totta vai tarua osio

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
pekkaliipola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: To 26.08.2010 08:41

totta vai tarua osio

Viesti Kirjoittaja pekkaliipola »

Eli tässä netin villissä tietoviidakossa kun tulee vastaan kaikenlaista ohjetta ja neuvoa.. aina oikein tiedä mikä ja kuka on oikeassa. laitan tähän noita asioita jotka jääny mieltä kaivelemaan. Kommenttia vaan.. :roll:
mm:

1. Akunkengän -napa irti puolituntia, nollaantuu vikamuisti ?

2. Akunkengän -napa irti puoli tuntia, katoaa moottorin ohjausyksikön asetuksia? jos niin mitä.

3. Akun irroituksen ajaksi voi laittaa tilapäisesti virtaa tupakansytyttäjästä ettei koodit katoa esim. radiolta?

4. Akun irroitus lukitsee sähköiset vermeet niin ettei niiden asetukset muutu vaikka ne irroitetaan ja laitetaan takaisin?

5. Kaasupolkimen opetus: virrat päälle- poljin pohjaan ja ylös- virrat pois.
asettuuko poljin vai kaasuläppäkotelo vai ei mikään?

6. voiko moottori mennä vikatilaan jonkun häiriön takia? miten sen huomaa ja kuinka sen saa pois jos menee?

7. voiko poistaa vanhoja asetuksia joillain virat päälle ja pois esim 3 kertaa kepuli konsteilla vai onko aina testerilla tms. tyhjennettävä?

kait noita on muillekin jääny jotain ns "varmaa tietoa, kaverin kaverilta kuulin" tänne vaan ihmeteltäväks :D
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: totta vai tarua osio

Viesti Kirjoittaja tempera »

pekkaliipola kirjoitti:Eli tässä netin villissä tietoviidakossa kun tulee vastaan kaikenlaista ohjetta ja neuvoa.. aina oikein tiedä mikä ja kuka on oikeassa. laitan tähän noita asioita jotka jääny mieltä kaivelemaan. Kommenttia vaan.. :roll:
mm:

1. Akunkengän -napa irti puolituntia, nollaantuu vikamuisti ?

2. Akunkengän -napa irti puoli tuntia, katoaa moottorin ohjausyksikön asetuksia? jos niin mitä.

3. Akun irroituksen ajaksi voi laittaa tilapäisesti virtaa tupakansytyttäjästä ettei koodit katoa esim. radiolta?

4. Akun irroitus lukitsee sähköiset vermeet niin ettei niiden asetukset muutu vaikka ne irroitetaan ja laitetaan takaisin?

5. Kaasupolkimen opetus: virrat päälle- poljin pohjaan ja ylös- virrat pois.
asettuuko poljin vai kaasuläppäkotelo vai ei mikään?

6. voiko moottori mennä vikatilaan jonkun häiriön takia? miten sen huomaa ja kuinka sen saa pois jos menee?

7. voiko poistaa vanhoja asetuksia joillain virat päälle ja pois esim 3 kertaa kepuli konsteilla vai onko aina testerilla tms. tyhjennettävä?

kait noita on muillekin jääny jotain ns "varmaa tietoa, kaverin kaverilta kuulin" tänne vaan ihmeteltäväks :D
:wink: :roll: Vaihdoin akun viime kesänä enkä antanut korvausvirtaa. Kaikki hälyt oli päällä kun pistin virran päälle. Ne hävisivät siitä pikkuhiljaa. Ajamaan ei kannata lähteä suinpäin vaan pitää opetta esim ikkunat vaihteet jos automaatti eli käydä vähän toimintoja läpi. Mitään ei häviä autosta koska onhan sulla kotitietokonekkin sammutettuna välillä ja kaikki on tallella kun paat taas virrat päälle. Radio piti koodata uudestaan. Toiset antaa virtaa tupakansytyttäjästä mutta virtaavain pitää olla virrat päällä asennossa. :PPs. Ainoo mikä mulla nollaantui oli trippimittari. Auto on siis E320cdi
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Petromax
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1499
Liittynyt: Pe 03.12.2004 22:24
Paikkakunta: Tampere

Sähköt

Viesti Kirjoittaja Petromax »

Joo,muistan kun isä teki toyota kauppoja.Myyjä sanoi silloin,että mihinkään ei saa itse koskea.Ainoa,mitä saa tehdä niin lisätä tuulilasinpesunestettä :shock:

No, alkuun tietysti teetettiin pakolliset takuukäynnit.Sen jälkeen kyllä on vaihdettu itse yhtä sun toista.Akku vaihtui myös,eikä tarvinnut olla "korvausvirtaa".

Käsittääkseni vikamuisti ei nollaannu,vaikka akku olisi irti.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Re: Sähköt

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Petromax kirjoitti:Käsittääkseni vikamuisti ei nollaannu,vaikka akku olisi irti.
Volvon huoltoneuvonta käski ottaa akunkengän irti varttitunniksi, kun S60 ei startannut. :roll: (ei tosin auttanut kun vika oli oikeasti katkenneessa sähköjohdossa, (heräte virtalukolta)) Mutta väittivät että se nollaisi vikamuistin.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Sähköt

Viesti Kirjoittaja tempera »

JeremyH kirjoitti:
Petromax kirjoitti:Käsittääkseni vikamuisti ei nollaannu,vaikka akku olisi irti.
Volvon huoltoneuvonta käski ottaa akunkengän irti varttitunniksi, kun S60 ei startannut. :roll: (ei tosin auttanut kun vika oli oikeasti katkenneessa sähköjohdossa, (heräte virtalukolta)) Mutta väittivät että se nollaisi vikamuistin.
Multa ei ainakaan huoltoväli nollaantunut. Vikamuistista en tiedä kun viat on aina korjattu. Moni asia korjaantuu kun niin sanotusti Buuttaa auton eli irroittaa akunkengän joksikin aikaa.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Vastaa Viestiin