Rattien vaihtokelpoisuus
Rattien vaihtokelpoisuus
Ostin SLK R170 -98:n Ratti on sileä (todelliset kilsat lienee enemmän kuin mittarissa) ja ajattelin sen vaihtaa vähemmän käytettyyn, jos löydän sopivan ja sopivaan hintaan. Airbagi vanhasta uuteen.
Mistä malleista voi ratin tuohon ottaa? Ebayta kun katselee, niin vaikuttaisi siltä, että mallit R129, W170, W202, W203 ja W208 ainakin voisivat olla sopivia luovuttajaehdokkaita (vielä kun oppisin nuo tunnistamaan).
Ja vielä jos saisi hyvät ohjeet jostain ko. operaatioon.
Hashimoto
Mistä malleista voi ratin tuohon ottaa? Ebayta kun katselee, niin vaikuttaisi siltä, että mallit R129, W170, W202, W203 ja W208 ainakin voisivat olla sopivia luovuttajaehdokkaita (vielä kun oppisin nuo tunnistamaan).
Ja vielä jos saisi hyvät ohjeet jostain ko. operaatioon.
Hashimoto
http://cgi.ebay.de/Mercedes-Lenkrad-Air ... 35acc8819c
Tuon näköinen siinä ainakin alunperin kuuluu olla, ollut SLK:n lisäksi CLK:ssa ja r129:ssä.
Mahtaakos muuten SLK:ssa olla nahkaratti vakiona, sehän näyttää sileältä jo vähäisilläkin kilometreillä
Tuon näköinen siinä ainakin alunperin kuuluu olla, ollut SLK:n lisäksi CLK:ssa ja r129:ssä.
Mahtaakos muuten SLK:ssa olla nahkaratti vakiona, sehän näyttää sileältä jo vähäisilläkin kilometreillä

230 C 1978
Moi !
Vähän samanlaista ongelmaa Viton vm.2004 (W639) ratin kanssa.
Mulla on lähtenyt "ratin pehmuste" yläreunasta irti "liimauksesta" eli se
pyörii.
Mikähän ratti kävis tohon Vitoon jos vaihtais airbagin vanhasta.
Onko ko. toimenpide itse tehtävissä vai onko vaara saada airbag silmille ?
T:Foku
Vähän samanlaista ongelmaa Viton vm.2004 (W639) ratin kanssa.
Mulla on lähtenyt "ratin pehmuste" yläreunasta irti "liimauksesta" eli se
pyörii.
Mikähän ratti kävis tohon Vitoon jos vaihtais airbagin vanhasta.
Onko ko. toimenpide itse tehtävissä vai onko vaara saada airbag silmille ?
T:Foku
Vito 111CDI-2,7/34K pitkä
Automaatti
Vm. 2004
***************************************
Suzuki GSX-R 1000 K4
Automaatti
Vm. 2004
***************************************
Suzuki GSX-R 1000 K4
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 25
- Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:23
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Rattien vaihtokelpoisuus
Täältä löytyy jonkinlaiset ohjeet. Rekisteröitymällä saat myös kuvat näkyviin. http://www.benzworld.org/forums/r170-sl ... wheel.htmlhashimoto kirjoitti: Ja vielä jos saisi hyvät ohjeet jostain ko. operaatioon.
Vaihtaessa on hyvä olla kaveri mukana, yksin on hankalaa pitää ratista kiinni ja samalla vääntää pulttia auki (rattilukkoa vastaan ei kannata vääntää). Kannattaa katsoa tarkkaan kohdistusmerkit, kun laitat uutta rattia paikalleen. Ratin kiinnityspultti pitäisi kiristää 80nm:iin.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
muistaakseni w210 korjauskäsikirjassa lukee että johdot pitää irroittaa niin ja niin ja akun navat ensin irti....airbagin johtimet irroitetaan niin ja niin....eli ainakin siihen on ohje olemassa kuinka ratti irroitetaan ihan itse koska joissakin malleissa pitää irroittaa mittariston polttimoiden vaihdon yhteydessä.foku kirjoitti:Moi !
Vähän samanlaista ongelmaa Viton vm.2004 (W639) ratin kanssa.
Mulla on lähtenyt "ratin pehmuste" yläreunasta irti "liimauksesta" eli se
pyörii.
Mikähän ratti kävis tohon Vitoon jos vaihtais airbagin vanhasta.
Onko ko. toimenpide itse tehtävissä vai onko vaara saada airbag silmille ?
T:Foku
ja eihän se silmille ainakaan irroitusvaiheessa jos ei pidä lärviään edessä...

ps.ratin pultti lähtee parhaiten pulttipyssyllä...siitä se vaikeus vasta alkaa...kuinka se tulee kiilan muotoisesta tapista ulos...
joskus haisusta irroittaessa kopautin siihen rattiputkeen vasaralla ja irtos niin...mersussa en ehkä uskaltais tehdä sitä...
Opel, "weird lieben autos"....
Tuopa se mietityttää kokematonta/tietämätöntä. Nahasta en ole varma, mutta on siinä ainakin ompeleet ja nahkaa muistuttavaa kuviota siellä missä sitä on jäljellä. Kovasti on silestone jo 130 tkm vaiheilla. Mutta jos vanh.. eikun viisaammat sanoo, että tuo on normaalia, niin mitäpä tässä sitten turhia vaihtelemaan.Marko M kirjoitti:Mahtaakos muuten SLK:ssa olla nahkaratti vakiona, sehän näyttää sileältä jo vähäisilläkin kilometreillä
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 25
- Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:23
- Paikkakunta: Helsinki
SLK:ta ei ole tainnut saada ilman nahkarattia (ainakin Saksan myyntiesitteissä se mainitaan vakiovarusteeksi jo v. 1996). Jos ratin väri/pinta ei ole selvästi jostain kohtaa kulunut (selviä värieroja tai kulumia) tai vaalea nahka niin hankalasti likaantunut, ettei sitä saa putsattua, en ainakaan itse lähtisi rattia vaihtamaan.
Sanoisin ettei tuossa ole mitään epänormaalia, sen vaan kuuluu olla sellainenhashimoto kirjoitti:Tuopa se mietityttää kokematonta/tietämätöntä. Nahasta en ole varma, mutta on siinä ainakin ompeleet ja nahkaa muistuttavaa kuviota siellä missä sitä on jäljellä. Kovasti on silestone jo 130 tkm vaiheilla. Mutta jos vanh.. eikun viisaammat sanoo, että tuo on normaalia, niin mitäpä tässä sitten turhia vaihtelemaan.Marko M kirjoitti:Mahtaakos muuten SLK:ssa olla nahkaratti vakiona, sehän näyttää sileältä jo vähäisilläkin kilometreillä

230 C 1978
Musta ja ehjä on.humppakuutio kirjoitti:Jos ratin väri/pinta ei ole selvästi jostain kohtaa kulunut (selviä värieroja tai kulumia) tai vaalea nahka niin hankalasti likaantunut, ettei sitä saa putsattua, en ainakaan itse lähtisi rattia vaihtamaan.
Lähinnä tässä taitaa olla kyse itsensä huijaamisesta, jos tuohon operaatioon alkaa (eli ajan muka uudemmalla kuin ajankaan...)

Re: Rattien vaihtokelpoisuus
Tein edullisemman ja nopeamman ratkaisun ... pehmuste ongelmaan ....
Ostin injektioruiskun apteekista maksoi noin 0,5€ ja ruiskutin sillä 6€ arvoisen liimatuubin ratinpehmusteen sisään...
Pyörittelin hieman jotta liima leviää ja vetäsin erkkaria laastariksi yön ajaksi ja ...avot eipä pyöri enää pehmuste..
Ostin injektioruiskun apteekista maksoi noin 0,5€ ja ruiskutin sillä 6€ arvoisen liimatuubin ratinpehmusteen sisään...
Pyörittelin hieman jotta liima leviää ja vetäsin erkkaria laastariksi yön ajaksi ja ...avot eipä pyöri enää pehmuste..