Loppuipa tuossa ennakkon varottelematta virta akusta. Kummallista on, että latauksen merkkivalo antanut minkäänlaista ennakkovaroitusta asista, ihmettelin vaan kun ABS:n merkkivalo alkoi palamaan ja hetken päästä ratio sammui ja sitten arvasinkin miten käy kun koneen sammutaa...eipä edes naksahtanut...
Varmaankin latausjärjestelmän perusturvallisuus järkkyi kun viikko sitten tuli vanhalle akulle tunnit täyteen ja ostin uuden 100 Ah:n pakkauksen. Ilmeisesti vanha laturi joutui liian koviin hommiin...
Onkohan tuossa muuta tehtävissä kun laturi irti ja vaihto-osan ostoon? Pystyykö sitä vikaa paikallistamaan "kotikonstein" yleismittarilla mittailemalla (jos vaikka ei tarvitsisi vaihtaa koko latauslaitosta)?
Onkos hyviä vinkkejä vaihto-operaatioon?
W 124 wirta wähissä
W 124 wirta wähissä
W 168 170 Cdi -99
ex. W 124 200D -90
ex. W 124 200D -90
Voipi olla hiilet kaikki, ne tulee säätimen mukana eikä ole kallis paketti, kympin pari.
Kahdella ruuvilla laturin takapäässä kiinni.
Jos vaihdat säätimen, tarkista samalla ettei liukurenkaat, joihin hiilet vastaa, ole kovin urilla tai peräti puhki.
Jos vika ei ole hiilissä, vaihtolaturi on halpa - reilu 100 €.
Laturin vaihtaminen on helppoa - 1 mutteri ja 2 ruuvia.
Kahdella ruuvilla laturin takapäässä kiinni.
Jos vaihdat säätimen, tarkista samalla ettei liukurenkaat, joihin hiilet vastaa, ole kovin urilla tai peräti puhki.
Jos vika ei ole hiilissä, vaihtolaturi on halpa - reilu 100 €.
Laturin vaihtaminen on helppoa - 1 mutteri ja 2 ruuvia.
wiimax.fi