kuvaa nimittäin tuolta peräpäästä. Ajattelin tuossa rapsauttaa omasta hylsystä koko peräosan helmasta lukkopeltiin uusiksi, kun tulee paljon helpommaksi (ja ajan kanssa halvemmaksi) kun lähteä korjaamaan esim. takavalojen reunuksien ruostevaurioita. Takalokarit ja kaaret tuntuvat olevan kovaa tavaraa, mutta esim. antennin reikän hitsaan umpeen..
Solexin temppuilu tyhjäkäynnillä hermostuttaa sen verran, että tarkoitus olisi etsiä ja kunnostaa M110 K-jetillä tuon M123:n tilalle..
Mutta olipa mainioita kuvia! Nimenomaan tuollaisia sitä kaipaa, välillä on mukavaa nähdä mitä auto on "syönyt", ja mitä vaiheita se on käynyt lävitse ollakseen nykykunnossa. Ei kun kuvia vaan lisää!
Ja nyt mie menen nukkumaan...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Juuh. Tere tulemast klaaniin tummaan.
Opettavaisia kuvia nuo korjausotokset. Taisi olla jokunen tekijämieskin mukana, kun perästä kaiketi tuli ihan suora ja siisti. On nimittäin kuulemani / näkemäni perusteella jokseenkin v-maista (lue: taitoa ja malttia vaativaa) touhua rakentaa perää uusiksi pikku paloista, kun autossa ei varsinaista "runkokehikkoa" ole -- sellaista, minkä päälle noita peltikuoria voisi y ksi kerrassaan niittailla.
Timo K:lle vielä sen verran, että mieti toki rauhassa sitä peltiremppaa. Tietty on vaarallista autoa näkemättä neuvoa toista tekemisissään, mutta ymmärtääkseni noita peräosan melko suoria ja melko piiloon jääviä peltejä paikkaa sentään aika paljon sillä vaivalla, mikä menee koko peräpeilin uudelleen sovittamiseen, semminkin kun tarvikepellit ovat joskus mitä ovat. Tämä siis ei ilonpilauksena, vaan nimimerkillä "erästäkin W115:n peräremppaa seuranneena".
Uskomatonta muuten, miten paljon listat ja ritilät tekevät autoa "valmiin näköiseksi".
Kiitokset Silverille ja Aku P:lle toivotuksista, onhan näitä tällaisia sivuja jo tullut kaivattua
Menihän siinä sovittamisessa aikaa, varsinkin kun joutui vetämään pitkän päittäissauman tuon C-pylvään alapuolelle (kylkipala kun menee niin kattopellin kuin lasin alapellinkin alle )
Eniten pelkäsin, että koriin olisi vielä jäänyt jännitteitä kolarin ja oikaisuvedon seurauksena, jotka laukeaisivat perän purkamisen yhteydessä, minkä takia rakensin kuvissa näkyvän telineenkin.
Aku P kirjoitti:Timo K:lle vielä sen verran, että mieti toki rauhassa sitä peltiremppaa. Tietty on vaarallista autoa näkemättä neuvoa toista tekemisissään, mutta ymmärtääkseni noita peräosan melko suoria ja melko piiloon jääviä peltejä paikkaa sentään aika paljon sillä vaivalla, mikä menee koko peräpeilin uudelleen sovittamiseen, semminkin kun tarvikepellit ovat joskus mitä ovat. Tämä siis ei ilonpilauksena, vaan nimimerkillä "erästäkin W115:n peräremppaa seuranneena".
Niin kyllähän tuossa omassa projektissa riittäisi pelkkä takahelman vaihto, mutta näyttäisi olevan sama irroitus/kiinnitystyö tuolla palkkien kohdalla. Saattaa tietenkin olla, että peltiä uusitaan vaan osittain palasina sinnetänne esim leikellen tarvikepellistä, jolloin muotoa saa haettua paremmin.
Lisätään nyt vielä, etten ole projektiin yksin lähtemässä, vaan homma on tarkoitus toteuttaa kesänmittaa kaverini pajalla kaikessa rauhassa. Kynnystä madaltaa sekin, että kaveri on vimosenpäälle kunnollista jälkeä tekevä metallimies. Harmi vaan että hän on vinksallaan noihin rapakontakaisiin kulkineisiin.
tuo jenkkipeleihin hurahtaeisuus pahasta. Jotenkin vaikuttaa siltä, että jenkkiporukoilla on keskimääräistä paremmin hallussa myös pelti- ja maalaustyöt, kun taas euromiehet ovat enämpi keskittyneet tekniikan ylläpitoon.
Tietysti on peltiremppaa tehdessä järkevää vaihtaa kerralla palikkaa sen verran, mitä suosiolla irtoaa -- kun nyt paikkaa kukkimaan alkavan osan A, seuraavana talvena räjähtää siitä vierestä seuraava sauma B. Eli jos on mahdollista, kannattaa nyt vaihtaa sekä aa että bee, jos se luontevalta vaikuttaa...nimimerkillä "helppohan se muita on neuvoa".
Aku P kirjoitti:Tietysti on peltiremppaa tehdessä järkevää vaihtaa kerralla palikkaa sen verran, mitä suosiolla irtoaa -- kun nyt paikkaa kukkimaan alkavan osan A, seuraavana talvena räjähtää siitä vierestä seuraava sauma B. Eli jos on mahdollista, kannattaa nyt vaihtaa sekä aa että bee, jos se luontevalta vaikuttaa...nimimerkillä "helppohan se muita on neuvoa".
Joo tarkoitus olisi käydä läpi koko korirakenne, poistamalla kaikki tekniikka jne.. projektista tulee sen edetessä kuvia sivulle http://six-in-line.tk
Juuri nyt painaa vaan tämä inssityö ja valmistuminen päälle, ettei oikein ehdi rassaamaan autoa kuin unissa. Tai kyllähän tässä sivussa tulee selailtua varaosalistoja ja tehtyä hankintoja projektia varten.
Jäädään odottelemaan, josko vielä kuuluisi kuvia ja kommentteja rempan edetessä.
Kaikki on suhteellista, joku miettii milloin tehdä peltiremppaa ja meikä ei saa edes kesäpyöriä vietyä tasapainotukseen. Heh.