseen olis puonnu jotain vaikka hehkun tappi
mulla kun meni vetolevy niin se piti just tollasta klok ääntä
Tuo naputus kuuluu kutos pytystä. Loppuu nimittäin kun avaa suutinputkea.
Suutin vaihdettu, Ei vaikutusta,
Nostajat vaihdettu ei vaikutusta,
Esikammiokin näytti kyllä ihan terveeltä mitä siitä suuttimen reiästä nyt sattuu näkemään.
Edelleen naputtaa kun sylinteri saa polttoainetta. klok, klok, klok, klok, klok,
Yhdestä ex w126sta mulla meni vetolevyjä ja ne piti sellaista peltistä räminää.
olekkos koittanu sillai että vaihat vaikka suuttimet keskenään ykkösen kanssa siirtyykö naputus eri kattilaan
olisko mahollista että koneeseen olis puonnu jotain vaikka hehkun tappi
mulla kun meni vetolevy niin se piti just tollasta klok ääntä
suuttimia on vaihdettu keskenään ei muutosta ... toi vetolevy teoriakaan ei oikeen voi olla ku aukasee kutosen suutin putkea niin ääni pienenee
Tuo naputus kuuluu kutos pytystä. Loppuu nimittäin kun avaa suutinputkea.
Suutin vaihdettu, Ei vaikutusta,
Nostajat vaihdettu ei vaikutusta,
Esikammiokin näytti kyllä ihan terveeltä mitä siitä suuttimen reiästä nyt sattuu näkemään.
Edelleen naputtaa kun sylinteri saa polttoainetta. klok, klok, klok, klok, klok,
Yhdestä ex w126sta mulla meni vetolevyjä ja ne piti sellaista peltistä räminää.
olekkos koittanu sillai että vaihat vaikka suuttimet keskenään ykkösen kanssa siirtyykö naputus eri kattilaan
olisko mahollista että koneeseen olis puonnu jotain vaikka hehkun tappi
mulla kun meni vetolevy niin se piti just tollasta klok ääntä
suuttimia on vaihdettu keskenään ei muutosta ... toi vetolevy teoriakaan ei oikeen voi olla ku aukasee kutosen suutin putkea niin ääni pienenee
joo, näinhän se on oliskos sitten mahollista että venttiilin päällä jokin jumittas, jos ei niin menee männän puolelle
tännää töitte jälkeen tuli motuuri öljyt vaihdettua ja sit viel ilta puhteena oikealle tuo kynkkä ,
oli tuo asennus melko vaikeaa irrotteassa ne isot pultit mitkä menne runkoon jumahti ja se mutteri meni sielt palkin sisältä vituíks
noh sitten takasi laitossa meinas olla ensinnä toi reaktio tangon jengoille meno melko tappelemisessa ja sit ku se meni niin sit piti jollain ilveellä saada koko napaa noin 3cm eteenpäin, ei ollu kevyttä väännettävää ..
noh nytpä ne on laitettu loppupa kolinat kertaheitolla
käytin ässän leimalla ... eipä menny läpi mut ei ollu isosta kiini ku alapallo nivel väleä.... noh alkaapa olleen kohta timmi alusta ku on kohta kaikkki nivelet käyty läpi
niin tulihan tuo taka kynkkä vaihdettua oikeele puolelle... samalla meni iskariki "uusiksi" oli vain kummasti rikki tuo iskari kun sivuttais väliyyttä oli reilusti eikä menny pohjaan, jumahti johki puoleen välliin
janne_81_3 kirjoitti:käytin ässän leimalla ... eipä menny läpi mut ei ollu isosta kiini ku alapallo nivel väleä.... noh alkaapa olleen kohta timmi alusta ku on kohta kaikkki nivelet käyty läpi
niin tulihan tuo taka kynkkä vaihdettua oikeele puolelle... samalla meni iskariki "uusiksi" oli vain kummasti rikki tuo iskari kun sivuttais väliyyttä oli reilusti eikä menny pohjaan, jumahti johki puoleen välliin
eikös tuo alapallon vaihto homma ole ihan vaan maiskis juttu, uus pallo ja takasin leimalle
janne_81_3 kirjoitti:käytin ässän leimalla ... eipä menny läpi mut ei ollu isosta kiini ku alapallo nivel väleä.... noh alkaapa olleen kohta timmi alusta ku on kohta kaikkki nivelet käyty läpi
niin tulihan tuo taka kynkkä vaihdettua oikeele puolelle... samalla meni iskariki "uusiksi" oli vain kummasti rikki tuo iskari kun sivuttais väliyyttä oli reilusti eikä menny pohjaan, jumahti johki puoleen välliin
eikös tuo alapallon vaihto homma ole ihan vaan maiskis juttu, uus pallo ja takasin leimalle
Eihän se oo kun vanhan pullauttaa pois ja uuden puristaa paikoilleen. Nimimerkillä 123:seen ja 126:seen kesällä molemmat alapallot ilman kunnon työkaluja.
janne_81_3 kirjoitti:käytin ässän leimalla ... eipä menny läpi mut ei ollu isosta kiini ku alapallo nivel väleä.... noh alkaapa olleen kohta timmi alusta ku on kohta kaikkki nivelet käyty läpi
niin tulihan tuo taka kynkkä vaihdettua oikeele puolelle... samalla meni iskariki "uusiksi" oli vain kummasti rikki tuo iskari kun sivuttais väliyyttä oli reilusti eikä menny pohjaan, jumahti johki puoleen välliin
eikös tuo alapallon vaihto homma ole ihan vaan maiskis juttu, uus pallo ja takasin leimalle
Eihän se oo kun vanhan pullauttaa pois ja uuden puristaa paikoilleen. Nimimerkillä 123:seen ja 126:seen kesällä molemmat alapallot ilman kunnon työkaluja.