Kartza77 kirjoitti:Ehkä väärässä osiosa..mutta ongelmaan.
Käytin auton 4piste suuntauksessa, ja huomasivat että takaa se valojen säätösysteemi irti molemmista päisätä!?? minnekähän se kuuluu kiinni?
ja miten xeenonien kans tuo säätö systeemi?? tuoki katsastettu kuukaus sitte. meneekö se xenoneilla läpi? vai onko kikkailtava leima..
ja nuo camperit.. saako niitä millään kohilleen ku laskettu niin että maasta kaareen 63cm, eli mikä sarja tuossa silloin on? 18" 235/40 kumeilla..
Tosiaan ostin auton tuossa kuosissa.. eli ei tietoa mikä alusta
kiitos ja anteeksi..

Oliko sellanen noin 15 cm lätyskä tanko. Mulla oli toinen irti eli oli mennyt siitä nivelestä poikki. Oli varmaan osunut johonkin. Siellä näkyy mihin se menee kiinni. ota auto ylös uudestaan ja kato onko toisesta päästä katkennut. Mulla laitettiin nippusiteellä tilapäisesti kiini ja tilasin Veholta uuden säätötangon. Kesti viikon ennen kun tuli koska suomessa ei ollut ja hinta oli 20e. Vaihdoin sen itse. Se säätää Xenonvaloja painon mukaan. Eli jos katsastusinssi huomaa ton niin tulee hylky.
Se tulee sinne oikean takapyörän juureen jousituksen kohtaan ja toinen pää pikkasen keskemmälle sellaisen mötikän päähän mistä roikkuu sellanen vipu jossa on kaksi reikää. Mulla tuli ylempään reikään.
Oliko se tanko häippäissyt sieltä kokonaan? Siellä saattaa olla ne ruuviosat vielä kiinni joten ne pitää poistaa ennen kun laittaa uuden tilalle. Sinne käy 8 ja 10 kiintoavain ja miksei hylsykin toiseen päähään. Meinaa mullakin se roikkui toisen pään varassa. Huomasin sen ihan muussa yhteydessä. Sen virallinen nimi on: Xenon valojen säätötanko.

Sehän toimii niin kun sulla tulee painoa taakse tarpeeksi niin se säätää valoja alemmas ja päinvastoin. Ei toimi niin että kuopissa valot menis ees taas vaan viiveellä painon mukaan.

Vielä josko ton alustasydeemin takia se tanko on poistettu kokonaan??