W203 automaattilaatikko
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 26
- Liittynyt: Ma 27.09.2010 16:31
- Paikkakunta: Tampere
W203 automaattilaatikko
Morjes!
Uutena tuttavuutena 2002 vuoden C270 CDI farkku automaatilla. Ajettu 150tkm. Toimii kuin saksalainen auto, mutta tänään teki temput.
Ajelin maalta kotiin ja traktori tuli eteen. Köröttelin sen perässä kunnes hyvä ohituspaikka. Lämä tiskiin ja hieman sai vauhtia lisää, mutta sitten laatikko ei löytänyt enää seuraavaa vaihdetta ja ikäänkuin oli vapaalla. Kaasuun vastasi kyllä, mutta vauhtia ei ollut.
Sen verran oli ehtinyt kiihtyä, että pääsin traktorin ohi ja omalle kaistalle. Sitten kaasu irti ja laatikko N:n kautta takaisin D:lle. Koko ajan oli D-päällä tähän asti. Sitten se arpoi jonkun vaihteen päälle ja matka jatkui.
Sitten kokeilin samaa täyskaasukiihdytystä eri nopeuksista, mutta samaa oiretta ei tullut enää vaan auto kiihtyi kuten se tuolla koneella kiihtyy.
Muuten laatikko vaihtaa mielestäni melko huomaamattomasti ja tarkasti kaikillä vaihteilla. Mitään vikailmoitusta se ei ainakaan näyttöön antanut, mutta tietokoneen päässä se ei ole vielä käynyt.
Auton ostin käytettynä Laakkoselta Tampereelta viime viikolla ja lähestyin myös heitä tämän tiimoilta. Katsotaan mitä sanovat tuosta. Melko vaarallinen oire, jos ohittamaan on lähdössä ja veto loppuu yllättäen.
Ajatuksia kokeneilta?
-Mikko
Uutena tuttavuutena 2002 vuoden C270 CDI farkku automaatilla. Ajettu 150tkm. Toimii kuin saksalainen auto, mutta tänään teki temput.
Ajelin maalta kotiin ja traktori tuli eteen. Köröttelin sen perässä kunnes hyvä ohituspaikka. Lämä tiskiin ja hieman sai vauhtia lisää, mutta sitten laatikko ei löytänyt enää seuraavaa vaihdetta ja ikäänkuin oli vapaalla. Kaasuun vastasi kyllä, mutta vauhtia ei ollut.
Sen verran oli ehtinyt kiihtyä, että pääsin traktorin ohi ja omalle kaistalle. Sitten kaasu irti ja laatikko N:n kautta takaisin D:lle. Koko ajan oli D-päällä tähän asti. Sitten se arpoi jonkun vaihteen päälle ja matka jatkui.
Sitten kokeilin samaa täyskaasukiihdytystä eri nopeuksista, mutta samaa oiretta ei tullut enää vaan auto kiihtyi kuten se tuolla koneella kiihtyy.
Muuten laatikko vaihtaa mielestäni melko huomaamattomasti ja tarkasti kaikillä vaihteilla. Mitään vikailmoitusta se ei ainakaan näyttöön antanut, mutta tietokoneen päässä se ei ole vielä käynyt.
Auton ostin käytettynä Laakkoselta Tampereelta viime viikolla ja lähestyin myös heitä tämän tiimoilta. Katsotaan mitä sanovat tuosta. Melko vaarallinen oire, jos ohittamaan on lähdössä ja veto loppuu yllättäen.
Ajatuksia kokeneilta?
-Mikko
Mikko Aaltonen
Tampere
Tampere
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Meni saman kaltaiseen tilaan kuin olisi vappala?
ja kun käytti vappan kautta niin siinäkohtaa kun otti taaskiini oli vauhtia ~50 tai alle?
ja kun käytti vappan kautta niin siinäkohtaa kun otti taaskiini oli vauhtia ~50 tai alle?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 26
- Liittynyt: Ma 27.09.2010 16:31
- Paikkakunta: Tampere
Juu, kuin olisi ollut vapaalla. Kierrokset kyllä nousi, kun painoi kaasua mutta liikettä ei tullut yhtään lisää.
Sitten ilmeisesti tule veto takaisin muutaman kymmenen sekunnin kuluttua, oli vähän aktiviteettia ohjaamossa. Vissiin laski alle 50kmh ja taas veti kuten ennen "vapaata". Yritin samanlailla saada vikaa aikaiseksi loppumatkalla, mutta silloin se kiihtyi kuten pitikin.
-Mikko
Sitten ilmeisesti tule veto takaisin muutaman kymmenen sekunnin kuluttua, oli vähän aktiviteettia ohjaamossa. Vissiin laski alle 50kmh ja taas veti kuten ennen "vapaata". Yritin samanlailla saada vikaa aikaiseksi loppumatkalla, mutta silloin se kiihtyi kuten pitikin.
-Mikko
Mikko Aaltonen
Tampere
Tampere
Mulla auto samalla tekniikalla, ja melkeen samalla lailla on tehny. Lisäksi laatikko menee vikatilaan kun kakkosella ajaa hiljaa ja painaa kaasun pohjaan. Kokeileppa huvikses ajaa kakkosella pienillä kierroksilla ja lämä tiskiin. Älä kuitenkaan kickdownia paina ettei 1 mene päälle. Jos vaikka olis sama vika kun mulla 

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 26
- Liittynyt: Ma 27.09.2010 16:31
- Paikkakunta: Tampere
Vaikuttaa samanlaiselta. Oletko mitään tehnyt asian eteen selvityksiä? Taitaisi olla ensimmäinen tempaus katsoa öljyn väri laatikosta ja vaihtaa öljyt, huuhdella sekä suodatin vaihtoon.S202 kirjoitti:Mulla auto samalla tekniikalla, ja melkeen samalla lailla on tehny. Lisäksi laatikko menee vikatilaan kun kakkosella ajaa hiljaa ja painaa kaasun pohjaan. Kokeileppa huvikses ajaa kakkosella pienillä kierroksilla ja lämä tiskiin. Älä kuitenkaan kickdownia paina ettei 1 mene päälle. Jos vaikka olis sama vika kun mulla
Jääköhän noista vikamuistiin mitään tietoa? Voihan siellä olla joku anturivika toisena vaihtoehtona. Kai joku osaa lukea nuo laatikon vikakoodit, jos sellaisi syntyy.
Ja kolmas taitaa olla se laatikon vaihto. Onkohan kukaan vaihdattanut/korjauttanut, niin tietäisi vähän hintaluokkaa.
-Mikko
Mikko Aaltonen
Tampere
Tampere
Älä tee laatikolle mitään, jos aiot säilyttää kuluttajasuojan Laakkosen taholta siihen.
Pelkkä öljynvaihtokin kotioloissa saattaa riitauttaa asian.
Jos vikaa ilmenee, niin liike on velvollinen hoitamaan sen.
Pelkkä öljynvaihtokin kotioloissa saattaa riitauttaa asian.
Jos vikaa ilmenee, niin liike on velvollinen hoitamaan sen.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 26
- Liittynyt: Ma 27.09.2010 16:31
- Paikkakunta: Tampere
Juu, tarkoitus on katsoa Laakkosen reaktio tuohon ensi viikolla. Varta vasten kysyinkin siitä asiakassuojasta, kun kauppoja hierottiin. Toinen juttu on, että miten ja kuinka laajasti se toteutuu.Esa H. kirjoitti:Älä tee laatikolle mitään, jos aiot säilyttää kuluttajasuojan Laakkosen taholta siihen.
Pelkkä öljynvaihtokin kotioloissa saattaa riitauttaa asian.
Jos vikaa ilmenee, niin liike on velvollinen hoitamaan sen.
Saa nähdä tuleeko tästä Karpon ohjelmaan tarina.

Mikko Aaltonen
Tampere
Tampere
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Jos on vielä myyjän takuuta tms muuta ulkopuolista rahaa tulossa jostain niin heti vaan kuntoonAaltospoika kirjoitti:Juu, kuin olisi ollut vapaalla. Kierrokset kyllä nousi, kun painoi kaasua mutta liikettä ei tullut yhtään lisää.
Sitten ilmeisesti tule veto takaisin muutaman kymmenen sekunnin kuluttua, oli vähän aktiviteettia ohjaamossa. Vissiin laski alle 50kmh ja taas veti kuten ennen "vapaata". Yritin samanlailla saada vikaa aikaiseksi loppumatkalla, mutta silloin se kiihtyi kuten pitikin.
-Mikko
(syy miksi tekee noin laatiko ei kestä siinä tilanteesa tapahtuvaa väänön nousua"tai sen ohjaus luulee että ei kestä" ja vapautta pakat että ei tulisi enemppä vaurioita, syitä sille on jokunen
huonot öljyt, johdinlevyssä olevat nopeusanturit(nopeita vaihtaa, muuta yleensä aiheutta myös muita oireita, risteykses lähtiessä kaasu pohjaan ja vaihtaa vaan kakkoselle)
"kitkalevy pakat" kuluneent, pito niistä häviää kerralla(eikä ota ennän kiinni ennen kuin pyörintä nopeus on sopiva)myös huono öljy tekeetätä
niiden pidon menetystä aiheutta myös päittäis välyslaakerin kuluneisuus(välys kasva pakka löystyy ja pito katoaa)
sitten vielä mahdoliset sähkö viat mihin kuulu mainittu johdinlevy,
ohjainlait(harvemmin kuvatun kaltaista vaivaa)
ennen reklamaatiota ei voi tehdä muuta kuin korkeinttan katsoa vikakoodit jossain *:rila (ja siitäkään ei kannatta mainita)Aaltospoika kirjoitti: Vaikuttaa samanlaiselta. Oletko mitään tehnyt asian eteen selvityksiä? Taitaisi olla ensimmäinen tempaus katsoa öljyn väri laatikosta ja vaihtaa öljyt, huuhdella sekä suodatin vaihtoon.
Jääköhän noista vikamuistiin mitään tietoa? Voihan siellä olla joku anturivika toisena vaihtoehtona. Kai joku osaa lukea nuo laatikon vikakoodit, jos sellaisi syntyy.
Ja kolmas taitaa olla se laatikon vaihto. Onkohan kukaan vaihdattanut/korjauttanut, niin tietäisi vähän hintaluokkaa.
-Mikko
mikä onkin sitten se ensimäinen juttu jos sitä lähtee selvittämään
tosta tapahtumasta jää kyllä koodi talteen
(sieltä löytty koodi ainakin pyörimis nopeus antureista"johdin levy" minmi mitä sille tekke on uudet öljyt , putsari johdin levy, tepselin reikäläpivienti, ja samalla vielä turbinin lukkoventiili)
vian saa yleensä uusiutumaan kun vaikka rampista lähtee kiihdyttämään suht rauhalisesti väänättämällä mahdolisimman isolla vaihteella koko ajan siinä rajoilla että ei vaihda pienempää
takuu kunnostetuja laatikoit 24kk/100tkm saa saksasta ~1600€
korjautkset riipuu pikasen uusitavien osien määrästä, ainakin somerolla päin ovat tullet kuntoon...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 26
- Liittynyt: Ma 27.09.2010 16:31
- Paikkakunta: Tampere
Moro!
Laakkosen mielestä se on vanhan laatikon omituisuus. My ass, ihan kuten olettaa saattoi. Ja kaikki vikamuistin luvut tms menee omaan piikkiin tämän hetken mielipiteen mukaan.
Mutta taidan kuitenkin käydä luetuttamassa sen vikamuistin ja saavat samalla tarkistaa öljyn värin ja määrän. Pitää sitten sen jälkeen miettiä mitä tekee. Onneksi on 6kk vastuuaika myyjällä kuitenkin, mutta oletettavasti laatikon pitää olla ihan paskana ennenkuin reaktioita tapahtuu.
Tarkkaillaan tilannetta. Onko muuten noita osaavia vikakoodin lukijoita ja tulkitsijoita Tampereen alueella kenenkään tiedossa? TeamF40 on mun jenkkejä ja muita tutkinut enemmän tai vähemmän tuloksekkaasti...
-Mikko
Laakkosen mielestä se on vanhan laatikon omituisuus. My ass, ihan kuten olettaa saattoi. Ja kaikki vikamuistin luvut tms menee omaan piikkiin tämän hetken mielipiteen mukaan.
Mutta taidan kuitenkin käydä luetuttamassa sen vikamuistin ja saavat samalla tarkistaa öljyn värin ja määrän. Pitää sitten sen jälkeen miettiä mitä tekee. Onneksi on 6kk vastuuaika myyjällä kuitenkin, mutta oletettavasti laatikon pitää olla ihan paskana ennenkuin reaktioita tapahtuu.
Tarkkaillaan tilannetta. Onko muuten noita osaavia vikakoodin lukijoita ja tulkitsijoita Tampereen alueella kenenkään tiedossa? TeamF40 on mun jenkkejä ja muita tutkinut enemmän tai vähemmän tuloksekkaasti...
-Mikko
Mikko Aaltonen
Tampere
Tampere
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Tampereesta en tiedä...
Niitä kun ei ole edes joka merkki liikeesä
Niitä kun ei ole edes joka merkki liikeesä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
ei mitenkään harvinaista(sohlo päitäisvälys laakeri pakat ei pysy kiinniAki P kirjoitti:Ja pari muutakin vastaavaa 270cdi:tä tiedossa. Syynä niissä oli luultavasti laatikon sisällä oleva päittäisvälys. Vikakoodia epälooginen välitys tms..
varsinkaan, jos ajeltu huonoilla/väärilä öljyillä
(ja herja mikä siitä tulee on yleensä jotain ton suuntaista mitä Aki P kirjoiti)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Ihme nössöjä. Kuluttaja-asiamiehen juttusille ja sanot ettet halua itse enää asioida liikkeen kanssa jos ei huvita.
Ei pidä taipua jos kuluttajasuojalaki on selkeästi kuluttajan puolella virheasioissa.
Ei pidä taipua jos kuluttajasuojalaki on selkeästi kuluttajan puolella virheasioissa.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Ahaa kiitos tiedosta!! Eli mulla on tuossa kakkosessa vikaa eli se ei ilmeisesti kestä vedättää pieniltä kierroksilta. Ja vikaakoodeina tosiaankin "ei sallittu välityssuhde" ja joku signaali epälooginen tms. Mikä näistä 270:stä sen laakerin syö? Joku tekovika vai glykoliAki P kirjoitti:Ja pari muutakin vastaavaa 270cdi:tä tiedossa. Syynä niissä oli luultavasti laatikon sisällä oleva päittäisvälys. Vikakoodia epälooginen välitys tms..

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
yksi syy on ainakin huonot/väärät öljytS202 kirjoitti:Ahaa kiitos tiedosta!! Eli mulla on tuossa kakkosessa vikaa eli se ei ilmeisesti kestä vedättää pieniltä kierroksilta. Ja vikaakoodeina tosiaankin "ei sallittu välityssuhde" ja joku signaali epälooginen tms. Mikä näistä 270:stä sen laakerin syö? Joku tekovika vai glykoliAki P kirjoitti:Ja pari muutakin vastaavaa 270cdi:tä tiedossa. Syynä niissä oli luultavasti laatikon sisällä oleva päittäisvälys. Vikakoodia epälooginen välitys tms..
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 26
- Liittynyt: Ma 27.09.2010 16:31
- Paikkakunta: Tampere
Auto on tuotu Italiasta 2008 ja ainakin huoltokirjassa on Luigi Macaronin leimat huolloista. Tosin tuo ei nyt mitään takaa sen suuremmin.
Perjantaiksi on varattu vikakoodinluku ja katsotaan mitä se antaa. Jos sieltä tulee jotakin ehdotelmia korjauksiin, niin saman tein lampsin Laakkoselle nivaskan kanssa. On ainakin kättä pidempää, niin parempi keskustella kuin omapohjaisten kokemusta pohjalta.
Ja jos siltä näyttää, niin pitää laittaa kuluttaja-asiamies hommiin. Itse ei jaksa autojobbareiden kanssa vääntää montaa viikkoa.
-Mikko
Perjantaiksi on varattu vikakoodinluku ja katsotaan mitä se antaa. Jos sieltä tulee jotakin ehdotelmia korjauksiin, niin saman tein lampsin Laakkoselle nivaskan kanssa. On ainakin kättä pidempää, niin parempi keskustella kuin omapohjaisten kokemusta pohjalta.
Ja jos siltä näyttää, niin pitää laittaa kuluttaja-asiamies hommiin. Itse ei jaksa autojobbareiden kanssa vääntää montaa viikkoa.
-Mikko
Mikko Aaltonen
Tampere
Tampere
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Varmasti tulee(toden näköisesti 2-3) jos on asiansa osaava testaaja
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Laatiko öljy
Öljy purkista kun löytty luokitus MB236:10 tai MB236:14
molempia löytyy esim motonetistä
molempia löytyy esim motonetistä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 26
- Liittynyt: Ma 27.09.2010 16:31
- Paikkakunta: Tampere
Moro!
Vähän päivitystä tähän tapahtumasarjaan.
Vikakoodeja oli kaksi laatikon osalla näillä oireilla:
P220A = kierroslukujen vertailu tunnistimien Y3/6n2 ja Y3/6n3 välillä ei ole uskottava.
P2500 = Vaihteistossa on ei-sallittu välityssuhde.
Eli vaihteiston elektronisen ohjauksen vika ( automaattivaihteiston johdinlevy viallinen)
Nämä olivat käyneet päällä ja tallentuneet. Lisäksi oli vakavana sähköisen lisälämmittimen koodi:
P1664-008 = Automaattinen sähköinen lisälämmitin, virtakatkos.
Lisäksi oli polttimoista yms ilmoituksia, joita ei oltu kuittailtu polttimon vaihdon jälkeen. Lisäksi muutamia alijännitehälyjä.
Vehon arvio kustannuksista töineen/osineen laatikon ja lisälämmittimen suhteen noin 2000e. Tästä Laakkonen korvaa 70% ja minä 30% (max 600e, jos tulee lisätöitä. Kirjallinen sopimus tuosta). Viat korjataan Tampereen Veholla ensi viikolla.
Lisäksi olivat Laakkosella huomanneet vaihtoautotarkastuksessa, että polttoainepumppu oli räävitty paikoilleen. Se pumppu, joka on moottorin päässä. Se olisi pitänyt vaihtaa ennen luovutusta, mutta se osa oli tullut vasta tällä viikolla sinne ja he vaihtoivat sen tänään.
Tosin auto jäi viikonlopun yli sinne, kun puuttui o-renkaita eikä Laakkonen löytänyt hyllystä sopivia. Vissiin eka mersuremppa niillä.
Näin tällä kertaa. Mersu kestävä laatuauto?
-Mikko
Vähän päivitystä tähän tapahtumasarjaan.
Vikakoodeja oli kaksi laatikon osalla näillä oireilla:
P220A = kierroslukujen vertailu tunnistimien Y3/6n2 ja Y3/6n3 välillä ei ole uskottava.
P2500 = Vaihteistossa on ei-sallittu välityssuhde.
Eli vaihteiston elektronisen ohjauksen vika ( automaattivaihteiston johdinlevy viallinen)
Nämä olivat käyneet päällä ja tallentuneet. Lisäksi oli vakavana sähköisen lisälämmittimen koodi:
P1664-008 = Automaattinen sähköinen lisälämmitin, virtakatkos.
Lisäksi oli polttimoista yms ilmoituksia, joita ei oltu kuittailtu polttimon vaihdon jälkeen. Lisäksi muutamia alijännitehälyjä.
Vehon arvio kustannuksista töineen/osineen laatikon ja lisälämmittimen suhteen noin 2000e. Tästä Laakkonen korvaa 70% ja minä 30% (max 600e, jos tulee lisätöitä. Kirjallinen sopimus tuosta). Viat korjataan Tampereen Veholla ensi viikolla.
Lisäksi olivat Laakkosella huomanneet vaihtoautotarkastuksessa, että polttoainepumppu oli räävitty paikoilleen. Se pumppu, joka on moottorin päässä. Se olisi pitänyt vaihtaa ennen luovutusta, mutta se osa oli tullut vasta tällä viikolla sinne ja he vaihtoivat sen tänään.
Tosin auto jäi viikonlopun yli sinne, kun puuttui o-renkaita eikä Laakkonen löytänyt hyllystä sopivia. Vissiin eka mersuremppa niillä.
Näin tällä kertaa. Mersu kestävä laatuauto?
-Mikko
Mikko Aaltonen
Tampere
Tampere
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Pahasti vaikutta siltä että luistaa...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 26
- Liittynyt: Ma 27.09.2010 16:31
- Paikkakunta: Tampere
Juu, nuo ovatkin Vehon ja Laakkosen välisiä hintoja. Oletettavasti kustannukset olisi pienemmät, jos kävisi muualla. Tuli kyllä melko moni kohtainen hinta-arvio ja jokaiselle nippelille ja avaimenväännölle oli oma hinta.
Olivat tarkistaneet öljytkin laatikosta ja ne oli ihan normaalin väriset ja määrä oli hyvä. Ei havaittavaa luistoa normaalin ajon aikana, mitä mun persedyno kertoo. Voi tosin olla, että se dyno ei ole vielä konfattu Mersulle.
Ja jos ei tuolla tokene, niin sitten jatketaan korjauksia Laakkosen piikkiin. Mun saldoraja tulee tuolla täyteen. =)
-Mikko
Olivat tarkistaneet öljytkin laatikosta ja ne oli ihan normaalin väriset ja määrä oli hyvä. Ei havaittavaa luistoa normaalin ajon aikana, mitä mun persedyno kertoo. Voi tosin olla, että se dyno ei ole vielä konfattu Mersulle.
Ja jos ei tuolla tokene, niin sitten jatketaan korjauksia Laakkosen piikkiin. Mun saldoraja tulee tuolla täyteen. =)
-Mikko
Mikko Aaltonen
Tampere
Tampere