Tuulilasi ja ihmetys suuri. Normaali tarkistus SRL omassa luokassa 700 000 euroo. Pitkä kuus-satanen sen reipas parisataa. Mutta mitä wittua amg 12-pyttysestä kutiteltua 612 heppaa ja hintaa yli 300 000 eurro.. Menee meikän älyn yli.
Ekaa kertaa tällä foorumilla kyseenalaistin nää hepat aikaa
sittem., aiheella Ässän historia
Ei saatana nyt karkaa mopo käsistä mersulla: Jos kaikki lamporkinit.ferrarit.porsset jää jalkoihun tehojen puolesta.
Voisin veikata että 10 vuoden päästä isoimman ässän tehot on noin tonni heppoja ja sitä ei kukaan kyseenalaista. Se on normaalia kun pitkä kuus-satanen vääntää 1500NM alle kahen tonnin kieroksilla.. ARHH
Hevosvoimat kohti taivasta
Tästä heppojen määrästä päästään taas tähän ns. ympäristöystävällisyyteen. Onhan se hyvä, että uusi iso ässä kulkee matka-ajossa puolella sylintereistä ja kulutus on sitten suhteellisen vähäistä, mutta käytännössä kaikki autonvalmistajien luontoystävällisyys ja polttoaineen pihistys on ihan huuhaata. Miksei kulutusta oikeasti pienennetä, vaan aina vain lisätään tehoja?
Jos otetaan vaikka esimerkiksi uusi Toyota Prius, matkakulutus 4,2 litraa sataselle jollain hybridisysteemillä, niin eikös se loppujen lopuksi kuulosta aika naurettavalta, jos kotiviritetyllä turbolla meikäläisen pystylamppu vei alle 7 litraa matkassa n. 110 km/h vauhdissa? Esim. ilmanvastuskerroin yms. muukin kulutukseen vaikuttava asia ja kulutuksen mukamas pienentämiseksi tehty "insinöörien"
työ eroaa aika paljon kotiviritetyssä ekopystärissä ja Priuksessa. Ja esim. A 160 CDI:n maantiekulutus on 3,9 litraa pelkällä dieselmoottorilla. Jotenkin tuntuu koko hybridihurskastelu aika turhanpäiväiseltä, jos ei ole jotain oikeasti mullistavaa tehty.
Jos otetaan vaikka esimerkiksi uusi Toyota Prius, matkakulutus 4,2 litraa sataselle jollain hybridisysteemillä, niin eikös se loppujen lopuksi kuulosta aika naurettavalta, jos kotiviritetyllä turbolla meikäläisen pystylamppu vei alle 7 litraa matkassa n. 110 km/h vauhdissa? Esim. ilmanvastuskerroin yms. muukin kulutukseen vaikuttava asia ja kulutuksen mukamas pienentämiseksi tehty "insinöörien"

Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial