Nyt se tempun teki, vituraatio räjäytti italiaanojen ( tai jonkun
vastaavan espanjoolon ) kyhäämän LENSI-merkkisen klasinnosto-
vaijeri-kierukka himmelinsä: vaijerit ensin moottorizydeemin alla
olevalla kelalla solmuun, hiertänyt ne piipin päreille, pilannut koko
muovikelan ja tuhonnut koko muovihässäkän. Mutta kun sekään
ei sille kelvottomalle riittänyt, riipi sitten vaijerit irti vielä sieltä
hissikiskojen päästäkin. Heh heh, kun taas alkaa naurattaa..
No, onneksi se nostopäässä oleva kiskolta toiselle menevä vaijeri
on sentään paikallaan ja ehjä, kun ei moottorilta kerran kulje -
vaikka ihmekös tuo olisi jos kyseinen Carlosi olis senkin rikkonu,
kekseliäs vehje kun kerran on.
Mutta asiaan, eli onks kukaan,koskaan, milloinkaan, ikinä, kajonnu
tollaseen hässäkkään? Eli MIHIN PERK.. hmm.. PIRSKATIN koloon
ne vaijerit jousineen siellä hissinkiskoilla liikkuvissa kilkuttimissa
oikein tulee, kun ei missään ole minkäänlaista paikkaa näkösällä?
Eipä siksi, että siellä oikein olisi tilaa paljon nähdäkkään, näppiä
vaan peliin ja peilillä autetaan, sano naisväki.. mutta ku tietäs.
Jossakin iivanan sivustolla oli kuvia, mutta olivat tietysti samat kuin
MB:n sivustolla EPC:ssä, koskas vanja kopioimatta mitään olis
osannu, ohan sekin nähty.. Mossessa BMW:n kone ja GAZ:n vanha
nokkamallin kuormuri ilmiselvä Studebaker yms. PRKKKL..
Että josko joku osais jotakin vihjettä antaa, voisin kokeilla vähän
niinkun tiedon varassa, tai ainakin alkaa väitellä.. Että kyrsiihän
se, kun kohta on koko ovi atomeina, eikä selvyyttä niin mitään!
Eli AaaAAaaAAAPPppPUUUuuUUUV--VVAHh!! AaPuuuVa!
Toinen vaihtoehto, että heivaan koko oven v---uun ja hajen uuden
romikselta, mutta ku ei niin kiinnostas, ku muuten on hyvä ja ehyt
ovi kaikkineen ja passattu kunnolla paikalleen, eikä ees mätä.
Romarilla vaan kun tuo ovi maksaa 400 - 500 eckeröä ja KL:ssä
nostinmoottori 200 eckeröötä, niin ero on jo aika hyvä. Mutta, mutta,
ne SAA.. saaplarin vaijerihimmelit, rissat sun muut.. mihin ne menee
ja.. Aijjuu, saako niitä ostaa ku Velholta, kun ovat kerran sieltä
nostimelta romuksi väännetyt - ja arvata sopii maksaako, mikäli ei
muualta saa. Kiva peli, oikein lottoarvonta koko kulkine.. Eikä ees
paljoa yli satatuhatta km takana, ei pitäs olla mersulle mitään juu.
Eihän se V---uta, mutta kyllähän se kyrsii!!
Kertokaas, jos jollakulla olis know-howta..
Vitt.. Vito W639 ja akkunahissi!! Onks kukaan, koskaan..
Vitt.. Vito W639 ja akkunahissi!! Onks kukaan, koskaan..
Voi isä p**sessä - käteen meni!!
Hajosi eilen myös repsikan puolelta ikkunan nostin, pieni muoviklipsi lohkesi johon vaijeri tulee kiinni, kaikki vaijerit oli sumpussa, sain ne suunnilleen paikalleen.
Mutta tuota muovilipsiä ei saa pelkästään, vaan pitää ostaa koko mekanismi vaijereineen, pystytankoineen ja moottoreineen. 246€ oli hinta paikallisella merkkiliikkeellä.
En kyllä vielä tilannut...
Mutta tuota muovilipsiä ei saa pelkästään, vaan pitää ostaa koko mekanismi vaijereineen, pystytankoineen ja moottoreineen. 246€ oli hinta paikallisella merkkiliikkeellä.
En kyllä vielä tilannut...
No nii, just näin..
Ei niitä paikkoja niille vaijereidenpäille ole vieläkään löytynyt, tosin
se moottorihärpäke on ainakin keloineen pakko hommata,voi ny..!!
Ja ne vaijeritkin kai on pakko, kun kerran on rusikoitu pahemman
kerran, toinen jopa katkes - aattelin että hitsaan siihen pikkasen
mutterin päähän, jotta kelpais sinne moottorin kelalle, mutta ei..
se aluperänen mutterinnäkönen olikin puristettu jostain ja kun sit
katkasin vaijerin ja koitin hitsata siihen "klunssin" päähän, niin se
vaijeri työnsi savua ja katos??
Koitin toistamiseen ja sama
laulu, ilmeisesti silumiinia - eli lehmän p:tä ja alumiinia? Virrat oli
koneessa kyllä tosi pienet, mutta turhaa tavaraa ovat..
Ikkunahissien päihin vois jotain ehkä vielä voida kyhätä, mutta
mitenkä ne himmelit sais sieltä ulos nätisti, kun tuntuu että koko
härpäkkeet on kasattu niin, että se oven sisäpuolen pelti on ensin
tällätty johonkin jigiin, sitten passattu se mekanismi siihen ja lopuksi
hitsattu kaiken kruunuksi pintapelti?!! Ei muuten, mutta kun vaikka
mitä yrittää, niin oikein mikään ei liiku pois tieltä, eikä kädet sovi
sitten mitään kautta, pää ei mahdu, eikä kunnon peilikään.. Että
osaa kyrsiä kunnolla, onneksi on keuhkoröörintulehdus, että saa
aikalisän, mutta kyllä se silti taustalla jyrää..
No, josko edes joku tietäs enemmän..
Ei niitä paikkoja niille vaijereidenpäille ole vieläkään löytynyt, tosin
se moottorihärpäke on ainakin keloineen pakko hommata,voi ny..!!
Ja ne vaijeritkin kai on pakko, kun kerran on rusikoitu pahemman
kerran, toinen jopa katkes - aattelin että hitsaan siihen pikkasen
mutterin päähän, jotta kelpais sinne moottorin kelalle, mutta ei..
se aluperänen mutterinnäkönen olikin puristettu jostain ja kun sit
katkasin vaijerin ja koitin hitsata siihen "klunssin" päähän, niin se
vaijeri työnsi savua ja katos??

laulu, ilmeisesti silumiinia - eli lehmän p:tä ja alumiinia? Virrat oli
koneessa kyllä tosi pienet, mutta turhaa tavaraa ovat..
Ikkunahissien päihin vois jotain ehkä vielä voida kyhätä, mutta
mitenkä ne himmelit sais sieltä ulos nätisti, kun tuntuu että koko
härpäkkeet on kasattu niin, että se oven sisäpuolen pelti on ensin
tällätty johonkin jigiin, sitten passattu se mekanismi siihen ja lopuksi
hitsattu kaiken kruunuksi pintapelti?!! Ei muuten, mutta kun vaikka
mitä yrittää, niin oikein mikään ei liiku pois tieltä, eikä kädet sovi
sitten mitään kautta, pää ei mahdu, eikä kunnon peilikään.. Että
osaa kyrsiä kunnolla, onneksi on keuhkoröörintulehdus, että saa
aikalisän, mutta kyllä se silti taustalla jyrää..

No, josko edes joku tietäs enemmän..
Voi isä p**sessä - käteen meni!!
Järjettömän helppo nakki, kunhan vaan sai orggis-osalaatikon
käteensä!! Ensinnäkin asiassa auttoi taas kerran vanha kunnon osien
tuoja/ purkaja eli Mersupurkamo E. Venetmäki. Mainostaa kyllä
purkaamoa, mutta nykyisin tekee jo huoltojakin ja onpa ottanut jo
asiakseen tuoda maahan pakujenkin osia. Lisäksi voin sanoa, että
hinnat ovat EDULLISEMMAT, kuin esim. KL-varaosilla.. hyvä näin!!
No, kyseinen himmeli siis tulee kouraan paketissa, johon kuuluu
moottori, vaijerikela, vaijerit, nostajan kiskot, tartuntatassut ( eli ne
kumitetut heebelit, jotka kiritään lasin alareunaan kiinni ) ja vieläpä
nostajan kiskot kaikkineen. Lisäksi kaikki tämä on kyhätty siihen
malliin, että vanhat roinat ovesta ulos ja uutta tilalle, eli kiskojen kiin-
nityspaikat kun löytyy
, niin ongelmaa ei juuri ole. Ainoa on
se perhanan vahvikelevy oven alalaidassa, se pitää saada tieltä pois,
ulos ei sitä kannata yrittää, mutta jotakin.. Sitetn vain nostaa lasi ylös
ja kiilata se sinne, kunnes kiskot ovat kohdillaan ja laskea alas, lo-
puksi kirrata pidiketassut lasiin ( älä nyt sitten innostu ) ja kasata
koko teelmys entiselleen, uusia muttereita ei tule kuin yläpäähän
kiskoihin, joten älä hukkaa vanhoja. Veivatahan noita vaijereita
vähän saa, mutta ajatusta kehiin ja silleen..
Pitää vielä koittaa saako sen uuden keksinnön ymmärtämään sitä
muistihommaa, ei oikein tunnu vielä toimivan ihan automaattinosto
tai -laskutoiminto, muuten on ihan OK!!
Ps. Vaijerisysteemi näyttää sopivan puolelta toiselle, mutta moottori
kääntyy pitimissään ympäri ja muut helut kanssa, joten mutteirt sun muut eivät ihan sitten sovi, kai senkin joku keksijä-Guru voi
toimimaan saada, onhan näitä..
käteensä!! Ensinnäkin asiassa auttoi taas kerran vanha kunnon osien
tuoja/ purkaja eli Mersupurkamo E. Venetmäki. Mainostaa kyllä
purkaamoa, mutta nykyisin tekee jo huoltojakin ja onpa ottanut jo
asiakseen tuoda maahan pakujenkin osia. Lisäksi voin sanoa, että
hinnat ovat EDULLISEMMAT, kuin esim. KL-varaosilla.. hyvä näin!!
No, kyseinen himmeli siis tulee kouraan paketissa, johon kuuluu
moottori, vaijerikela, vaijerit, nostajan kiskot, tartuntatassut ( eli ne
kumitetut heebelit, jotka kiritään lasin alareunaan kiinni ) ja vieläpä
nostajan kiskot kaikkineen. Lisäksi kaikki tämä on kyhätty siihen
malliin, että vanhat roinat ovesta ulos ja uutta tilalle, eli kiskojen kiin-
nityspaikat kun löytyy

se perhanan vahvikelevy oven alalaidassa, se pitää saada tieltä pois,
ulos ei sitä kannata yrittää, mutta jotakin.. Sitetn vain nostaa lasi ylös
ja kiilata se sinne, kunnes kiskot ovat kohdillaan ja laskea alas, lo-
puksi kirrata pidiketassut lasiin ( älä nyt sitten innostu ) ja kasata
koko teelmys entiselleen, uusia muttereita ei tule kuin yläpäähän
kiskoihin, joten älä hukkaa vanhoja. Veivatahan noita vaijereita
vähän saa, mutta ajatusta kehiin ja silleen..
Pitää vielä koittaa saako sen uuden keksinnön ymmärtämään sitä
muistihommaa, ei oikein tunnu vielä toimivan ihan automaattinosto
tai -laskutoiminto, muuten on ihan OK!!
Ps. Vaijerisysteemi näyttää sopivan puolelta toiselle, mutta moottori
kääntyy pitimissään ympäri ja muut helut kanssa, joten mutteirt sun muut eivät ihan sitten sovi, kai senkin joku keksijä-Guru voi
toimimaan saada, onhan näitä..

Voi isä p**sessä - käteen meni!!
Täällä yksi kohtalotoveri lisää, juuri äsken kuskinpuolen ikkunahissi hajosi. Auto on 3 vuotta vanha, ajettu alle 70tkm, takuuseen ei taida enää mennä..double kirjoitti:Eiköhän peijjakas mullaki hajonnu akkunahissi kuskin puolelta, viikonlopuksi mielenkiintoista ohjelmaa...
Kyllä mersut on vaan hyviä vehkeitä
