Kannattaaako vaihtaa Mondeo -06 2,0i farkku Mb 200c farmar.?
Kannattaaako vaihtaa Mondeo -06 2,0i farkku Mb 200c farmar.?
Onko kellään kokemuksia molemmista autoista, onko niissä isoja eroja, muuta ko , että mersu on vähän kalliimpi. Minusta Mondeo on toiminut hienosti, on ihan hyvä ajaa, kulutus tahtoo olla ison puoleista 7-8 L. Olen katellut bensa MB farkkua käytettyä, mut niitä on vähän myynnissä. mulla on noita km/ v tulee n, 10000_15000. Edellinen autohan mulla oli Mb.
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Joo, kaikissa koeajoissahan moititaan mersun ohjauksen tunnottumuutta/palauttamattomuutta sekä monitoimiviiksee (ei niin, sulla on ollu mersu, ei se sitten oo ongelma
)
Ja eikös jos täältä tulee kyselemään, niin oletusvastaus on että vaihda! Foorttifoorumilla taas toisinpäin.
Noin näppituntumalta sanoisin että cee on hitusen pienempi tiloiltaan kuin mondo (ei sillä että noin uutta mondeoo oisin ajanu...)?
Ei se kulutus varmaan yhtään pienempi oo 200 kompuralla, tehdas kun lupaa 13.8/7/9.5 L/100km 203-koppaselle (180 kompressor voi olla hivenen tuota pieniruokasempi)

Ja eikös jos täältä tulee kyselemään, niin oletusvastaus on että vaihda! Foorttifoorumilla taas toisinpäin.
Noin näppituntumalta sanoisin että cee on hitusen pienempi tiloiltaan kuin mondo (ei sillä että noin uutta mondeoo oisin ajanu...)?
Ei se kulutus varmaan yhtään pienempi oo 200 kompuralla, tehdas kun lupaa 13.8/7/9.5 L/100km 203-koppaselle (180 kompressor voi olla hivenen tuota pieniruokasempi)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Voortti ei oo auto ja piika ei oo ihminen MUTTA maailma tarvitsee esikuvia ! Vaikkakin tuskimpa modeon ja jonkun muovimersun laadussa on mitään eroa.On ollut monta foordia.
Viimeksi muokannut GMB, Ke 29.09.2010 22:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tein itse ja säästin
-
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
- Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki
Voorttin omistajat pääsevät suoraan taivaaseen, maan päällä on kärsitty riittävästi. Ruokakunnassa on ollut 37 vuoden aikan 1.6 L Cortina, 1.6 L Taunus, Sierra 2.0 L, Scorpio 2.0L ja Sierra 2,0 L sekä pikkuveljellä 1.6 brassi Escort, 1.4 saksan Escort ja 2.0 i Sierra farmari. Itse en ole ostanut yhtään Fordia enkä nykyään ainakaan sumujen saarilla tehtyä Toyotaa 2000 luvun Avensiksella paljon laadullisia yhtenäisyyksiä 70 luvun Cortinaan.
Koeaja mersu, mittaile tilat ja jos se tuntuu että täyttää tarpeesi ota pois kuljeksimasta. Jos auto on tarkoitettu käyttöautoksi teet tarpeelliset pienet/suuret korjaukset ja tiedät arviolta kuinka monta huoletonta kilometriä on luvassa yhteisellä taipaleella
Koeaja mersu, mittaile tilat ja jos se tuntuu että täyttää tarpeesi ota pois kuljeksimasta. Jos auto on tarkoitettu käyttöautoksi teet tarpeelliset pienet/suuret korjaukset ja tiedät arviolta kuinka monta huoletonta kilometriä on luvassa yhteisellä taipaleella
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
syvällä kokemuksen rintaäänellä.
mondeo on noin 10krt parempi ajaa kuin c-mersu
mondeo on noin 1,3krt suurempi sisätiloiltaan.
mondeo on noin 2,7krt ruosteisempi kuin mersu
mondeo on noin 1,2krt halvempi kuin mersu
FORD = FIKS OOR RIPÖÖR DEILI.....
itsellä ollut mondeoita kaksi (ensimmäinen ja viimeinen, samassa autossa)
ostin 2001 uuden 2002 mallin ja pidin 5vuotta....liukkaasti myyntiin 180tkm ajettuna.
mondeo on valitettavasti helvetin hyvä auto ajaa ja tilaa on E mersun verran, mutta ruostuu....
edelleenkin esim. nykyinen E w210 ei pärjää millään tasolla ajo-ominaisuuksissa mondeolle...mutta on vaan julmetusti parempi kuin mondeo.
en osaa ihan tarkkaan speksata miksi, näin vaan on.
tai no osaan pari asiaa kertoa, penkit on paremmat ja varusteita hintaan nähden enempi....hiljaisempikin mersu on.
mondeo on noin 10krt parempi ajaa kuin c-mersu
mondeo on noin 1,3krt suurempi sisätiloiltaan.
mondeo on noin 2,7krt ruosteisempi kuin mersu
mondeo on noin 1,2krt halvempi kuin mersu
FORD = FIKS OOR RIPÖÖR DEILI.....

itsellä ollut mondeoita kaksi (ensimmäinen ja viimeinen, samassa autossa)
ostin 2001 uuden 2002 mallin ja pidin 5vuotta....liukkaasti myyntiin 180tkm ajettuna.
mondeo on valitettavasti helvetin hyvä auto ajaa ja tilaa on E mersun verran, mutta ruostuu....
edelleenkin esim. nykyinen E w210 ei pärjää millään tasolla ajo-ominaisuuksissa mondeolle...mutta on vaan julmetusti parempi kuin mondeo.
en osaa ihan tarkkaan speksata miksi, näin vaan on.
tai no osaan pari asiaa kertoa, penkit on paremmat ja varusteita hintaan nähden enempi....hiljaisempikin mersu on.
Opel, "weird lieben autos"....
Ehkä hyvä olisi itsellä selvittää ensin miksi haluaisit vaihtaa fordin mersuun ??
Kirjoituksestasi sain sen kuvan että fordin polttoaineenkulutus voisi olla syysi vaihtoon ?
Jos näin , niin ei bensamersu kulje vähemmällä,mutta yleensä tunneperäiset syyt perustellaan järkisyillä .
Kirjoituksestasi sain sen kuvan että fordin polttoaineenkulutus voisi olla syysi vaihtoon ?
Jos näin , niin ei bensamersu kulje vähemmällä,mutta yleensä tunneperäiset syyt perustellaan järkisyillä .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
mun mielestä ei kannata liikaa selvitellä, jos alkaa oikeen uskoon omiin selvityksiin niin sitä voi päätyä proletaarien kulkineisiin äkkiä.sportsman kirjoitti:Ehkä hyvä olisi itsellä selvittää ensin miksi haluaisit vaihtaa fordin mersuun ??
Kirjoituksestasi sain sen kuvan että fordin polttoaineenkulutus voisi olla syysi vaihtoon ?
Jos näin , niin ei bensamersu kulje vähemmällä,mutta yleensä tunneperäiset syyt perustellaan järkisyillä .
eli julkisten käyttäjäksi.
auto vaihtoon vaan...turha on murehtia mitään ei saa mukaan kun lähtö tulee...käärinliinoissa ei ole taskuja!
Opel, "weird lieben autos"....
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
jyrki.k kirjoitti:en vaihtaisi c-sarjan koirankoppiin.....
sinällään ihan ok kommentti mutta, kyllä mun mielestä noi nätit parikymppiset hennot 45kg tytöt on huvittava näky tuaregin, rangen jne ratissa...
pari pvää sitten tuli vastaan joku jenkkimöhköfanttimaasturi ja ratin takaa näkyi vähän otsatöyhtöä.
itsekin olen sitä mieltä että pienet autot ei kiehdo mutta pakko se on uskoa että aina ei iso auto ole tarpeen...joku pitää siitä että auto on ns. kompakti!.
totta sekin että ainakin itselleni (päärynämallinen vartalo) c-mersu on liian pieni....mutta me nyt vaan ei tiedetä alkuperäisen kysyjän "kokoa"...
joten hänen on itse päätettävä autonsa mittasuhteet.
Opel, "weird lieben autos"....
Kuten todettua - makuasia. Itselläni oli ennen nykyistä S210 270 CDI:tä kaksi mondeota - ensin bensa sitten diesel. Mielestäni nykyinen mese on noin 10* ajo-ominaisuuksiltaan parempi. Viime aikoina on tosin välillä tullut jotain ihme kohtauksia ja on pitänyt käydä koeajamassa tuliterää Mondeota aina samalla lopputuloksella - lähes 300 tkm ajettu MB on ajomukavuudeltaan aivan eri maailmasta kuin uusi voorti. Uusi V70 D3 Volvo oli kyllä jo lähes yhtä hyvän tuntuinen kuin 10 vuotta vanha mese.W210 E420 kirjoitti: edelleenkin esim. nykyinen E w210 ei pärjää millään tasolla ajo-ominaisuuksissa mondeolle...mutta on vaan julmetusti parempi kuin mondeo.
Kysyjän alkuperäiseen kysymykseen vastatakseni oman mielipiteeni - osta MB mutta unohda C-sarjalaiset ja osta E-sarjalainen niin tilatkin riittää.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
kyllä.Risto L kirjoitti:Kuten todettua - makuasia. Itselläni oli ennen nykyistä S210 270 CDI:tä kaksi mondeota - ensin bensa sitten diesel. Mielestäni nykyinen mese on noin 10* ajo-ominaisuuksiltaan parempi. Viime aikoina on tosin välillä tullut jotain ihme kohtauksia ja on pitänyt käydä koeajamassa tuliterää Mondeota aina samalla lopputuloksella - lähes 300 tkm ajettu MB on ajomukavuudeltaan aivan eri maailmasta kuin uusi voorti. Uusi V70 D3 Volvo oli kyllä jo lähes yhtä hyvän tuntuinen kuin 10 vuotta vanha mese.W210 E420 kirjoitti: edelleenkin esim. nykyinen E w210 ei pärjää millään tasolla ajo-ominaisuuksissa mondeolle...mutta on vaan julmetusti parempi kuin mondeo.
Kysyjän alkuperäiseen kysymykseen vastatakseni oman mielipiteeni - osta MB mutta unohda C-sarjalaiset ja osta E-sarjalainen niin tilatkin riittää.
itse vertaan mondeon ja mersun kohdalla ohjausta ja alustaa....onhan mondeo kuin mikroauto verrattuna mersun ohjaukseen ja alustaan.
uusi velka70 ei sytytä ollenkaan ajo-ominaisuuksiltaan eikä vanhakaan....molemmat huolimatta mondeon lavetista todella haljuja ajettavia, ja velka70 on jotenkin ahtaan tuntuinen kuskin paikalta...sanomatta takapenkiltä corollan kokoluokkaa.
makuasioita kuten sanoit, siksi varmaan noita autoja on erilaisia.
ps.esim. audillani (a3 tdi 150hv) pesee amg e mersun ahvenistolla varmaan 5-10sekunnilla....ajelin kymmen kunta kierrosta M5:en perässä kiusaamassa...joten ohjattavuus on kohdallaan esim. audissa ja mondeossa.
Viimeksi muokannut LopenUupunut, To 30.09.2010 20:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Opel, "weird lieben autos"....
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
samaa ongelmaa W210 235/40-18 renkailla...kuin känninen kyykäärme.RH kirjoitti:W169 215/45-17 -renkain on myös melkonen mikroauto. On jo menossa, kun vasta suunnittelee kääntävänsä. oikeastaan aika muikea ajettava.W210 E420 kirjoitti: itse vertaan mondeon ja mersun kohdalla ohjausta ja alustaa....onhan mondeo kuin mikroauto verrattuna mersun ohjaukseen ja alustaan.
ei ehdi ajatella ja menee jo arvottuun suuntaan....


niin, kuitenkin voin lämpimästi suositella mersua..edelleenkin.
ajan itsekin mersulla enkä todellakaan pakosta, ihan omasta halusta ja olen ollut tyytyväinen.
Opel, "weird lieben autos"....
Eihän tuo Ahvenisto kaikkein nopeimpia ratoja ole mutta silti en kyllä ensimmäisenä löisi vetoa 150hv Audin puolesta kun vastassa on AMG. Hmmm... Tosin jos kyseessä onkin viime vuosituhannelta oleva Mersu mutta mutta en sittenkään...W210 E420 kirjoitti: ps.esim. audillani (a3 tdi 150hv) pesee amg e mersun ahvenistolla varmaan 5-10sekunnilla....ajelin kymmen kunta kierrosta M5:en perässä kiusaamassa...joten ohjattavuus on kohdallaan esim. audissa ja mondeossa.
C220d T 4-Matic
ps.esim. audillani (a3 tdi 150hv) pesee amg e mersun ahvenistolla varmaan 5-10sekunnilla....ajelin kymmen kunta kierrosta M5:en perässä kiusaamassa...joten ohjattavuus on kohdallaan esim. audissa ja mondeossa.[/quote]
Eh...tota..mnjaa. Uskoo kuka uskoo, minen usko
Eh...tota..mnjaa. Uskoo kuka uskoo, minen usko

E220cdi-14
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
nyt kannattaa mennä sinne apparalle ajelemaan....voin parikin tojota starlettia (n.150hv) speksata jotka muuten meni m5:sta oikealta ja vasemmalta ohitse.mol kirjoitti:Eihän tuo Ahvenisto kaikkein nopeimpia ratoja ole mutta silti en kyllä ensimmäisenä löisi vetoa 150hv Audin puolesta kun vastassa on AMG. Hmmm... Tosin jos kyseessä onkin viime vuosituhannelta oleva Mersu mutta mutta en sittenkään...W210 E420 kirjoitti: ps.esim. audillani (a3 tdi 150hv) pesee amg e mersun ahvenistolla varmaan 5-10sekunnilla....ajelin kymmen kunta kierrosta M5:en perässä kiusaamassa...joten ohjattavuus on kohdallaan esim. audissa ja mondeossa.
ahvenistolla ei teholla ole kovinkaan merkitystä (no on tietysti kun kyseessä oikeat kilpa-autot slickseillä), lähinnä auton painolla ja ohjattavuudella...no vähän pitää olla pokkaa kun paiskoo mutkiin.
audilla pitää vaihtaa tasan kaksi kertaa vaihdetta 3-4....jarrutukset voi jättää huomattavasti myöhemmälle kuin isoilla lohmoilla.
valitettava totuus ja niin karusti moni tehopelin omistaja kokenut...
tota rataa on tullut ajettua niin paljon läpi ja että jokaisen patin radassa muistaa jo ulkoa....
äkkiseltään monesta näyttää että joku jää siellä toiselle kun katsoo pääkatsomon kohdalta pääsuoraa ja varikon mutkaa...näyttää että tehokas auto tulee nopeammin mutta se kevyempi tulee siinä mutkassa jo "rinnalle" ja radan takaosalla pääsee helposti esim. pikkuaudilla ison m5:en rinnalle...
ikävä ratahan se on ison auton kannalta ja esim. alastaro jne on sitten jo toinen juttu....niissä ei pärjää pitkien suorien ja loivien mutkien takia alitehoisella autolla.
sinne sitten vetämään amg:llä 1.31,45 aikoja...
omalla eemelillä luulen aikojen apparalla jäävän tuonne 1.45 tienoille?
en itseasiassa edes tuolla norsulla viitsi mennä kokeilemaan, ajatuksissa on ollut monesti mutta järki sanoo ei...
Opel, "weird lieben autos"....
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 60
- Liittynyt: Ti 24.07.2007 22:01
- Paikkakunta: Vihti
-
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
- Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki
Re: Kannattaaako vaihtaa Mondeo -06 2,0i farkku Mb 200c farm
Onko tarkoitus ajaa ihan pientä taajama ajoa vai painaa isollatiellä muutama satakilometriä kerrallaan? Vedetäänkö kärryä vai onko takaloosteriin pakattu tavaraa niin että vetokoukku raapii asfalttia? Kulutuslukema on ihan normaali jos on lyhyttä ajoa tai tavaraa paljon. Maantie ajossa kesänopeuksilla pitäisi pyöriä 7 l/100 km:lle +-0,3 ja talvinopeuksilla noin 6 - 7 l/100 km:lle ja ka. kulutus jossain + 7,5 l /100km:lle. Nämä perustuivat 7 vuoden ajeluun 2.0 4d (150 hv/bensiini) avensiksella. Tuskin mersulla pääset alle tuon esittämäsi kulutuksen ellet osta dieseliä mutta kannattaako se tuolla kilometrimäärällä. Jos syyt ovat kuljetuskapasiteetti, toimintavarmuus etc niin varmasti mersu puoltaa paikkaansa. Jos koeajossa mb tuntuu autolta joka miellyttää niin ota se. Se on oma maailmansa. Muuten mondeo vs. C:n T-malli vertailu on ontuvaa niiden suunnittelufilosofiassa on eroa kuin yöllä ja päivällä tai astrologialla ja astronomialla missä neljä ensimmäistä kirjainta sanoissa ovat samoja. Mondeo on kansanauto ja mb on oikea auto tämän huomaa kun rupea katselemaan pieniä yksityiskohtia varsinkin kun autolle on kertynyt kilometrejä riittävästi.tapve kirjoitti:Onko kellään kokemuksia molemmista autoista, onko niissä isoja eroja, muuta ko , että mersu on vähän kalliimpi. Minusta Mondeo on toiminut hienosti, on ihan hyvä ajaa, kulutus tahtoo olla ison puoleista 7-8 L. Olen katellut bensa MB farkkua käytettyä, mut niitä on vähän myynnissä. mulla on noita km/ v tulee n, 10000_15000. Edellinen autohan mulla oli Mb.
Minulla on ollu c-sarjan farmari mersu. C220td malli.
Vaikka se oli laiska ja pieni niin sillä matkusti 2 aikuista 3 lasta ja piikeli 2 viikon kesälomareissun asuntovaunun kanssa ihan mukavasti. No tosin ilman asuntovaunua olis sit pitäny olla peräkärry että ois saanu kaikki tavarat mukaan
Kolme vuotta ajelin sillä (60tkm) ja olin täysin tyytyväinen autoon.
Mondeota ei oo ollu, farmari taunus kylläkin.... ei siitä sen enempää
Vaikka se oli laiska ja pieni niin sillä matkusti 2 aikuista 3 lasta ja piikeli 2 viikon kesälomareissun asuntovaunun kanssa ihan mukavasti. No tosin ilman asuntovaunua olis sit pitäny olla peräkärry että ois saanu kaikki tavarat mukaan

Kolme vuotta ajelin sillä (60tkm) ja olin täysin tyytyväinen autoon.
Mondeota ei oo ollu, farmari taunus kylläkin.... ei siitä sen enempää
jarskak kirjoitti:Minulla on ollu c-sarjan farmari mersu. C220td malli.
Vaikka se oli laiska ja pieni niin sillä matkusti 2 aikuista 3 lasta ja piikeli 2 viikon kesälomareissun asuntovaunun kanssa ihan mukavasti. No tosin ilman asuntovaunua olis sit pitäny olla peräkärry että ois saanu kaikki tavarat mukaan
Kolme vuotta ajelin sillä (60tkm) ja olin täysin tyytyväinen autoon.
Mondeota ei oo ollu, farmari taunus kylläkin.... ei siitä sen enempää
Kiitti kaikille vastauksista!! Talvi ku on tulossa, niin se mikä Mondeossa on huonoa, niin se on selvästi kylmempi auto kuin entinen mersu. Tai ainakin lämpiää hitaammin ja isommilla kierroksilla pysyy lämpimänä yli -30 asteen pakkasilla. Tosin olihan mesessä selvästi isompi patakin..
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic