eli tämä auto vähän kiinnostaisi...mutta, onko odotettavissa ongelmia ja jos niin millaisia.
jonkun verranhan noita osaan itse räplätä mutta ihan kaikkea ei varmaan itse pysty tekemään...
pystyyköhän tosta lukemaan carsoftalla vikalistaa?...ihan vaan josko nyt alan hieroa kauppojan niin luen kyllä ennen ostoa vikakoodit jos mahdollista.
tuossahan on takuu vielä voimassa
toivoisin kokemuksia niiltä joilla ko. auto on käytössä tai ovat olleet tekemisissä tuollaisen kanssa.
muutkin saa ja pitääkin kommentoida mitä mieltä...
Mikä lienee takana, auto näyttää ainakin ulkoisesti ykkössarjalaiselle (sileät puskurit), facelift oli 1994. Nimenmuutos 1993.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Timo L. kirjoitti:Mikä lienee takana, auto näyttää ainakin ulkoisesti ykkössarjalaiselle (sileät puskurit), facelift oli 1994. Nimenmuutos 1993.
hetkonen, selvitäpä lisää...onko autossa jotakin hämärää?.
itselle tuo malli aivan hepreaa joten jos tietoa niin sitä otetaan vastaan.
tuommoinen S600 kiinnostaa siksi että siinä olis kaikki mitä autolta voi vaatia.
tuossa ko autossa häiritsee ainoastaan tuo tuuning radio...joka saisi komennon verkonpainoksi heti...
laita tietoa tulemaan vaan....
noniin alan päästä jyvälle...tuo 408hv mallin valmistus ilmeisesti lopetettu 8/1992 ?. ymmärsinkö oikein? joten tuo malli on ilmeisesti jotenkin tuunattu?
ja siten ilmeisesti myös mittaristo on tuunattu.....
tuo on tietysti taas joku perus S 350 niitti alunperin, johon sitten tehty S600 päivitys turkkilaisella/puolalaisella ammattitaidolla ja ajettu takaisin saksaan ja sieltä sitten helmenä tuotu suomeen
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
näkkeehän sen tosta kuskin penkistäkin että autolla ajettu enemmän mitä on ilimotettu, ei penkki mene noin ryppyyn noilla kilsoilla
sanosin jotta älä sekaannu ainakaan tohon ässään
Aapo.T kirjoitti:Aika tarkkoja analyysejä täälä osataan tehdä kuskin penkin rypyistä
Ei kai tuo nyt niin tarkka arvio ollut jos väite oli että penkki on nähnyt kilometrejä enemmän kuin 28 000? Ne moottoritilan johtosarjaongelmat taas arvioitiin muilla perusteilla. Vai oletko tosiaan sitä mieltä että penkki voi näyttää tuolta 28 000 km:n ajon jälkeen?
Käyttöönottopäivämäärähän ei kerro oikeastaan vielä mitään. Pitäisi tietää valmistusajankohta. Myydäänhän noita vanhempia Mersujakin monesti vuoden-pari nuorempina, kuin todellisuudessa ovat.
508 D matkamersu -70
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
Aapo.T kirjoitti:Aika tarkkoja analyysejä täälä osataan tehdä kuskin penkin rypyistä
Ei kai tuo nyt niin tarkka arvio ollut jos väite oli että penkki on nähnyt kilometrejä enemmän kuin 28 000? Ne moottoritilan johtosarjaongelmat taas arvioitiin muilla perusteilla. Vai oletko tosiaan sitä mieltä että penkki voi näyttää tollaselta 28 000 km:n ajon jälkeen?
EI, penkki ei voi näyttää tommoselta 28000km:n jäläkeen, jos autolla ajetaan 280000km niin eihän siinä penkissä ole enää mitään ehjää kun jo tollasilla kilsoilla penkki tossa kunnossa
Aapo.T kirjoitti:Aika tarkkoja analyysejä täälä osataan tehdä kuskin penkin rypyistä
kuulostaa sinällään hassulta mutta itse kiinnitin huomiota juuri kuskin penkkiin myös...omalla on ajettu +290tkm ja on ihan pikkasen enempi rypyillä .
ja omassa on/oli (vaihdoin audio10:iin just) paikallaan alkuperäinen radio...ymmärään jotenkin vielä +200tkm ajetuissa nuo tuuninkit...en jos ilmoitetaan 28.000km!
kyllä taidan tuon jättää mutta edelleen kiinnostaa hyvä tuollainen S600.
tietty tuostakin saisi varmaan lisää tietoa jos kyselisi liikkeestä ja kävisi paikan päällä arvuuttelemassa....mutta kun monelle kuvat nähneelle tulee jo aavistuksia, niin taidan minäkin olla sopuli
Kannattaa pyytää faxaamaan rekisteriote. Valmistusnumeron perusteella
näkee, onko tuo alunperin V12 ja mihin se on myyty uutena. Otteessa voi
olla tuontimaakin merkittynä.
Japanissa on tapana ottaa aurinkolasikotelo pois ja laittaa siihen tilalle
navigaattori ja myös laittaa radioksi tuollainen kauhistus. Ne kamat eivät
sitten välttämättä toimi Euroopassa. Yleensä Japanissa kilometrejä
ei tule kovin paljon, 28.000 on ihan tavanomainen lukema.
Vuosina 1993-1995 oli johtosarjaongelmia ja V12-moottoreissa ne ovat
erityisen ikäviä korjattavia.
Aika halvalla tuommoisen saisi tuotua suoraan Japanista.
Japanissa kun on hyvinkin ruuhkaista isoissa kaupungeissa, niin periaatteessa vanhoissakin autoissa voi olla mittarissa muutama kymmentä tuhatta kilometriä, mutta kone on silti käynyt yhtä pitkään kuin kymmenen kertaa enempi ajetuissa ja sitä kautta perse myös hionnut penkissä pitkään ja vaihtanut asentoa. Johtuu siitä, että ihmiset seisoo autoineen ruuhkissa tuntikausia kun loppumattomat jonot matelee 2 km/h jos sitäkään. Tokiossahan on maailman pahimmat liikenneruuhkat ja saa olla kaasunaamari päässä kun duunarit tulee ja lähtee duunista, koska ziljoona autoa tuottaa niin paljo pakokaasua.
No ei se varmaan hyvää autolle tee madella koko kilsamääräänsä ruuhkassa. Veikkaanpa, että parempi olis ajaa 10 x isompi kilsamäärä vaikka 80 km/h keskinopeutta.
Aapo.T kirjoitti:Aika tarkkoja analyysejä täälä osataan tehdä kuskin penkin rypyistä
kuulostaa sinällään hassulta mutta itse kiinnitin huomiota juuri kuskin penkkiin myös...omalla on ajettu +290tkm ja on ihan pikkasen enempi rypyillä .
ja omassa on/oli (vaihdoin audio10:iin just) paikallaan alkuperäinen radio...ymmärään jotenkin vielä +200tkm ajetuissa nuo tuuninkit...en jos ilmoitetaan 28.000km!
kyllä taidan tuon jättää mutta edelleen kiinnostaa hyvä tuollainen S600.
tietty tuostakin saisi varmaan lisää tietoa jos kyselisi liikkeestä ja kävisi paikan päällä arvuuttelemassa....mutta kun monelle kuvat nähneelle tulee jo aavistuksia, niin taidan minäkin olla sopuli
jos se ei ole kaukana ota pari kaveria mukkaan ja kattelette sen oikein viimesen päälle tarkkaan ja omistajalle kysymyksiä ja pyyvä paperit nähtäväksi myyjätä/omistaja mutta jos kaukana niin mun mielestä kannattaa unohtaa koko auto ja kattella luotettavampi ehdokas
Aapo.T kirjoitti:Aika tarkkoja analyysejä täälä osataan tehdä kuskin penkin rypyistä
Ei kai tuo nyt niin tarkka arvio ollut jos väite oli että penkki on nähnyt kilometrejä enemmän kuin 28 000? Ne moottoritilan johtosarjaongelmat taas arvioitiin muilla perusteilla. Vai oletko tosiaan sitä mieltä että penkki voi näyttää tuolta 28 000 km:n ajon jälkeen?
Johto sarjoista siksi mitä niisä on ollut vikoja ja mitä osia niihin on tullut vaihdeltua
(kilometreilä ei niin suurta vaikutusta tossa johtojen haurastumisessa iällä enempi)
ei perustunut mihinkään penkin kuntoon jostain kuvasta, ihan vaan kokemuspohjalta
paikan pääle tutkimaan kilsoista viis jos kunto vastaa hintaa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
Nyt kannattaa pitää pää kylmänä etenkin noiden kilometrien suhteen. Vaatii tosi hyvän selityksen,
Jos käyt hakemassa vastaavan koriset autot mobilesta niin näitä "SUPER ZUSTAND" autoja tulee vielä parikymmentä joilla on ajettu todella vähän ja luulisi että veroinen päivineen suunnilleen samaan hintaan. Tosin jos väri ja malli miellyttä niin sitten ei muu auta kun ostaa pois. Käytettyyn autoon ei enää saa tehtaalta haluamiaan varusteita ja väriä.
Tuolla rahalla ei viitsisi ostaa sutta kun saa oikeasti hyvänkin. Penkin kunto ei ole välttämättä suora merkki kilometreistä. Riippuu vähän siitä miten painava ihminen siinä on istunut. 200 kiloa elämän iloa näkyy varmasti jossain. Penkin kunnostaminen ei maksa paljoa verhoomossa.
Tosin samaan rahaan alkaa saamaan jo siistejä uudemmankin kopan ässiä.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.