ja viton murheellinen tarina jatkuu...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jarrutan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 281
Liittynyt: To 29.09.2005 11:20
Paikkakunta: Turku

ja viton murheellinen tarina jatkuu...

Viesti Kirjoittaja jarrutan »

Elikkä ensiongelmien ratkettua hehkun vaihdolla auto toimi moitteettomasti pari viikkoa kunnes tänään iloisin mielin mökille menossa ollessani auto sammui kesken ajon eikä sano enää mitään. Akussa on virtaa, startti toimii, sahasi hienosti kun konehuoneen puolelta koitti mutta käyntiin ei lähtenyt. Virrat päälle laittaessa kaikki valot syttyy normaalisti PAITSI hehku. Se ei edes vilahda ja avaimella käynnistäessä ei tapahdu yhtään mitää...elääkö tuo mun hieno uusi työauto jotain omaa elämäänsä???
Auto on -00 2,2

Perkele mä sanon sen kanssa.
W126 300 SE -91
VITOn prutku

EX-W126 500SEC -81
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Mitää en näistä railivehkeistä ymmärrä, mutta eikö tuo viittaa ajonestoon...?
jarrutan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 281
Liittynyt: To 29.09.2005 11:20
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja jarrutan »

vanttom kirjoitti:Mitää en näistä railivehkeistä ymmärrä, mutta eikö tuo viittaa ajonestoon...?
Munkin mielestä. Mikä sen vaan aiheuttaa ja millä saa pois?
W126 300 SE -91
VITOn prutku

EX-W126 500SEC -81
nemb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: To 03.09.2009 15:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja nemb »

ettei'olis'se'yj-rele..väyrysessä'ainaki'teki'just'samaa:S
W906 315cdi -08 520tkm ja kovaa mennää 176hp 390nm
Lolvo v70 2.5t
Ex;
S203 270cdiA Avantgarde -05
w124 300d turbotettu
jarrutan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 281
Liittynyt: To 29.09.2005 11:20
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja jarrutan »

nemb kirjoitti:ettei'olis'se'yj-rele..väyrysessä'ainaki'teki'just'samaa:S
Tuolla näkyi ainakin jotain releitä penkin alla, onko niitä muualla?
Onko rele entinen vai voiko tuon "kuitata" jostain ja alkaisi toimimaan taas?
Eikö nuo jollai mittareilla näe mikä vika voisi olla kyseessä?
Löytyykö Turusta päin joku jolla olisi kyseisiä vehkeitä?
W126 300 SE -91
VITOn prutku

EX-W126 500SEC -81
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Unohda se väyrysen rele toistaiseksi ja pistä hakusanaksi ajonesto / vito, jos sillä löytyisi apuja. Vitot ja väyryset on vähän erilaisia sähköiltään
:roll:

Oliko muuten se vaihdettu hehku rikki, mietin vain miksi se tuli hetkeksi kuntoon, vai oliko se vain sattumaa.

Laskeeko akkujännite liikaa kun startataan ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
jarrutan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 281
Liittynyt: To 29.09.2005 11:20
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja jarrutan »

Juu siis oli yksi hehku oli pimiä eikä meinannut lähteä kylmällä käyntiin, mutta nyt siis ihan eri ongelma...

Vaikea tuosta jännitteestä sanoa. Avaimesta ei starttaa ollenkaan.
Konehuoneen puolelta annoin startista virtaa herätteelle jolloin startti toimi normaalisti muttei käyntiin lähtenyt. Täytyy tuo jännitehomma tarkastaa vielä.
W126 300 SE -91
VITOn prutku

EX-W126 500SEC -81
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Niin joo, se ei siis edes yritä...eihän tämä vain ollut automaatti ? (automaatti ei starttaa kuin P asennossa, eli jos se kytkin kenkkuaa jne. mutta ei se selitä sammumista vauhdista).

En muista oliko tässä jotain ajonestoon liittyviä ledejä jossakin tai pystyikö tekemään jotain temppuja ajoneston suhteen...
Lisää tietoa: www.skg.fi
jarrutan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 281
Liittynyt: To 29.09.2005 11:20
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja jarrutan »

veskola kirjoitti:Niin joo, se ei siis edes yritä...eihän tämä vain ollut automaatti ? (automaatti ei starttaa kuin P asennossa, eli jos se kytkin kenkkuaa jne. mutta ei se selitä sammumista vauhdista).

En muista oliko tässä jotain ajonestoon liittyviä ledejä jossakin tai pystyikö tekemään jotain temppuja ajoneston suhteen...
Manuaali on, ettei ole siitä kiinni..täytyypi varmaan vaan hinata jollekki joka osaapi jotaiun tehdä...
kiitoksia kuitenkin...
W126 300 SE -91
VITOn prutku

EX-W126 500SEC -81
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Minkälainen toi virtalukko on näissä raili-vitoissa...? Kai sekin voi rikki mennä kun kerran kaikki muukin.... :shock:
jarrutan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 281
Liittynyt: To 29.09.2005 11:20
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja jarrutan »

vanttom kirjoitti:Minkälainen toi virtalukko on näissä raili-vitoissa...? Kai sekin voi rikki mennä kun kerran kaikki muukin.... :shock:
Juu tätäki epäilin kyllä, muttei jaksanut arpoa enää kun kerran työauto on.
Hinattiin huoltoon. Palaillaan kun setä kertoo missä mättää.
W126 300 SE -91
VITOn prutku

EX-W126 500SEC -81
Vastaa Viestiin